Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
En er schijnt de afgelopen maanden 80% minder ijs te zijn verkocht dan in de zomer van 2008.....
Vergeleken met januari vorig jaar (28%) lijkt 42% van die daling seizoensgebonden te zijn.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 feb 2009 14:03 |
|
|
amandus
Timeless
|
Schiedingen zakken ook , is te duur geworden , geld hetzelfde voor liefde buiten de deur , ook te duur . Al met Al , leve de kredietcrisis , goed voor het gezinsleven
_________________________________________ Timeless objects
|
13 feb 2009 15:22 |
|
|
bully
|
wat kost een schieding tegenwoordig
|
13 feb 2009 15:39 |
|
|
amandus
Timeless
|
ook met de wegenbelasting zo , nog 20 % wordt daadwerkelijk besteed aan het wegennet ...
_________________________________________ Timeless objects
|
13 feb 2009 15:46 |
|
|
Lydia
|
Wij merken niets van minder scheidingen. In tegendeel zelfs. Is voor onze business alleen maar goed.
|
13 feb 2009 16:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Natuurlijk mag dat. Volgens mij is dat een grondrecht voor Nederlanders...
|
13 feb 2009 16:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Stukje van Pelican gecopieerd:
I know several people in this industry, and they are going down one by one. The pattern is the same: They bought a bunch of cars at "pre-crash" (November 2008 or so) prices. As the stock market plummeted, and the value of used luxury/sports cars also began a major slide, retail prices went down, but these sellers hung on to their now above-market prices, hoping to avoid losses. But no turnabout came, and prices continued to slide.
Because the prices were no longer market correct, and the sellers would not take the loss, they ended up sitting on inventory, keeping up hope. That seems like what happened, as he says on his website that they have had no sales in the past 3 months.
This kills the business, because all they are doing is sitting on stale inventory, which gets more stale (i.e. overpriced) by the day. All their capital is tied up in the stale inventory, so they can't go out and buy cars at wholesale "post-crash" prices, which they can then try to turn quickly at post-crash retail prices. There is also fear and confusion caused by the lack of sales. So they are locked into a large amount of inventory that they are completely underwater on. The business is essentially in a death lock, frozen up.
It's sad to see, I've seen it happen to too many really good people, who were doing a good job for their customers, and taking a risk and living their dream.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 feb 2009 17:52 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Ik dacht altijd dat "klagen" een teken van gezondheid van een Nederlander was...
maar dat is verschrikkelijk Obama moet direkt een nieuwe koude oorlog starten!
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
14 feb 2009 1:57 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Wel een leuk artikel over de aandelen handel en wandel van Porsche!
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
17 feb 2009 10:57 |
|
|
amandus
Timeless
|
Inderdaad leuk , Porsche als Hedgefund
_________________________________________ Timeless objects
|
17 feb 2009 13:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Neem aan dat je in de gaten had, dat het ter illustratie van seizoensinvloeden was.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 feb 2009 14:12 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
mooie colum in de Carros he....
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
17 feb 2009 14:55 |
|
|
amandus
Timeless
|
In de Garros inderdation , benne nie slim genoeg om het zelf te bedenken Hoe vonnie him de Garros
_________________________________________ Timeless objects
|
17 feb 2009 17:03 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
was wel weer aardig...ik gebruik hem ook wel eens hoor , deze kijk op de recessie..leuk stukje !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
17 feb 2009 17:23 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
do 19 feb 2009, 06:00 Saab ziet in 2010 het licht uitgaan Twingly blog zoekenJouw blog hier
AMSTERDAM - Het noodlijdende Amerikaanse autoconcern General Motors (GM) wil de Zweedse dochteronderneming Saab over een jaar sluiten. Dat werd gisteren duidelijk nadat GM zijn plannen aan de Amerikaanse regering presenteerde om in aanmerking voor meer leningen te komen. Daarmee is de druk op de Zweedse regering verhoogd om Saab te redden. Maar de Zweedse regering voelt daar niets voor.[color=yellow][/color]
Allemaal niet best forumleden, waar gaat dit heen
Ben geen Saab fan, maar om hem te laten verdwijnen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 feb 2009 8:57 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Saab was toch al verdwenen?? Je reed gewoon in een Vectra...
Ik ben wel benieuwd wat er met Opel gebeurd. Dat willen ze afstoten...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
19 feb 2009 9:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat is (zakelijk gezien) nog wel een interessant merk. Saab zal echt lastig worden denk ik. Misschien BMW? Of Chinezen?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 feb 2009 9:40 |
|
|
amandus
Timeless
|
Enne had al jaren geen identieteit meer , de laatste mooie en heerlijke reismobiel was de 9000 serie ......zwakke broeder was het geworden met leentjebuur van de OPOL
_________________________________________ Timeless objects
|
19 feb 2009 11:04 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
De laatste mooie saab was de vorige 9-3 cabrio. Tijdloze auto waar je (nog) altijd in gezien kan worden, vooral zo'n aero.
Saab is daarna vernaggelt. Zonde.
|
19 feb 2009 11:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Geen opels meer op de weg... *zwijmel*
|
19 feb 2009 11:43 |
|
|
amandus
Timeless
|
Sleurhut dan ook maar gelijk van de weg en niet te vergeten de campingsmoking
_________________________________________ Timeless objects
Laatst bijgewerkt door amandus op 19 feb 2009 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 feb 2009 12:11 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb al eerder vermeld, veel aan de 96 gewerkt met de 2 takt (en zijn vrijloop) en later de Ford V4 erin.
Waren toch wel aparte auto's hoor, er zat zeer veel geschroefd, en in zijn achteruit om de sleutel eruit te halen
Had wel veel van de Volvo 444 en 544 (katterug).
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 feb 2009 12:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Had paar jaar een 99. Met overdrive-knopje. En triumph motor
Dacht dat nu wel de hele bodemplaat GM was.
_________________________________________ oud is beter
|
19 feb 2009 13:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Bij ons in de garage hadden ze wel een leuke spreuk "voor elke Aap een Saab", sorry Marcel was een inkoppertje
Winny v/d Klis, ook al jaren lid van de NPC heeft denk ik net op tijd zijn dealerschap in Amsterdam op tijd verkocht (De Snelheid t/o VU)
Die 2,3 motor, is die van Saab zelf Marcel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 feb 2009 13:24 |
|
|
amandus
Timeless
|
Kleine correctie , volgens mij Willem van der Klis , tevens heeft hij de grond verkocht en niet zijn bedrijf
_________________________________________ Timeless objects
|
19 feb 2009 13:32 |
|
|