Auteur |
Bericht |
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
3 maanden stil; motor geen vermogen bij volgas.
Mijn 944 heeft 3 maanden stilgestaan, glad, slecht weer, etc.
Nu heb ik de auto weer gestart en ging ik even rijden, als ik halfgas geef kan ik in alle versnellingen rijden.
Maar als ik volgas geef dan valt het vermogen compleet weg (hij bokt een beetje).
Ik heb wel olie bijgevuld (2 liter ongeveer), pijlstok staat nu toe de helft dus er uit voldoende in. Maar wellicht belangrijke info.
Net voordat ik de auto even weg zette voor de winter deed het dashboard niet meer, dus kan niet controleren wat er gemeld wordt. (dit ga ik nu proberen te maken)
Iemand een idee?
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
14 feb 2009 16:13 |
|
|
saya
Snoopy 3.8Madurodam
|
Lijkt er op dat de benzinepomp niet genoeg stroom krijgt of defect is of mogelijke een defect DME relay.
_________________________________________ het genie wees naar de maan en de zot keek naar zijn vinger........
|
14 feb 2009 17:07 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Niet genoeg stroom, de accu was leeg en die heb ik opgeladen en kan de auto er gewoon mee starten.
Kan het dan alsnog zijn dat hij de benzine pomp niet genoeg van stroom kan voorzien?
Dashboard werkt weer, de zekering was door.
Defecte DME relay, kan wellicht een mogelijkheid zijn. Heb je iets wellicht waar ik dan op moet letten of gewoon vervangen?
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
14 feb 2009 18:09 |
|
|
saya
Snoopy 3.8Madurodam
|
Ik heb altijd een reserve DME relay mee ( don't leave home without it )
kost =/- 30,= bij de dealer
_________________________________________ het genie wees naar de maan en de zot keek naar zijn vinger........
|
14 feb 2009 18:35 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Gaan die zo vaak stuk dan?
Toen ik m uit de garage haalde was er in het begin niks, maar ook niet echt raar gedaan.
Toen ik thuis kwam liet ik even de motor draaien om te checken of er iets vreemds was, maar toen hij stationair draaide viel hij uit.
Zonet heb ik de DME relay er even afgehaald, kapje eraf en gekeken of ik iets kan zien. Ik ben geen expert, maar hij zag er als nieuw uit (ik had een 20 jaar oud verroeste binnenkant verwacht zeg maar). Het stelt ook niet zoveel voor eigenlijk, 2 spoeltjes met een weerstand zo ongeveer :p
(dat dat 30,- kost dan? :p)
Nu blijft hij gewoon stationair draaien zonder problemen. Het vol gas probleem gebeurde nu ook niet.
Maar nu als ik in het begin zit van opschakelen en weer gas geven voel ik wel een (vervelend) hikje.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
14 feb 2009 18:57 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Persoonlijk zou ik me grotere zorgen maken over de 2 liter olie die ik bij moest vullen! Waar is die gebleven. lag het onder de auto?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 feb 2009 19:02 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Ja, dat is ook wel een beetje twijfelachtig, er lag wel wat onder de auto maar zal geen 2 liter zijn geweest.
Ik weet niet hoe leeg het was toen ik de auto 3 maanden geleden wegzette.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
14 feb 2009 19:13 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Wat is je oliedruk bij stationair en bij 5.000 rpm?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 feb 2009 19:15 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Heb geen verstand van 944.
Maar heeft die geen vollastschakelaar? Mss iets elektrisch ivm vollastschakelaar/DME ?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
14 feb 2009 20:54 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Tja dan gaat helaas voor jou mij stelling wel op dat rust roest.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
15 feb 2009 12:46 |
|
|
saya
Snoopy 3.8Madurodam
|
Het is inderdaad vreemd dat je 2 liter olie moet bijvullen, aan het DME relay is niet zo veel te zien, maar als een van de spoelen en / of weerstand niet meer goed functioneert inclusief geoxideerde contacten loopt ie niet goed of wil hj niet aanslaan.
_________________________________________ het genie wees naar de maan en de zot keek naar zijn vinger........
|
15 feb 2009 14:00 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Gummie vanuit de oude benzine in je injectie(ik ben niet bekend met 944 techniek trouwens) of vuil uit je tank doordat hij stil heeft gestaan. Heb ik met een Audi gehad.
_________________________________________ Last Rat standing
|
15 feb 2009 14:30 |
|
|
christianvanloon
|
Ik hoor nog niets over de soort olie?
Welke olie heb je bijgevuld?
Normaal gesproken moet er in, wat er in zat.
Soorten mengen kan ook tot zeer rare symptomen leiden..
|
16 feb 2009 1:40 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ben geen olieboer, en heb ook niet echt kennis van 944 motoren, maar het lijkt me STUG dat het probleem ligt aan het bijvullen van 2 liter olie. ( wel iets om in de gaten te houden dat olieverbruik )
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
16 feb 2009 9:48 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
www.944forum.com .... daar vind je het antwoord heel snel met de nodige adviezen
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
16 feb 2009 9:55 |
|
|
saya
Snoopy 3.8Madurodam
|
DME Fuel Pump Relay.
Porsche 911(964, 993, Turbo) 924s, 944, 944s, 944 turbo,& 968
The fuel pump relay is essential for uninterrupted fuel delivery. This relay will short out over normal wear and tear and exposure to moisture. A defective relay could cause hesitations, surges, poor engine power and in a lot of cases leave you stranded.
This relay fits most Porsche models, but not all. Please see the below application chart.
Check out the application chart below. If you car is not listed the part(s) will not fit.
Buyers guide: 99361522700
Brand: Genuine Quality URO
Applications
Model Chassis Year Begin Year End
911 964 1991 1991
911 Carrera 964 1990 1993
911 Carrera 2 & 4 993 1994 1998
911 Carrera 4 964 1989 1994
911 Carrera 4 993 1994 1998
911 Turbo 964 1992 1992
911 Turbo 993 1996 1998
924 S 924 1987 1988
944 944 1983 1986
944 944 1988 1988
944 S 944 1987 1988
944 S2 944 1989 1991
968 968 1992 1995
_________________________________________ het genie wees naar de maan en de zot keek naar zijn vinger........
|
19 feb 2009 16:30 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Kan het zijn dat het altijd 3 is? :p
10W40 half, vorige keer ook gedaan overigens (overigens heb ik er toen niet zoveel bijgegoten :p).
Nu 5 dagen later lijkt het oliepeil niet veranderd te zijn.
Hij lijkt nu overigens verder gewoon te doen zoals voorheen.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
19 feb 2009 16:44 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
3 bij stationair is goed, maar 3 bij 5.000 toeren niet, geeft aan dat er mogelijk slijtage of een probleem is. Ook kan de voeler van de meter kapot zijn!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
19 feb 2009 17:08 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Ik heb niet specifiek bij 5 gekeken overigens, maar 3 had ik gezien. Zal straks nog even kijken.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
19 feb 2009 17:14 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Benzine kan idd oud worden, maar na 3 maanden al lijkt me een beetje stug.
Ik heb toen 4-5 maanden over de revisie gedaan omdat ik nog altijd in enschede studeerde en de auto bij mn ouders stond (oftewel af en toe in het weekend eraan klussen), en heb geen problemen gehad bij het starten.
Maar test wel even of je benzine toevoer voldoende is. Je moet dan de DME kortsluiten en 1 injector direct op de accu aansluiten. Als je deze injector dan in een potje houdt moet er 280cc benzine per minuut uit komen. Ook moet je dan simpelweg 1 injector loshalen, en dan de maximale doorvoer bepalen. Wat deze is weet ik niet precies maar als die 2 goed zijn ligt het iig niet aan de brandstofpomp.
Als die alleen bij volgas en al rijdend problemen geeft is brandstof toevoer idd misschien een probleem (5k toeren bij geen last neemt niet zoveel brandstof). Een ander punt is de ontsteking. Misschien heb je oude bougiekabels die net nu uitgedroogd en gebroken zijn?
|
22 feb 2009 12:27 |
|
|