Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:37

Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches? 

dalen de prijzen van 2e hands Porsches?
Denk het wel 54%  54%  [ 84 ]
Geen enkele reden voor 36%  36%  [ 56 ]
Ben nu op zoek naar een koopje 10%  10%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 155

POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
Ja natuurlijk heb ik daar wel eens van gehoord . En toch ben ik wakker.

en 2009 ook duidelijk ,ik bof blijkbaar nog steeds wat leegstand betreft.

18 feb 2009 14:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Richard schreef:
ik bof blijkbaar nog steeds wat leegstand betreft.

Snap ik niet, leg eens uit. Ga je uit van de huurder of verhuurder ?

18 feb 2009 14:49
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
we praten nu toch als verhuurder ? je boft dan wat betreft leegstand als je dus niets leeg hebt staan

18 feb 2009 14:53
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Maar een bedrijf runnen brengt ook risico's met zich mee.

Dat is ook waar.

18 feb 2009 14:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Lydia schreef:

Ik denk dat er héél wat mensen een goede zaak hadden. En kijk wat de afgelopen maanden is gebeurd. Dan is je geld nog sneller verdampt!

Laat ik het zo zeggen: als ze nu al met de pootjes omhoog liggen was de zaak niet zo goed...

Er zijn genoeg ondernemingen die prima doordraaien. Natuurlijk is het voor velen nu minder, maar goed ondernemerschap vereist ook dat je rekening houdt met mindere tijden.

18 feb 2009 14:59
Profiel
Bericht 
Richard schreef:
% of 8 tot 10

Mag ik even hard lachen?

18 feb 2009 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Richard schreef:
we praten nu toch als verhuurder ? je boft dan wat betreft leegstand als je dus niets leeg hebt staan

Dan begrijpen wij elkaar verkeerd. Met leegstand bedoel ik dat het pand niet verhuurd wordt omdat er geen huurder te vinden is. Er worden dus geen inkomsten gegenereerd.

Laatst bijgewerkt door TD (zonder I) op 18 feb 2009 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2009 15:02
Profiel
Bericht 
Richard schreef:
je boft dan wat betreft leegstand als je dus niets leeg hebt staan

Wij hebben ook niets leeg staan. Toch scoren we geen 8 tot 10%.

Moet je ook nagaan. Stel een woning met waarde 200K. Die moet jij dan verhuren voor 16K tot 20K en dan zijn de kosten er niet eens vanaf. Tenzij je idioten als huurders hebt... zie ik het niet gebeuren.

18 feb 2009 15:03
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
Richard schreef:

Dan begrijpen wij elkaar verkeerd. Met leegstand bedoel ik dat het pand niet verhuurd wordt omdat er geen huurder te vinden is. Er worden dus geen inkomsten gegenereerd.

Dat is toch leegstand ?

18 feb 2009 15:10
Profiel WWW Facebook 
Leiderdorp
Bericht 
Devils son schreef:
Richard schreef:

Moet je ook nagaan. Stel een woning met waarde 200K. Die moet jij dan verhuren voor 16K tot 20K en dan zijn de kosten er niet eens vanaf. Tenzij je idioten als huurders hebt... zie ik het niet gebeuren.

En in welke regio is dat?

18 feb 2009 15:11
Profiel WWW Facebook 
Leiderdorp
Bericht 
Devils son schreef:
Richard schreef:
% of 8 tot 10

Mag ik even hard lachen?

Dat mag altijd ,denk je dat ik niet lach ?

18 feb 2009 15:12
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Richard schreef:
En in welke regio is dat?

Ik vind het veel interessanter in welke regio jij momenteel een bijzonder hoog rendement haalt... en hoe.

Want het zou mij niet verbazen als jouw berekening de bron is van een rendement welke ver boven het gemiddelde zit.

18 feb 2009 15:14
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
Devils son schreef:
Richard schreef:

Wel eens gehoord van studenten huizen waarbij de waarde van de woning nog onder de 200.000 zit en er 2 tot 3 woonlagen inzitten met ieder 3 kamers voor € 450,00 per maand wat zou dan je rendement zijn ?

18 feb 2009 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Ik heb de zakjappener er eens bijgehaald voor de jaarlijkse kasstroom als je 2 mio op de bank hebt tegen 4%. Ik ga uit van 2.8%, dus na vermogensrendementsheffing, ik ga ook nog even uit van 45 jaar en reken de AOW en pensioen uitkering na je 65e ook niet mee.

Dan kan je precies 78.719,01 euro per jaar netto uitgeven. 6.559,92 euro per maand.

Als je rekening houdt met 3% inflatie, dan heeft bovenstaand bedrag na 45 jaar nog een koopkracht van 20.816,34 euro's uit 2009. Het is dan te hopen dat dit op een fatsoenlijke manier wordt aangevuld met AOW en pensioen.

Kortom, ik denk dat voor 80% of meer van de landgenoten dit een heel aardig voorstel zou zijn. Zeker als ze kunnen kiezen tussen dit en het in een Porsche dealerschap stoppen, waar deze hele discussie mee begon.

Het verhaal wordt natuurlijk alleen maar mooier als je in je vrije tijd wat auto's heen en weer schuift, zoals hierboven vermeld. Dan verdien je nog wat bij met je hobby, zonder dat je zorgen hebt over klanten, personeel, importeur etc....

18 feb 2009 15:17
Profiel
Bericht 
Richard schreef:

Wel eens gehoord van studenten huizen waarbij de waarde van de woning nog onder de 200.000 zit en er 2 tot 3 woonlagen inzitten met ieder 3 kamers voor € 450,00 per maand

Kamers van 450 euro per maand? Dat moet hartje A-dam of Utrecht zijn oid.

Wijs mij even op die woningen voor minder dan 200.000 euro, want dan ga ik er een paar aanschaffen. Meestal zijn ze nl. 7-cijferig.

18 feb 2009 15:24
Profiel
Bericht 
Yoda schreef:
Ik heb de zakjappener er eens bijgehaald voor de jaarlijkse kasstroom als je 2 mio op de bank hebt tegen 4%.

Kennelijk mis je dan toch een belangrijk deel van mijn betoog: dat uitgaan van een gegarandeerd rendement van 4% leuk is, maar niet realistisch.

18 feb 2009 15:29
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
was niet mijn vraag in welke stad die huizen staan. Zijn nog wel meer steden dat de twee die genoemd worden waar ze studenten hebben ( bijv. leiden ) Verder maakt hiet niet uit wat ze nu vragen voor de panden die wellicht al 15 jaar in bezit zijn(dan is je eind rendement nog hoger en kan je heel goed rentenieren van 2 mil.).het ging om rendement !

Mijn stelling blijft ja je kan prima rentenieren met 2 mil.

ps eigenlijk ging het topic heel ergens anders over .

18 feb 2009 15:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Richard schreef:
was niet mijn vraag in welke stad die huizen staan. Zijn nog wel meer steden dat de twee die genoemd worden waar ze studenten hebben ( bijv. leiden ) Verder maakt hiet niet uit wat ze nu vragen voor de panden die wellicht al 15 jaar in bezit zijn(dan is je eind rendement nog hoger en kan je heel goed rentenieren van 2 mil.).het ging om rendement !

Leuk, dus je neemt even de waardestijgingen uit het verleden mee. Ik wist wel dat er iets niet klopte aan jouw berekening. Als jij denkt dat je de komende 15 jaar dezelfde waardestijgingen kan behalen... dan wil ik je wel uit de droom helpen. Dat is niet waarschijnlijk.

Daarnaast: waardestijgingen behoren tot het e.v. Stel dat ik een pand heb gekocht voor 50K en dit is nu 400K waard. Ik krijg 4K aan huur... Jij zegt 8% rendement, ik zeg 1%.

18 feb 2009 15:34
Profiel
Leiderdorp
Bericht 
Devils son schreef:
Richard schreef:

Leuk, dus je neemt even de waardestijgingen uit het verleden mee. Ik wist wel dat er iets niet klopte aan jouw berekening. Als jij denkt dat je de komende 15 jaar dezelfde waardestijgingen kan behalen... dan wil ik je wel uit de droom helpen. Dat is niet waarschijnlijk.

Daarnaast: waardestijgingen behoren tot het e.v. Stel dat ik een pand heb gekocht voor 50K en dit is nu 400K waard. Ik krijg 4K aan huur... Jij zegt 8% rendement, ik zeg 1%.

dromen doen we in de nacht :lol: Ik neem niet de waardestijgingen mee van de afgelopen jaren ,die zouden m.i voor een nog hoger rendement ( bij verkoop) opleveren .
Dat het niet dezelfde kant opgaat als de laatste 20 jaar kan ik natuurlijk in meegaan,al heeft niemand een glazen bol.
statement blijft dat je wel degelijk rendement kan halen uit een investering met 1,8 mil. en daar prima mee rond kan komen zonder het op te eten

18 feb 2009 15:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
Richard schreef:
Devils son schreef:
Richard schreef:

dromen doen we in de nacht :lol: Ik neem niet de waardestijgingen mee van de afgelopen jaren ,die zouden m.i voor een nog hoger rendement ( bij verkoop) opleveren .
Dat het niet dezelfde kant opgaat als de laatste 20 jaar kan ik natuurlijk in meegaan,al heeft niemand een glazen bol.
statement blijft dat je wel degelijk rendement kan halen uit een investering met 1,8 mil. en daar prima mee rond kan komen zonder het op te eten

Sorry maar moet dit in dit topic? :? Wat is er mis met een PB? :roll:

18 feb 2009 15:45
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ach ik lees het allemaal aandachtig na en steek er altijd weer wat van op :idea:
Dat is wel het leuke op dit forum, er zitten heel wat mensen op met verschillende opleidingen en interresses :!:

18 feb 2009 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Groot
Maarten schreef:
Denk dat die het van alle Europese grootbanken het beste doen.

:lol: :lol: Hmm blijkbaar heb jij weinig mee gekregen over deze hele crisis.

18 feb 2009 17:48
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Zozo, jullie zijn lekker bezig. :mrgreen:

Yoda schreef:
Ik heb de zakjappener er eens bijgehaald voor de jaarlijkse kasstroom als je 2 mio op de bank hebt tegen 4%.

Tot 1.2 mio 4%, daarboven 3.5% vlgns mijn bank.

18 feb 2009 18:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Harley schreef:
Tot 1.2 mio 4%, daarboven 3.5% vlgns mijn bank.

Stephan ik zeg: Splitsen dat vermogen over meerdere banken :idea:

18 feb 2009 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht bank
Ik zeg gewoon een andere bank tot 1,2 mi 4% pff.

18 feb 2009 19:54
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende