Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:47

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Verlagingsset 997 S (fabriek af) 20mm 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 997 S
Bericht Verlagingsset 997 S (fabriek af) 20mm
Ik ben deze maand waarschijnlijk de trotse eigenaar van een 997 S 2004. Deze heeft een orgineel Porsche verlagingsset fabriek af van 20 mm. Dit heeft een goede wegligging voor de snelweg en het circuit.
Ik rij alleen veel op B-wegen en drempel city's. Ik wil dus meer comfort. Ik wil het set er onderuit laten halen. Is er iemand die wil ruilen met zijn standaard set of is er iemand die het verlagingset wil overnemen?

11 feb 2009 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
Bericht 
20 mm zouden geen problemen op moeten leveren.
Als het er fabrieks af opzit zou ik het lekker laten zitten, je rijeigenschappen zijn er ook op gebaseerd :wink:

12 feb 2009 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Voor de duidelijkheid: je bedoelt het sportonderstel, wat als optie is gemonteerd ipv het standaard PASM van een S. Er zit dus geen schakelaar in het middenconsole met een schokdemper symbool :?:

Heb eens gereden met het sportonderstel en vind het uitsluitend geschikt voor circuit, vlak asfalt wegdek. Begrijp je behoefte om te switchen in dat geval. Maar om een PASM onderstel te laten plaatsen dat lijkt me niet eenvoudig. Zou dan het onderstel van een niet-S model moeten worden.

Zou verder zoeken naar een 997 met het gewenste onderstel; er zijn er genoeg ...

12 feb 2009 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
N-H
Bericht 
Ik heb deze enkele maanden
gereden voornamelijk in de binnenstad van Amsterdam.
Zonder problemen MET sportonderstel met schokdemper knop, bij mij stond ie altijd in de sportieve stand.

HEt is natuurlijk wel wat je gewend bent en waar je het mee vergelijkt.

En net als wat Paul aangeeft het blijft zeer waarschijnlijk niet bij ff schokdempertjes vervangen.
Afbeelding

12 feb 2009 13:49
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Een sportonderstel is op de 997 MKI niet inschakelbaar maar vast.

Als je de schokdemper-schakelaar constant aan had staan - de sportstand van PASM dus! - en je vond dat fijn dan houd je zeker ook van die auto's die als een plank over de weg stuiteren - categorie Fordjes, Honda's e.d. :wink:

Vind van de 997 MKII de standaard stand van het PASM onderstel voor dagelijks gebruik al behoorlijk stevig, net niet TE. Op het circuit zal de sportstand vast geweldig zijn!!!

Ja, over smaak valt ........ te twisten :lol:

12 feb 2009 14:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 997 S
Bericht 
Voor de duidelijkheid, het is een 997 S met PASM en een 20 mm verlaagd onderstel.
Deze kan je veranderen door de schokbrekers, de veren en de stabilisator stangen te vervangen door het standaard onderstel.
Als iemand wil ruilen en die zijn er vast, hou ik me aanbevolen.

En laten we mijn P, want ik heb hem inmiddels gekocht, niet vergelijken met een Honda.... dank je.

12 feb 2009 22:08
Profiel
Bericht 
Gefeliciteerd met je 997 Erwin :!:

Voor de duidelijkheid, PASM op een MK1 is 10 mm verlaagd.
Maar belangrijker, als je zou switchen naar een standaardonderstel dan is dit minder comfortabel dan de standaard/niet sportieve stand van je PASM (volgens Porsche)!

13 feb 2009 13:47
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Gefeliciteerd met je 997 Erwin :!:

Voor de duidelijkheid, PASM op een MK1 is 10 mm verlaagd.
Maar belangrijker, als je zou switchen naar een standaardonderstel dan is dit minder comfortabel dan de standaard/niet sportieve stand van je PASM (volgens Porsche)!

Dat heb ik ook begrepen. Ik had een standaard onderstel onder mijn 997, maar dat was harder afgeveerd dan de 'niet-sport' stand van een pasm systeem. Dus kijk goed uit wat je er onderzet als juist meer comfort wenst!

13 feb 2009 22:45
Profiel
Bericht 
@marino: even off-topic, let op het verschil tussen QUOTE (soms) en NIEUW ANTWOORD (meestal) :wink:

13 feb 2009 23:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]