Auteur |
Bericht |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Iedereen is over te halen ,mits de prijs goed is
|
11 feb 2009 11:23 |
|
|
bully
|
je hebt er inderdaad maar 1 nodig, maar ik denk dat jij wat te makkelijk over geldbedragen spreekt. een heleboel porsches staan echt al heel lang te wachten op die ene koper, en geloof me er zijn er zat, maar het moet je ook aanspreken, wat jij mooi vind hoef ik niet mooi te vinden toch?
|
11 feb 2009 14:32 |
|
|
bully
|
vanmiddag weer op zoek geweest. daar stond ook een verschrikkelijk mooie 964. goed onderhanden genomen en de juiste kleur met zwart volleder. wat is wijsheid de porsche monteur die ik zondag mee had genomen naar antwerpen vertelde toen al dat ik beter naar een goede 964 kon gaan zoeken in plaats van een oudje? ooit is 1 dag met zo een gereden maar weet het nu even niet meer. is er echt zoveel verschil in rijden of is de 964 een ietwat verbeterde 3.2? wat moet ik doen?????
|
12 feb 2009 20:36 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
beetje onzin, om alles voor de 964 af te schrijven als 'zo'n oudje'. Ditzelfde wordt moeiteloos gezegd over de 964 bij bezichtiging van een 993 , en nog makkelijker over 993 en ouder als een 996 in zich is. Het gaat er eerst en vooral om wat je zelf wilt. Een 3.2 staat bijvoorbeeld bekend als behoorlijk onverslijtbaar, en betrouwbaar vanwege de beperkte electronica aan boord. De laatste SC's staan 1 sport lager op de ladder, volgens het boekje dan, maar doen er denk ik niet erg veel voor onder. Is een 3.2 niet ook een optie voor jou; looks nagenoeg gelijk aan een SC, keus wordt iets breder, en zelfs nog iets betrouwbaarder. 964 is absoluut ook een mooi model, maar wel weer een andere rijbeleving (iets minder een klassieker, en iets minder rauw, is mijn ervaring, maar dat is persoonlijk). Prima om je horizon te verbreden, maar laat je ook weer niet van de wijs brengen .
|
12 feb 2009 21:07 |
|
|
bully
|
de laatste 6 maanden veel auto's gezien. nooit om gekeken naar een 964 tot vanmiddag. was em helemaal qua samenstelling en wat er aan gedaan was. je hebt dat weleens dat je naar een auto kijkt en denkt ja wat nu.
|
12 feb 2009 21:17 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ken het, Bully . Zelf ook naar de 964 gekeken, was ik ook wel van gecharmeerd. Wellicht wordt dat uiteindelijk de auto voor jou! Ik ben uiteindelijk, na goed intern overleg met mijzelf, toch gezwicht voor de klassieke looks van de 3.2 (qua carosserie nauwelijks gewijzigd van 1974 tot 1989, terwijl de 3.2 van die series het meest is doorontwikkeld). Maar dergelijke redenaties zijn ook te houden voor de 964 (t.o.v. 3.2 voor 80% vernieuwd, nog wel de klassieke belijnig met rechopstaande koplampen) of de 993 (de laatste echte, namelijk luchtgekoeld, nog met de ovale koplampen (dit itt de 996) e.d. Voor mij is de 3.2/SC qua looks de klassieker van mijn jeugd (ben van 1971), en ook nu vind ik dit een tijdloos model. Maar de hartstochtelijke verdedigers van de 964 en 993 kan ik zeker ook niet alleen ongelijk geven, aangezien ik ook die heel begeerlijk vind! Kortom, gewoon luxeprobleem, in principe kun je hier geen fouten maken, Bully .
|
12 feb 2009 21:43 |
|
|
bully
|
15 jaar geleden mijn 3.2 verkocht aangezien ik toen veel meer kilometers ging maken en overgestapt naar mercedes. ik ben van 1959 en heb een aantal porsches over de jaren heen gereden. een 2.4 in 77 2x 3.0 en 2x 3.2. de laatste tijd begint het weer te kriebelen toen ik met een kameraad in zijn 3gt naar zuid frankrijk reed. overwogen een 993 te kopen maar die vond ik [en dat is persoonlijk] te luxe en besloot toen ook uit nostalgie voor weer een 3.0 of 3.2 te gaan. ik rij momenteel weer weinig kilometers en net als vroeger ben ik van plan de auto voor dagelijks gebruik te rijden. heb 20 jaar geleden 1 dag met een 964 gereden, en heb er dus weinig ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door bully op 13 feb 2009 0:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 feb 2009 22:00 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Bully, bij jouw ervaring kom ik maar net kijken, lees ik al . Ik zou in elk geval zeker de 964 een goede kans geven alvorens tot aankoop over te gaan; mocht ook die te modern zijn, dan wordt je keus voor de sc alleen maar bevestigd; zo niet, dan blijkt de 964 wellichht de ideale middenweg voor jou. Succes, maar vooral ook plezier, met de afweging!
|
12 feb 2009 22:02 |
|
|
bully
|
en met oudjes bedoelde ik dat de duitse autoindustrie in 89 een behoorlijke stap voorwaarts maakte. mercedes kwam met de nieuwe SL echt een hele verbetering, bmw met de nieuwe 5serie, eindelijk geen rook meer als je het gas los liet, en porsche met de 964 al met al een sprong verder. maar ja nostalgie.
|
13 feb 2009 0:46 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
welke porsche heb je gezien in antwerpen?porsche center?foto?
anton964
|
13 feb 2009 1:46 |
|
|
bully
|
die bij THEFLYINGREDBARON.COM, de eigenaar zei dat ie perfect was.
|
13 feb 2009 15:24 |
|
|
bully
|
maar ben weer in de race voor een 3.0. vanochtend met de 964 gereden en wat een fijne auto maar toch maar niet. rijd inderdaad in alle opzichten beter. het zal de midlifecrises zijn maar het riep niet die ouwe emoties op. wijsheid is misschien jonger te gaan rijden maar wijs ben ik m'n hele leven al niet geweest.
|
13 feb 2009 15:33 |
|
|
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
Volhouden Bully! Niks mis met een goeie SC.
Welke was het bij THEFLYINGREDBARON.COM? De coupé of de targa? Bij de coupé zit de rechter rubberen stootblok los, schept al weinig vertrouwen.
|
13 feb 2009 15:42 |
|
|
bully
|
de coupe maar dat ik er was zat ie goed, was de rest ook maar goed geweest, leer erin en klaar. ik had het ook niet verwacht als je ook andere sites van ze leest want ze doen ook aan concours mee.
|
13 feb 2009 15:58 |
|
|
cabrio wim
|
Ik ken het bedrijf persoonlijk, en is vlakbij.
Hebben over het algemeen perfecte auto's staan, maar kan natuurlijk ook eens een miskleun tussen zitten.
Verder staat bedrijf goed aangeschreven hier in de regio.
|
13 feb 2009 16:02 |
|
|
bully
|
inderdaad daarom vond ik het de rit [en meerprijs monteur zondagtarief] wel waard. maar dan ben je dubbel teleurgesteld als het zo tegenvalt.
|
13 feb 2009 16:09 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Toch wel grappig te horen dat de rauwe emoties van de oudere typen je wel blijven trekken! Niks mis met een goede SC inderdaad!
|
13 feb 2009 21:31 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Enig idee hoeveel SC's er in Nederland nog ongeveer zijn?
|
13 feb 2009 21:38 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Nee, ben best benieuwd - 300?
|
13 feb 2009 21:40 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
ik zal het eens opvragen.... en dan ook gelijk voor de 3.2
|
13 feb 2009 22:01 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Als je toch bezig bent,hoeveel C3's??
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 feb 2009 23:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
300 SC's? (goede dan he), lijkt me aan de ruime kant... Ik zeg wel eens gekscherend, dat ik niet begrijp dat er zoveel foto's van Turbo's en GT3's genomen worden, want dat zijn toch echt geen unieke auto's meer
Anyhow, if the price is right, is alles te koop. Een <73'er of 356 trekken wel heel erg de laatste tijd, dus wat dat betreft .... En nee, hij is niet in concoursstaat, maar wel de afgelopen 5 jaren alles gehad wat je wilt aan een auto ....
|
15 feb 2009 22:47 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Misschien al gezien of genoemd, maar ik kwam deze vandaag tegen op marktplaats, vind ik erg mooi
http://link.marktplaats.nl/220560516
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
15 feb 2009 23:19 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
lekker lage km stand
_________________________________________ oud is beter
|
15 feb 2009 23:44 |
|
|
bully
|
zag er leuk uit, maar zit veel werk aan. ook een belgiese auto. ik heb er op gebeld en hij was eerlijk genoeg om me niet dat hele eind te laten rijden voor niets.
|
15 feb 2009 23:50 |
|
|