Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Maar niet als je niet hoeft in te ruilen!
|
10 feb 2009 16:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad
Mazzelaar
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
10 feb 2009 16:45 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb nooit anders gedaan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 feb 2009 16:55 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik denk ook dat 996, 997 en Boxster sowieso dalen, tot zij een stabiel niveau hebben bereikt (en dat is bij deze modellen maar deels het geval). Afschrijving heet dat ook wel, bij gewone automerken .
|
10 feb 2009 17:38 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
-73 stabiel/duurder
73-99 stabiel/iets goedkoper
98-09 goedkoper
zo schat ik dat in.
_________________________________________ oud is beter
Laatst bijgewerkt door wolf op 10 feb 2009 18:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 feb 2009 17:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
10 feb 2009 18:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mjah haarkloverij. oudere p is geen afschrijving en schaarstebonus. is allemaal niet zo moeilijk. tot de benzine op is natuurlijk.
_________________________________________ oud is beter
|
10 feb 2009 18:48 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Is die van jou van '98? Dan zal dat dus 1 vd laatste zijn
|
10 feb 2009 19:10 |
|
|
amandus
Timeless
|
Hoe ouder hoe minder afschrijving
Hoe nieuwer hoe meer afschrijving
zo is toch pas een jaar of 20 in autoland , of zijn we het wiel opnieuw aan het uitvinden
_________________________________________ Timeless objects
|
11 feb 2009 9:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
2009 wordt het jaar van de afschrijving
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 feb 2009 9:16 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Het is dat die sturen aan de verkeerde kant zitten, maar met een koerswisselverhouding van 1:1 is het natuurlijk geen geld
http://www.castellocars.co.uk/stock.php
|
13 feb 2009 12:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Echt de mooiste 993/964's in de UK voor prijzen die toch wel 15-20% onder de NL prijzen liggen. Er staan alleen weinig LHD's te koop in vergelijking met een jaar geleden. Denk dat de handel er al veel tussenuit haalt of zo.
De prijzen van Ruf's dalen nog niet echt: E189k voor dit snoepje!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 13:34 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Wat zou het kosten om het stuur naar de andere kant te verplaatsen? gebeurd bij de lotus elise's ook vaak.
|
13 feb 2009 14:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heeft in 911 & PW wel eens een artikel over gestaan. Is niet eenvoudig en m.n. de kabelboom is zeer lastig te verkrijgen want niet te bestellen zonder chassisnummer en afhankelijk van uitrusting dus een sloper werkt niet automatisch. Kosten zullen denk ik 5-10k zijn (oude dashboard etc is ook weer te verkopen). Draadje op Pelican over conversies. En op Pistonheads
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 13 feb 2009 14:56, in totaal 2 keer bewerkt.
|
13 feb 2009 14:49 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Alleen de RUF is LHD ...en dat is ook wel in de prijs verdisconteerd
|
13 feb 2009 14:52 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ik heb de mijne uit 99 ook voordelig kunnen kopen naar mijn idee! Voor de zelfde prijs staan er ook 97 & 98 te koop! En die van mij is ook nog eens goed uit de AKK gekomen....
de vraagprijs lag hoog maar ik heb gezegd wat ik er voor neer wil leggen en klaar!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
13 feb 2009 19:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Had hem ook al in het Beurs etc. draadje gepost maar misschien hier meer op zijn plaats!
Stukje van Pelican gecopieerd:
I know several people in this industry, and they are going down one by one. The pattern is the same: They bought a bunch of cars at "pre-crash" (November 2008 or so) prices. As the stock market plummeted, and the value of used luxury/sports cars also began a major slide, retail prices went down, but these sellers hung on to their now above-market prices, hoping to avoid losses. But no turnabout came, and prices continued to slide.
Because the prices were no longer market correct, and the sellers would not take the loss, they ended up sitting on inventory, keeping up hope. That seems like what happened, as he says on his website that they have had no sales in the past 3 months.
This kills the business, because all they are doing is sitting on stale inventory, which gets more stale (i.e. overpriced) by the day. All their capital is tied up in the stale inventory, so they can't go out and buy cars at wholesale "post-crash" prices, which they can then try to turn quickly at post-crash retail prices. There is also fear and confusion caused by the lack of sales. So they are locked into a large amount of inventory that they are completely underwater on. The business is essentially in a death lock, frozen up.
It's sad to see, I've seen it happen to too many really good people, who were doing a good job for their customers, and taking a risk and living their dream
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 20:24 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Wat ik hier zie, is dat bij de meest verkopende dealer van o.a ferrari, Bentley, Aston Martin, jaguar en Range Rover, de terreinen uitpuilen van de nieuwe auto´s die of zijn afbesteld of totaal niet verkoopbaar. Daar staan gewoon tientallen RR Aston´s enz, dit was een 6 maanden geleden een sprookje, iets wat voor onmogelijk werd gehouden.
Ik schreef het al eeder op nieuwe Range Rovers, maar ook veel andere merken worden tot wel 30% korting opgegeven. Het gevolg is dat ook de tweedehands markt door het putje gaat. De koopprijzen komen niet in de verste verte bij de vraagprijzen.
_________________________________________ Create your own future
|
13 feb 2009 22:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Precies: de vraagprijs is 'oud' en potentiele kopers bieden gewoon veel minder. En als je cashflow als verkoper opdroogt dan moet je wel verkopen onder de prijs. Klassieke buyers market.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 22:49 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Idd Boxster's 2.5 ook al onder de 15K..............(ok,een Boxster)
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 feb 2009 22:51 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Ik ging voor een RR, maar er werd mij ook een Porsche cayenne Turbo eind 2007 facelift met heel veel extra´s aangeboden voor vraagprijs € 63.000.
_________________________________________ Create your own future
|
13 feb 2009 22:54 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ben niet zo thuis in de Cayenne's maar wat zou zoiets een jaar geleden gekost hebben?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 23:01 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Hier in NL kwam hij nieuw in de beurt van de 160K
|
13 feb 2009 23:24 |
|
|
amandus
Timeless
|
_________________________________________ Timeless objects
|
13 feb 2009 23:45 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nee idd
*deur*trap*open
|
14 feb 2009 0:59 |
|
|