"Wist je dat?" Het topic met wetenswaardigheden...
Ik heb op dit forum nog geen topic kunnen vinden waar wij porsche-gerelateerde wetenswaardigheden en feiten konden delen. Aangezien dit best leerzaam zal zijn heb ik dit topic bij deze aangemaakt. Het is de bedoeling dat we allemaal zo af en toe een feit of een wetenswaardigheid plaatsen, waardoor dit na langere tijd een hele database van feiten en wetenswaardigheden wordt!
Er zitten natuurlijk wel wat regels aan dit topic verbonden. Zo is het (natuurlijk)
niet de bedoeling dat je bijvoorbeeld één van de volgende wetenswaardigheden gaat plaatsen: "Wist je dat de Carrera S Mk. I 355 pk had?"; Wist je dat de Carrera met 2- en 4WD leverbaar is?" Dit zijn gegevens, feiten en/of wetenswaardigheden waarop elke Porsche-liefhebber het antwoord wel weet
Verder lijkt het mij een goed plan om ervoor te zorgen dat je maar één wetenswaardigheid of feit per post doet, zodat we het overzichtelijk houden. Als de moderatoren dit niet goed vinden hoor ik het wel en zal ik het hier aanpassen

Dit wil ik graag zodat we een overzichtelijke en mooie database kunnen opbouwen!
Ik denk dat ik hierbij klaar ben met het aanmaken van dit topic

Ik hoop dat dit een groot succes word, want we leren er allemaal van

Ik zou het voor de rest waarderen als iedereen zijn antwoord zou beginnen met: "Wist je dat....?" Op de punten komt dan de rest van de zin te staan. Je mag antwoorden op een wetenwaardigheid of een feit, maar laten we het wel overzichtelijk houden
Wist je dat 70% van alle geproduceerde Porsche's nog steeds rondrijd?
Wist je dat er 14 993 Turbo Cabrio's gebouwd zijn?
Wist je dat de Porsche 928 in 1978 tot ''Auto van het Jaar'' gekozen was?
Wist je dat deze auto maar liefst 17 jaar in productie is geweest?
Wist je dat de 928 leverbaar was met 14 verschillende vermogens? De auto's hadden 219, 228, 239, 240, 275, 288, 300, 310, 316, 320, 326, 330, 345 of 350 pk. Dit grote aantal kwam doordat Amerika andere regels hanteert op het gebied van auto's dan in Europa.
(Edit door paSCal: even "geconsolideerd" in 1 posting!)