Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Iemand Tros Radar gezien, storing aan de Volvo 60 ?
Volvo was niet goed in beeld, er zit een storing in de gasklep en daar doen ze niet veel aan
Ook kwamen ze niet in de studio om hun kant van het verhaal te vertellen
Dat is toch wel heel erg zwak, er kwamen een paar Volvo klanten aan het woord met klachten dat de auto zomaar onderweg stopte
Dit kon wel verholpen worden voor zo'n slordige € 600,-- uit te geven voor een reparatie.
Ook kwam Actronics (buurman van Volvodealer in Almelo) in beeld met een goede oplossing maar daar wilde ze niet aan
Ook was dit al in Engeland op de tv geweest en daar deden ze wel wat water bij de wijn
Denk dat dit ook nog wel een staartje krijgt
Er was een klant in beeld die zijn 800 serie had ingeruild met meer dan 650.000 km op de teller, en nu met dit probleem zat met zijn nieuwere Volvo
De volgende klant had een nieuwe Koreaan op de oprit staan, had zijn buik er van vol (slechte reclame hoor)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 feb 2009 23:56 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ach, Radar....
[haar overeind modus]
Het meest sneue programma op televisie. Naast Kassa met Felix Meurders alleen maar bezig om bedrijven de grond in te boren.
Ik hoop niet dat iemand hier met een eigen bedrijf deze figuren ooit op zijn pad treft, want je hebt echt een probleem, hoe goed je het ook doet.
Een paar klachtbrieven van incommunicatieve figuren die zelf te beroerd zijn om hun eigen problemen op te lossen is al genoeg om de kijkcijferjacht op te starten. Alles voor de kijkcijfers, over het lijk van wie dan ook.
[/haar overeind modus]
Het zal best dat er een probleempje kan optreden bij deze Volvo's, maar zeg eens eerlijk, hoeveel mensen met een S60 kennen jullie die dit probleem tegen zijn gekomen?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 feb 2009 0:10 |
|
|
horn
PF #57
|
ik denk dat Molen het weer eens over een heeeeeele grote Volvo heeft. Kassa en Radar vind ik allebei niks, maar ik vind haar wel leuker dan Felix
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 feb 2009 0:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Niet mee eens. Er zijn grote bedrijven die er soms echt een potje van maken, vaak door burocratie en omdat niemand zn nek durft uit te steken naar de baas om een probleem van een klant gewoon voor rekening te nemen en eens goed op te lossen.
Dit probleem met Volvo is mi een duidelijke "defect in design" en hoort gewoon met een goeie modificatie door Volvo opgelost te worden.
Feit dat in de USA deze problemen wel onder garantie vallen en er goede modificaties beschikbaar zijn spreekt ook voor zich.
Wij hebben het op dit forum over "de zwakke punten van een 3.2" als we bespreken wat er na 20 jaar en 200.000 km stuk gaat aan onze 911.
Dan accepteer je toch geen 3% uitval van je Volvo na 5 jaar...
En als er een flutonderwerp is, dan kijk ik altijd nog graag naar Antoinette zelf ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 feb 2009 0:58 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Neeeeeeeeeeeeeee Harald, goed lezen
In Amerika en Engeland moesten ze goed aan de bak, je zal zo'n ding maar gekocht hebben en hij stopt steeds op de snelweg
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 feb 2009 1:01 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wat een onzin. De klachten die daar regelmatig aan bod komen, zeker bij de grotere bedrijven, zijn vaak van aanzienlijke omvang (bijv, Essent/Ziggo). In landen als NL heeft de ondernemer áls hij er zo'n potje van maakt, vaak nog diezelfde bureaucratie die hij/zij zo haat, om zich achter te verschuilen. In een land als de VS kun je dan wellicht rekenen op een Class Action Lawsuit. Hier krijg je wellicht Felix of Antoinette achter je broek aan, misschien zelfs de ombudsman. Een schandaal inderdaad.
Natuurlijk komen er ook wel sneue zaken voorbij, maar dat maakt het als geheel in mijn ogen niet zinloos en doorgaans verre van destructief.
Door de bank genomen kunnen wij in NL nog flink leren van veel andere landen als het gaat om klantvriendelijkheid en service.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 03 feb 2009 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 feb 2009 1:35 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Daar sluit ik me bij aan.
En ook ik vind Antoinette het aankijken waard.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
03 feb 2009 2:07 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Heb het toevallig gezien en vond het wel een aardig onderwerp. Wat een anti reclame voor de Volvo. In America hebben zij het wel goed opgelost door de garantie te verlengen naar 200.000 miles.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 feb 2009 2:15 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Die vent met die witte met T5 velgen was wel de shit
|
03 feb 2009 8:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Waar blijft onze Ivo
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
03 feb 2009 8:22 |
|
|
Clemento
|
Een reden dat ik liever een oude goede 944 rij is o.a. dat ik niet hou van al die electronische zooi in m'n auto. Simple techniek is ook simpel te onderhouden. Een reperatie van 600 euro is niet niks maar ook nog wel te behappen toch alleen erg vervelend als het telkens weer gebeurd. Zoals Volvo dit probleem aanpakt past zeker niet bij hun imago en ze zouden eigenlijk iedereen moeten helpen met de geboden oplossing door het andere bedrijf.
|
03 feb 2009 8:34 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
En wie garandeert dat wat je gezien hebt waar is??
Ik ben het er mee eens hoor, als er echt door een bedrijf een potje van wordt gemaakt dan is het mooi dat er een instantie is waar je je problemen kwijt kan.
Er zijn echter ook veel gevallen waarbij de problemen veroorzaakt zijn door bijvoorbeeld slecht doornemen van de gebruiksaanwijzing of de voorwaarden door de gebruiker.
In mijn ogen wordt zo'n bedrijf dan ten onrechte door de mangel gehaald.
Maar goed, ik kijk waarschijnlijk met een andere bril.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 feb 2009 8:53 |
|
|
horn
PF #57
|
nee hoor, ben het met je eens. Reputatie komt te voet en gaat te paard. Is erg makkelijk om een bedrijf af te fikken. Is ook hier altijd een aandachtspunt
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 feb 2009 9:07 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Ik krijg ook weleens de indruk dat sommige klanten liever bij Radar/Kassa klagen dan dat ze teruggaan naar een leverancier om die een kans te geven het op te lossen.
Voor zaken waarbij de leverancier niet welwillend is om z'n verantwoordelijkheid te nemen en zich verschuilt achter bureaucratie is het goed dat er instanties zijn zoals de consumentenbond en programma's als kassa/rader.
In mijn ogen is het goed en snel afhandelen en oplossen van een klacht/probleem de beste reclame voor een bedrijf.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
03 feb 2009 9:18 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
U had geroepen?
|
03 feb 2009 9:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Er zijn natuurlijk altijd 2 partijen aan bod, maar Volvo Ned. had toch best naar de studio kunnen komen
Heb zelf wel eens een akkefietje met een dealer/importeur gehad en ze wilde me ook met het bekende kluitje in het riet sturen
Paar lotgenoten gevonden en de ANWB in de armen genomen en ja hoor er kwam een oplossing, eerst moet je de duimschroeven aandraaien
Dat vind/vond ik gewoon jammer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 feb 2009 10:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De meeste hebben de aflevering niet gezien. Wat de strekking van het verhaal was is: Volvo heeft een onderdeel (gasklep unit) die rond 2000 een paar jaar is toegepast in diverse motoren (S80, S60), maar die geeft bij koude temperaturen problemen. In America hebben ze een oplossing gevonden door de garantie te verlengen. In Nederland krijg je de eerste 3 jaar support, door het upgraden van de nieuwste motor management software. Nu is er op de markt een goede gasklep unit, maar die kost 600 euro. Volvo wil er niet aan om die te gebruiken om het probleem op te lossen, tenzij de bezitter zelf voor de kosten opdraait.
Het is goed dat dit soort praktijken aan de orde worden gesteld.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 feb 2009 11:55 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
In dit licht wil ik de Exota affaire plaatsen. De "heer" van Dam (Vara) vond het destijds nodig om een Exotafles met een luchtbuks kogeltje te laten gevoelige IMS Lager om een punt te maken. Resultaat: bloeiend bedrijf failliet, enorme schade. De "heer" waste in ellenlange procedures zijn handen in onschuld. Pas vele jaren later heeft de Vara een schikking getroffen, maar dat was natuurlijk veel te laat.
Ook hier ben ik het hardgrondig mee eens.
Een leverancier van fietsendragers is zo enorm in de problemen gekomen.
En ook hier weer geillustreerd door in een scene gezet voorval.
Ik kijk blijkbaar door dezelfde bril........
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
03 feb 2009 13:03 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat van Exploza kan ik me nog goed herrineren
Inderdaad de hele zaak ging op de fles
Maar in dit geval, Amerika en Engeland en dan ook bij ons dat kan geen toeval zijn dacht ik
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 feb 2009 13:09 |
|
|
Jort
Groningen
|
Doorgaans krijgt het bedrijf netjes de mogelijkheid zijn kant van het verhaal te vertellen in de studio. Als de betreffende organisatie ook dan geen gehoor geeft....
Eigen verantwoordelijkheid van de klant is ook zeker wat waard, daar ben ik het overigens wel mee eens (denk o.a. aan al die beleggingshypotheken en -verzekeringen).
_________________________________________ Tjolk.
|
03 feb 2009 13:55 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Wat ik van dit soort programma's vind laat ik me niet te veel over uit. Ik vind dat de probleemstelling meestal als negatief kruit wordt gebruikt om mee te schieten en er weinig constructief naar een oplossing wordt gewerkt.
Een opmerking die ik gisteren zag geeft precies de toon van dit soort programma's weer 'Dat die gasklep stuk gaat na 100.000 km en een auto van nog geen 5 jaar oud verwacht je niet van een kwalitatief hoogwaardig en veilig merk als Volvo'
Dat iets stuk gaat in de techniek kan de beste merken overkomen en heeft niks met bv het bedrag te maken dat je voor een product neer telt. Het gaat er om hoe een merk met dit soort problemen om gaat en ze oplost. Daar aan is de kwaliteit en service af te lezen. En bij Volvo wordt nu met meerdere maten gemeten hetgeen uiteraard zeer discutabel is.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 feb 2009 14:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Daar raak je de kern van het probleem imho. Dat meten met meerdere maten komt voort uit de risico's in de verschillende landen. In de VS wil je niet het risico lopen om nagejaagd te worden door een leger van advocaten.
Ik denk dat het op zich een zegening is dat wij in NL (nog) niet die mentaliteit van rechtsgang+€€€€€€€ bij elke stinkscheet hebben.
Maar het moet niet zo zijn dat fabrikanten daardoor met twee maten kúnnen meten en onze (NL) service dientengevolge van achtergesteld niveau is.
Wij hebben Antoinette en hoewel de uitvoering soms discutabel is en we ook eenvoudig fouten uit het verleden kunnen opdiepen, hebben programma's als deze ook meer dan regelmatig positief effect op de bovengenoemde kwaliteit en/of service. Voorbeelden te over.
_________________________________________ Tjolk.
|
03 feb 2009 14:58 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb mn gebruiksaanwijzing van mn Audi er nog eens bij gepakt.
Audi heeft geen gebruiksinstructies voor het omgaan met de gasklep.
Volvo zal die ook niet hebben: het is gewoon een electrisch bediende klep die vooral hoort te synchroniseren met de beweging van het gaspedaal.
Iedere beetje techneut heeft in de uitzending kunnen zien dat de Volvo klep faalt door een slecht design; vergelijkbaar met een krakende volumeregelaar in een slechte radio.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 feb 2009 16:05 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zo'n gasklep kan toch wel voor problemen zorgen
Heb toen ook een storing gehad met die klep, bleef maar hangen op 1500 tot 2000 toeren
Moest je eens in de file rijden , joh wat heb ik lopen vloeken
Vanaf de snelweg een woonwijk in en hij bleef maar snel lopen
Werkelijk alles hebben ze er aan gedaan, een splinternieuwe auto maar wel net het nieuwe type met variabele nokkenassen
Was echt de enige waar dit voorkwam, ja mij hoela
Binnen een jaar ingeruild voor een ander type motor wat al jaaaren het goed deed en over was de pijn, kwam laatst de factuur nog tegen maar dat vergeet je snel weer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 feb 2009 16:25 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik snap er niets van.ik word bij mijn volvo dealer heel netjes geholpen.
vind dit maar een vreemd verhaal.als er wat met die volvo's is weet ik zeker dat ze het oplossen.
misschien maakt het nog uit welke dealer je hebt.het is maar net of ze je willen helpen. er is altijd iets te rommelen met die garantie papieren.
anton964
|
03 feb 2009 16:48 |
|
|