Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Accu leeg /startkabels erop en doet niks !!!
Hoi allemaal,
Na 3 weken vakantie was mijn accu leeg. Geen punt starthulp erbij gehaald en proberen te starten.Helaas gebeurd er helemaal niks meer.
lampjes branden (bijna) niet.Afstands bediening werkt ook niet meer.
Andere auto erbij gehaald en met startkabels weer geprobeerd maar weer zonder resultaat.Zo dood als een pier op lampje van de koffer bak na (brand heel zachtjes) geen klikhelemaal niks.
Accupolen schoon en opnieuw erop gezet. Het is een 964 cabrio uit 92
iemand idee wat er aan de hand is?
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
31 jan 2009 18:01 |
|
|
horn
PF #57
|
vervang de accu eens door een andere (leen)accu...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2009 18:03 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Grote kans dat de accu sluiting maakt (kromme platen??). Zie tip van Horn hierboven.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
31 jan 2009 18:05 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Gedaan maar zonder resultaat. Snap er niks van.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
31 jan 2009 18:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Aarde?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2009 18:14 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Wellicht ten overvloede: was de andere accu wel vol?
_________________________________________ Make the most of now!
|
31 jan 2009 18:19 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Tja wel naar gekeken maar niks te zien. Maandag wordt die door p garage weggehaald voor nader onderzoek.Afwachten maar.
Wel raar rijdend in de garage gezet en nu helemaal niks meer.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
31 jan 2009 18:20 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Niets aan laten staan?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
31 jan 2009 18:45 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Al eens andere startkabels geprobeerd, of gecheckt dat de kabels (van de startkabels) wel contact maken met de klemmen (onder de plastic hoesjes).
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
31 jan 2009 20:38 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
Ik heb dit ook wel eens gehad.... lege accu & met startkabels niet aan de praat te krijgen. Wat bij mij de truc deed was de accu een etmaal aan een gewone acculader te hangen totdat de accu weer vol was. Kennelijk heeft de electronica meer vermogen nodig dat er via een "overstart" te verkrijgen is...raar maar waar
_________________________________________ air supremacy
|
31 jan 2009 20:46 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
zijn maar twee mogelijkheden..
1) goedkope kwantum startkabels die het vermogen niet aan kunnen
2) accur echt kaduuk waardoor er tijdens het starten zoveel vermogen weg wordt getrokken dat de startmotor niet genoeg krijgt.
Durf bijna te wedden dat met een nieuwe accu alles is opgelost.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 jan 2009 21:04 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
dit kan je ook testen door de accu los te koppelen en dan de startkabels op de accuklemmen te zetten
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
31 jan 2009 21:09 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
En dan beide klemmen tegen je tong aan te houden??
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
31 jan 2009 21:13 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Als de accu zo erg leeg is dan start je hem ook niet binnen 5 min op.
je moet wel de accu een beetje laten opladen voordat je hem kan starten.
misschien voor de volgende keer een druppellader er aan hangen?
_________________________________________ Groeten Pascal
|
31 jan 2009 21:21 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Klopt, heb ik laatst ook gehad Met een compleet lege accu lukt het niet om te starten (ondanks de startkabels). Voordat je probeert te starten eerst circa 10 minuten de accu laten opladen (startauto stationair laten lopen met aangekoppelde kabels). Zodra de controlelampjes weer enigszins helder branden heb je kans op succes
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
31 jan 2009 22:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Doe dat in ieder geval nooit. Als de motor aan slaat en de accukabels maken niet 100% contact is de beslasting weg en zal de dynamo zonder problemen een veel te hoge spanning (pakweg 22 Volt) op het systeem zetten. Dan weet je zeker dat veel electronica het direct af laat weten.
Zoals diggler al schrijft, aankoppelen en eerst met de donorauto de accu een minuut of 10 bijladen. Daarna pas een startpoging.
Het lijkt er veel op dat de accu gewoon overleden is.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jan 2009 23:14 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Dank je wel voor jullie inbreng.! De accu wordt nu in een P garage bijgeladen.Maandag weer ff monteren en wie weet doet de P het weer.
Ik hou jullie op de hoogte.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
01 feb 2009 18:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dit zou ik een volgende keer ook als eerste proberen
Geduld is ook in deze een hele, schone, zaak
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 feb 2009 18:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Weet je al wat meer, renetrzes?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 feb 2009 17:13 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Ja je zal het niet geloven maar opgeladen accu teruggeplaatst starten en lopen pfff.
Alleen blijven er nu twee waarschuwingslampjes branden.
1. de grote voor handrem etc. en
2. die van mijn achterspoiter.
iemand idee?? resetten ofzoiets??
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
02 feb 2009 21:36 |
|
|
951@Norg
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.uut...
|
_________________________________________ 944 Turbo, '90, 250pk versie, Pon geleverd. Opties: 030, 220, 490, 533, 573, 593, 650. Nieuwe foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLZJM4QT
|
02 feb 2009 22:33 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
RTFM, die van de spoiler gaat uit als je meer dan 10KM rijdt, die van de handrem als je de handrem eraf haalt.....
ik durf je bijna niet meer te helpen na dit accu avontuur een auto proberen te starten met een lege reserve accu...
Gelukkig redt in dit geval je liefde voor het engelse je
_________________________________________ Make the most of now!
|
02 feb 2009 22:39 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Hoi Donkey,
de lampjes blijven branden ! heb ermee gereden uiteraard handrem eraf .Als ik op middenconsole uitroepteken knopje indruk gaat grote lampje wel uit alleen spoiler blijft branden.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
02 feb 2009 22:44 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
kon het niet laten je een beetje te plagen: ff serieus wellicht de computer een keertje laten uitlezen? HEb je btw gezien dat de spoiler omhoog komt??
Of wat bij ander auto's nog wel eens heeft geholpen. accu een tijdje los en/of de plus en min ff tegen elkaar houden zodat de elektronica weer vanaf nul begint. soort van reset dus . Weet je specialist het niet? Bel anders eens met erwin van Renntech
_________________________________________ Make the most of now!
|
02 feb 2009 22:48 |
|
|
bully
|
even een paar keer je contact aan en uit zetten, elke keer je sleutel er weer uit, misschien dat dat werkt, succes
|
02 feb 2009 22:49 |
|
|