Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:24

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
cayenneS lawaai dashboard 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht cayenneS lawaai dashboard
We hebben sinds een paar dagen een cayenneS gekocht in Spanje, waar we ook wonen. Het is nog een model 2004. We hoorden vanaf het begin een "getik" onder het dashboard als de motor draaid. De dealer hier zegt dat dat normaal is voor een v8, maar ik vind het toch raar.
Het lawaai komt lijk uit het midden van het dashboard en is onregelmatig. Als we rijden hoor je het natuurlijk bijna niet, maar het is nog aanwezig als je goed luisterd.
Kan iemand hier ons mee helpen?

08 feb 2009 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Waarom normaal voor een V8? Zitten daar allemaal onderdelen op die morgen rammelen als je rijdt :D ?

1. Heb je al gecheckt of het geluid niet van de motor komt? m.a.w. even motorkap opendoen en checken of je het daar hoort en het daar vandaan komt?

2. Als het echt uit het dashboard komt, en alles aan het dashboard functiopneert verder prima, lijkt het mij iets dat speling heeft wat normaal gesproken vastzit. Als het niks oppervlakkigs is dat je ziet loszitten(plastic delen waar speling op zit voor het gedeelte van het dashbaord dat je kan zien) dan lijkt het mij een kwestie van dashboard deels demonteren om te kijken waar het geluid vandaan komt en kijken of er op zaken speling zit en dit vastzetten.

Ps.Blijft het geluid een cosntant tikkend geluid, of neemt de frequentie toe als je gas geeft? of als je bijvoorbeeld de luchtaanvoer door die roostertjes uit je dashboard harder zet? of iets anders harder aanzet?

Het feit of het geluid constant blijft of bij bepaalde funties van de auto toe of afneemt en het uistluiten van plaatsen waar het geluid vandaan komt moet de oorzaak enigzins kunnen vastleggen lijkt mij toch?

PS.Heb dit zelf ook wel eens bij een auto gehad. Probleem waren blaadjes die om een of andere reden in het ventilatiecircuit achter het dashboard waren gekomen.

08 feb 2009 12:58
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
rammelen in een cayenne ....mwah kan en mag niet, ook geen tik.

Of het moet de V8 roffel zijn.

wel is bekend dat de eerste serie Cayenne 2004 meer problemen heeft dan de latere versies, maar dat waren vooral electrische problemen...

08 feb 2009 13:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ja, ik denk dat het probleem van de ventilatie komt. Als ik die allemaal stopzet, hoor ik in eerste instantie niets meer, nadien nog een beetje. Of van de airco misschien, raar alleszins. Het is een getik die onregelmatig is, niet constant, als ik gas geef blijft het op de achtergrond aanwezig, maar nog steeds onregelmatig. Ik krijg er kop nog staart van.....

09 feb 2009 0:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Getik, geklik van een relais misschien?

Als je spreekt over ventilatie/airco: airco leeg?...

09 feb 2009 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Wellicht een rollende knikker in je dashboardkastje :lol: :mrgreen:

09 feb 2009 11:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ben net terrug van die daeler, en die zei me dat het volkomen normaal is, hij begon over de interne computer, dat die heel de tijd aan het "calculeren" enzo is. Bv voor de lichten naar boven en beneden automatisch te doen, ruitenwissers, ventilatie...
Kvind dat toch maar raar.

09 feb 2009 14:07
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
toch vreemd.....hoor.

wellicht is opnemen en het op youtube knallen zodat we is kunnen luisteren..

als je een leuke kamer met ontbijt en zeezicht hebt kommen we wel ff zelf horen :lol:

09 feb 2009 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
cayenneS schreef:
Ben net terrug van die daeler, en die zei me dat het volkomen normaal is...

Moet deze dealer misschien nog garantie leveren op deze P. :?:

Dan zou ik het nog eens voorleggen aan een onafhankelijker bedrijf :idea:

Want ook dealers (h)erkennen niet altijd problemen in door hen verkochte Porsches 8) :wink:

09 feb 2009 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Volgens mij hoor je de computer toch niet tikken als hij aan 't calculeren is.... :shock: Straffe mannen die spanjaarden, kunnen toch overal een draai aan geven.... :roll:

09 feb 2009 19:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]