Auteur |
Bericht |
Nielsbijleveld
Utrecht
|
@ Jasje Dasje,
Bedankt voor alle (technische) tips, ik zal deze zeker overnemen. Renntech is een goede optie. Het lijkt mij idd aannemelijk dat als er mankementen komen, deze zich relatief snel zullen voordoen (eerste 2 a 3 weken).
Ik heb mijn idee ook met mn vader besproken en hij zegt dat een 'specialistenkeuring' niet nodig is. Een groot deel van onze familie brengt hun auto`s naar een goede garage waarvan mijn vader denkt dat zij de auto net zo goed kunnen nakijken als een specialist. Ik weet daar het fijne niet van en vraag me af of deze bedrijven de auto echt stukken beter kennen als 'normale' ervaren monteurs.. Wat denk jij?
Ik heb de afgelopen weken veel gewerkt en geld opzij kunnen zetten. Ik wil liever niet mijn spaargeld aanbreken of bij mijn vader voor financiën aankloppen maar dit behoort wel tot de mogelijkheden.
Wanneer ik een paar mooie foto`s heb zal ik ze uploaden, bedankt voor de tip Ik ben relatief nieuw hier
Laatst bijgewerkt door Nielsbijleveld op 26 jan 2009 20:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jan 2009 20:28 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Hmmm..beun de boer heeft net zo veel verstand van Porsches als een specialist.. .. dit lijkt me hier op t forum een inkoppertje..natuurlijk herkent zo`n vent wel de algemene problemen maar specifiek 944T? Hoor je eerder ook al roepen dat je met 350 euro een grote beurt denkt te financieren.. als alles maar dan ook echt alles meezit zou t miss lukken, maar denk eerder dat je daar niet op moet hopen en dat je beter kunt w8en totdat je financieel beter in je vel zit en zo`n auto ook gewoon lekker kunt blijven rijden, er hoeft nl maar 1 ding stuk te gaan en je bent zo 1000 euro verder..als je pech hebt dan.. maar goed, sla je deze raad in de wind hoop ik oprecht dat je een heerlijke trip hebt
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
26 jan 2009 20:41 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik zie het nut van een keuring momenteel niet. Niels /pa heeft dat ding immers al in de schuur staan. Keuring, door een VW garage of Porsche specialist, maakt in dit geval dan ook maar weinig verschil. Eerst maar eens karren met dat ding en dan zien waar het schip strandt. Als er fikse kosten aan dreigen te komen kan je altijd nog eens een deskundige er naar laten kijken of eea. nog lonend te doen.
Aan de ander kant kan je er een mooie rit voor maken, en is die keuring maar net iets duurder dan 1 keertje volgooien met 98.
NB. Groot onderhoud is vrijwel nooit financieel lonend, maar wel qua lol per geïnvesteerde €.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 26 jan 2009 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jan 2009 20:51 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Niels, als je vader je een klein beetje steunt, denk ik dat er weinig redenen zijn om het niet te doen. Het is een risico, maar deels gecalculeerd en deels heb je, hoop ik, back up van je vader. En die ervaring kun je later niet meer overdoen!
|
26 jan 2009 20:57 |
|
|
Nielsbijleveld
Utrecht
|
@ Brian 951
Ik zal mn budget wat ruimer nemen, sowieso nog even flink door sparen voor de zekerheid
@ Airhead & HV
Ik denk dat ik de P over een paar maanden naar de garage breng en afwacht wat het oordeel is van de monteurs. Als ik daar niet tevreden ben dan ga ik voor een second opinion, eventueel bij een specialist.
Met deze feedback hoop ik inzicht in de huidige staat van de auto te krijgen en hopelijk ook voldoende vertrouwen te krijgen in de ingenieurs van P (Dat heb ik uiteraard wel)
Ik heb wel een "Service and repair manual" weten te bemachtigen waarin de hele auto op papier is beschreven (800 pagina`s) en andere checklisten. Maar als ik iets van dit aan de monteurs laat zien dan schrikken of lachen ze zich suf
Buiten de tips van Jasje Dasje om, zijn er nog andere zaken waaraan ik specifiek aandacht aan zou kunnen/moeten besteden
|
26 jan 2009 21:17 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 jan 2009 21:47 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
wat is het trekgewicht ook weer van een 911 .
|
26 jan 2009 21:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gottegottegot, sleurhut met satelliet voor rtl en sbs.
zie je ook op die foto's die file vloekende mensen achter de woonwagen?
nou ja ieder zijn meuk.
_________________________________________ oud is beter
|
26 jan 2009 22:00 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ik zeg rijden met dat ding. Toen ik 20 was had ik mijn eerste Porsche (ook een 944; heerlijke auto) en dat was wellicht bij nuchtere benadering niet de slimste beslissing in mijn leven (heb er nu nog last van want wat doe ik hier eigenlijk; get a life......) maar heb er nooit een seconde spijt van gehad en denk er nog vaak aan terug. Je kan nog jarenlang oud en wijs zijn. En met alle respect voor de deskundigen hier kan er toch echt niemend exact voorspellen wat het je gaat kosten maar als je het niet doet zul je het nooit weten. Sterker nog; stel dat je verslaafd raakt dan kost je dit besluit op langere termijn misschien wel veel meer
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
26 jan 2009 22:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jan 2009 23:08 |
|
|
Nielsbijleveld
Utrecht
|
Fijn om al de reacties te lezen, deze jongensdroom lijkt toch echt (in eerste instantie voor korte tijd) werkelijkheid te gaan worden Zoals eerder beschreven wacht ik de keuring en uiteraard de bijkomende prijslijst af maar als het enigszins kan dan ga ik ervoor
Voor de volledigheid: Ik heb er al 1 x in gereden. Op een brakke zondagochtend werd ik gewekt door mijn vader. Hij zei dat als ik in een P wilde rijden, dit mijn kans was (Hij had de auto dat weekend thuis staan om wat kleine dingen te repareren zoals radio, armsteun etc). Ik sprong uit mn bed en kort daarna in de auto om hem te volgen naar de garage waar hij voor meer onderhoud was bestemd. Nadat de auto warm was gereden en ik mijn voorzichtigheid wel genoeg had bewezen besloot ik op de dijk het gas maar eens flink open te trekken... Wat is toen voelde was een waar genot
Ik ben verslaafd
Ik weet dat ik (indien mogelijk) P zal blijven rijden maar ik wil er gewoon niet te lang meer mee wachten. We zullen zien wat de monteurs zeggen maar een "apart" verhaal zal het waarschijnlijk wel worden deze zomer
PS Jongens, een trekhaak op een P?
|
26 jan 2009 23:29 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Oh my god; get a paramedic, this man is a goner!!
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
26 jan 2009 23:44 |
|
|
Clemento
|
Mijn eerste post op dit forum en wel een leuk draatje.
Laat ik hier maar vertellen wat mijn ervaringen zijn als verse trotse bezitter van een leukerode 944 K6 uit 1985. Geen student maar gewoon auto voor erbij en denk dat de klok nu op ca 290d km staat. Vanaf 5 januari tot nu toe heb ik er 2500 km meer gereden en paar probleempjes gehad maar dat had ik bij de aankoopprijs van 3500 inclusief APK en keine beurt ingecalculeerd. Deze P zal ik nooit door een officele dure P-grarage laten onderhouden maar er zijn ook 944 specialsiten die voor aanmerkelijk lager uur tarief werken. Maar onderdelen zijn natuurlijk vrij prijzig. Na de eerste 500 km bleef koppelings pedaal hangen en bleken de drukcilinders te lekken. Kosten 288 matetiaal en 168 arbeidsloon waarbij ook nog wat andere werkzaamheden zijn verricht en dat vond ik toch wel meevallen. Had met die koppeling weliswaar nog wel een poosje rond kunnen rijden, kreeg al handiheid de pedaal weer omhoog te wippen maar op een gegeven moment moet je zoiets toch vervangen. Hieronder een foto van mijn rode 944 bij meeting 944forum waar ik afgelopen 10 januari bij aanwezig was.
Heb nog geen seconde spijt van mijn aanschaf en hoop er nog veel km in rond te kunnen rijden o.a. woon/werk en korte vakanties.
Conclusie: gewoon doen, je hoeft natuurlijk een dure reparatie niet perse gelijk uit te voeren. Je zet de P dan gewoon weer in de garage en wacht totdat je weer geld hebt. Als student reed ik motor kawasiki 1000 en gewoon klussen om benzine te kopen en je vrienden heeft het er zeker ook voor over want P=fun
|
30 jan 2009 21:42 |
|
|
mr.burns993
|
Dan snap ik niet hoe je het in je hoofd haalt om in een p te willen rijden.
my 2 cents
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
31 jan 2009 1:11 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
een trekhaak was ook een optie op een 928. Welke Porsches buiten de Cayenne hebben dat nog ?
|
31 jan 2009 8:52 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Idd gewoon gaan karren. Wel zoals al gezegd ff wat kilometers in de buurt maken zodat eventuele (ernstige) gebreken al aan het licht komen. Wat gereedschap, ik weet niet of je een beetje autotechnisch onderlegd bent, en simpele onderdelen (v-snaar, koelvloeistof, universele slang etc) mee.
Je wilt niet weten wat ik al met een paar slangklemmen, duk-tape en ijzerdraad aan noodreparaties heb weten te verrichten. Ik ben op die manier door heel Europa met de oudste auto's het verst gekomen.
(1x de auto van m'n ouders mee, een Audi 100 5 Cylinder van 3 maanden oud en die liet mij bij Ingolstadt met een kapotte versnellingsbak in de steek )
En inderdaad sluit een goede reisverzekering MET vervangend vervoer af.
Prettige vakantie
|
31 jan 2009 15:39 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Zoals je eerder zei gewoon eerst paar dagen rijden, zorg dat je de auto zo goed moegelijk kent. Misschien niet eens hele keuring laten doen, enkel kritische draaiende delen en ophanging laten checken door specialist (Renntech o.i.d) dan ben je daar ook wat minder voor kwijt(tenzij je dit toch wilde laten doen).
Misschien idee om op vakantieadres ff een Porsche garage van te voren te zoeken(de meest dichtbijzijnde in de omgeving of zelfs specialist als je die kan vinden vanuit NL. ofzo)
Als je dan bj hoge bijzondere nood ook nog wat financiele back-up hebt en zelfs een reisverzekering ga je volgens mij meer dan goed voorbereid op vakantie. Dan ga je al zeker veel beter voorbereid op vakantie dan de gemiddelde vakantieganger die met een youngtimer gaat.
Ps. houdt je vriendin ook een beetje van auto's?
Ps2. is de stoflaag al van de auto?
Ps3.Wat studeer je?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
31 jan 2009 18:50 |
|
|
Nielsbijleveld
Utrecht
|
De afgelopen weken heb ik een aardig extraatje kunnen verdienen. Ik heb een klein deel aan mn PC uitgegeven maar heb het grootste deel opzij gezet
Ik ben er nog niet uit of ik er een specialist naar laat kijken: een vriend van mij is erg handig met auto`s en zijn oordeel tezamen met die van de monteurs zal voor mij waarschijnlijk afdoende zijn.
Ik heb wel vertrouwen in dit exemplaar en hou jullie op de hoogte van het oordeel
@ Clemento
Ziet er netjes uit, zeker voor een auto die zoveel K`s heeft gelopen. Over het algemeen durf ik te stellen dat P echt een kwaliteitsmerk is en dat hun auto`s na 25+ jaar nog steeds aan bovengemiddelde verwachtingen voldoen, althans dat hoop ik binnenkort te ervaren
@ mr. burns993
Ik heb het mijn hele leven al in mijn hoofd een P te rijden ook al is het misschien in eerste instantie voor korte tijd. Voor een P-liefhebber is het een leuk plan om de zomer door te komen
@ WillemB
Een beetje handig ben ik wel, zeker met duktape Mijn vader is ook handig met auto`s maar dan weer niet met duketape.
@ Jasje Dasje
1) Mijn vriendin houdt ook van auto`s maar heeft er niet veel verstand van. Zij wil het liefst een X5 of een Q7 en dat is best aardig maar dat valt niet echt in mijn straatje. Misschien ooit als 2e auto
2) De laag stof is huge, ik heb er maar een autohoes over gedaan. Als het oordeel is geveld en het is enigzins positief dan ga ik hem zeker warm laten lopen en helemaal oppoetsen Foto`s zullen dan snel volgen.
3) Ik studeer "Environment & Resource Management" aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Deze studie is gericht op het in kaart brengen en managen van Milieu- en Energievraagstukken. Het is een leuke studie. Pittig maar leuk
Enneh, wat doe jij in het heden of in de toekomst?
Laatst bijgewerkt door Nielsbijleveld op 03 feb 2009 22:47, in totaal 6 keer bewerkt.
|
03 feb 2009 22:02 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
tuurlijk, kijk die zwarte maar:
|
03 feb 2009 22:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Sigrid was er ook zie ik.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 feb 2009 22:19 |
|
|
John
Cayenne
|
|
03 feb 2009 22:29 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
o was dat Sigrid............
ik dacht al, waar komt die 'krant' nou vandaan
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
04 feb 2009 1:30 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Zou ook ff stof verwijderen d.m.v. stofzuigen onder de motorkap. Weet niet of hier veel stof zit, maar dit heeft al meer dan eens kortsluitinkjes veroorzaakt
Ik doe studie bedrijfskunde aan de Erasmus Unversiteit te Rotterdam.
Mooi dat je gewoon gaat! En ook al stopt hij halverwege, heb je toch al een goed stuk op de linkerbaan kunnen knallen
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
04 feb 2009 12:26 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Hoe denk je dat ik anders al m'n fietsen vervoer. Ik ben snel, maar die 220 km/u haal ik toch niet op 2 wielen
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
06 feb 2009 15:22 |
|
|