Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
De 964 is de laatste 911 die gebouwd is met de originele carrosserie-vorm.
tis maar net wat je zelf mooi vindt!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 feb 2009 21:41 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Tja alles valt en staat natuurlijk wel wat je uit wil geven.
In de regel is een 964 iets goedkoper en houdt je dus wat meer geld over voor onderhoud en onvoorziene onkosten.
verder rijdt een 964 helemaal top(vooral een cabrio natuurlijk)
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
02 feb 2009 21:42 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik betwijfel of de 996 beter rijdt dan de 993 en idem voor de 993 tov de 964. Zoals al eerder gezegd, het comfort neemt sowieso toe door de jaren heen. Je hebt dus, van model naar volgend model, steeds meer auto voor je geld. Maar of elk opvolgend model echt beter rijdt, waag ik te betwijfelen. En daarnaast speelt de emotie inderdaad mee, waar koop je de auto voor? Als beste daily driver, of als weekendauto die je rauwe emoties aanspreekt .
Om te zien wat jou het meest past, is een paar keer proefrijden in verschillende modellen inderdaad het beste advies. Of heb je heimelijk al voor de 964 gekozen, getuige je laatste reactie hier?
|
02 feb 2009 21:43 |
|
|
bully
|
marks,ben ik niet met je eens. ken iemand die al dertig jaar 911 rijdt, zijn mening, na de 993 zijn ze er niet beter opgeworden. zijn 997 heeft ie na een paar maanden teruggebracht en is na zo'n lange porschegeschiedenis overgestapt naar een ander merk. de 993 is top maar niet meer vergelijkbaar met de oudere. de 996 daar wil ik het niet over hebben .
|
02 feb 2009 21:45 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Voor comfort kan je beter een Bentley kiezen. Maar daar ging het niet om geloof ik.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 feb 2009 21:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik quote maar iemand van het forum met "wat" technische kennis en ervaring:
Het gekke is dat de 993 die door velen als mooiste en beste 911 wordt gezien eigenlijk helemaal niet zo goed rijd op hoge snelheid. Nouja, wel goed maar minder zeker als de 964 of 996.
Zelf vindt ik de 993 altijd erg zenuwachtig aanvoelen door de "mooie" achterwielophanging.
Deze achterwiel ophanging is erg goed uitgedocterd maar werkt alleen als de uitlijning exact 100% goed staat. En dat is zeldzaam.
_________________________________________ remmen is angst
|
02 feb 2009 22:12 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Maar als de uitlijning goed staat rijdt het super!
_________________________________________ Boxer power.
|
02 feb 2009 22:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... zelfs als het geen S is
... de vroege(re) 911jes rijden toch leuker
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 feb 2009 22:21 |
|
|
bully
|
helemaal mee eens
|
02 feb 2009 22:25 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Nou, leuker..... , het heeft allemaal z'n charmes.
_________________________________________ Boxer power.
|
02 feb 2009 22:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ook jij wordt ouder
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 feb 2009 22:30 |
|
|
amandus
Timeless
|
+1 , heb de ervaringen van alle
_________________________________________ Timeless objects
|
02 feb 2009 22:30 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 feb 2009 22:38 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
waar zie jij al die intelligente mensen?
en denk aan de bloeddruk jongen!
_________________________________________ oud is beter
|
02 feb 2009 22:41 |
|
|
amandus
Timeless
|
Ode aan Horn , the new leader stands up .
Blij zijn mt wt we hebben , zo is het maar net
APPLAUS
_________________________________________ Timeless objects
|
02 feb 2009 22:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Je ken toch geen huisdokter worden met het IQ van een Kliko? Toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 feb 2009 22:46 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Nou daar heb ik anders nog nooit iets van gemerkt Heb 5 jaar lang heel veel plezier gehad van mij 964 (rood natuurlijk) en nu al weer 1.5 jaar van mijn 993 4S (rood natuurlijk) en het rijdt allebei geweldig.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
02 feb 2009 22:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat zal best.
maar wat vergelijk je,
je 964 met nieuwe dempers en goed af gesteld
en je 993 met niewe dempers en goed afgesteld.
ik heb ook nog een stukje tekst gequote van een specialist een paar posts verder.
en ik zou ook kunnen zeggen dat ligt dan aan jou
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 feb 2009 22:53 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Robbie, nooit in een echte 993 S gereden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 feb 2009 23:37 |
|
|
Schumer
964Almelo
|
Lijstje (paSCal) voor mijn wens 964
Wens 964 model vanaf 1992 (MY1993)
• Coupé met schuifdak
• Schakelbak
• C2
• Kilometerstand max 120.000
• Schadevrije auto
• Auto moet Europees zijn (NL, BE, D)
• Orginele auto
• Geen ombouw
• Historie van minimaal laatste 5 jaar
Interieur
• Donkergrijs/Zwart
• Volleder
• Airco
• Audio maakt niet uit
• Navigatie niet noodzakelijk
• Telefoon niet noodzakelijk
• Airbags (in 4 spaaks stuurwiel)
Exterieur
• Zilver/Zwart/Donker grijs
• Geen vaste spoiler
• 3e remlicht
• Cupspiegels (orgineel)
• Cupvelgen 17" (orgineel)
Dat is 'm. De zoektocht is begonnen; my quest for the 964
_________________________________________ Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
't Is altijd lente in Twente
|
02 feb 2009 23:44 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
Ben tweemaal overgestapt van een 993 naar een 964. Veel mensen ervaren dat als een 'stap terug'. Ikzelf niet. Het zijn allebei fantastische auto's. De 993 is inderdaad weer verder doorontwikkeld, 6 bak, ander onderstel, iets meer comfort. Uiterlijk wat gelikter. Maar niet persé fijner
Heb nu veel plezier van de 964 met een lage km-stand. Deze stuurt erg goed, is (ook) knap snel en de looks vind ik nog steeds tijdloos mooi. Qua prijs betaal je voor een 993 (van gelijkwaardige staat) al gauw 10 mille meer. Ga zelf ervaren of dat het je waard is.
Veel wijsheid en succes
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
03 feb 2009 0:10 |
|
|
bully
|
Re: Lijstje (paSCal) voor mijn wens 964
psnh daar staat een 964 is alleen c4 maar voldoet aan al je eisen
|
03 feb 2009 0:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
jawel, maar dat waren ook geen honderden km dus mag niet van ervaring spreken.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
03 feb 2009 1:21 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
03 feb 2009 1:34 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
altijd
_________________________________________ remmen is angst
|
03 feb 2009 1:39 |
|
|