Hierbij de uitleg van deze voor jullie (veel te moeilijke) hunt...............
Ik heb ervan genoten deze hunt te organiseren, maar ik had zeker niet verwacht dat ik jullie er helemaal mee moest gaan helpen! Ik had namelijk eerder verwacht dat het een te makkelijke hunt was
Er zaten een paar twijfelgevallen in waar ik nou niet van wist of ik ze goed of fout moest rekenen. Ik heb ze in mijn ogen goed beoordeeld, omdat er geen goede onderbouwing bij zat! Het viel mij voorderest op dat jullie eerst naar plaatsnamen gingen zoeken
Naar mijn idee is slimmer op het in deze volgorde te doen: land, gedeelte, provincie, stad/dorp en dan de straat
Hierbij de aanwijzingen die ik hierbij dan helemaal uitleg, zodat jullie hem eindelijk begrijpen. Het waren lang niet altijd de de goede onderbouwingen die jullie gaven, dus hierbij dan!
PFT #01: deze pijlen wijzen elkaar tegen, dus ze zijn tegengesteld. De nederlandse vlag bestaat uit de kleuren rood, wit en blauw en dat zijn de complementaire van groen, zwart en oranje. Ook staan de banen rechtop, terwijl ze horizontaal moeten staan. Deze aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #02: omdat jullie de vorige hunt niet begrepen en dus ook niet oplosten heb ik deze aanwijzing erbij gezet, want Nederland is toch wel het land van gras
Overal waar je kijkt is gras, zo ongeveer
Deze aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #03: om jullie toch op het idee van Nederland te brengen plaatste ik ook nog de molen, anders hadden jullie er niet uitgekomen
Hij werd eindelijk opgevat, maar ik kreeg ook nog heel veel antwoorden in de trant van gebieden en/of provincies
Deze aanwijzing werd opgevat!
PFT #04: op deze aanwijzing plaatste ik een afbeelding van een extreem verlaagde 964. Ik was alweer heel snel bang dat jullie het weer niet zouden begrijpen, maar toe kwam Leo die het goede antwoord gaf: laag
Deze aanwijzing werd opgevat!
PFT #05: deze aanwijzing was een Carrera GT waar een tekst onder stond. Dit kon natuurlijk op heel veel verschillende manieren geïnterpreteert worden, maar al heel snel kwam Radboud met het goede antwoord
De goede oplossing was: middenmotor - motor = midden. Hiermee bedoelde ik dus het midden van het land. Deze aanwijzing werd opgevat!
PFT #06: bij deze hunt plaatste ik een
lekker wijf die op het strand lag. Zij ligt op het strand, dus zij ligt 'droog'. Als je een beetje met de letters speelt kom je dan uit op droogleggen. Dit was mij eerste aanwijzing die moest leiden naar Flevoland. Leo had al Flevoland gezegt, maar met een, in mijn ogen, verkeerde onderbouwing. Velen van jullie begonnen al allemaal stranden en gebieden te raden
Deze hunt werd niet opgevat!
PFT #07: ik dacht dat jullie deze hunt als auto 'kenners' toch wel snel zouden opvatten. In Flevoland staan de meeste leaseauto's geregistreerd, omdat daar een paar hele grote leaseautobedrijven zitten
De auto op de afbeeldingen waren toch allemaal echte leasebakken! Deze aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #08: van deze foto van een 'kale' man moesten jullie opmaken dat dit Dr. Ir. W.M. Otto was. Ik wist dat dit een hele moeilijke zou worden, maar ik wou het toch proberen. De antwoorden die gegeven werden kwamen niet eens in de buurt, dus ik gaf al heel snel de volgende aanwijzing. Deze aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #09: bij deze aanwijzing stonden op de afbeelding David en Goliath. Als je een beetje met je uitspraak speelt kom je uit op Goliath, een toch wel redelijk bekende achtbaan in Nederland. Of niet soms? Deze aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #10: deze foto verwijst naar de koolzaadvelden die heel veel voorkomen in Flevoland. Dit was de aanwijzing die eindelijk werd opgevat met een kloppende onderbouwing! Deze aanwijzing werd opgevat!
PFT #11: op deze foto zag je een skelet van hout die moest verwijzen naar de Houtribdijk. Al heel snel kwam Marcel met het antwoord Bataviawerf, maar ik rekende dit fout, omdat dit geen kloppende onderbouwing was. Na een provincie ga je op zoek naar een gemeente of naar een stad/dorp en niet meteen naar een bedrijf, want dan kon het net zo goed een houtfabriek, een bos of een timmerman zijn
PFT #12: een plaatnaambord met een vraagteken om jullie duidelijk te maken dat ik toch echt naar een plaats zocht nu! De gele achtergrond i.c.m. het blauwe bord en de witte omlijning was een aanwijzing naar Lelystad, want de stadskleuren zijn geel, blauw en wit! De aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #13: een Audi A4 met een 1.8 turbomotor. Dit moesten jullie echt weten! Schaam je diep
Neerlandsch trots........en dat weten jullie niet
De 1.8 turbomotor word ook gebruikt in een Donkervoort! En dat bedrijf zit ook in Lelystad
PFT #14: de kop thee moest verwijzen naar de Bataviawerf, want daar waren we nu aan toe! De VOC vervoerde vroeger heel veel specerijen, waaronder natuurlijk thee! De aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #15: deze vrouw rookt een pijp en daar zit tabak in. Heel toevallig was het ook een Indonesische vrouw, maar dat was niet bewust! Tabak werd ook vervoerd door de VOC en dit verwees dus ook weer naar de Bataviawerf! Deze aanwijzing werd opgevat door Harald!
PFT #16: toen jullie eruit waren dat hij bij/op de Bataviawerf lag, dacht ik dat jullie deze aanwijzing wel aankonden, want ik had haast. Het bestond uit een boot die naar het Oosten vaarde, richting een dijk: Oostvaardersdijk! Dit bleek al snel te moeilijk! Deze aanwijzing werd niet opgevat!
PFT #17: omdat jullie nog teveel zochten naar de werf zelf, plaatste ik deze foto om duidelijk te maken, dat hij er een klein stuk vanaf lag! Mooie achtergrondkleur, hè
Deze werd half/half opgevat!
PFT #18: om jullie de exacte plek van de hunt duidelijk te maken, maakte ik deze redelijk creatieve aanwijzing. Het rode 'ding' was een logo van het wegenbouwbedrijf Van Wijnen die tegenover de hunt staat. De gele pijl ging over een stuk kant heen, wat je met een beetje puzzelen zou kunnen oplossen
PFT #19: omdat jullie maar bleven zwammen over nummers en cijfers, wilde ik jullie eerst van het idee afhalen dat de hunt bij een huisnummer lag. Dit bleek ook nog wel een lastige aanwijzing voor jullie
Misschien ben ik wel te slim
Uiteindelijk met veel hulp lukte het toch! Deze aanwijzing werd opgevat!
PFT #20: deze hunt moest ik om 17:50 nog maken terwijl ik om 18:05 weg moest
Hij was erg simpel, maar uiteindelijk kwam Olaf erachter i.c.m. de andere aanwijzingen die ik gaf dat het Van Wijnen moest zijn. Jullie wisten echter nog steeds niet wat jullie met de gele pijl aan moesten
De hint werd half/half opgevat!
PFT #21: de exacte zoekplaats! Eindelijk, na veel aandringen raadde Danny het antwoord. Om 18:06, net op tijd, want ik wou net de deur uitgaan! Ik heb de laatste tijd veel moeten helpen, omdat iedereen offline was
Had niemand zin meer?
PFT #22: de exacte vindplaats! Wij, Robert en ik, hadden hem binnen in het houten kunstwerk gelegd en bedekt met bladeren. Daarna hadden we er nog een hele grote steen overheen gelegd, zodat hij niet zo opvallen!
Ik had ook nog wat reserve-aanwijzingen. De leg ik hier even heel erg kort uit, zodat jullie kunnen zien hoe nog veel moeilijker/makkelijker had gekund
De andere aanwijzingen vond ik ook mooier qua foto's, dus die koos ik daarom!
PFT #01: dit verwees naar de Heeren XVII. Dit zat in het bushuis in Amsterdam, maar omdat de alles van de VOC tegenwoordig in Lelystad zit, had dit er toch enigzins mee te maken!
PFT #02: dit streekwapen verwees naar Dmitrov, de Russische zusterstad van Lelystad. Ik denk dat dit wel een hele moeilijke aanwijzing had geweest, daarom had ik hem niet geplaatst!
PFT #03: een hele makkelijke. Ik stond op het punt om deze te plaatsen, maar toen hadden jullie Lelystad al geraden. Dit nummer is natuurlijk van 'De Dijk', die overigens prachtige nummers maakt!
PFT #04: het getal 12, wat natuurlijk wijst naar de 12e provincie: Flevoland! Ik heb deze tekening later gebruikt om te laten zien dan het geen huisnummer was waar ik de hunt verstopt had!
PFT #05: dit wijst naar VOC, die tegenwoordig gevestigd zit aan de Bataviawerf. Daar worden tegenwoordig boten op de originele manier nagebouwd, zoals dat vroeger ook gedaan werd!
Ik heb er erg veel plezier in deze hunt gehad! De winnaar krijgt een foto, van mij die al gemaakt is, van mij die ik nog een keer van uw auto moet maken of van uzelf die u graag op een poster wil. Ik zal de foto bewerken en opsturen naar een bedrijf die hem zal afdrukken!