Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 0:19



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
01/01 964 America GS Hardtop Roadster 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 01/01 964 America GS Hardtop Roadster
Heeft iemand toevallig meer informatie over de 964 America GS Hardtop Roadster ook wel bekend als Humpty Dumbty? Dit is een model waarvan er maar 1 gemaakt is en hij is momenteel van een Amerikaan. Er staat geen foto's van de hele auto op internet, alleen maar detailfoto's :? Heeft er iemand heel toevallig foto's en/of specificaties van?


Het enigste dat ik weet is dat de auto ongeveer 400 pk heeft en ongeveer 700 kg weegt. Dit komt door het overmatige gebruik van carbon! Zelfs de uitlaateindstukken zijn van carbon :shock: Ik ben wel erg benieuwd naar meer informatie over deze auto!


Ik heb hieronder even wat platen die ik van de auto heb, maar wie heeft er platen van de hele auto?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


01 feb 2009 18:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
volgens mij maakr de eigenaar van deze auto alles in eigenbeheer,

de auto begon met "normale" onddrdelen die hij vervangt voor carbon onderdelen.


ik snap alleen niet dat iemand zo'n unieke auto verbouwd,
had beter een andere kunnen kopen en verbouwen.

Ik heb alle topic er over gelezen en het is wel machtihg mooi wat hij ervan maakt.

een hardtop met schuif dak trouwens heb ik op foto gezien.


wel grappig dat ik je vertelde over deze auto en dat je nu op speur tocht bent.


robert
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 18:48
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
erg mooi :D , alleen moet er nog wat aan dat interieur gebeuren.... :roll:


01 feb 2009 18:48
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik snap alleen niet dat iemand zo'n unieke auto verbouwd
Dat ontgaat mij ook volledig!


Ik ben heel erg benieuwd hoe het dak eruit ziet :roll:


01 feb 2009 18:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
dat dak ben ik aan het zoeken, ik sla die foto's nooit op dus kan even duren.

wel nog info van de eigenaar over de auto:
Humpty Dumpty is a 2 wheel drive Tiptronic Cabriolet. It has steel doors and fenders, two seats, air conditioning, high power stereo including a graphic equalizer, very full leather interior, door panels with storage compartments, a specially made (to also fit with the removable hardtop with electric sunroof and heated rear window) by Porsche AG roll bar covered in leather (which could be replaced by carbon fiber but I like the original factory piece), standard Porsche safety glass windshield and windows, etc., etc. (including two ashtrays -- one in each door -- I do not smoke but someone at Porsche AG thought it was a good idea). In other words, as Herr Singer said the last time he saw it, "it's a car". Current weight is below 2200 lbs (1000 kg). I cannot say how far below that it will go but we are in the final months of reducing rear weight, e.g., engine, transmission and torque converter. As to the brake calipers, they were built to accommodate and currently have 26 mm thick pads installed (in case, in theory, one ever had to do a 24 hour race and wanted to minimalize and possibly eliminate pad changes). If one reduced the pads to 18 mm or less as with most street cars, this would yield a several pound savings overall. Finally, if one removed all of the luxury features, changed steel body panels to carbon fiber (it does have a carbon hood to show what a first class carbon component looks like), removed one seat and changed the other to a carbon fiber race seat, changed to plastic windows, gutted the car as per a club or, even more drastic, a real race car, changed to a manual transmission, removed the muffler and heater boxes, etc., etc., it would weigh below 1650 lbs (750 kg).
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 19:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
hehe 400 foto's verder maar
Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 19:35
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
400 foto's verder en dan is hij nog niet te zien :wink: Jammer dat hij een tip heeft genomen als basis :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 feb 2009 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
:wink:

er zijn wel meetings bij hem zodat mensen de auto mogen zien maar geen foto's nemen.

dit zijn een paar andere auto's uit zijn collectie en aan de muur hangt de hardtop met schuifdak.

deze auto met tip is helemaal naar wens afgeleverd met al die rare optie's. :roll:

robert
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 19:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 01/01 964 America GS Hardtop Roadster
Stijn van Kooten schreef:
Er staat geen foto's van de hele auto op internet, alleen maar detailfoto's :? Heeft er iemand heel toevallig foto's en/of specificaties van?

Kleine kans
..... ook geen "overzichtsfoto". De eigenaar wil dat kennelijk niet, omdat hij anoniem wenst te blijven. ;)

De ware mens weet dat wat ver is ook dichtbij te vinden is. [Zhang Yong]


horn schreef:
Jammer dat hij een tip heeft genomen als basis

Wél een speciale tip hè: De America GS is in de basis een 964 C2 WTL, motor is geprepareerd voor races. Speciale versterkte en voor races afgestelde tiptronic (!),. Remmen gebaseerd op de 911 LeMans GT Turbo. Enkel bouts schijven/wielen. En piece de resistance: een cabrioletkap MET electrisch schuifdak (vind ik het meest bijzondere detail). ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 feb 2009 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
30 juni komt de auto naar een parade dan zullen er ook foto's beschikbaar zijn (overzichts foto's en geen detail)


quote van de eigenaar robert linton:
June 30, 2009, I hope to have it in Colorado for the Porsche Parade.
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 19:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Kijk, dat is precies de goede dag daarvoor! 8) 8) Ik kan er niet op wachten :shock: 8) :D

Ik moet wel zeggen dat TipTronic en een Cabrio niet mooi zijn :?


01 feb 2009 20:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
hij heeft zelfs de hitte schildjes van de motor vervangen voor carbon en dan verguld.

Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 22:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik vind de motorkap wel mooi met die groene kleur ernaast 8)


01 feb 2009 23:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
heb je die antenne gezien in het rechter voorscherm... :sick:


robert
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 23:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
nee


01 feb 2009 23:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
jouw geplaatste foto's
horizontaal tweede rij vierde foto :evil:


robert
_________________________________________
remmen is angst


01 feb 2009 23:16
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
rob964.c4 schreef:
horizontaal tweede rij vierde foto :evil:

Wat heb jij een klein scherm :lol: .
Bij mij eerste foto op de tweede rij ;).

De antenne is inderdaad :sick: , maar je kunt niet zeggen dat het niet bij de rest past :|.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


02 feb 2009 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Het interieur moet hij nog aanpassen naar Carbon?
_________________________________________
* * *


02 feb 2009 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
hij heeft wel enkele dingen aangepast met carbon i het interieur,


robert
_________________________________________
remmen is angst


02 feb 2009 13:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Paars carbon?
_________________________________________
* * *


02 feb 2009 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
:mrgreen:


pure porno



:sick:


robert
_________________________________________
remmen is angst


02 feb 2009 14:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Als je dan toch porno uitoefent dan maar in een P!
_________________________________________
* * *


02 feb 2009 14:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Zal best aardig van zijn plaats komen met dat gewicht, maar verder vind ik het een afzichtelijk monster, interieur is zum kotzen.
:sick: :sick: :sick:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


06 feb 2009 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Ik heb hier een oud nummer (1994) van een Amerikaans Porsche magazine ( Excellence) met daarin een foto verslag van dit groene ding.

De interieur foto's van toen wijken toch niet echt veel af van de foto's uit 1994.... :? Evenals vele andere onderdelen die ik op de nieuwe foto's zie, maar goed, dit terzijde.

Dit is een 'Sonderwünsch' welke speciaal door Porsche helemaal op verzoek van de eigenaar gebouwd is. Smaken verschillen maar het is dus geen "zelf-verbouw-hobby" ding. By the way: bouw duurde 2 jaar...

De Tiptronic is inderdaad een aangepast exemplaar met een andere programmering plus magnesium en carbon onderdelen om 'm lichter te maken. Vooral aan de 'motorzijde' zijn toen al veel lichtere materialen gebruikt. Het lijkt erop dat de (huidige ?) eigenaar nog een stap verder wil gaan.

Oh ja: het hardtop-cabrio dak met schuifdak is trouwens door Porsche geleverd en eenmalig gemaakt voor dit groene ding.

Mocht er echt iemand interesse hebben over het artikel dan hoor ik het wel en dan kan ik een poging doen om het in te scannen.

Groet,

Dick


Laatst bijgewerkt door Dick op 07 feb 2009 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.



07 feb 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik heb intresse :wink:


07 feb 2009 17:16
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.