Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:49

Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches? 

dalen de prijzen van 2e hands Porsches?
Denk het wel 54%  54%  [ 84 ]
Geen enkele reden voor 36%  36%  [ 56 ]
Ben nu op zoek naar een koopje 10%  10%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 155

POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera4s schreef:

Onzin : je hoeft op 't einde van je leven toch geen 2 mio over te houden ? Stel dat je nog 50 jaar te gaan hebt, dan heb je sowieso 40.000 euro per jaar te besteden, ruim voldoende lijkt mij (zeker als je een eigen woonst hebt) !

40.000 euro nu en 40.000 euro over 50 jaar is een wereld van verschil.

Komt bij dat als je besluit om niet meer te gaan werken dat je vrije tijd ook ingevuld moet worden. Niet zelden kost dat geld.

Natuurlijk kan je met 2 mio iha wel 50 jaar jezelf voorzien van eten, drinken en een dak boven je hoofd, maar rentenieren en vervolgens zuinig moeten leven past niet echt bij elkaar.

18 feb 2009 13:39
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

40.000 euro nu en 40.000 euro over 50 jaar is een wereld van verschil.

Die 40k is al gecorrigeerd voor inflatie, uitgaande van de sterk versimpelde =0 vergelijking, alleen is na 49 jaar het geld wel op. :wink:

18 feb 2009 14:03
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
Heb je altijd je aow nog :roll:

18 feb 2009 14:12
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Die 40k is al gecorrigeerd voor inflatie, uitgaande van de sterk versimpelde =0 vergelijking, alleen is na 49 jaar het geld wel op. :wink:

Jij wil het rendement van 2 mio houden gedurende de tijd dat je deze op maakt? Iets met having cake and eat it too? :wink:

18 feb 2009 14:14
Profiel
Bericht 
Richard schreef:
Heb je altijd je aow nog :roll:

Wetten kunnen veranderen. En alleen een aow-tje... ies niet leuk!

18 feb 2009 14:14
Profiel
Groningen
Bericht 
Nee hoor, de absolute bedragen voor inflatie en vermogensbelasting gaan toch ook omlaag gedurende die 49 jaar. Reken maar na. :wink:

18 feb 2009 14:17
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
... maar rentenieren en vervolgens zuinig moeten leven past niet echt bij elkaar ...

Ik zal je een geheim verklappen, de meeste mensen die met pensioen gaan op hun 65e moeten ook zuinig leven! Ik zie het aan mijn moeder. Heeft 30 jaar part-time gewerkt. Gaat mijn vader ook nog dood. Moet het nu met een bedrag doen waarvan ik denk :roll:
Zijn altijd arme mensen geweest, geen eigen huis, geen spaarcentjes, geen vermogen ...

Dan maar liever 2 miljoen en moeten rond komen van 56.000 of 40.000.
Ik moet het nu met minder doen! En enkelen met mij ...

18 feb 2009 14:22
Bericht 
Jort schreef:
Nee hoor, de absolute bedragen voor inflatie en vermogensbelasting gaan toch ook omlaag gedurende die 49 jaar. Reken maar na. :wink:

Vermogensbelasting bestaat niet meer Jort... :wink:

Verder heb je een punt, maar ook weer niet. Je zal toch iets met het geld moeten. In de oude sok levert niets op, spaarrekening is relatief veilig, maar ook niet 100% (zo is gebleken) en met een goede spreiding kun je ook als je pech hebt (zoals op 1-1-08 beginnen) heel snel veel geld verliezen.

Er wordt heel gemakkelijk gerekend met rendement, maar het is rendement welke je toch nog moet halen, dus geld wat je nog niet hebt. En dan kom ik terug op wat ik eerder aangaf: om echt te kunnen rentenieren moet je ook een fikse tegenslag op kunnen vangen.

Maar goed, van mij mag iedereen voor zichzelf bepalen wat hij/zij doet, ik raad ze alleen aan om niet met 2 mio te denken "ik ga lekker rentenieren". Dat zou nl. eens vies tegen kunnen vallen.

18 feb 2009 14:25
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
simpel:
rentenieren kan
koop voor 1,8 wat panden ,verhuur de boel ( sudenten ,ondernemers)
kijk wat je voor rendement hebt( beter dan ouwe sok en bank ) en ga vissen

18 feb 2009 14:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Beetje kort door de bocht. Geloof mij, aan die panden heb je best wat werk.

18 feb 2009 14:30
Profiel
Bericht 
Lydia schreef:

Ik zal je een geheim verklappen, de meeste mensen die met pensioen gaan op hun 65e moeten ook zuinig leven!

Dat klopt. Dat is ook geen geheim.

Citaat:
Dan maar liever 2 miljoen en moeten rond komen van 56.000 of 40.000.
Ik moet het nu met minder doen! En enkelen met mij ...

Je hoort mij niet zeggen dat je een stakker bent met 40K. Als het 100% gegarandeerd tot je dood is... Maar ik daag je uit: vind eens een verzekeringsmaatschappij die jou 40K netto + inflatiecorrectie uit wenst te keren tot je dood voor een storting van 2 mio... Ik denk niet dat je die gaat vinden. Nog afgezien van het feit dat die verzekeringsmaatschappij nog failliet kan gaan ook, dus ook in deze variant heb je geen 100% zekerheid.

Ik blijf erbij: rentenieren moet je pas doen als je overeind blijft, zelfs als het een tijd tegen zit. Er zijn genoeg verhalen van mensen die meer dan 2 mio hadden, niet eens bijzonder dom hebben gedaan, maar toch financieel in de knoei zijn gekomen. Dingen gaan nu eenmaal niet altijd zoals je dat zou wensen.

Met 2 mio een leuke goedlopende zaak kopen, daar zelf je schouders onder zetten en van de opbrengsten daarvan leven is m.i. een veel betere optie.

18 feb 2009 14:31
Profiel
Bericht 
Richard schreef:

O?

Wat voor rendement denk jij wel niet te halen dan?

18 feb 2009 14:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Vermogensbelasting bestaat niet meer Jort...

Sommige woorden blijven je achtervolgen....en vermogensrendementsheffing is ook zo'n lang woord. :wink:

Citaat:
En dan kom ik terug op wat ik eerder aangaf: om echt te kunnen rentenieren moet je ook een fikse tegenslag op kunnen vangen.

Op zich wel mee eens, maar met een spreiding over de grote banken, zit je m.i. behoorlijk veilig (tenzij NL failliet gaat). Ja je bent er volledig van afhankelijk t.a.v. je levensonderhoud, dat wel. Maar een bedrijf runnen brengt ook risico's met zich mee.

Laatst bijgewerkt door Jort op 18 feb 2009 14:36, in totaal 2 keer bewerkt.

18 feb 2009 14:33
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
Met 2 mio een leuke goedlopende zaak kopen, daar zelf je schouders onder zetten en van de opbrengsten daarvan leven is m.i. een veel betere optie.

Ik denk dat er héél wat mensen een goede zaak hadden. En kijk wat de afgelopen maanden is gebeurd. Dan is je geld nog sneller verdampt!

18 feb 2009 14:34
Bericht 
er wordt al rekening gehouden met de mogelijkheid de dollar en euro te laten vallen. is al eens gebeurd [ tientje van liefting ] alle schulden weg en opnieuw beginnen..................

18 feb 2009 14:37
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
% of 8 tot 10

18 feb 2009 14:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Devils son schreef:
Richard schreef:

O?

Wat voor rendement denk jij wel niet te halen dan?

Ik denk dat Richard nog rekent met een achterhaald rendement van 10%. Hallo Richard, wakker worden, het is anno 2009 :twisted:

18 feb 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Richard schreef:
% of 8 tot 10

Wel eens gehoord van leegstand en onderhoud :roll:

18 feb 2009 14:40
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
Ja natuurlijk heb ik daar wel eens van gehoord . En toch ben ik wakker.

en 2009 ook duidelijk ,ik bof blijkbaar nog steeds wat leegstand betreft.

18 feb 2009 14:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Richard schreef:
ik bof blijkbaar nog steeds wat leegstand betreft.

Snap ik niet, leg eens uit. Ga je uit van de huurder of verhuurder ?

18 feb 2009 14:49
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
we praten nu toch als verhuurder ? je boft dan wat betreft leegstand als je dus niets leeg hebt staan

18 feb 2009 14:53
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jort schreef:
Maar een bedrijf runnen brengt ook risico's met zich mee.

Dat is ook waar.

18 feb 2009 14:57
Profiel
Bericht 
Lydia schreef:

Ik denk dat er héél wat mensen een goede zaak hadden. En kijk wat de afgelopen maanden is gebeurd. Dan is je geld nog sneller verdampt!

Laat ik het zo zeggen: als ze nu al met de pootjes omhoog liggen was de zaak niet zo goed...

Er zijn genoeg ondernemingen die prima doordraaien. Natuurlijk is het voor velen nu minder, maar goed ondernemerschap vereist ook dat je rekening houdt met mindere tijden.

18 feb 2009 14:59
Profiel
Bericht 
Richard schreef:
% of 8 tot 10

Mag ik even hard lachen?

18 feb 2009 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Richard schreef:
we praten nu toch als verhuurder ? je boft dan wat betreft leegstand als je dus niets leeg hebt staan

Dan begrijpen wij elkaar verkeerd. Met leegstand bedoel ik dat het pand niet verhuurd wordt omdat er geen huurder te vinden is. Er worden dus geen inkomsten gegenereerd.

Laatst bijgewerkt door TD (zonder I) op 18 feb 2009 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2009 15:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende