Auteur |
Bericht |
Jurgen
Westervoort
|
Dat is een andere zaak ; verbeter me als ik 't fout heb, maar ik dacht dat de turbo S kwam uit '98 en 424 pk had. 450 pk is bij het Leistungssteigerungspaket van Porsche voor iedere turbo.
Deze door jou getoonde zou dus best alle opties van een "echte" kunnen hebben , en méér, maar toch geen "originele" hoeven te zijn...wat op papier minder waard is, maar wat voor mij niet die meerwaarde van 75 K met zich meebrengt (tov die van TJ, hoe mooi die ook zal zijn)
Dit is natuurlijk persoonlijk.
|
01 feb 2009 11:50 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik weet wel 99% zeker dat de Turbo S 450 pk had
|
01 feb 2009 12:09 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Jongens waar gaat dit heen
Persoonlijk vind ik dit wel erruug veel geld voor de Turbo S
Heb het al eens eerder naar voren gebracht, bij mijn zoektocht een aantal jaren terug stond een 993 Turbo S te koop bij Porsche Rotterdam de ex van Bram Moskovitch
Had toen ook zeer weinig gelopen en koste minder als een ton, en vond het toen al duur
Verkeerd gedacht dus, maar kon het toch niet betalen dussssh
Maarja wie kan in de toekomst kijken
Ondanks de misere blijven de prijzen van onze speeltjes pittig in Nederland
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
01 feb 2009 14:11 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Hans zelfde als de 993 GT2, stond er een met 10.000km in het zilver bij PZ Aachen +/- 5 jaar terug voor 99,5K Euri, vond het toen ook te veel voor hobby auto
|
01 feb 2009 14:15 |
|
|
horn
PF #57
|
dat was idd een bijzondere, een zwarte met heel wat speciale accenten, o.a. chromen spiegels. ik dacht net boven de ton (105K) en idd nog geen 40K gelopen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2009 14:16 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Dan heb je 't toch voor 99% fout ; een turbo S heeft idd 424 pk zoals ik al dacht...heb 't even nagekeken.
|
01 feb 2009 15:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Allebei gelijk (ik lijk wel een D'66er )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2009 15:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik durf Google hierin te betwijfelen
|
01 feb 2009 15:24 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik weet het nou niet meer hoor.................zie op verschillende sites 450 en 424 pk
|
01 feb 2009 16:45 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Volgens mij standaard 408pk,dan 430(de mijne) en de S 450pk(voor de europese markt dan!)
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
01 feb 2009 16:52 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik heb het gevonden:
During the second to the last year of production of the 993 (1997), Porsche offered the 993 Turbo S. Ultimately 183 cars were sold. The Turbo S is a high-spec Turbo including a power upgrade to 424 hp (SAE) for the American market and to 450 hp (DIN) in other markets. The inclusion of extras including carbonfibre decoration in the interior makes it different from the earlier lightweight, spartan 964 Turbo S. The 993 Turbo S is recognized by yellow brake calipers, a slightly larger rear wing, a 4-pipe exhaust and air scoops behind the doors. This was the last of the air-cooled Turbos. 12 Turbo S cars were delivered to Australia.
The information pertaining to production numbers of the 993 Turbo S - only relate to the US/NA market. If you include the ROW (rest of the world) market, then the number of 993 Turbo S produced is greater than the 183 units listed here. It is also worth noting that the 993 Turbo and 993 Turbo S were still produced for ROW market - from 08/97 to around 04/98 - being a 1998 Model Year vehicle.
|
01 feb 2009 17:04 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
01 feb 2009 17:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat verhaal van Stijn komt van Wikipedia (waar ik mijn daarboven staande quote ook vandaan heb) en dat verhaal van Jurgen van Flat-6 - een US site. Dus nogmaals zou het zo kunnen zijn dat de ROW 450 pk hebben en de US uitvoeringen 424 pk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2009 17:14 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Dat begreep ik er dus ook uit dat de ROW 26 pk meer had dan de SAE
|
01 feb 2009 17:16 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Wat ik ook las was dat de Turbo S'en een carbon dashbord hadden, dus dan zou deze nep zijn: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lyrbbpssvjme
|
01 feb 2009 17:17 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat kan kloppen Jurgen maar dat is ook een Amerikaanse website, dus inderdaad de 424HP US specs. Er staan ook genoeg links naar 450HP ROW specs.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 feb 2009 17:21 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Waarom dan?
In de ad staat "INTERIEUR EN CARBONNE"
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 feb 2009 17:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het zou best kunnen hoor, ga er ook echt niet om strijden , maar ik kom op diverse sites verschillende opgaven tegen, wat 't niet minder verwarrend maakt.
|
01 feb 2009 17:34 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik kon in 2005 nog een 993 Turbo S met 125.000km op de klok kopen bij het Koopmanshuis (verkooppunt voor Volkswagen Phaeton destijds)... Voor € 69.500 Die had dezelfde spoiler en er stond ook Turbo S op de klep... Dat was een donker groen metallic uitvoering, is die auto hier bekend?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 01 feb 2009 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 feb 2009 17:35 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Als het geen zondag was, had ik even met Theo gebeld. Gaat ook niet om de discussie, maar we willen toch allemaal weten hoe het nu zit (wie er gelijk heeft).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 feb 2009 17:37 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Dat staat er inderdaad wel, maar ik zie alleen maar afschuwelijk hout
|
01 feb 2009 17:37 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Carbon hout look misschien??
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 feb 2009 17:38 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik las net ook ergens dat de aanschafprijs 150.000 was, niet verkeerd: 31.000 km en 15.000 winst
|
01 feb 2009 17:38 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
01 feb 2009 17:39 |
|
|
erwin996
M140i
|
Dit was de Turbo S die in 2005 te koop stond voor € 69,500 en waarin ik een proefrit maakte.
Wie helpt me uit de droom?
1. Reed ik in een nep Turbo S?
2. Betaal je voor een lage kilometerstand een ton in euro's meer?; of
3. Zijn de prijzen voor een 993 Turbo S de laatste drie jaar extreem gestegen?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
01 feb 2009 18:02 |
|
|