Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:56

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Aangehouden met P 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Aangehouden met P
Draai zojuist autoweg op om na circa 2 km afslag naar huis te nemen. Trek de Porsche even licht door in zijn 4 om vervolgens meteen weer af te zakken naar 100, wat daar de maximumsnelheid is.

Kijk in de spiegel......zwaailichten. Opvallende surveillance houdt me staande. Zeggen dat ik even 170 piekte en zeggen me te matsen met 47 km te hard.

Ik vraag hoe die snelheid is vastgesteld en krijg antwoord dat hij dat geconstateerd heeft. Verder vragen leek me niet handig omdat ik bang was alsnog mijn rijbewijs te kunnen achterlaten. Ik ben er echter niet van overtuigd zó hard gereden te hebben.

Ben een paar maanden terug ook aan de kant gezet en bekeurd met 40 plus te hard.

Twee vragen:

Kost dat? rekening houdend met eerdere aantekening.

Kun je in protest tegen objectieve snelheidsmeting?

18 feb 2009 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
http://www.flitsservice.nl/
voor al uw flitsproblemen. doe een wobje!

18 feb 2009 20:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aangehouden met P
joep schreef:
Kost dat? rekening houdend met eerdere aantekening.

... volgens mij bepaalt de rechter dat .... :roll:

Gok dat je het 'gewoon' voor moet laten komen ... zelf geen ervaring mee, maar weet dat er 'n aantal PF'ers zijn die dat wel hebben ... hopelijk melden ze zich nog even om jou met wat steun te betuigen :wink:

:@: Herr Doctor Wolf :arrow: ... NIET geflitst :idea: :wink:

Laatst bijgewerkt door Olaf op 18 feb 2009 20:10, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2009 20:10
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
nee je kan niet in protest. wees blij dat ze je afklokken onder de grens van rijbewijs kwijt. boete zal wel meevallen............

18 feb 2009 20:10
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
bully schreef:
... afklokken ...

Lees nergens dat 'ie afgeklokt is :roll:

... ben zelf ooit staande gehouden - met de medeling dat ze me niet bij konden houden op 'n secundaire weg ...

... en vervolgens melde de politsist mij dat ik te hard in 'n 30 km zone had gereden - net voor dat ze mij staande hielden :arrow: ... met mijn vraag of hij nog 'ns goed naar m'n auto wilde kijken en mss zelf kon zien dat ik met zo'n snelheid nooit over d(i)e verkeersdrempels had kunnen gaan :idea: .... gaf hij toe dat ze geen (officiele) meting hadden kunnen doen .... :idea:

18 feb 2009 20:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
hmm, 2e keer in korte tijd 30+ te hard...Gaat de rechter vast een probleempje van maken, hopen dat het bij een boete (en evt. voorwaardelijke rijontzegging) blijft.
Sterkte, overigens zeer herkenbaar, effe doorhalen en dan gewoon netjes aan de snelheid houden kan dus ook niet meer :cry:
Zit er af en toe om dit soort redenen aan te twijfelen of ik de auto weg ga doen, m'n rijbewijs is het niet waard en als je er dan toch *nergens* meer mee kan rijden zoals het bedoeld is voor dit soort auto's dan kan ik net zo goed in m'n "trage" klassieke Volvo gaan verplaatsen. De kans om daarmee een (dergelijke) overtreding te begaan is er bijna niet.
Zo 2x per jaar naar Duitsland om eens wat gas te kunnen geven zonder spiegelend en angstig achter het stuur te moeten zitten is voor mij niet meer wat ik er eigenlijk van verwacht. Ik vind't hier behoorlijk frustrerend worden, de gang is er echt UIT en de lol er eigenlijk wel AF hier in NL.

18 feb 2009 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ben ooit staande gehouden, waarbij men aangaf de gemiddelde snelheid te hebben gemeten over 2000m. Dat was dus, met die methode, een eis voor vaststelling overtreding (in dit geval betrof het een vectra GTS 2.8 met getinte ruiten, met naast de binnenspiegel een camera, die vastlegde dat ook een dieseltje (V70) soms even 'losgelaten' wil worden :wink: ). Vraag is dus of de gemeten afstand inderdaad wel voldoet aan de minimale eisen; volgens mij loont het best de moeite daar even in te duiken.

18 feb 2009 20:23
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
paulb schreef:
Zit er af en toe om dit soort redenen aan te twijfelen of ik de auto weg ga doen, m'n rijbewijs is het niet waard en als je er dan toch *nergens* meer mee kan rijden zoals het bedoeld is voor dit soort auto's dan kan ik net zo goed in m'n "trage" klassieke Volvo gaan verplaatsen. De kans om daarmee een (dergelijke) overtreding te begaan is er bijna niet.
Zo 2x per jaar naar Duitsland om eens wat gas te kunnen geven zonder spiegelend en angstig achter het stuur te moeten zitten is voor mij niet meer wat ik er eigenlijk van verwacht. Ik vind't hier behoorlijk frustrerend worden, de gang is er echt UIT en de lol er eigenlijk wel AF hier in NL.

Bovenstaande ben ik het dus helemaal niet mee eens; ik houd mij vrijwel nooit aan de snelheid en word bijna nooit gepakt (ja die klop ik af).
Wat ik niet begrijp is hoe je een bekeuring kunt krijgen op basis van een visuele waarneming van oom agent. Waar is het bewijs; geklokt worden gaat toch altijd gepaard met camerabeelden?? Wanneer je dus niet bent geklokt kan de diender je toch werkelijk alles wijsmaken?

There are no old Porsches, only new owners.

Laatst bijgewerkt door Wouter op 18 feb 2009 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2009 20:24
Profiel
Bericht 
is ook geen offieciele meting, maar hij had er ook 51km van kunnen maken. en volgens mij gaat de bon nu niet langs de rechter.

18 feb 2009 20:26
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Binnen de bebouwde kom boven de 30 en buiten de bebouwde kom boven de 40 is toch officier van justitie?
Of is autosnelweg alleen boven de 40?

There are no old Porsches, only new owners.

18 feb 2009 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
WM550spyder schreef:
Bovenstaande ben ik het dus helemaal niet mee eens; ik houd mij vrijwel nooit aan de snelheid en word bijna nooit gepakt (ja die klop ik af).

Ik hou het nu ookalweer een jaartje of 4 vol om niet met 30+ aangehouden te worden maarja, kruik...water...barsten enzo :idea:

18 feb 2009 20:29
Profiel
Bericht 
politie is bevoegd voor visuele waarnemingen daar zijn ze politie voor he, of moeten ze met een fototoestel alles bewijzen......geen gordel....bellen...etc..jij hebt gewoon mazzel!!!

Laatst bijgewerkt door bully op 18 feb 2009 20:32, in totaal 2 keer bewerkt.

18 feb 2009 20:30
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
WM550spyder schreef:
Binnen de bebouwde kom boven de 30 en buiten de bebouwde kom boven de 40 is toch officier van justitie?
Of is autosnelweg alleen boven de 40?

Klopt. In principe dus een transactie voorstel. Maar afhankelijk van het "verleden" misschien nog voor het bankje.

WM550spyder schreef:
Bovenstaande ben ik het dus helemaal niet mee eens; ik houd mij vrijwel nooit aan de snelheid en word bijna nooit gepakt (ja die klop ik af). Wat ik niet begrijp is hoe je een bekeuring kunt krijgen op basis van een visuele waarneming van oom agent. Waar is het bewijs; geklokt worden gaat toch altijd gepaard met camerabeelden?? Wanneer je dus niet bent geklokt kan de diender je toch werkelijk alles wijsmaken?

Overtreding geconstateerd door twee politie ambtenaren in functie. Dat houdt echt wel stand.

18 feb 2009 20:30
Profiel
Bericht 
ik schreef dat niet , ik quote iemand............ging fout.....

18 feb 2009 20:34
Profiel
Bericht 
Das mooi snel je quotem halen als agent; die denken gewoon die rijdt een mooie auto en daar ben ik jaloers op, dus die pakken we :cry: Wat een b****honden :twisted:

Ik heb ook eens 1 vent op tv gezien die voor een stoplicht stond en toen hij op groen ging bleef hij staan, omdat er toen een kat overstak. Even ter verduidelijking: er stond niemand achter hem! Hij kreeg toen een bekeuring, omdat hij voor groen licht stilstond :? En toen hij aan de agent vroeg of hij ook een bekeuring had gekregen als hij door had gereden was het antwoord: "Ja!" Nou echt, die blauwe fl*****s :lol: gaan maar lekker boeven vangen :evil:

Zo, dat moest ik even kwijt :wink:

Laatst bijgewerkt door Stijn van Kooten op 18 feb 2009 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2009 20:35
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
@Bully: Ik dacht dat ik snel was. Ik had hem al hersteld namelijk. Maar jij bent ook scherp. :wink:

18 feb 2009 20:35
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Waarschijnlijk een schikking zonder gevolgen. Jij moet de schikking betalen en je kan beroep aantekenen en het laten voor komen. Als jij de rechter gaat vertellen dat jij slechts in je 4 reed, dan vraag ik mij af of jij hier onder uit komt. De rechter zal vragen hoe hard kan die in zijn 4. Ik schat zo in dat die makkelijk 200 loopt in zijn 4. En jij ja maar het was maar heel even dat ik in zijn 4 reed. Ik denk dat je nog gematst bent met die 147. Kost je ongeveer 400 euries.....mazzelpik :wink:

18 feb 2009 20:37
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
bully schreef:
........ ging fout ....

... bij de topicstarter ook :wink:

18 feb 2009 20:37
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Bericht 
Balen zeg...... als ze ergens geld zien ..... dan komen ze achter je aan! Ik heb ook altijd last van die blauwe brieven; alsof ze ruiken dat er geld te halen valt :evil: :evil: :evil:

18 feb 2009 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
dit draadje gaat al bijna net zo hard als Joep.. :cheesy:

18 feb 2009 20:42
Profiel
Bericht 
De eerste dag dat ik mijn 964 had en ik nog in Apeldoorn woonde, op weg naar Duitsland waar ik haar even los wilde trekken, ook staande gehouden.
Reed 190 km waar 120 is toegestaan. De agent zat alleen in de auto en ik begreep al snel dat hij mijn snelheid niet officieel had gemeten. Ben er met een vette waarschuwing van af gekomen. Maar heb wél peentjes gezweet.

Dimitri-Turbo schreef:
Ik heb ook altijd last van die blauwe brieven; alsof ze ruiken dat er geld te halen valt :evil: :evil: :evil:

Bij mij valt geen geld te halen, maar ik krijg ze helaas ook! :lol: :wink:

18 feb 2009 20:45
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Ik vrees dat het gewoon een door justitie vastgestelde boete wordt. Blijft wel vreemd zo'n meting.......

Ik had vandaag mazzel denk ik . Reed op de A1 richting oost (onderweg naar Losser en Hengelo) beetje laat dus 145 kmh oid. Reed al even een grijze Opel achter me, had er niet veel erg in. Komt er van achter een Mercedes met zeker 165-170 aanblazen die de opel en mij voorbij vliegt. Opeltjes schiet achter mij weg achter de M aan, nog even naar mij gebarend dat het wel iets trager mag.......... pffffff :roll:

18 feb 2009 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht 
Troost jullie in Belgie is het geen haar beter :twisted: , ben op 1 week 2 keer aan de kant mogen gaan staan voor heel mijne papierwinkel te mogen laten zien :shock:.

18 feb 2009 20:54
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
dreamer schreef:
... nog even naar mij gebarend dat ...

... je de rekening thuis krijgt :shock:

Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Sowieso wobben.
Overtredingen als deze worden heel makkelijk op de teller afgelezen, en laat een auto-teller nou redelijk onbetrouwbaar zijn.
Sterker nog: in principe moet bij het constateren van een forse overtreding ook zo snel mogelijk de ijking na worden gekeken ivm bandenslijtage etc. (nieuwe vs oude banden geeft meer dan 2% verschil)
Ik ben afgelopen za. ook aangehouden. Zijn verhaal: piek 160 (gehannes, dan moet ik 180 op te deteller hebben gehad, bovendien was het op dat moment zowat onmogelijk), maar hij wilde daar dan 150 van maken. Na een aantal correcties kwam hij op 137 uit. 23 eraf is toch een stevige correctie.
Ik ga sowieso weer lekker wobben, want laatst heeft het CVOM duizenden boetes verscheurd omdat ze niet op tijd aan de bezwaarprocedure konden voldoen :thumleft:
En al voldoen ze er wel aan, bij een overtreding als dit krijg je nav een afgewerkt WOB verzoek vaak ook wel munitie om mee te schieten!
Zie dus flitsservice zoals in de 1e reply is aangegeven!

Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende