Auteur |
Bericht |
Stijn van Kooten
|
01/01 964 America GS Hardtop Roadster
|
01 feb 2009 18:41 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
volgens mij maakr de eigenaar van deze auto alles in eigenbeheer,
de auto begon met "normale" onddrdelen die hij vervangt voor carbon onderdelen.
ik snap alleen niet dat iemand zo'n unieke auto verbouwd,
had beter een andere kunnen kopen en verbouwen.
Ik heb alle topic er over gelezen en het is wel machtihg mooi wat hij ervan maakt.
een hardtop met schuif dak trouwens heb ik op foto gezien.
wel grappig dat ik je vertelde over deze auto en dat je nu op speur tocht bent.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 18:48 |
|
|
md
|
erg mooi , alleen moet er nog wat aan dat interieur gebeuren....
|
01 feb 2009 18:48 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Dat ontgaat mij ook volledig!
Ik ben heel erg benieuwd hoe het dak eruit ziet
|
01 feb 2009 18:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat dak ben ik aan het zoeken, ik sla die foto's nooit op dus kan even duren.
wel nog info van de eigenaar over de auto:
Humpty Dumpty is a 2 wheel drive Tiptronic Cabriolet. It has steel doors and fenders, two seats, air conditioning, high power stereo including a graphic equalizer, very full leather interior, door panels with storage compartments, a specially made (to also fit with the removable hardtop with electric sunroof and heated rear window) by Porsche AG roll bar covered in leather (which could be replaced by carbon fiber but I like the original factory piece), standard Porsche safety glass windshield and windows, etc., etc. (including two ashtrays -- one in each door -- I do not smoke but someone at Porsche AG thought it was a good idea). In other words, as Herr Singer said the last time he saw it, "it's a car". Current weight is below 2200 lbs (1000 kg). I cannot say how far below that it will go but we are in the final months of reducing rear weight, e.g., engine, transmission and torque converter. As to the brake calipers, they were built to accommodate and currently have 26 mm thick pads installed (in case, in theory, one ever had to do a 24 hour race and wanted to minimalize and possibly eliminate pad changes). If one reduced the pads to 18 mm or less as with most street cars, this would yield a several pound savings overall. Finally, if one removed all of the luxury features, changed steel body panels to carbon fiber (it does have a carbon hood to show what a first class carbon component looks like), removed one seat and changed the other to a carbon fiber race seat, changed to plastic windows, gutted the car as per a club or, even more drastic, a real race car, changed to a manual transmission, removed the muffler and heater boxes, etc., etc., it would weigh below 1650 lbs (750 kg).
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 19:23 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hehe 400 foto's verder maar
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 19:35 |
|
|
horn
PF #57
|
400 foto's verder en dan is hij nog niet te zien Jammer dat hij een tip heeft genomen als basis
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2009 19:41 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
er zijn wel meetings bij hem zodat mensen de auto mogen zien maar geen foto's nemen.
dit zijn een paar andere auto's uit zijn collectie en aan de muur hangt de hardtop met schuifdak.
deze auto met tip is helemaal naar wens afgeleverd met al die rare optie's.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 19:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 01/01 964 America GS Hardtop Roadster
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 feb 2009 19:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
30 juni komt de auto naar een parade dan zullen er ook foto's beschikbaar zijn (overzichts foto's en geen detail)
quote van de eigenaar robert linton:
June 30, 2009, I hope to have it in Colorado for the Porsche Parade.
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 19:49 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
01 feb 2009 20:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hij heeft zelfs de hitte schildjes van de motor vervangen voor carbon en dan verguld.
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 22:01 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik vind de motorkap wel mooi met die groene kleur ernaast
|
01 feb 2009 23:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
heb je die antenne gezien in het rechter voorscherm...
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 23:04 |
|
|
Stijn van Kooten
|
nee
|
01 feb 2009 23:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
jouw geplaatste foto's
horizontaal tweede rij vierde foto
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 feb 2009 23:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wat heb jij een klein scherm .
Bij mij eerste foto op de tweede rij .
De antenne is inderdaad , maar je kunt niet zeggen dat het niet bij de rest past .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 feb 2009 10:11 |
|
|
Wimpie77
|
Het interieur moet hij nog aanpassen naar Carbon?
_________________________________________ * * *
|
02 feb 2009 12:47 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hij heeft wel enkele dingen aangepast met carbon i het interieur,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 feb 2009 13:50 |
|
|
Wimpie77
|
Paars carbon?
_________________________________________ * * *
|
02 feb 2009 13:57 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
pure porno
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 feb 2009 14:45 |
|
|
Wimpie77
|
Als je dan toch porno uitoefent dan maar in een P!
_________________________________________ * * *
|
02 feb 2009 14:55 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
06 feb 2009 22:09 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ik heb hier een oud nummer (1994) van een Amerikaans Porsche magazine ( Excellence) met daarin een foto verslag van dit groene ding.
De interieur foto's van toen wijken toch niet echt veel af van de foto's uit 1994.... Evenals vele andere onderdelen die ik op de nieuwe foto's zie, maar goed, dit terzijde.
Dit is een 'Sonderwünsch' welke speciaal door Porsche helemaal op verzoek van de eigenaar gebouwd is. Smaken verschillen maar het is dus geen "zelf-verbouw-hobby" ding. By the way: bouw duurde 2 jaar...
De Tiptronic is inderdaad een aangepast exemplaar met een andere programmering plus magnesium en carbon onderdelen om 'm lichter te maken. Vooral aan de 'motorzijde' zijn toen al veel lichtere materialen gebruikt. Het lijkt erop dat de (huidige ?) eigenaar nog een stap verder wil gaan.
Oh ja: het hardtop-cabrio dak met schuifdak is trouwens door Porsche geleverd en eenmalig gemaakt voor dit groene ding.
Mocht er echt iemand interesse hebben over het artikel dan hoor ik het wel en dan kan ik een poging doen om het in te scannen.
Groet,
Dick
Laatst bijgewerkt door Dick op 07 feb 2009 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 feb 2009 16:07 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik heb intresse
|
07 feb 2009 17:16 |
|
|