Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
COC document
Porschisten,
de 996 RS die ik in Duitsland heb gehaald, heeft geen COC (Certificate of Conformity) erbij waardoor ik voorlopig de wagen niet kan inschrijven in Belgie. Het COC is namelijk een Europees gelijkvormigheidsattest.
Door een beetje te Googlen vernam ik dat een Duitse dealer contacteren kan volstaan om een duplicaat van dit document aan te vragen. Vrijdag dus Porsche Zentrum Stuttgart gemaild en het probleem uitgelegd...krijg net antwoord dat ik daarvoor de Belgische importeur moet aanspreken...ik bel naar Brussel en daar krijg ik te horen dat ik me tot Duitsland moet wenden
...iemand hier die me deze oefening al heeft voorgedaan?? Iemand die een Duitse dealer kent die hiervoor wel meewerking vertoont?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 feb 2009 18:54 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Hier in Frankrijk, moet je dat certificaat bij de importeur opvragen! Denk hetzelfde in België.
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
10 feb 2009 18:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: COC document
Horn heeft destijds e.e.a. uitgezocht voor import vanuit CH naar NL. Wellicht heb je daar iets aan en hij zal zich hier ongetwijfeld melden. Even geduld a.u.b.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 feb 2009 19:20 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
ik had die coc ook nodig voor het invoeren van de motor 2 weken terug. ik had m er gelukkig bij, maar als je hem niet had kon je hem aanvragen bij de yamaha dealer in duitsland gratis en voor niets. denk dat het met auto's op de zelfde manier te doen moet zijn. gewoon importeur nog een keer bellen en anders pon ff vragen, die zullen dit wel vaker mee hebben gemaakt
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
10 feb 2009 19:25 |
|
|
Harry D
|
coc
zitten die niet in Amsterdam? is het een boxter?
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
10 feb 2009 19:25 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Met een s, grappenmaker...
In het 'ollands heet zo'n ding CvO oftewel Certificaat van Overeenstemming.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
10 feb 2009 20:20 |
|
|
Rudid
911 3.2 targa - ex 911 2.2TBilzen - België
|
Kan de verkoper in Duitsland je dit document niet bezorgen ?
|
10 feb 2009 20:28 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Deze had je al geprobeerd/gevonden?
van porsche.de geplukt: http://www.porsche.com/filestore.aspx/d ... pe=default
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
10 feb 2009 20:39 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
COC wordt best aangevraagd bij Porsche zelf in Duitsland; kan wel zijn dat je de fzg brief moet doorfaxen en de schurken vragen er geloof ik een 80 euro voor.
|
10 feb 2009 20:57 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Dat staat idd. in die link die ik hierboven postte.
€80 is correct.
Maar dat is natuurlijk "Kleines Bier" voor GT3 Fahrer".
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
10 feb 2009 20:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
In Nederland inderdaad Pon. Kost wel iets meer dan 80E. Boefjes...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 feb 2009 21:07 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
aha!!! merci voor de link ...thanks guys!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 feb 2009 21:35 |
|
|
woods
|
inschrijven
ai ai..slechte herinneringen komen boven. Heb vorig jaar een 964 uit Italie geimporteerd. Heeft 5 maanden geduurd in Belgie. Conformiteit docs worden door van Itteren, de importeur, niet afgegeven. Daarom maar conformiteitskeuring laten doen (tot 2 x ivm gloednieuwe verlagingsset van H&R die niet toegelaten werd).
In duitsland ken ik de weg niet goed om je te helpen.
De conformiteitskeuring was niet duur. En wellicht wordt je nu heel snel geholpen bij de lege keuringsstations.....
|
10 feb 2009 21:38 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Heb hetzelfde voorgehad met de Boxster.
In mijn geval geen succes gehad met de aanvraag naar Porsche in Stuttgart.
Kreeg een beleefd briefje terug dat ze dit enkel afleveren voor voertuigen die in Duisland in het verkeer gebracht zijn of zullen worden.
In principe kan enkel de vorige eigenaar een CoC aanvragen maar als het voertuig al 'abgemeldet' is zal dat niet lukken.
Er zal vrees ik niets anders op zitten dan een afspraak te maken bij DIeteren Import (Bergensesteenweg) en ongeveer 250€ op te hoesten voor een nieuw CoC
Eigenlijk gewoon belachelijk dat dit document in D. niet verplicht is zoals bij ons.
|
11 feb 2009 12:35 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
wat een onzin allemaal.het is een europa.kunnen ze dit nu niet eens gewoon wat makkelijker maken allemaal.een auto die in duitsland door de keuring komt zou hiet toch ook gewoon zo de weg op moeten kunnen.
anton964
|
11 feb 2009 13:31 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Het zou inderdaad wel wat makkelijker moeten kunnen gaan.
Ik heb afgelopen zomer mijn zeer bijzondere SC aan een Belgische koper verkocht, wat een gez..k die heeft gehad om de wagen ingevoerd te krijgen.
Ok ok, er was veel niet meer origineel, RUF bumpers, SSI's, CUP velgen, 964 remmen, stahlflex remleidingen, compleet 993 interieur, etc. etc, maar wel een plaatje om te zien.
Opmerking van een Belgische keurmeester: "Meneer u heeft een zeer propere auto gekocht" maar ingevoerd krijgen was 2.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
11 feb 2009 17:18 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Zo denkt de RDW er over.
EU.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... emming.htm
Of betreft dit weer een andere "onzin"verklaring
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
11 feb 2009 20:50 |
|
|