Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Unfall bei Weiterstadt
Porsche-Testfahrer verunglückt tödlich auf A5
Weiterstadt. Ein Testfahrer eines Sportwagen-Herstellers ist am Freitag in Südhessen bei einem Unfall mit einem geheimen Vorserien-Modell ums Leben gekommen. Der Unfall ereignete sich nach Angaben der Polizei in Darmstadt in der Nähe von Weiterstadt auf der Autobahn von Frankfurt nach Heidelberg (A 5).
Wie es zu dem Crash mit dem Super-Sportwagen kam, war zunächst völlig unklar. Details wollte die Polizei nicht bekanntgeben. Sie wollte auch Meldungen nicht kommentieren, nach denen ein zweiter Testfahrer, der dem getarnten Prototypen der Firma Porsche folgte, mit seiner ebenfalls noch geheimen Viertürer-Limousine noch rechtzeitig ausweichen konnte.
Die Polizei meldete, der 51 Jahre alte Fahrer sei aus noch unbekannter Ursache in die Mittelleitplanke gefahren. Er soll die Kontrolle über sein Fahrzeug verloren haben und ins Schleudern geraten sein. Der flache Sportwagen schob sich bei dem Unfall auf 50 Metern unter die Leitplanke.
ANZEIGE
HR-online meldete, dass Augenzeugen das Unglücksfahrzeug als Porsche-Testfahrzeug beschrieben. Der Wagen soll mit Folie beklebt gewesen sein, um dem Fahrzeugtyp unkenntlich zu machen. Ein weiterer Testfahrer, der dem Verunglückten folgte, konnte noch rechtzeitig ausweichen.
Die Autobahn in Richtung Süden sperrte die Polizei für die Bergungsarbeiten bis etwa sieben Uhr. Davon betroffen war auch der Gegenverkehr in Richtung Frankfurt.
Von der Staatsanwaltschaft Darmstadt wurde zur Klärung der Unfallursache ein Gutachter eingeschaltet. Die weiteren Ermittlungen dauern an. Der Schaden wird auf mehrere zehntausend Euro geschätzt.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
13 feb 2009 10:21 |
|
|
Lydia
|
Ai! Dat is vreselijk. Zat even aan Walter Röhrl te denken, maar die is volgens mij ouder dan 51 jaar.
|
13 feb 2009 11:31 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Walter Röhrl is van 1947
_________________________________________ Got coffee?
|
13 feb 2009 11:35 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Op autoweek:
Vanochtend is een Porsche testrijder op de Duitse A5 bij een ongeval met een prototype om het leven gekomen.
Op de Duitse A5 bij Darmstadt is vanochtend een 51-jarige testrijder van Porsche om het leven gekomen. Hij reed met een voorserie-model van de Panamera. Een tweede Panamera, die hem volgde, kon het ongeluk nog net ontwijken.
De Duitse politie geeft verder geen informatie over de details van het ongeval. Door nog onbekende oorzaak is de auto tegen de middenvangrail gekomen en is daaronder vijftig meter doorgeschoten. De Autobahn is door de crash tot zeven uur vanochtend afgesloten geweest; ook het verkeer in de tegengestelde richting naar Frankfurt heeft hinder ondervonden door het ongeluk.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
13 feb 2009 11:47 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Een foto is al wel gepubliceerd, de bestuurder is vooralsnog onbekend.
_________________________________________ Porsche. There is no substitute
Sideways is also forwards
|
13 feb 2009 11:58 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Triest. Ik leef mee met de nabestaanden...
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
13 feb 2009 12:07 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
is die vangrail daar nu niet erg hoog?
anton964
|
13 feb 2009 12:24 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat de vangrail niet meer op de oorspronkelijke hoogte zit waar de auto er onder geschoven is.... maar over een afstand van 50 meter onder de rail schuiven... da's niet met 50km/h gegaan
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
13 feb 2009 12:30 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Verschrikkelijk
maar is dat wel een panamera
lijkt me eerder een dikke 911
lees het nu goed, de panamera was de volgauto
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
13 feb 2009 13:03 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ziet er idd niet als Panamera uit, maar wellicht gecamoufleerd.
Wat een drama zeg, heel erg voor de betrokkenen. De foto is al even verschrikkelijk.
Ik kan mij zo voorstellen dat dit behoorlijk nader onderzoek vergt, hier zal ook Porsche veel aan gelegen zijn.
|
13 feb 2009 13:25 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zou een "sehr flache" 911 cabrio zijn volgens Bildzeitung.
http://www.bild.de/BILD/auto/2009/02/po ... obahn.html
|
13 feb 2009 13:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
En de motor is dan ook uit het vooronder gehaald zeker
Ik had het in mijn startbericht van dit draadje ook nog over 2 Panamera's, maar dat bericht is gelukkkig verwijderd door een over ijverige moderator, die blijkbaar van mening was dat een link naar een bericht (een ander dan die van Erick!) geen goed idee was
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 13 feb 2009 13:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 feb 2009 13:36 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nu is ie dat zeker ja....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 13:38 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
misschien een nw model speedster?
maakt allemaal niet zo veel uit, wat er gebeurt is is erger dan niet te weten wat voor proto het is geweest
_________________________________________ Got coffee?
|
13 feb 2009 13:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarschijnlijk door gladheid. Want het was deze nacht flink glad. Heb op de andere weghelft een fikse file nav een ongeval gezien en dat was volgens mij op de A5, dus wellicht de file nav dit ongeval.
Geeft dan toch weer te denken aangezien ik ondanks het weer binnen 9 uur inclusief tanken, eten, enz. van Italië naar Eindhoven ben gereden (w.o. stukjes met 20 km/u tussen München en Stuttgart). Zo'n oude C4 doet dat toch nog best goed dan.
|
13 feb 2009 13:50 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb vorig jaar April een groene Panamera op de A5 gezien; het is inderdaad een vrij lage auto. Een soort platgeslagen Cayenne danwel een lange 4-deurs 911.
wel mooi knudde dit zeg....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 feb 2009 13:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Maar de Panamera heeft de motor voorin en de auto op de foto duidelijk niet.
|
13 feb 2009 13:52 |
|
|
Mike
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
|
Het is de 998, opvolger van de 997
Onderaan in dit artikel staan nog veel meer spyshots van de 998 Cabrio en dan zie je het duidelijk aan de achterkant bijv:
http://www.motorauthority.com/spy-shots ... -mule.html
Als je hier ff 2x doordrukt op de foto kan je ook de achterkant zien van de gecrashte Porsche:
http://www.bild.de/BILD/auto/2009/02/po ... obahn.html
|
13 feb 2009 14:36 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Wat een verschrikkelijk ongeluk! Als ik die auto zo zie dan moet de klap gigantisch geweest zijn. Porsche let er altijd al zo goed op dat hun wagens SNEL maar VEILIG zijn... helaas hebben alle voorzorg maatregelen hier niets geholpen... Mijn oprechte condoleance voor de nabestaanden en Porsche AG..
_________________________________________ DENK HELDER
|
13 feb 2009 14:53 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
verschrikkelijk ongeval.
Zou met een coupe niet zover onder de rail zijn doorgeschoten imho
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 feb 2009 15:34 |
|
|
John
Cayenne
|
vreselijk.....
moeten ze echt wat aan gaan doen, aan die vangrails....is voor de motorrijder ook al een nachtmerrie.
|
13 feb 2009 17:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Waardoor het wellicht geen dodelijk ongeval zou zijn geweest, maar een ongeval met héél zwaar letsel voor de rest van je "leven".
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 feb 2009 17:12 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Hier in NL op verscheidene plaatsen zie je in de bochten al een soort van bescherming onder de gewone vanrail zitten, iig al een hele verbetering voor de motorrijders.
Verder is dit gewoon vreselijk.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
13 feb 2009 18:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Vrees dat in de prototypes nog niet alle veiligheidsvoorzieningen zijn ingebouwd.
Niet dat dat een groot verschil gaat uitmaken bij zo'n klap.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
13 feb 2009 18:21 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Moet idd een enorme klap zijn geweest. Verschrikkelijk voor alle dierbaren van de testrijder.......
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
13 feb 2009 18:44 |
|
|