Auteur |
Bericht |
Alexander911
Loosdrecht
|
oke is de theorie moeilijk of gaat dat gewoon over de vlaggen?
mvg,Alex
_________________________________________ Een Bankier is net als een foute vrouw als het geld op is zijn beide vertrokken.
|
08 okt 2007 10:19 |
|
|
Lydia
|
De theorie gaat niet alleen maar over vlaggen, maar ook over safety car regels, verschillende soorten van starten (via vlaggen, lampen, rijdende start, etc), het parc fermé en nog een heleboel meer.
Ik vond de theorie best wel heftig. In mijn groep waren er nogal wat die daar op gezakt waren. (Ik was in 1 keer geslaagd met 0 fouten, dus als zelfs ík het kan ... ).
|
08 okt 2007 10:25 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
Maar u deed een cursus ?
_________________________________________ Een Bankier is net als een foute vrouw als het geld op is zijn beide vertrokken.
|
08 okt 2007 11:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@Olaf: voorlopig doe ik er niks mee. Het ging me meer 1) om het opdoen van de skills en 2) de lol van die drie dagen. Die drie dagen waren - na de geboortedag van mijn kind maar vóór mijn huwelijksdag - de mooiste drie dagen van m'n leven! Man, wat was dat gaaf! Dus @ Alex, lekker zo'n cursus doen.
De theorie was een wonderlijk iets. Het was volstrekt niet helder wat geleerd moest worden. Vreselijk rommelig en amateuristisch allemaal, ook van de KNAF uit. Het bleek heel erg veel stof te zijn, en wil je dat allemaal letterlijk onthouden dan mag je wel maanden vantevoren beginnen, maaaarrrrrr.....het bleek dat je uiteindelijk maar een beperkt aantal vragen zou krijgen, die ook nog eens flink geoefend werden. Dus viel het uiteindelijk 100% mee. Volgens mij is iedereen voor het theorie geslaagd, ook de mensen die weinig tot niks hadden voorbereid.
|
08 okt 2007 11:10 |
|
|
Graaf
NB
|
Ik ga in december mijn cursus doen (ook 3 dagen) bij Pro drive, laat hier wel even weten hoe het was.
Is er iemand die kan vertellen welke theorie je nu ECHt moet leren want als ik pd moet geloven dan moet ik het halve boek uit mijn hoofd leren
|
08 okt 2007 12:26 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
multipuchoice vragen zijn het.
|
08 okt 2007 12:36 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Dillon Koster is ook van plan een opleiding te verzorgen.
meer info hier
_________________________________________ Got coffee?
|
08 okt 2007 13:10 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Cursus niet noodzakelijk, je kan je inschrijven voor het examen en dan afleggen. Praktijkdeel en theoriedeel. Officieel moet je het hele jaarboek leren mbt race-en meeste vragen gaan echter over vlaggen en veiligheid.
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
08 okt 2007 20:02 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
oke top dan ga ik dat leren en ik probeer het gewoon zonder cursus.
En het zijn toch meerkeuze vragen Nynke?
Dankje
|
08 okt 2007 22:17 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Alexander, om precies te zijn: het aurorensportgedeelte zonder de dragracing. Daarnaast uit het algemene deel het vlaggenreglement.
en ja het zijn meerkeuze vragen
Succes en inschrijven kan via de Knaf, ff bellen/mailen.
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
09 okt 2007 6:56 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
top top top nog even 1 vraagje
ik rij nu al meer dan een jaartje mee met de harc ik hoop dat ik nu een beetje de lijnen rij die ideaal zijn haha
maar waar letten die baan mannetjes op
hoor het hoiii
|
10 okt 2007 19:04 |
|
|
Lydia
|
Ideale lijnen rijden, goed het 'verkeer' om je heen in de gaten houden, flink (!!!) doorrijden en niet in paniek raken. Oók niet als je de baan afgaat! Houd je rust en kijk eerst goed voor je de baan op gaat.
Ik heb in stróóómende regen afgereden. Ben de baan afgegaan, ben even blijven staan, heb goed rond gekeken voor ik de baan weer op ging. Volgens Huub wat dat mede de reden dat ik geslaagd was: flink gasgeven en goed kijken voor dat ik de baan weer op ging.
|
10 okt 2007 19:37 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
zou ik met een citroen ax 130 pk al mee mogen doen? rondentijden zijn ronde de 2.20 niet snel maar het is een 1400cc
|
10 okt 2007 20:35 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Meer dan voldoende...zolang het maar 4 wielen heeft met een motor. Het is aan de rijder om er de ideale lijnen mee te rijden en dat met een snelheid die hoog is voor het desbetreffende voertuig.
|
10 okt 2007 21:47 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik heb samen met jou diezelfde racecursus op CPZ gereden en mijn EU-licentie gehaald Ik was er met die ouwe blauwe Volvo 360 (met trekhaak), kreeg uiteindelijk de grootste beker als beste cursist Volgens mij was er maar één cursist die niet geslaagd was van de 65 cursisten. Waren 3 topdagen! Wij hadden aan Erik Post een hele goede instructeur.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
10 okt 2007 22:24 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik werd al gequote maar ter verduidelijking, tijdens het examen moet je laten zien dat je de wagen onder controle hebt en er op het randje mee durft te rijden, van de baan af of rondgaan is absoluut geen probleem als je daar maar goed op reageert en het niet bij iedere bocht doet. en haast hebben, veel haast.......
p.s. ik heb met mijn 356 met 100 PK afgereden, dus de 140 PK zijn echt voldoende, het is zelfs mogelijk met een lelijk eendje het examen te doen.
het mooiste wat je voor het schriftelijk examen kan hebben zijn de voorbeeldvragen, misschien dat een van de cursisten die nog heeft liggen?
succes!
|
13 okt 2007 8:22 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
top ik heb me ingeschreven voor januari.
Als iemand die voorbeeld vragen nog heeft en ze wil versturen dan zou dat helemaal top zijn.
dankje
|
14 okt 2007 19:46 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
En en en? Geslaagd
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
02 feb 2009 11:18 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
jazeker heb em zaterdag nog verlengd. praktijk gewoon poot op t gas houden
|
02 feb 2009 11:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
afgelopen week heb ik em ook weer verlengd
wel makkelijk zo alles op 1 avond, keuring en verlengen
_________________________________________ Got coffee?
|
02 feb 2009 11:36 |
|
|
Jay911
|
Haha, ik dacht jan. 09, maar ik zie net je post - okt 07... keeping the topic alive
|
02 feb 2009 11:41 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
over je theorie naja kijk je veel autosport formule 1 ,DSC? Dan is het een makkie.
|
03 feb 2009 1:17 |
|
|
Jay911
|
Afgelopen zaterdag 'n eu-licentie gehaald. Lekker!
Alexander, nog bedankt voor je tips.
|
10 feb 2009 15:22 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
mooi man goed gedaan moeilijk was t niet he
wat voor auto reed je
|
10 feb 2009 16:40 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
en ga je er ook wat mee doen?
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
10 feb 2009 21:09 |
|
|