Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:46

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche 911 3.3 turbo bij Wolbert 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
vergeet niet dat een 930 fiks duurder is in onderhoud, onderdelen en brandstof verbruik. Verder rijdt het heel anders, pas echt power vanaf zo'n 3000-3500 toeren, als de turbo mee gaat doen. Daaronder gebeurd er niet zoveel (eigenlijk bedroevend weinig) Echt een hoge snelheid Autobahn brenner. Op bochtige b-wegen moet een 930 echt flink zijn best doen om een 3.2 bij te houden, vanwege weinig power onderin.

Dus een heel ander karakter.

20 jan 2009 23:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Jeroen, kan de turbo bestuurder dan niet gewoon terug schakelen naar de 1 of 2 :P? Dan is het geen match meer lijkt mij....

21 jan 2009 1:27
Profiel Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Dan loop je het risico dat de turbo halverwege de bocht er in komt, dan krijg je weer die beroemde schop in je rug en vervolgens knal je tegen een boom

21 jan 2009 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
precies, ben nog wel benieuwd hoe een '89 met G50 rijd want 4 versnellingen is met zo'n gat extra onhandig

21 jan 2009 11:01
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Degene die ik ken van het forum die in zo'n auto rijden gaan met name voor de uitstraling van de auto. Je ziet ook niemand op het cirquit rijden met deze auto, ondanks zijn vermogen (misschien wel juist door zijn vermogen).

Deze auto is in mijn ogen dé oerturbo waarmee de turbo zijn naam heeft verbonden aan kracht en snelheid.
Het leukste aan zo'n auto is het af en toe door trekken en het gevoel wat je daarvan krijgt.
Om echt hard te rijden is de 5-bak beter dan de 4-bak, maar als je de auto alleen gebruikt om af en toe door te trekken, dan heb toch wel heeeeeeeeeeeeele lange versnellingen.

Met andere woorden: Deze auto moet je niet kopen om te scheuren, daar moet je andere types voor hebben (993 turbo, 996 turbo, GT3).

De beleving van snelheid en trekkracht in de 930 is veel groter dan in de 993 turbo en 996 turbo. Ik heb ze allebei gereden en ik moet zeggen: ze rijden perfect.

Dus als je voor snelheid en souplesse gaat dan zou ik hem zeker laten staan :wink:

21 jan 2009 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Helemaal mee eens, prima samenvatting!

22 jan 2009 10:44
Profiel
PorscheForum Rookie
993-S '97 Apeldoorn
Bericht 
Beste mensen, om het hoofdonderwerp even af te sluiten...

Ik had afgesproken dat de 930 naar Visser zou gaan om de roest bij te werken en dat Erik Wolbert me even zou bellen wanneer de auto bij Visser zou staan zodat ik daar meteen een aankoopkeuring aan vast kon knopen. Ik was serieus geinteresseerd. Daarna nog twee keer gebeld omdat ik niets meer hoorde, maar de auto was nog niet bij Visser geweest en Erik zou me bellen. Zie ik echter tot mijn schrik op de site dat de auto is verkocht terwijl ik de eerste kijker ben geweest en netjes heb gewacht volgens afspraak. Dus dat ik wat de heer Wolbert onder "echte liefhebber" verstaat. Vooral verkopen dus en niet teveel 'moeilijke' klanten? Ik ga daar in ieder geval nooit meer kijken, want ik houd niet van dit soort cowboys :evil:

04 feb 2009 17:59
Profiel
Timeless
Bericht 
Bizar verhaal , en dat in deze tijden .....een slechte zaak :!:

04 feb 2009 18:02
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Blijkbaar is Wolbert niet van het maken van afspraken....
Gewoon verder gaan met je plan, de 3.2 verder perfectioneren!!

04 feb 2009 18:24
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Rad911 schreef:

Blijkbaar ben jij wel van de vlotte conclusies. :roll:

04 feb 2009 18:46
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche 911 3.3 turbo bij Wolbert
Rad911 schreef:
Bij Wolbert staat een nette 911 3.3. turbo te koop.
Een vriend van mij is geinteresseerd in deze wagen. Is er iemand toevallig bekend met deze Porsche?

elazet schreef:
De vriend waar Rad911 het over heeft ben ik.

:idea: :wink:

Ik kan me het gevoel heel goed voorstellen, maar vind het moeilijk om te (ver)oordelen als je niet weet welke duidelijke afspraken er (niet) zijn gemaakt.

04 feb 2009 19:07
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Rad911 schreef:
Gewoon verder gaan met je plan, de 3.2 verder perfectioneren!!

Natuurlijk maakt dit een slechte indruk.
Alleen: als er iets te koop staat en iemand koopt dat ding zonder verdere voorwaarden, wat zou jij dan doen als verkoper?

Ik zou dat ding nu verkopen aan degene die NU de pegels op tafel legt en
de geduldige liefhebber hierboven even bellen dat de auto helaas is verkocht.

Lijkt mij in dit geval eerder een gebrek aan communicatief fatsoen dan een gebrek aan zakelijk fatsoen.
Beide gebreken ondervind ik overigens als even vervelend; maar een communicatief gebrek kijk ik wel overheen als er voor mij een goede deal in zit. :wink:

04 feb 2009 19:20
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Er is op dit forum genoeg geschreven over het al dan niet gefundeerd uiten van kritiek op bedrijven. Zoveel mensen, zoveel ervaringen en zoveel meningen. Probleem is dat de positieve ervaringen vaak niet expliciet worden gedeeld. De slechte ervaringen worden zonder uitzondering direct en vaak zonder verdere context of wederhoor gepost. De conclusie dat er met Eric (Wolbert) geen afspraken te maken zouden zijn gaat mij dus echt te ver. Dit staat ook haaks op mijn ervaringen met deze persoon.

04 feb 2009 19:21
Profiel
Timeless
Bericht 
Afspraak is afspraak , als je dan vervolgens de auto in spee zonder enige vorm van overleg verkoopt verdient dat niet de schoonheidsprijs :!:

04 feb 2009 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
MarkS schreef:
Er is op dit forum genoeg geschreven over het al dan niet gefundeerd uiten van kritiek op bedrijven. Zoveel mensen, zoveel ervaringen en zoveel meningen. Probleem is dat de positieve ervaringen vaak niet expliciet worden gedeeld. De slechte ervaringen worden zonder uitzondering direct en vaak zonder verdere context of wederhoor gepost. De conclusie dat er met Eric (Wolbert) geen afspraken te maken zouden zijn gaat mij dus echt te ver. Dit staat ook haaks op mijn ervaringen met deze persoon.

+1

04 feb 2009 19:40
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik ben blij dat ik met mijn vrienden wel gewoon afspraken kan maken waar ze zich aan houden. Wij communiceren daar ook gewoon over. Ook als een éénmaal gemaakte afspraak niet nagekomen wordt.

04 feb 2009 19:47
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Het gaat er natuurlijk wel over hoe de potentiële koper dit beleeft en dat is wat mij betreft erg duidelijk.

04 feb 2009 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
mischien snap ik het niet helemaal.

Wolbert zou de auto langsbrengen bij Visser (is toch al met al een halve dag werk en redelijk wat km's) om de roest bij te laten werken en dan zou jij direct een AKK laten doen. Was hij zowiezo reeds van plan (roest bijwerken) om dat bij Visser te laten doen ? of was jij dat van plan als de auto verkocht was ? Als dat zo is lijkt het me allemaal erg veel gevraagd van W om naar V te gaan niet wetende of jij uberhaubt die auto wel wil kopen

of ben ik nu gek ?

AKK regel je zelf. je laat iemand naar de verkoper toe gaan of regelt het elders maar dan wel binnen een week. W heeft een brug en daar kun je dat prima doen. Als je een auto graag wil moet je actie ondernemen en niet afwachten.

04 feb 2009 19:55
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
De auto ging sowieso al naar RV om de roest bij de dorpel weg te laten halen. Die afspraak stond al toen Erwin bij de auto ging kijken. Er is toen afgesproken om dan gelijk een AKK te laten doen, bij goede uitkomst was er een deal. Erwin heeft daarna nog 2x gebeld, maar de wagen was toen nog niet naar RV gebracht. "Je belt me wel heh??" Pro-activiteit genoeg lijkt me.

04 feb 2009 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
helder. dat was me in eerste instantie niet duidelijk

04 feb 2009 20:05
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Airhead schreef:
Alleen: als er iets te koop staat en iemand koopt dat ding zonder verdere voorwaarden, wat zou jij dan doen als verkoper?

Eerst even bellen met de meneer die aangegeven heeft een AKK te willen laten doen dat er een nieuwe gegadigde is die de auto zo wil kopen... :idea:

Maar inderdaad - communicatiestoornissen komen in de beste families voor. Dus niet veroordelen vanaf de zijlijn. Ben wel benieuwd wat Wolbert tegen Erwin zei toen hij zei dat hij nog op een antwoord zat te wachten...

04 feb 2009 20:56
Profiel
Bericht 
amandus schreef:
Afspraak is afspraak , als je dan vervolgens de auto in spee zonder enige vorm van overleg verkoopt verdient dat niet de schoonheidsprijs :!:

Ben ik helemaal met je eens. Maar de enigen die hier echt op de hoogte kunnen zijn van de deze afspraak zijn de twee betrokkenen (verkoper en koper in spee). Wij waren daar volgens mij niet bij. En zelfs tussen twee partijen kan er ruis op de lijn ontstaan. Blijkt maar weer.

04 feb 2009 21:44
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Elk verhaal heeft 2 kanten, tot nog toe alleen de ene kant gehoord........ Ben door eigen ervaringen dan ook maar iets voorzichtiger geworden met op stap en sprong conclusies te trekken. :wink:

04 feb 2009 21:57
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jaco schreef:
Elk verhaal heeft 2 kanten, tot nog toe alleen de ene kant gehoord........ :

ik ook...

04 feb 2009 23:05
Profiel
Timeless
Bericht 
Zie geen reden waarom Erwin fabeltjes zou kunnen vertellen .....

04 feb 2009 23:15
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende