Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Er staat toch nergens dat Erwin Lazet fabeltjes aan het vertellen is ...'t enige dat er aan schort is het (weer)woord van Eric Wolbert
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
04 feb 2009 23:28 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Zo kennen wij eric Wolbert iig niet.
Prima service en altijd erg vriendelijk.
_________________________________________ Groeten Pascal
|
05 feb 2009 0:28 |
|
|
horn
PF #57
|
iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. één ervaring maakt Eric Wolbert niet onbetrouwbaar. hij heeft duidelijk ook tevreden klanten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 feb 2009 1:08 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Dit is inderdaad één kant van het verhaal. Dat snap ik ook wel.
Wij delen hier ervaringen met elkaar. Zoals bij alle media geldt: doe er mee wat je wilt.
Niet voor niets hebben veel bedrijven besloten om al dan niet onder schuilnaam actief op fora aanwezig te zijn. Dit om te peilen en waar nodig juiste antwoorden te geven en bij te sturen.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
05 feb 2009 8:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik schrijf mijn post ook niet om het gebeurde te bagatelliseren. Slechts om te relativeren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 feb 2009 8:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Op fora in het algemeen ongetwijfeld, maar ik hoor graag van je welke bedrijven onder welke schuilnaam volgens jou op het Porscheforum actief aanwezig (zouden) zijn.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 feb 2009 10:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Volgens mij is PC Wittebrug onder de schuilnaam EriC4C hier aanwezig!
@Elazet: vervelend verhaal, maar heb je hierover nog wel contact opgenomen met Wolbert en wat was zijn verhaal/reactie?
Uit je verhaal kan ik dat namelijk niet opmaken.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 feb 2009 11:05 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
+1
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
05 feb 2009 11:12 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Als er een duidelijke mondelinge overeenkomst is, dan zou die bindend moeten zijn. Dat is zelfs met een kort geding nog terug te draaien.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 feb 2009 11:55 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat klopt, maar wie zegt dat daar in dit geval (voor beide partijen!) sprake van is en, als dat het geval zou zijn, hoe denk je dat te bewijzen?
O.a.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 feb 2009 12:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb zelf wel eens meegemaakt, een jongen liep maar om de auto heen en kon niet beslissen
Komt een ander en was vlot en in een paar klappen verkocht
Wat was hij kwaad , woonde bij mij in de buurt en heeft me jaren niet meer aangekeken
Was wel een Alfa 2000 GTV dussssss
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 feb 2009 12:28 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Een mondelinge overeenkomst is wettelijk bindend.
Wat jij kan doen is zelf bewijs creëren door aangetekend duidelijk te refereren naar de overeenkomst (datum-uur) en de resulterende besprekingen.
Doe dit op een duidelijke maar vriendelijke en onschuldig ogende manier zonder enige vorm van verscholen dreiging.
Maak aanspraak op de afspraken die gemaakt zijn met het verzoek dat Wolbert zijn kant van de afspraak dient na te komen.
Uiteindelijk is er een rechterlijke macht, die middels een uitspraak een beslissing neemt, wie hier gelijk krijgt.
Het zou zo maar kunnen zijn, dat Erwin alsnog de P geleverd gaat krijgen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 feb 2009 12:30 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Hij had toch geen KOOPovereenkomst ? Maakt hij desondanks kans op terugdraaing van de zaak ?
Vind het vervelend zoals het gelopen is, maar inderdaad, ik hoop van wolbert nog niet zijn kant van het verhaal gehoord.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
05 feb 2009 12:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daarbij ga je er vanuit dat:
1. er sprake is van een voor beide partijen duidelijke overeenkomst;
2. door de rechter doorslaggevende waarde wordt gehecht aan eenzijdig gecreëerd bewijs.
Ik ben er niet bij geweest, dus kan niet oordelen of er sprake was van 1. en betwijfel ten zeerste 2.
Erg vervelende situatie , maar weinig tegen te doen lijkt mij.
|
05 feb 2009 12:41 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik denk ook dat de gemaakte afspraken niet zo duidelijk zijn en dan staat Wolbert in zijn goed recht.
Als Erwin wel zeker van zijn zaak is, dan is er een rechter die de 2 verhalen aanhoort en een beslissing neemt. Hier is uitgebreide jurisprudentie over. Wat er nog mist is bewijslast of een getuige. Zijn er emails verstuurd?
|
05 feb 2009 13:07 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Even los van alle "welles en nietus" verhalen.
Gewoon lekker verder kijken. Zonde om in deze kwestie verder energie te stoppen. Je bent weer een ervaring rijker en misschien een illusie armer. Tis een kopersmarkt
Veel plezier met je verdere zoektocht en neem de kennnis die je nu hebt opgedaan mee in je volgende onderhandelingen.
|
05 feb 2009 13:22 |
|
|
barolo
3.2S010
|
|
05 feb 2009 13:41 |
|
|
elazet
993-S '97 Apeldoorn
|
Ah beste mensen, bedankt voor jullie reacties en adviezen. Tja, vind het een super mooie kar, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik bewust na twee keer niet meer gebeld heb met Eric. Hij moet de auto ook willen verkopen aan mij. Had voor mijn auto ook al een bod gedaan en die vond ik wel laag, maar wilde eerst de keuring van de 930 afwachten. Heb de laatste tijd ook vrij veel geld in de auto gestopt. Kortom vind het jammer, maar geen ramp. Mijn drietwee rijdt fijn en ik ga me de komende zomer verder richten op de laatste verbeteringen.
Ik ga toch Eric nog wel even bellen, want gezien de reacties zie ik niet voldoende bevestiging van het handelen aan de kant van Eric, dus hopelijk een incident en kan Eric me volgende keer wel goed helpen (?).
Nogmaals dank voor de discussies en hopelijk tot ziens op een van de evenementen!
|
05 feb 2009 19:07 |
|
|
amandus
Timeless
|
Succes , ben wel benieuwd , kunnen we de FABELTJESKRANT tenminste sluiten
_________________________________________ Timeless objects
|
05 feb 2009 19:36 |
|
|
elazet
993-S '97 Apeldoorn
|
Om de fabeltjeskrant te sluiten ...
Ik heb Erik gebeld en we hebben het even goed uitgesproken. Misschien niet zo netjes van mijn kant om direct mijn ongenoegen via dit medium te uiten en van zijn kant niet netjes om me na de verkoop niet even te berichten. Erik kon de auto verkopen aan iemand die zonder aankoopkeuring wilde kopen en geen inruil had. Stukje snelheid voor Erik dus. Erik geeft aan wel een liefhebber te zijn, maar dit is ook zijn brood. Het is moeilijk om altijd een goede balans te vinden en iedereen te vriend te houden wanneer er meer gegadigden zijn voor een auto. Geef Erik het voordeel van de twijfel en heb gevraagd te blijven uitzien naar een goede 930. Kortom de irritatie uitgesproken en onenigheid bijgelegd! Excuses om direct conclusies te trekken en Erik de liefhebber status te ontnemen...
Op naar de volgende 930!! Groeten,
|
07 feb 2009 14:58 |
|
|
amandus
Timeless
|
Volgende keer dus niet ZOef de Haas (tig) zijn
_________________________________________ Timeless objects
|
07 feb 2009 15:06 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Goede en sportieve reactie Elazet.
|
07 feb 2009 15:12 |
|
|
horn
PF #57
|
goed verhaal. hoop dat je een mooie 930 vindt. we houden onze ogen open en dit topic op slot...
|
07 feb 2009 15:13 |
|
|