|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
Auteur |
Bericht |
LJ
BoxsterZuid-Holland
|
Tip!!!! voor het lang stilzetten van de auto
Als je je auto een lange tijd stil zet. Verplaats hem zo nu en dan, of zorg dat ie op blokken staan. Vooral bij laag profiel banden heb je kans op spots of vervorming door eenzijdige belasting! En die gaan er niet meer uit, met als gevolg trillingen bij vooral hoge snelheid.
Tip van de bandenman.
|
13 feb 2009 15:13 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik heb ook wel eens ergens gelezen/gehoord dat "ouderwetse" banden veel sneller vervormden door stilstaan dan moderne banden.
Misschien iets te maken met radiaal/diagonaal banden?
Ik pomp mijn banden op tot 3 bar. Normaal is bij een 3.2, geloof ik, 2,0/2,5.
Harder dan 3 bar is de max. druk als ik de zijkant van de band lees.
Heb dan eigenlijk weinig/geen last van vervorming/trilling na stilstand/winter.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
13 feb 2009 16:05 |
|
|
Panic
911 Carrera 3.2 1988
|
Lekker rijden
Iedereen moet natuurlijk zelf bepalen wat hij/zij doet.
Ik heb helaas geen plaats in de garage, dus moet ze buiten blijven staan.
Ik vind het wel sneu, maar het is nu eenmaal zo.
Garages doen in mijn buurt zo'n 30.000 euries. Daar koop ik dan liever een tweede P voor he....
Met sneeuw, pekel en wat dan ook rij ik gewoon door. Wel goed spoelen en af en toe het onderstel was programma in de was straat.
Kan ze best tegen hoor.... (hoop ik)
_________________________________________ Het wordt steeds leuker op de weg!
|
13 feb 2009 16:17 |
|
|
LJ
BoxsterZuid-Holland
|
Ik haal als ik de auto niet nodig hebt hem minimaal 1x per week uit de garage. En rijd hem dan paar uurtjes.
Mocht je swinters de weg op gaan zorg dan dat de onderkant van de auto goed geconserveerd is met bijv tectyl.
En regelmatig de onderkant en wielkasten goed schoonmaken, das niet alleen spuiten maar ook met borstel en voldoende water! Kun je zorgenloos rijden in de winter!!
Have FUNN
|
13 feb 2009 20:51 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ik rij gewoon elke dag, en was hem in dit soort tijden gewoon 2x per week, Alleen in het weekend kom ik nog wel eens achter een ander stuur, omdat dat met de fam wat gemakkelijker is. Voor mij is het dagelijkse rijden nu juist de ultieme luxe!
|
13 feb 2009 22:33 |
|
|
amandus
Timeless
|
M2 , hetzelfde , alleen 1 keer wassen per week
_________________________________________ Timeless objects
|
13 feb 2009 23:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik hanteerde altijd 2.3 voor en 2.8 achter. Na twee weken was er dan toch wel sprake van enige vervorming. Dit ging na een tijdje rijden altijd weer over
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 feb 2009 11:28 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Please; You don't want to go there!
Nog een discussie erbij over beste olie en hoe het peil daarvan te meten en het Forum loopt vast.
Ik heb ook altijd iets trilling de eerste kilometers. Maar dat is na een weekend niet anders dan na 3 maanden.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
14 feb 2009 11:50 |
|
|
Lydia
|
Achterbanden 3.0 en voor op 2.5 en om er voor de zorgen dat ze niet vierkant worden, laat ik haar 1 keer per week uit!
|
14 feb 2009 21:40 |
|
|