Auteur |
Bericht |
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
sterkte met de familie, die speedster komt wie af, en het verlangen is vaak nog mooier dan het bezit, hoewel, dit wordt wel een pracht karretje
sterkte thuis en succes
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
06 okt 2008 11:18 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Heel veel sterkte met je familie en je vriendin. Zijn zeker zaken dat je niet even lekker gaat bouwen aan je speedster. Hij komt af, zorg idd voor afleiding. Het blijft een mooi project!
Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
06 okt 2008 11:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Beterschap voor je zwager en sterkte verder. Zo zie je maar weer dat alles relatief is. Wat eerst belangrijk leek schuift nu naar de achtergrond.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 okt 2008 16:28 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Ziet er goed uit dat type4 blok Antoine, is de koeling ook al gereed of.....
Sterkte met je vriendin en familie.
Groeten, Gijs
ps Ik heb je nog een PBtje gestuurd.
|
07 okt 2008 13:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Even betere dingen te doen dus. Sterkte.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 okt 2008 17:00 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Bedankt voor alle opbeurende woorden en positieve reacties!
Thanx'
Nou moet ik natuurlijk ook zo nu en dan even lekker kunnen 'ontspannen' en daar helpt lekker sleutelen zeer zeker bij. Dus als ik even tijd -voor mezelf- heb/vind/maak ga ik lekker verder aan de Speedster.
Er zullen dus zeker vorderingen te melden zijn, maar die zullen niet de omvang hebben die ik had gehoopt en/of gedacht...
Maar inderdaad: so be it!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 okt 2008 22:54 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Nou...
Inmiddels weer lekker gesleuteld. Het schiet nu niet zo hard op, omdat ik alles netjes af wil werken en ik daarnaast geen techneut ben: een motor is toch wel redelijk lastig...
Ik ben er inmiddels achter dat het een blok is dat van origine gebruikt is in de laatste types 412, hetgeen de Solex 36/40 carbs verklaart!
Ik heb dus even contact gezocht met de 412-club en ik kreeg meteen een schat aan info! Ik ben inmiddels wat m'n blok betreft alweer een stuk wijzer!
Hier even wat plaatjes van de huidige staat van m'n blok:
de onderkant met gemonteerde uitlaatpijpen (ontmantelde warmtewisselaars):
Nog eens maar dan vanuit een andere hoek:
Dan het blok omgedraaid (zicht op de bovenkant):
En toen de bovenkant al een beetje opgebouwd:
en vanaf de vliegwielkant bekeken:
En vanaf de zijkant:
En begin is in ieder geval gemaakt!
Volgens de meneer van de 412-club moet ik straks zo'n 90pk halen en dat vind ik prima (Super 90 specificaties? )
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
15 okt 2008 18:40 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dat blok ziet er schitterend uit! Bijna jammer om in te bouwen...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
15 okt 2008 18:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Custom made PORSCHE
|
15 okt 2008 19:20 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Of misschien op Ebay gekocht ofzo
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
15 okt 2008 20:38 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Toch weer even staan koukleumen in de garagebox; de temperatuur was ongeveer 2 'C en dat is toch wel heel koud
Om dat met m'n garagewarmers op een redelijke temperatuur te krijgen zou me een vermogen kosten, dus overall aan over m'n jas en m'n neoprene handschoenen aan en al met al ging het best lekker...
Het motorblok is nu zo goed als klaar. Er moeten nog wat dingen afgesteld worden, aangedraaid worden, enzo maar grotendeels is dit zo de definitieve set-up.
De carbs worden nu weer gedemonteerd en gereviseerd. Er blijkt bij m'n garagebox om de hoek een bedrijfje te zitten dat gespecialiseerd is in de restauratie, revisie en opknappen van carburateurs voor klassiekers. Hij had -bijna- alle delen (pakkingen, veertjes, moertjes, etcetera) dat nodig is om de carbs te reviseren.
Hij vond/vindt m'n project zo leuk dat hij ze voor een vriendenprijs zal reviseren! Me very happy!
Binnenkort maak ik nog wat close-ups van wat onderdelen en van de afwerking, maar hier zijn een drietal foto's van de situatie tot nu toe.
Dit is het blok vanaf de achterkant gezien:
Dit is het blok van de voorkant gezien:
De snaar is er even provisorisch opgezet. Dat is de oude en die is erg droog... Er is al een nieuwe (kevlarversterkte) besteld.
En dit is een fotootje schuin van voren:
Ik ben nog steeds niet tevreden over de fan en de ring. Ik denk dat ik die tóch laat poedercoaten. Ik zit alleen nog even te twijfelen over de kleur. De ring wil ik eigenlijk wel alu laten, maar zwart zou ook kunnen... Tja, en welke kleur zal ik dan de fan geven?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 dec 2008 23:07 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Vandaag de gereviseerde carbs ontvangen en ik ben best impressed
Ze zien er perfect uit; oordeel zelf maar:
Die kunnen nou gemonteerd worden!
Nu de fan en ring nog laten poedercoaten en dan alles definitief in elkaar schroeven.
Vervolgens wordt het wel zo'n beetje tijd om de motor klaar te maken om 'm weer nieuw leven in te blazen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 jan 2009 23:40 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Ziet er super uit, met veel spanning monteren en later leven in de brouwerij brengen
Dat is ERG leuk kan ik zeggen.
Succes.
Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
08 jan 2009 23:54 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Ziet er top uit Antoine
Heb je al een body, het begint volgens mij al aardig op te schieten.
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
09 jan 2009 11:46 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Eerst dat chassis maar eens helemaal voor elkaar hebben: goed lopende motor aan de bak hangen, koppeling enzo afstellen, remmen afstellen, etcetera, etcetera...
Als het een beetje meezit verwacht ik wel tegen het voorjaar aan de body toe te zijn.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 jan 2009 14:44 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
kan je svp iets vertellen over je keuzes voor wat betreft logo's, welk stuurwiel, wel of geen dorpellijsten etc...?
Super mooi project ! Respect hoor
|
31 jan 2009 21:57 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De motor is nu voor 99% klaar. Ik zal morgen even wat fotootjes maken van het eindresultaat. Vervolgens zal ik even moeten bezien hoe ik er leven in kan gaan blazen (en met name waar). Optisch issie -vind ik- echt helemaal top geworden. Het is echt een plaatje geworden.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
31 jan 2009 22:15 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Oké, de motor is voor 99% klaar.
Nu nog afstellen en zo...
Bij een gevoelstemperatuur van -10 'C foto's gemaakt. Het digitale fototoestelletje had wat focusproblemen (door de kou?) en daardoor zijn de foto's wat wazig (sorry )
Een blik onder de kappen:
Dan de kappen erop:
close-up van de ene kant:
close-up van de andere kant:
De emblemen:
Nog eentje, maar dan met wat meer periferie:
Blik op de achterkant (vliegwielkant):
(ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de carter-ontluchting níet via de luchtfilters te doen)
De carter-ontluchting loopt nu zo:
Schuin van voren:
Van boven:
Nog een keer van boven:
(duidelijkere foto, maar nét voordat 'ie helemaal klaar was):
Nu moet het motortje weer leven ingeblazen worden.
Spannend!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
01 feb 2009 21:30 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Prachtig blokje geworden Antoine, je zou er bijna een 550 Spyder omheen willen bouwen, dan zie er meer van als 'ie ingebouwd zit..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 feb 2009 10:44 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Nog nooit gezien zoiets; in een woord schitterend!!
p.s. check die kleppendeksels wel even op lekken; waren bij mij in het begin net een vergiet.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 feb 2009 11:00 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Work of art
Ziet er prachtig uit, bijna zonde om straks onder een kappie te verbergen!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
02 feb 2009 11:51 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Zal ik zeker doen!
Wat heb je eraan gedaan dan om ze dicht te krijgen?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 feb 2009 12:01 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Nou laat ik voorop stellen dat ik niets heb gedaan maar Volksrepairs. Volgens mij hebben ze sowieso andere pakkingen gebruikt aangezien de bijgeleverd nogal flimsy waren, ze hebben andere bevestigingsbouten gebruikt en ze hebben e.e.a. precies op maat gefreesd. Nu zijn ze helemaal top!!
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 feb 2009 12:22 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Wat een gaaf BLOK Antoine
Zou hem helemaal niet meer inbouwen, heb nog wel een type 1 blokje voor je
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
03 feb 2009 21:26 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: the chassis is rolling!
Tjongejonge... Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt. Inmiddels is m'n vriendin weer in en uit het ziekenhuis sinds de laatste update en de broer van m'n vriendin heeft inmiddels (sinds eerste Paasdag) een longtransplantatie achter de rug. In de tussentijd heb ik -bij wijze van therapie- weer heel wat gesleuteld. Door het therapeutische aspect ben ik zo nu en dan -helaas- vergeten om foto's te maken en sommige foto's staan nog op m'n mobiel, inclusief de daarmee in dit geval samenhangende k*tkwaliteit, en heb ik er (nog) niet af kunnen halen... Toch is er weer een mijlpaal bereikt: de motor zit aan de versnellingsbak vast! Het afgedraaide en gebalanceerde vliegwiel, de verstevigde koppelingsplaten en drukgroep pasten als een droom! Heerlijk om met kwalitatief hoogwaardige onderdelen te werken, want het past allemaal perfect, het is eenvoudig af te stellen en de montage lijkt wel 'Kinderspiel' (zelfs voor een nitwit als ik)... De plaatjes: De motor en de versnellingsbak 'verenigd' En dan een toch wel apart dilemma: Dit is een plaatje waarbij de Kever-trommel zichtbaar is: De combinatie van de alu-kleurige velgen met de zwarte (gepoedercoate) remtrommels vind optisch erg fraai, maar met de alu covers lijkt het wel krek op hoe het er bij de 356 uitziet: Eigenlijk vind ik dit optisch minder mooi, maar het is wel 'orgineler'... Dit is een achteraanzicht: (stoer, hè?) En dit moest nou toch echt wel effe:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 apr 2009 22:42 |
|
|