Auteur |
Bericht |
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Heb ze gisteren kunnen (blijven) bewonderen... Mich liegt niet, zelf de motor start hij niet Rare kerel met zen principes
Nogmaals proficiat hé makker!!!!
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
23 dec 2008 21:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Bovenmenselijk. Arme auto tot april in zijn hok laten
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 dec 2008 10:29 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
geduld is een schone deugd
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 dec 2008 11:28 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
erg gaaf ! gefeli !
super collectie heb je zo Mich
succes met wachten
|
01 jan 2009 14:19 |
|
|
Ernst
FotograafDen Haag
|
Echt zeer leuk om te lezen! Hartstikke gefeliciteerd met deze sublieme bak!
Kan je niet alvast een fotootje maken als ze gebroederlijk naast elkaar staan?
_________________________________________ Porsche GT - Purely Porsche * http://www.flickr.com/photos/ernstbilthof/
|
01 jan 2009 19:33 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
iemand ervaring met Intrax op de 996 GT3??...iemand al goeie/minder goeie reacties van gehoord?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 jan 2009 16:55 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
De eigenaar van Intrax heeft met zijn 997GT3RS afgelopen seizoen de Dutch Supercar Challenge gewonnen.
Persoonlijk geen ervaring mee, weet wel dat ze veel gebruikt worden op het circuit. Onder andere 944 basic cup en de V8 serie in de DNRT. (raceklassen hier in NL)
|
19 jan 2009 17:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Ik heb Henk al een paar keer aan de lijn gehad en overweeg om op termijn de 1k2 kit van Intrax te laten installeren, inclusief camberplaten...de wagen wordt dan meteen ook uitgewogen en afgesteld. Heb een beetje links en rechts geïnformeerd (Moton, Bilstein) maar het Intrax verhaal lijkt me voor mij (autosnelweg, trackdays) het beste compromis en de prijs valt aardig mee.
Momenteel zit er een KW VarIII onder de auto en naar mijn gevoel zijn de veren vrij zacht...vooral vooraan dan en je merkt het echt wanneer je op autosnelweg dwarsrichels van bruggen kruist...enorme klap vooraan en de wielen raken de plastic kuipen...ook durven de plastic kuipen ( die onderaan ver doorlopen en het laagste punt van de auto vormen) de grond raken wanneer er stevig doorgeveerd wordt. De KW veren zinn vooraan nauwelijks harder dan standaard, achter aan dan weer wel. De Intraxen zijn een pak solider en volgens dan ook beter opgewassen tegen het track werk...ik hou wel van een stevig opgehangen auto.
Gert jij rijdt nog met de standaard ophanging? voldoet dat op circuit?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 jan 2009 17:12 |
|
|
horn
PF #57
|
nadeel van vakantie met de kerst. topic helemaal gemist. Gaaf Mitch, van harte man. Mooie verzameling bouw je zo op. Wat rij je nu als daily driver? Dat wás toch je Z4?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jan 2009 17:22 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Tot nu toe wel, hoewel het plastick van de skirts nogal eens het asfalt/kerbs raken.
Ook ben ik nog niet tevreden over de camber afstelling, staat niet helemaal goed voor het circuit.
|
19 jan 2009 17:31 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
@Horn: thnx man ..."mijn echte" daily is in principe een Citroen Berlingo lichte vracht (= grijs kenteken in NL). Ik zit de laatste 2j dagelijks voor 90% van de tijd in Brussel en het gaf me teveel stress en tijdverlies met de Z4 om steeds geschikte en veilige parkings te vinden. Dus sinds meer dan een jaar is de Berlingo m'n woon-werk auto waardoor de Z4 meer en meer een weekend/fun auto werd...vandaar dat de overstap naar 996RS kon gemaakt worden.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 15 feb 2009 12:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 jan 2009 17:34 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
@Gert: te weinig camber vooraan? zit je al aan de aanslagpunten? Mijne heeft vooraan 2°30' per wiel en achteraan 1°. Naar mijn gevoel een beetje weinig achteraan maar moet me nog wat verdiepen in de gegevens van andere GT3 rijders.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
19 jan 2009 17:46 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Standaard GT3 onderstel kan tot -5°. Ben ook wel benieuwd naar wat de af-fabriek instelling precies is, vlgs mij rij ik daar mee, en dat rijdt eigenlijk wel goed. Maar ja, zit niet veel op het circuit met de GT3, paar maal tot nu toe, en zeker niet de grenzen opgezocht.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 jan 2009 19:22 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Had dit topic al een tijdje niet meer bekeken. Maar...... wat moet jij een gelukkig man zijn met zo'n wagen. Geweldig
|
19 jan 2009 22:18 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Mich; is misschien het onderstel van manthey een optie?. Ik zit er zelf wel aan te denken.
|
20 jan 2009 10:11 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Heb een paar weken terug een beetje onderzoek gedaan naar veerstijfheden (V/A in lbs/inch):
standaard GT3 (MkI, kon de RS specs ni vinden) => 200/370 (ook vond ik 260/385)
KW Var3 => 230/970
Bilstein PSS10 => 260/370
Moton => 450/700
...zoals je ziet zit daar aardig wat verschil op...Intrax werkt met veren waarbij de stijfheid in 4 niveaus kan ingesteld worden. Lijkt me logisch dus dat de range van stijfheid ergens tussen de standaard waarde en die van Moton (=> dedicated track use) ligt.
Wat me opvalt aan de KW waarden, een groot verschil tussen V/A!!! De Bilsteins lijken me overigens ook aan de zachte kant.
Manthey wou de veerstijfheden niet vrijgeven (was te denken) maar hun kit is alleszinds gebaseerd op KW. Zij veranderen daarbij ook het "Domlager", da's het bovenste ophangingspunt van de veerpoot vooraan. Ik denk voor betere caster en camber regeling. Verder raadt Manthey ook aan de ophangingsogen door uniballs te vervangen waardoor het geheel van ophanging minder "beweegt" en de auto eigenlijk stabieler wordt...na een dagje tracken en intensief cerbstones nemen zal de geometrie ook nog beter intact zijn dan wanneer je met de originele
rubber ophangingspunten rijdt.
Ik heb van Manthey al veel goeie dingen gehoord en ken 1 iemand die zeer intensief getracked heeft met die ophanging op een MkI CS. Hij was er super tevreden over!! Doch, dit geheel is niet goedkoop en de materialen zijn niet echt state of the art. Ik ken niet de exacte prijs van de Manthey ophanging (aankoop, inbouw, afstelling) maar ik denk toch dat je gauw de prijs van de Intrax (4000 eur) overstijgt.
Daarenboven vraagt Manthey alvorens te installeren waar je het meeste trackt (Nordschleife, Spa, Hockenheim,...) om de ophanging daarop in te stellen. Allemaal goed en wel, maar ik heb liever een all-round setup. Aangezien Manthey op KW Var III gebaseerd is, zit je met een afzonderlijk te regelen ingaande slag en rebound op de demper...op die manier wordt het al gauw complex om zelf de ophanging te gaan regelen...als je dan es een trackday doet, rij je toch liever ipv de eerste 2 uur op en onder je auto te liggen om 'm hier en daar wat harder of zachter te zetten.
Het Intrax systeem is 3-weg en je hoeft per wiel maar aan één knop te draaien (ingaande slag)...de rebound wordt automatisch mee aangepast hetgeen het allemaal wat eenvoudiger maakt. Volgens mij is dit de ideale kit voor de occasionele tracker, zeker als je rekening houdt met de prijs. De materialen en technieken zijn echt top van dit systeem...mooi agfgewerkt in black titanium en je kan kiezen tussen verschillende diktes van demper enzo!
Moton is ook een super produkt, doch een pak duurder (6000-7000eur) en ook complexer in gebruik...bovendien kost een revisie 3 keer zoveel als de revisie van een Intrax kitje...Moton lijkt me meer iets voor professioneel of intensief circuit gebruik.
voila...my 2cnts
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
20 jan 2009 12:03 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Mich
Het circuitseizoen komt dichterbij...
|
07 feb 2009 21:43 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ook ik heb het topic gemist Prachtige auto, Michael. Veel plezier ermee.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
08 feb 2009 8:25 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Ook gemist - GOED ZEG Mich. Gefeliciteerd !
|
08 feb 2009 23:11 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
I know...maar heeft niet echt prioriteit nu
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2009 11:52 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Hoe gaat het met de M3
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
09 feb 2009 12:19 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
de roll-out van de ///M3 is gepland op 22 maart aanstaande...Pistenclub event op Spa
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2009 13:08 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
BookaTrack bedoel je? Vandaag nog zien staan, jouw M3... mooi mooi mooi, zal absoluut een aandachtstrekker zijn op 22 maart. En ook erg benieuwd hoe hij gaat rijden... ik trek wel een nummertje voor een ritje op de passagierstoel.
|
09 feb 2009 20:48 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: circuit: 996 RS vs 997 GT3 CS (=> 996 RS geworden)
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 apr 2009 13:08 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: circuit: 996 RS vs 997 GT3 CS (=> 996 RS geworden)
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 apr 2009 13:13 |
|
|