Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Wélke boeken had jij vooraf precies gelezen?
Geintje, 3.2 is een erg mooie funcar voor erbij. Heb ooit de nachtrally... eehhhhh nachtrit van de NPC mee mogen rijden in die witte 3.2 van Marco - wat een belevenis!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2008 0:46 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 dec 2008 8:43 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
5 jaar geleden, ik had net mn rijbewijs, en was op zoek naar een auto. Voor mn vader was het belangrijk dat hij veilig was, er moest dus flink wat voor me zitten in geval van een crash ( hij had gezien hoe ik een aantal jaar rondgeraasd had op een scooter ) Ik zat te zoeken in de trand van een mazda 323f (porsche deseign, 4 deurs) gebruiksvriendelijke auto genoeg ruimte. Maar opperde in een vlaag van verstandsverbijstering, een porsche, dat zou wel leuk zijn toch. Op dat moment natuurlijk totaal niet serieus genomen.
Heel wat dagen internetten verder kwam ik tot de conclusie dat met wat zoekwerk voor een niet afgeragde auto, een 944 best haalbaar was met mn spaarcentjes.
Na heel wat op mn vader inpraten (pa dat is toch een degelijke auto, ze gaan ontzettend veel km's mee, en geen moeilijke electronica, maw jij kan er ook lekker aan knutselen, en hij heeft een flinke kreukelzone ) mn pa overgehaald om een aantal dagen op 944 hunt te gaan.
Na 3 weekenden ellende van niet startende, tot auto's met kapotte bodywork, toch maar een keer bij een gragage langs gegaan. Ergens waar ze op het eerste oog verstand van het model hadden, alleen al om het feit dat ze er een flink aantal hadden staan. In eerste instantie probeerde de verkoper ons een winkeldochter aan te prijzen, een 924 Turbo S1, maar ik was eigenlijk stiekem verkocht aan de curven van een '87 944S, maar durfde het vanwege de prijs die toch flink boven het budget was, niet eens te opperen. Gelukkig had mijn vader de zelfde gedachten, en vanwege enig leeswerk wat we hadden gedaan, prefereerden we de 944s vanwege het porsche blok, ipv het audi blok in de 924.
Dus toen mn vader zei, wat kost die 944s nou echt, kon ik wel een gat in de lucht springen. Na enige afspraken over wie wat ging betalen, en dat oma me ook nog wat beloofd had (dankjewel oma!) konden we een paar dagen later na het rijklaar maken de auto ophalen.
Eerste km's op de snelweg terug naar huis vannuit zeeland...... glunderen
volgens mij is t het enige wat mn vader onder weg naar huis tegen me heeft gezegd; Nou dat wil wel ..............
Sinds dien happy owner (ondanks enige tegenvallers (1 onmogelijk aan de praat te krijgen --> geen massa blok / klein slippertje rechtervoorscherm kaduuk inclu. ophanging voor en radiator / Breken distributie riem met de resulterende schade (niet vervangen zoals geklaimed bij de aankoop garage)
Maar verder, 5 heerlijke drivers jaren, ondanks de opmerkingen van medestudenten; "hoe betaal je dat":roll:, of; "kan je je open dak niet open doen, dan past mn hoofd er ook in" (achter passagiers )
en; "wat een onpraktische auto, daarin kan je toch niets meenmen!"
Met het antwoord; "Hoezo? ik gooi zo mn fiets achterin, doe jij dat maar met je golfje!"
Een ding weet ik zeker, na het rijden van een aantal andere merken, niets rijdt zo lekker, ik wil niets anders meer dan een P!
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
04 dec 2008 14:34 |
|
|
frank914boxster
914 2.0 ´71, 987S '05
|
Ik heb mijn 914 in de USA gekocht, in Long Beach, vlak bij LA. Wij waren in 2005 in onze overgescheepte VW camper bus een rondreis van 3 maanden door Canada en Alaska aan het maken en ik wilde erg graag een goede harde 914 mee terug nemen. Via internet diverse mogelijke auto´s bekeken en een aantal bezocht. Uiteindelijk bleef er één over die wel interessant leek en die was vlak bij de haven vanwaar wij onze bus zouden terug verschepen. Toen we aan kwamen rijden stond hij buiten in de zon te blinken en vanaf een afstand van 50 meter was hij eigenlijk al verkocht. Ook de proefrit viel goed uit. Voor $4000 konden we hem meenemen. Als ik dat bedrag bij een bank opnam kwamen er behoorlijk wat kosten overheen, als we bij de flappentap geld pinden was het gratis. Gevolg, we hebben twee dagen lang alle pinautomaten in de buurt afgestruind om geld te pinnen. Toen ik hem kwam halen voelde ik me net een drugsdealer met een stapel 20 dollar biljetten van 8 cm dik
We hadden toen nog een dag of 4 voordat de auto naar de haven moest en we mochten op haar verzekering er mee rijden! Was onvergetelijk, met mijn eigen 914 door de heuvels van LA en dwars door de stad. ´s Avonds met open dak en wapperende haren (voor zover aanwezig dan ) over de boulevard door Santa Monica, onvergetelijk! Als ik nu Sheryl Crow hoor met dat nummer "all I wanna do is have some fun" moet ik altijd aan die avonden terugdenken. (in het refrein zingt ze "untill the sun comes up over Santa Monica boulevard)
|
31 jan 2009 18:38 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
in 1991 ben ik getrouwd in de Buick van een oom, die hij in 1990 had geimporteerd, hij is er in 1992 nog mee naar spanje geweest, maar wegens omstandigheden belande de Buick eind 1992 in een loods om daar de eerste 14 jaar niet meer uit te komen. tijdens een kerstdiner hoorde ik dat oomlief de Buick had, verkocht. ik ben spontaan van tafel gegaan en enorm aan het bellen geslagen, kreeg de handelaar aan de lijn en heb de auto ongezien en zonder enig idee van de staat gekocht. de Buick is gereanimeerd heeft pas 7ok mile gedraaid is voorzien van een ridicule 7,5 liter v8 big block met 360pk. verkoop ik echt nooit meer en met een beetje mazzel trouwen mijn eigen kinderen er ook in. zie link voor foto.
foto maar even zichtbaar gemaakt ,
Jurgen
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
31 jan 2009 22:47 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
foto maar even zichtbaar gemaakt ,
Jurgen
thanx, moet ik me toch eens in verdiepen hoe dat werkt
Het was bijna goed ; je moest enkel de [/img] direct áchter de link plaatsen, en niet 2 regels daaronder...
J
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
31 jan 2009 23:39 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Wat een apparaat!!! Hoe lang is die wagen???
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
31 jan 2009 23:50 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Heb even de ervaringen hiervoor gelezen. Gaat vooral over de P.
Mijn laaste en spannendste aankoop was mijn huis. Ik woon er nu een week en ben heel benieuwd hoe lang ik het kan houden. Moet die rare crisis niet al te lang meer duren
Of ik zou m'n auto moeten verkopen -en dat wil ik niet-. Die heb ik gekocht na eerst in een T (een vriend van me (nu in een 3.2) wilde die kopen) en later in een E gereden te hebben.
Dus maar even doorsparen voor een S.
Dat wat me het meest bijstaat van die zoektocht is dat we serieus geïnteresseerd waren in een T/E bij een niet nader te benoemen bedrijf in beneden leeuwen en zowat werden wegekeken door de eigenaar.
Moet eerlijk zeggen dat we in een Twingo kwamen aanrijden en met onze sneakers (die draag ik altijd) uitstapten. Maar als niemand ook maar één vraag serieus beantwoordt, dan ben ik weg. Jammer voor hen want die sneaker-dragende klant had wel een auto willen kopen...
2 maanden later belde een vriend van me (356) me op dat er sinds 1 dag een S bij Witmer & Odijk stond. Die (W&O) benaderde me wel OK en dus maar meteen gekocht... Na wat begin-reparaties/aanpassingen/onderhoud, nog steeds erg blij mee...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
01 feb 2009 4:21 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Eerste auto gekocht toen ik 17 was. Voor 1000000 Lire, 1000 gulden ongeveer destijds, in Italië. Mijn oma had toen een huis in de omgeving van Lugano, dus even richting Milaan was nog geen uur rijden. Dat was de heenweg. Terug richting Zwitserland duurde iets langer. Vonken onder het dashboard, oververhitten, of gewoon er mee ophouden zonder reden.
Uiteindelijk in Monza gestrand; 20 Km in 4 uur verderop. Toen maar een truck laten komen en het ding achterop naar NL vervoerd. Toen ze een paar jaar later de APK bedachten heb ik het helaas maar op gegeven en het ding verkocht voor 3500 Florijnen.
Toch een paar jaar rondgereden voor weinig in één van de mooiste (betaalbare) auto's ooit. En na initiële onderhoudsdeficiënties te hebben opgeheven ook nooit meer stilgestaan op de vluchtstrook.
Voor mijn 911 aankoop avontuur; zie mijn albumpie.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
01 feb 2009 10:58 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
5,90 lang en 2,04 breed 2280kg schoon aan de haak, we hadden eerst een garage box van 6meter diep, had ik een rubber blok tegen de muur gemonteerd, dan daar tegen aan rijden zodat de deur net tegen de achterbumper dicht kon. staat nu gelukkig wat ruimer.
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
01 feb 2009 14:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Airhead ; een 1750?
|
01 feb 2009 15:18 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Nou daar gaan we. Zoals ik al bij mijn introductie vertelde heeft mijn vader, helaas overleden toen ik 12 jaar oud was, vanaf 1964 tot 1976 een Volkswagen, Audi en Porsche dealerschap gehad. m'n eerste auto was dan ook een Gele VW Kever 1200 aldaar gekocht voor Fl. 500,--. Deze werd toen de APK geintroduceerd werd finaal afgekeurd vanwege de gaten onder de achterbank, wat een bekend probleem was. Omdat het voor de rest een fijne auto was, deze met hulp dicht gelast en hoppa goedgekeurd. Deze Kever heb ik toen nog helemaal "getuned" Sportstuur, Scheelstoel, dikke banden eronder, en zelf een spaghetti uitlaat gemaakt waarmee ik heel erg blij was, maar de buren minder.
Maar ja het bleef een 1200 cc motortje, dus op zoek naar een 1302 S met die bolle voorruit en dikke achterlichten. Deze heb ik uiteindelijk via via gekocht in Utrecht bij een particulier. Ook deze Kever weer een beetje aangekleed met dikke banden, sportuitlaat etc etc. Bij de eerste APK kwam ik erachter dat op het kenteken de carrosseriekleur groen stond, terwijl ie in werkelijkheid zwart was. Na een heel gezeur met het RDW (kleur op kenteken laten wijzigen) toch de auto APK gekeurd gekregen.
Na deze zwarte kever weer een stap verder en een BMW 2002 gekocht bij een particulier in Hoevelaken ik geloof voor Fl. 1.750,--. Dit was echt een mind over matter aankoop, dat ding was zo verrot, zowel motortechnisch als carrosserie, dat ik er maar vrij kort, 1/2 jaar of zo, mee heb gereden. Ik heb er nog wel een andere motor (van een 320) in gelepeld, maar moest op een gegeven moment toch de strijd met de roestduivel opgeven.
Tegen deze tijd moest ik ook in militaire dienst en had een iets betrouwbare auto nodig. Dus maar weer naar de oude zaak van m'n vader gebeld en ja hoor ze hadden nog wel een leuk inruilertje staan, een degelijke VW Passat 1.6 hatchback. In m'n diensttijd deze helemaal opgeknapt en aangepast, stoelen van een Golf GTi erin idem stuurtje en als klap op de vuurpijl een Golf GTi Mk I Nokkenas erin (de motor van deze passat was hetzelfde blok in basis als de GTi Mk1) Had ik zomaar 15 Pk meer!! Deze passat heb ik m'n hele diensttijd en de daaropvolgende IVA tijd gereden.
Daarna ging ik werken bij de Renault dealer in Hilversum en heb dat 19 jaar gedaan. Ik heb toen lange tijd geen prive auto's gehad, maar wel veel demo's gehad varieerend van een Renault 5 Turbo t/m Renault Espace IV. Geerlof Stam Sr. was de directeur van Hilversum en was ook actief in de racerij met R5 jes en later zelfs nog 2 seizoenen met de Clio Cup. Hierdoor hadden we altijd "leuke"demo's staan. De al eerder genoemde R-5 Turbo, R-19 16V, 21 Turbo's en Turbo's Quadra, R-25 V6 en Safrane Biturbo, en natuurlijk de Alpine's, waarvan met name de A-610 op mij de meeste indruk heeft gemaakt.
In 2006 ben ik vanwege de bijtelling de zakelijke auto niet meer prive gaan rijden. TOTMBO reed een leuke Scenic dus die voldeed prima als gezins/prive auto. In 2007 begon het toch te kriebelen en toen ik in de zomer een oude maar goed onderhouden Mazda MX 5 inruilde heb ik deze gekocht als hobby auto. De hele zomer en najaar open gereden fantastische auto. TOTMBO begon alleen te mopperen, omdat ik altijd met zoonlief op pad was in de Mazda en zij kon dan niet mee (2 zitter)
Nu even opletten want hier komt de P in beeld. Vanaf m'n 14e of zo heb ik altijd geroepen dat er ooit een 911 zou komen. Einde 2006 hebben wij besloten na grondig onderzoek dat het verstandiger was ons eigen huidige huis te verbouwen en uit te breiden dan een ander huis in het Gooi te zoeken. Aldus startte in september 2006 en was klaar net voor de Kerst 2006. Iedereen adviseerde ons de vloerverwarming die onder de natuurstenen vloer lag pas de volgende winter in gebruik te nemen, waar wij trouw gehoor aan hebben gegeven. In het najaar van 2007 wilde ik de vloerverwarming aanslingeren, maar kwam tot de ontdekking dat de pomp hopeloos vastzat en de thermostaat ook niet gemonteerd zat. Wij de loodgieter gebeld en die zou de volgende dag gelijk langs komen.
Die stond de volgende dag op de stoep en ziet mijn MX5 staan en zegt ja ik heb ook een hobby auto maar die wil ik eigenlijk inruilen voor een 7 persoon Renault Espace maar niemand wil die auto inruilen. Nou zegt mijn TOTMBO mijn man werkt bij Renault, als je even opschrijft wat voor een auto je hebt dan belt ie je wel even!! Nou ik heb een Porsche 911 uit 1991 zegt ie doodleuk. Mijn TOTMBO moest zich inhouden om niet te roepen DAT KOMT WEL GOED!!!!
Om een lang verhaal kort te maken ik heb hem 's-avonds gelijk gebeld, de volgende dag een Espace voor hem opgezocht en hem zaterdag langs laten komen met de P voor taxatie. Netjes een offerte gemaakt en vervolgens hoorde ik 3 dagen niks..............
Ik hem weer gebeld en hij wilde alleen kwijt dat ie het niet ging doen. Ik heb hem toen gevraagd dat ik het raar vond. Jij geeft aan een espace te willen kopen maar geen Renault dealer wil je P inruilen, nu regel ik het allemaal en nu haak je af......... hij wilde het niet zeggen en ik dus 's-avonds on aangekondigd naar hem toe. Eindelijk kwam daar het hele verhaal eruit. Hij had de auto van de eerste eigenaar gekocht en die had hem alleen willen verkopen als hij beloofde dat als hij de P weer ging verkopen hij hem alleen aan een liefhebber mocht verkopen. Ik heb hem toen snel uitgelegd dat ik de auto prive ging kopen en dat de P echt niet de handel in ging. Opgelucht ging hij toen wel accoord met m'n voorstel en was ik de gelukkige eigenaar van een 964 uit 1991 met complete historie.
De Mazda MX 5 was binnen 3 weken ook verkocht aan een makelaar uit Almere die de auto ook als hobby auto ging gebruiken.
Ziedaar mijn historie...............
|
01 feb 2009 21:30 |
|
|
amandus
Timeless
|
Je had het beter door je TOTMBO kunnen laten schrijven , was plot wat sneller gekomen , anyway ...twas leuk vandaag Willem B
_________________________________________ Timeless objects
|
01 feb 2009 21:35 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Ik wilde alleen de spanning even opbouwen
|
01 feb 2009 21:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Wel een goed verhaal over hoe je aan je 964 gekomen bent! Ik begrijp alleen nooit die wens om een auto persé aan een liefhebber te willen verkopen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2009 23:15 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het zal mij roesten aan wie ik later mijn auto verkoop ; al wil desbetreffende 'm in 10 stukken in zijn kamer zetten. Vind 't altijd erg "gemaakt" overkomen.
|
01 feb 2009 23:18 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
jurg ga je schamen.. Je ziet het toch zo.....dat is een 2000gtv
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
01 feb 2009 23:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
01 feb 2009 23:26 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wou het niet zeggen Erwin
Maar wij zijn kenners, zal eens een foto plaatsen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
01 feb 2009 23:28 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Toch evengoed een hoop ex-bertone rijders hier.
Ben benieuwd wie nog meer een ex-alfa verleden heeft?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 feb 2009 0:01 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Eigenlijk weten we dat ze de mooiste bertone nooit gemaakt hebben........exterieur de 2000gtv,interieur de 1750gtv
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 feb 2009 0:04 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Een zeer uitgebreid Alfa verleden zelfs! Alfist van het zuiverste ras
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
02 feb 2009 0:17 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Was m'n eerste auto, een donkerblauwe Alfa 146 1.8!
|
02 feb 2009 1:17 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Hiero nog één, dezelfde als die rechtse van Jurgen, in het wit
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
02 feb 2009 9:22 |
|
|
Wimpie77
|
Alleen Alfalfa fan!
_________________________________________ * * *
|
02 feb 2009 10:24 |
|
|