Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:00

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
911 3.2 Zwarte cabrio. Verkocht! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Met dank aan Joannes en HV heb ik de Duitse tekst aangepast. Er komen best wat reacties, maar enkel uit Nederland en Nigeria. Eén potentiële koper wacht, op mijn verzoek, met een proefrit tot de pekel verdwenen is.

11 jan 2009 10:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Eric 3.2 schreef:
Targaflorio heeft er ook net weer een binnen, weliswaar met gunstigere km-stand en Europese uitvoering maar ook met een prijs die veel hoger ligt. Ik zou nog eens goed nadenken over die vraagprijs van 22,5k zeker gelet op de kleurcombi zwart/zwart.

En alweer verkocht dus kennelijk hoeft die hoge prijs ook geen belemmering te zijn, zelfs niet als er sneeuw ligt.......

11 jan 2009 11:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb wel eens het idee dat ze wachtlijsten hebben van mensen die 3.2's zoeken.

11 jan 2009 11:47
Profiel
Bericht 
Maarten, je mocht eens weten hoeveel er al aan mij gevraagd hebben of ik hem na de restauratie verkoop. :shock:
Moet er toch een serieus bedrag op tafel komen, want ik heb het uiteindelijk voor ons zelf gedaan. :idea:

11 jan 2009 11:49
Papendrecht
Bericht 
Ik heb inmiddels een potentiële koper uit Duitsland. Hierbij heb ik nog een aantal vragen en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Met de zoekfunctie kom ik een heel eind, maar een aantal zaken is me nog niet helemaal duidelijk. De Duitser heeft het over homologatie en toelating in Duitsland. Als ik het goed begrijp moet hij dat zelf regelen. De kosten daarvan moet hij nog berekenen. Verder heeft hij het over een invoerkenteken zodat ik geen verzekeringsrisico heb. Welk risico loop ik dan eventueel? Weet iemand hier iets meer van?
Overigens zijn we het over de prijs nog niet eens. Hij biedt (uiteraard) onder de vraagprijs, maar mijn prijs staat vast. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

18 jan 2009 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Eindhoven
Bericht 
Ik heb ooit ook op het punt gestaan om een auto te exporteren naar duitsland. Het beste kan je even langs één van de RDW keuringsstations rijden om na te vragen wat precies de juiste procedure is. Volgens mij kan je koper daar ook een invoerkenteken opvragen. Naar mijn weten is dit echter allemaal aan hem om te regelen. (zeker weten doe ik dit overigens niet)

18 jan 2009 12:32
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Bedankt voor de tip, Niels.

18 jan 2009 14:32
Profiel WWW
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Wikipedia: Homologatie:

Juridisch
De homologatie betekent dat de rechter akte neemt van het bemiddelingsakkoord tussen de partijen, waardoor dit akkoord authentiek en uitvoerbaar wordt. Zodra de partijen een schriftelijk akkoord hebben opgesteld met de hulp van de bemiddelaar, kunnen ze dit akkoord laten 'homologeren'.

Autosport
In de wereld van autosport wordt homologatie gebruikt in een iets andere zin: De FIA (de Internationale Autosport Federatie) bepaalt voor bepaalde takken van motorsport dat de auto's aan bepaalde regels moeten voldoen. In de rallywereld moeten er bijvoorbeeld een aantal auto's geproduceerd worden in dezelfde uitvoering, zodat het een "standaard auto" is.

Zal waarschijnlijk te maken hebben met type goedkeuring voor Duitsland zoals wij ook onze RDW keuring hebben als we auto invoeren.

18 jan 2009 14:39
Profiel
Papendrecht
Bericht 
De betekenis van homologatie in de autosport was mij bekend. De juridische uitleg zal bij deze verkoop waarschijnlijk de juiste zijn, maar ik ben benieuwd hoe dat er dan in de praktijk aan toe gaat.

18 jan 2009 14:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Bedoeld de duitser dat, als de wagen is afgeleverd in Duitsland, er een formulier bijzit dat de wagen aan de duitse wetgeving voldoet?

Vroeger was door middle van de zgn "pappbrief", ik heb er ook nog zo eentje met mn SC.
Het zit misschien nog in je facturendossier?

Groetjes,

Bert

18 jan 2009 17:43
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Dat zou kunnen, Bert. Ik heb een hele map met formulieren, mogelijk zit het daarbij.

18 jan 2009 17:57
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Ik heb toch weer even wat advies nodig van ervaren deskundige medeforummers. A.s. zaterdag komt een Duitser mijn P. bekijken. Na vele emailwisselingen heeft hij de knoop doorgehakt en besloten te kopen, mits de cabrio aan zijn verwachtingen voldoet. Kan iemand mij vertellen waar ik als verkoper nog op moet letten, hoe gaat dat bijvoorbeeld met eigendomsoverdracht en vrijwaringsbewijs, kan dat op zaterdag?

11 feb 2009 20:12
Profiel WWW
Bericht 
Volgens mij moet je met hem naar de RDW voor uitschrijving (export) en inlevering van je nummerplaten.

11 feb 2009 20:20
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Naar de RDW bij je in de buurt gaan (nadat je zeker weet dat je de auto verkocht hebt) Je moet een formulier invullenen je kenteken+platen inleveren. Ik heb destijds een legitimatie bewijs van de nieuwe eigenaar meegenomen. Dit heb ik echter niet hoeven te laten zien. Gaat echt heel gemakkelijk. Ik dacht ook dat er heel wat papierwerk bij zou komen kijken. Kan gewoon zonder afspraak. Ik zou er wel voor zorgen ruim de tijd te nemen. Het kan wel eens druk zijn.

De nieuwe eigenaar is de auto met handelsplaten op komen halen.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/uitvoeren/een_aanhanger_uitvoeren.htm

11 feb 2009 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
en natuurlijk zorgen dat hij het geld overmaakt (bijvoorbeeld met e-banking), lijkt mij in elk geval prettiger dan cash, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

11 feb 2009 20:54
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
NB Wim, hoe moet je volgende maand dan naar de Leander meeting - met een 993 cabrio dan toch hopelijk!

11 feb 2009 20:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
cash is king. Ik zou even de rdw bellen om alle vragen te stellen.

12 feb 2009 8:12
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht geld
Alleen Cash accepteren, geen checks, niets laten overmaken etc. etc.

12 feb 2009 8:16
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Cash - en als je het niet vertrouwd (valse Euro biljetten) zelf even gaan storten op de bank, alvorens je de auto (en papierwinkel) mee geeft :wink:

Je zou dus 'gewoon' met de nieuwe eiegnaar bij de bank kunnen afspreken :idea:

12 feb 2009 8:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996
Brabant
Bericht 
hopelijk lukt het je
dan zou je kunnen gaan naar eric wolbert
heeft 2 mooie 993 cabrio 's staan !

12 feb 2009 10:28
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Hij heeft gezegd dat hij baar geld meebrengt, maar op zaterdag zijn de banken gesloten en de mogelijkheid van vals geld bestaat natuurlijk altijd. Ook de RDW lijkt me op zaterdag gesloten te zijn. Ik geef iig niets mee als de formaliteiten niet geregeld zijn.

12 feb 2009 10:49
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
twtummers schreef:
eric wolbert
heeft 2 mooie 993 cabrio 's staan !

Zeker een optie, nu maar afwachten.

12 feb 2009 11:40
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Ze is vandaag verkocht . Nu op zoek naar een andere.

12 feb 2009 18:28
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Vreemd gevoel je auto zomaar weg :idea:

Tenminste zo heb ik dit altijd ervaren, geld zegt dan niet zoveel :!:

12 feb 2009 18:32
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Klopt helemaal, ik had toch een wee gevoel in mijn maag. Gelukkig zal er best iets moois voor terugkomen.

12 feb 2009 18:35
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende