Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Weer die kinderstoeltjes...
Ik heb middels de zoekfunctie nogal wat posts gevonden over de kinderstoeltjes achterin de 911. En ik begrijp niet helemaal waarom het zo'n 'probleem' is. De Romer Prince wordt volgens mij niet voor niets meer gemaakt. De huidige eisen zijn gewoon strenger...
Je kunt toch gewoon een orginele kinderstoel bestellen http://www.renntech-porsche.nl/catalog/product_info.php?cPath=31_54_585&products_id=360 en vervolgens alsnog drie-puntsgordels in laten bouwen? Of mis ik nu iets?
Ik heb inmiddels twee stoelen besteld (kan bij iedere specialist) en laat ook meteen de gordels en hoedenplank van een 964 in mijn 3.2 inbouwen.
Overigens waren die 3-punts al een optie bij de SC. En dat zorgt ervoor dat de verzekering niet moeilijk kan doen als het een keer fout gaat (ik ben niet gelovig, maar moge God het verhoeden...).
|
02 feb 2009 14:56 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Romer Prince is vanaf 9 KG. Stoeltje waar jij naar verwijst vanaf 15 KG.
Probleem is dat de stoeltjes vanaf 9 KG die ik ken, niet (goed) achterin passen vanwege het frame, vandaar al die berichten. Porsche Prince past wel (gemaakt door Romer op de maten van een 911). De gewone Romer Prince past weer niet goed in de kuipjes omdat die breder is aan achterzijde.
Als je stoeltje vanaf 15 KG overweegt kun je trouwens even goed een maxi cosi Rosi SPS nemen, staat weliswaar geen Porsche op maar past ook prima (en scheelt nogal wat (2/3) in aanschaf).
|
02 feb 2009 15:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Mijn meiden kunnen idd in de 'grote' stoel. Dus heb ik blijkbaar geluk
Ik heb al wel met een klein ritje even de Romer kid gebruikt, maar die passen toch niet echt goed. Er blijft nogal wat ruimte achter de stoeltjes onopgevuld. En als ik zo naar de afmetingen kijk van de Rodi SPS ontlopen elkaar die niet veel (breedte buitenkant zitting 38 cm). Nu is het zo dat er eentje toch echt achter mij moet zitten en aangezien ik 1,93 m ben, is iedere cm er een...
Hoop dan ook dat de Porsche stoelen nog wat verder naar achteren in de kuip schuiven Zo op de foto lijkt dit er wel op
|
02 feb 2009 17:06 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Micke,
zitverhogertjes van halfords passen perfect. kosten ongeveer een 69 Euro.
|
02 feb 2009 17:43 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Ik heb altijd begrepen dat verhogers alleen bij kinderen groter dan 1,35 m mogen. Vandaar dat ik naar een heel stoeltje kijk... Maar helemaal zeker ben ik hier nu niet meer van
|
02 feb 2009 17:54 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Kinderen kleiner dan 1.35 m: Goedgekeurd kinderzitjeKinderen groter dan 1,35 m en volwassenen: Autogordel en zonodig ook een goedgekeurd kinderzitje (zittingverhoger)
Een kinderzitje moet goedgekeurd zijn volgens ECE-reglement 44/03 of 44/04. Dit vindt u op het keuringslabel of -sticker (hiernaast afgebeeld). Om goed te werken moet het kinderzitje op de juiste manier zijn vastgezet.
Bron: Autoweetjes.com
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 feb 2009 17:57 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
En nu kom ik dit weer tegen:
Wat zegt de wet?
Vanaf 1 maart 2006 geldt het volgende: Kinderen kleiner dan 1,35 m moeten een autostoeltje of zittingverhoger gebruiken
Kinderen groter dan 1,35 m en volwassenen (18 jaar en ouder) moeten de autogordel gebruiken en mogen zonodig ook een zittingverhoger gebruiken
Het wordt steeds duidelijker...
|
02 feb 2009 18:05 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Toch nog nuttig, zo de hele dag op de bank moeten hangen vanwege revalidatie..
Nog even verder gezocht en deze link gevonden:
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/brochure_tcm195-100305.pdf
Het is mij iig nu duidelijk: Wat ik een kinderstoel noem, heet eigenlijk verhoger met rugleuning Waarbij het laatste voor mijn meiden de meest veilige optie lijkt. Nu nog bepalen of die hele berg extra geld voor Porsche stoelen nodig is... Iemand ervaring
|
02 feb 2009 18:29 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Mick,
doe je zelf een plezier en rijd naar Halfords. Ik heb voor mijn zoontje van 4 daat een stoel/zitverhoger gekocht. De leuning kun je er in een handomdraai vanaf halen en alleen het zitje gebruiken. De stoeltjes kosten iets van 69 euro en passen perfect. Gewoon met de porsche ernaar toe en even passen.
even voor je gekeken, maar het is de maxi cosi RODI kosten 89€
|
02 feb 2009 20:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Op een autostoel in het algemeen is het gebruiken van een kinderstoel / zitverhoger zeker veiliger, maar achter in een 911 waag ik dat toch te betwijfelen voor kinderen > ±15 kg. Ze zitten daar zonder "perfect" in het kuipje en alles wat je onder de billen plaatst maakt die kuipvorm minder én de beschermende rugleuning korter.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 feb 2009 21:22 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Hey Jos,
Ik zal je advies zeker niet in de wind slaan! Het scheelt nogal wat geld...
Ander vraagje: heb jij 3-punts gordels in je 911?
|
02 feb 2009 21:25 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Er zit een rugleuning aan Eric, de rugleuning word zelfs langer.
|
02 feb 2009 21:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Ze hebben/hadden? ze ook van 15 euro. Passen ook.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 feb 2009 21:27 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Nee. Ik heb geen 3 puntsgordels. De jongste van 1,5 jaar zit in een Porsche prince. Deze waren geschikt voor de 2 punts en 3 puntsgordels. De oudste dus op de zitverhoger, met de 2 puntgordel. Ik weet ( voor dat iedereen over me heen valt ) dit is niet ideaal maar werkt eigenlijk prima in combinatie met de 2 puntsgordels.
Blijft hoe dan ook lastig op de achterzitjes van de Porsche, en ik denk dat iedereen een zo veilig mogelijke situatie wil verkrijgen voor het vervoeren van de kids.
|
02 feb 2009 21:29 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
heb jij die Horn, jij hebt toch ook je kids wel eens mee in de cabrio, ? of heb ik het mis.
|
02 feb 2009 21:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, ik heb de Romer Prince voor de jongste en de rest zit ofwel op het standaard Maxicosi (Priori?) zitverhoger uit de leasebus voorin ofwel gewoon in het kuipstoeltje achterin.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 feb 2009 21:33 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Eerlijk gezegd gaat het mij hier niet om het geld (en nee, ik heb het niet op mijn rug groeien ), maar als het om mijn kinderen gaat, geldt voor mij dat de veiligste oplossing, de beste is Hier ga ik niet op bezuinigen... Wat natuurlijk ook weer niet betekent dat ik per se de duurste oplossing zoek.
Ik ben het eens met de gedachte dat de kuipjes al behoorlijk goed van vorm zijn, maar met 3-punts lopen de gordels dan wel langs de hals. Een ander voordeel van rugleuningen is natuurlijk dat bij side-impact er een betere bescherming geboden wordt, vooral aan het hoofd.
Nogmaals jongens, ik weet het ook niet. Maar ik hoop met deze discussie wat wijzer te worden...
|
02 feb 2009 21:35 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Mick, die rugleuningen van de macsi cosi hebben gordelgeleiders, echter het probleem is dat deze in de Porsche hoger zitten dan de bevestiging van de gordel op de hoedeplank. Ik weet ook niet of dat ideaal is.
|
02 feb 2009 21:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hélémáál mee eens Vandaar mijn opmerking m.b.t. het gebruiken van (alleen) een zitverhoger .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 feb 2009 22:19 |
|
|
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
Horn, heb ik al eens gevraagd maar vergeten: heb jij achter 2 punts of 3 punts (zoals bij 964 coupé)?
Mick, weet je al wat het inbouwen van de gordels gaat kosten?
Ik heb 2 Romer Princes maar dat is wel héél krap (ben 1.94m). De oudste is bijna te groot hiervoor dus ik volg deze thread met aandacht. Ik hoop dat de verhoger ook zonder rugleuning veilig is (mét 3 punts) want dat zou toch ruimte moeten schelen. Of zonder iets, zoals bij Horn, kuip lijkt mij klein en veilig genoeg.
Wat ik me wel eens bedenk: in een oude auto zo veilig mogelijk klinkt leuk, maar ik heb geen airbags, abs, enz. In het ergste geval (afkloppen) zitten de kinderen veilig maar hebben ze geen papa meer... Beetje cru, maar hoort het niet een beetje bij een oude auto? Hoever moet je gaan?
|
03 feb 2009 14:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Namens Horn : 3-punts achter in een 964 Cabrio?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 feb 2009 14:47 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
In een 964 cabrio kunnen geen 3 pt gordels achterin (geen hoedenplank). Ik heb daarom destijds in mijn 964 een extra diagonale gordel laten maken voor de maxi cosi Cabrio ( ).
Alleen zitverhoger zou voldoende ruimte moeten geven, maar zou geen uitspraak willen doen over veiligheid.
Heb zelf een Porsche Prince voor de jongste en een maxi cosi Rodi SPS voor de oudste (met die gordelgeleider gaat dat perfect ook al zit die wat hoog, tis niet voor nix een geleider); maar jahh ik ben dan ook geen 1.94....
|
03 feb 2009 14:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
In dat geval kan een kind ook mét kinderstoel voorin al zal een volwassene niet blij zijn om (daardoor) achterin te moeten zitten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 feb 2009 14:50 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Stimpy911 schreef:
Ik heb net een paar gordels en hoedenplank bij Van Kessel voor €200,- opzij laten leggen. Dan komt het inbouwen er nog bij. Ik verwacht rond de €500 uit te komen. Laat het wel weten wat het uiteindelijk gekost heeft.
In het ergste geval hebben ze dan idd geen papa meer, maar da's nog altijd beter dan geen leven... Ik ben vorig jaar hard op de feiten gedrukt en dat zet je wel aan het denken. In ieder geval gaat hun leven dan wel 'gewoon' door. (ziet er nu wel weer erg goed uit; hoop doet leven, zeggen we dan maar ) Wat dat betreft denk ik dat je zo ver moet gaan dat je je er zelf goed bij voelt. Da's ook een reden dat ik voor een 911 heb gekozen. Die staan toch wel bekend als een van de sterkste sportauto's en zeker een stuk veiliger dan een plastic Cobra.
Sorry voor deze toch wel erg serieuse noot, maar dat moet toch ook maar eens kunnen op dit forum...
|
03 feb 2009 15:50 |
|
|
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
mod by horn: volledige quote van bovenstaande post is NIET nodig
Mick, het dringt plotseling tot mij door dat jij ergens schreef over revalideren. Heb jij zelf een ongeluk gehad? Dan kan ik me voorstellen dat je er iets anders tegen aan kijkt. En ik hoop dat het klopt, van de sterkte van een Porsche. Maar blijft een feit dat mijn SC niet meer op dezelfde manier gebouwd zou mogen worden vandaag de dag.
En natuurlijk moet een serieuse noot kunnen. Beterschap!
|
03 feb 2009 16:10 |
|
|