Auteur |
Bericht |
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Delen autotransport naar Mille Miglia 2009
Dit jaar moet het ervan komen, ik ga een droom die ik al jaren heb laten uitkomen, ik ga naar de Mille Miglia, en wel als bezoeker met mijn eigen 356 Carrera.
Samen met 3 anderen (twee 550 spyders en een Speedster) zijn we op zoek gegaan naar mogelijkheden om zelf in Italie te rijden met onze gebakjes zonder dat hele stuk heen- en terug over de snelweg te hoeven jakkeren.
Ik heb nu een aantal offertes voor autotransport binnen en eigenlijk maakt het niet uit of er vier- of acht auto's op de trailer staan, je betaald gewoon voor de trailer en daar passen er acht op.
Kortom, des te meer auto's, des te lager de prijs per auto. Maandag 11 of dinsdag 12 mei worden de auto's opgepikt door een gecharterde vrachtwagen van Jan Tinga (doet o.a. ook vervoer voor de Winter Trail en andere evenementen). Deze vertrekt om donderdagochtend bij ons overnachtingsadres in de buurt van Brescia/Gardameer de auto's af te laden. Donderdagochtend vroeg vliegen wij naar Italie (retour tussen 100 en 200 euro) en rijden vanaf de luchthaven met een gehuurde auto naar ons overnachtingsadres om onze auto's op te pikken. Van donderdagmiddag tot zondag kan er dan tussen Mille Miglia auto's gereden worden of een rondje Gardameer of Stelvio gemaakt worden. Zondagochtend worden de wagens weer opgepikt en rijdt het transport maandag terug naar Nederland.
De kosten van dit exclusieve transport bedragen 4000,-- euro excl. BTW. Dit te delen door de auto's die meegaan, als we op acht komen dus ongeveer 600,-- euro per auto. Zet dit af tegen zelf heen- en terug rijden (400,-- euro) en de tijdswinst + de zekerheid dat je daar aankomst/thuiskomt. (Onze auto's zijn immers gebaseerd op 50 jaar auto techniek)
Mocht er iets mis gaan met de auto's tijdens de ritten in Itale kan de chauffeur van de trailer worden gebeld en wordt de auto opgehaald tegen km vergoeding.
Dussss, ook plannen om in die periode naar Italie te gaan... Er zijn nog vier plaatsjes op de trailer..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
Laatst bijgewerkt door 58GT op 04 feb 2009 23:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 feb 2009 12:28 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Langs de ene kant leuk initiatief, maar de reden dat de wagens 50jaar zijn zou ik hier niet voor aangrijpen.
Jaarlijks doen we de internationale meeting met de 356, gemiddeld tussen de 140 en 200 deelnemers, en er zijn er maar weining die niet aankomen.
Het is voor mij te dicht aansluitend op de internationale 356 meeting, anders had ik misschien wel meegereden, maar niet op een trailer.
In elk geval veel plezier ginder.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2009 13:21 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Leuk plan... maar het erheen rijden is toch ook leuk. En gebakkies dat zijn het niet.
Allemaal nieuwe techniek toch
Fotoverslag zien we graag hier verschijnen.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
02 feb 2009 14:19 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Het gaat idd. meer om het optimaliseren van het plezier per km. In een vakantie van 4 dagen, 4 dagen in Italie rijden krijgt dan toch de voorkeur.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 feb 2009 14:31 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
mannen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 feb 2009 15:05 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 feb 2009 17:17 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 feb 2009 17:20 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
02 feb 2009 21:38 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het zo doet. Als je 4 dagen wilt rijden, dan gewoon 4 dagen in Italie.
Je krijgt de truck vast wel vol.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
02 feb 2009 21:55 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
is de autotrein geen optie ?
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
02 feb 2009 23:40 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Die rijdt pas vanaf Juni, anders was dat zeker een optie geweest.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 feb 2009 23:55 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
yep, heb ik twee keer gebruikt voor vakantie in Italy. Helemaal top!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 feb 2009 0:23 |
|
|
Serge
Boxster S 2001Delft
|
De Duitse autotrein rijdt (van Dusseldorf) vanaf begin April al naar Noord Italie: http://www.autozug.de/site/dbautozug/nl/start.html
|
03 feb 2009 23:42 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Moet ik wel de tijd vinden om mijn machien eerst naar Dusseldorf te rijden...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
03 feb 2009 23:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... daar zijn hier vast wel liefhebbers voor te vinden
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
03 feb 2009 23:56 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Op welke dagen rijdt die trein en wat kost een retourtje met de autotrein?
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
04 feb 2009 0:19 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
De trein rijdt één keer per week.
Vertek is op vrijdag, de retour trein is 8 dagen later!
https://buchung.dbautozug.de/book/2.asp
Daarbij is er een wachtlijst, vol dus.
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
04 feb 2009 9:11 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Rijdt deze trein vanaf april? Eind december reed deze trein nog. Vreemd seizoen dus
René
|
04 feb 2009 23:43 |
|
|
Serge
Boxster S 2001Delft
|
Behalve naar Verona gaat de trein ook naar Bolzano, is wel weer paar km extra. (Maar het is daar in de buurt wel leuk rijden )
Die kan zo te zien 2x per week, bv. op vr 8 of wo 13 mei heen. (en dan op za en do terug)
http://www.mit-auto-und-zug-durch-europa-reisen.de
|
05 feb 2009 1:44 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Even een update; Hotel in Brescia (1 km van oude centrum) is geboekt, rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Milaan en huurauto naar Brescia ook. Het hotel heeft een (bewaakte) parkeergarage waar we de bolides mogen parkeren. Naast de 4 geboekte deelnemers (3 van dit forum, tel de ) hebben nog 4 mensen serieuze interesse voor het transport maar nog geen harde toezeggingen, de rest gaat met de trein of niet. Nog steeds plaats dus...
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
10 feb 2009 0:00 |
|
|