Auteur |
Bericht |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Dat is inderdaad heftig, de exclusiviteit gaat er wel af zo!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
05 feb 2009 23:57 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Het viel me inderdaad ook al op hoeveel rari's er op MP staan...
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
06 feb 2009 3:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Beetje appels en peren.
Machineleverancier verkoopt meer revisie en onderhoud omdat mensen langer met hun machine moeten/besluiten te doen ivm nog niet kunnen/willen/durven investeren in een nieuwe (vergelijk schoenmakers), maar er zullen weinig Porscherijders zijn die meer onderhoud doen dan normaal. Natuurlijk zullen er zakelijke P rijders zijn die een tijdje langer doorrijden, maar ik kan me niet voorstellen dat de dealer dat zal merken in zijn omzet.
my 2 eurocents (pennies zijn echt niks meer waard tegenwoordig )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 feb 2009 8:16 |
|
|
Lydia
|
|
06 feb 2009 15:33 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
*zucht*
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 feb 2009 20:19 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Je kan natuurlijk 1 bod doen. Dan kan je altijd zeggen dat je nog eens geboden hebt op een GT2
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 feb 2009 20:21 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Ah, de geleende GT2 van John W.
Maf verhaal, hij gaat onder de hamer terwijl deze overwegend gefinancierd is door de Kreissparkasse Heinsberg. (zie http://www.easylifeinvestments.nl/ aanvangsverslag John W.)
Kan dat zomaar?
|
06 feb 2009 22:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Eh ja. Eigendom is van Johnnie W dus de financier zal (als ze er iets van zekerheid op hebben) haar geld (deels) krijgen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 feb 2009 23:08 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Volgens mij is het pas juridisch eigendom na het afbetalen? Economisch eigendom daarentegen...
|
07 feb 2009 0:12 |
|
|
Stijn van Kooten
|
| | | | Yoda schreef: Leuke om de volgende site te gebruiken als testje voor de crisis in Europa: de welbekende http://www.mobile.deVoer geen voorkeur in, druk gewoon op 'treffer anzeigen' Sorteer op prijs van hoog naar laag.... en vraag je dan af wat er mis is aan een Bugatti Veyron....er staan er al 22 te koop....of slaat ook hier de crisis toe. En nog meer leuk spul voor in je garage. | | | | |
En een Reventon, MC12 Corsa, FXX, Zonda, Landaulet, CLK GTR, CCX, CGT en gepantserde Phantom's
|
07 feb 2009 0:21 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
@horn; als je in een goed jaar 130 Porsches verkoopt en in een slecht jaar 30, dan moet je kostenniveau niet op basis van een verkoop van 130 porsches hebben zitten! Maar op ca 80, daarnaast zullen sommigen hun auto niet inruilen, maar er toch wel een beurt tegenaan gooien. Natuurlijk zal dat niet alle omzet compenseren, zoals je terecht zegt, maar als bedrijf moet je zo wel kunnen overleven.
mod by horn - quote's aangepast
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 feb 2009 0:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik begrijp je gedachtengang, onderschrijf deze ook, maar ik denk dat de compensatie bij een Porschedealer relatief klein is. Porsche zal voor velen een auto voor erbij zijn. Weinig km's, grote onderhoudsintervallen. Ik denk dat de kans groot is dat mensen juist hoge kosten voor een beurt aan hun 3e/4e auto even uitstellen, evenals overigens een mogelijke aanschaf van een nieuwe(re).
In de machinehandel merken ze echter - het gaat nl om machines die elke dag gebruikt worden om meestal bij te dragen aan de corebusiness van de onderneming - dat machines langer gebruikt worden en dus niet vervangen. Onderhoudsfrequentie gaat dan meestal wat omhoog. Is hetzelfde voorbeeld als dat je nu ziet dat schoenmakers in deze kredietcrisis goede zaken doen. Mensen kopen geen nieuwe schoenen maar laten hun huidige schoenen een keer oplappen/repareren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 feb 2009 9:10 |
|
|
Lydia
|
|
10 feb 2009 22:47 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Ook gelezen......De exploitant vindt het niet de moeite waard om de tankers te traceren om een naheffing op te leggen....het waren er maar een paar honderd.
Hoezo goeie handel, die olie
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
10 feb 2009 23:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Laat het 2000 liter zijn geweest dan praat je over 2500E. Verdeeld over 50 mensen. Dan moet hij a) aantonen dat jij het wist en b) die 50 mensen individueel achter de broek aan gaan zitten. Veel suc6...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 feb 2009 23:19 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
De oorzaken van deze ellende in een aardig artikel staat hier beschreven!
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
12 feb 2009 10:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tja. In de US hebben ze nog een probleempje op te lossen...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 feb 2009 19:22 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Ja, idd.
In Belgie ook trouwens................
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
12 feb 2009 20:15 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Ik lees net dat er in januari 48% minder huizen verkocht zijn dan in december... dat geeft geen goed gevoel.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
13 feb 2009 10:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Valt mij nog mee. Ken werkelijk niemand die nu zoekt.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 12:45 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Ja, en ipv 3800 huizen 2.000 verkocht. Dei 2.000 doet mij dan ook nog erg positief aan eerlijk gezegd. Zie hier in de omgeving af en toe iets verkocht worden, maar weet uit directe hand dat het in de makelaardij ook hier nu bijzonder moeizaam is. Treurige zaak hoor.
|
13 feb 2009 13:03 |
|
|
amandus
Timeless
|
Ik ken er één ......
_________________________________________ Timeless objects
|
13 feb 2009 13:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Da's anders
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 13:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Meer een domoor dan een boefje overigens... Let wel: dat geldt voor John, niet voor Frans natuurlijk.
|
13 feb 2009 13:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is toch logisch... Je hebt jarenlang geprofiteerd dat men achter liep met de peildatum.
|
13 feb 2009 13:44 |
|
|