Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:53

Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pech nieuwe eigenaar. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Ik zou me er niet druk om maken, Wim.
Als de koper garantie verwacht, had ie maar een Porsche bij een autobedrijf moeten kopen. Als koper weet je dat je altijd een extra risico loopt als je van een particulier koopt.

18 feb 2009 21:27
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Vanuit hier ook nogmaals een hart onder de riem. No worries!!

18 feb 2009 21:29
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb wel foto's opgevraagd waarop ook duidelijk te zien is dat het ook om deze P. gaat. Ze zouden me vandaag gemaild worden, maar tot nu toe nog niets ontvangen.
Mijn riem puilt uit van de harten. :ba:

18 feb 2009 22:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht 
Oplichters, kl##tz#kken. Vervelend voor je dat je er een beetje mee te maken hebt, maar hopelijk is het gauw voorbij. Was het nou een echte duitser of had hij een f##king accent?

19 feb 2009 0:52
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
jij kent ze? :roll: :?

19 feb 2009 8:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ook hier het verhaal gelezen, super pech....kan.....maar ook ik denk dat het een oplichter is. :shock:

Als je vandaag de foto's niet krijgt.........niet van wakker liggen........ *** ***.

19 feb 2009 10:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Het is een hele vervelende zaak Wim (had ik maar nooit je advertentie in het Duits voor je vertaald).

En ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb 3 weken geleden hetzelfde gehad na de verkoop van mijn E46 328i :

De kopers (een wat ouder echtpaar) wonen zelfs in de buurt en waren dolblij met de auto. Bellen ze de dag na de verkoop op : de motor maakt een raar piepgeluid. Een bevriende monteur was al even komen luisteren en had gezegd "dat klinkt niet gezond". De man had er niet van kunnen eten en had niet kunnen slapen. Blijkt achteraf een versleten rol te zijn waar de multiriem overheen draait. Gelukkig kost dit maar een paar tientjes, de kopers hebben dit zelf betaald en het was goed zo.

Mijn collega had toevallig de oude auto van dit echtpaar gekocht. Een 325i uit 1991. Auto is 9 jaar gekoesterd geweest door dit echtpaar en zag er echt nog netjes uit. Een paar dagen na de koop gaat mijn collega even een wiel wisselen en ziet achter een scheur rond de linker veerpoot !
Hij ook bellen dus en de mensen schrokken er zelf van (want auto was net APK gekeurd). De scheur heeft de collega in eigen regie laten repareren (kostte ook enkele tientjes).

Na de verkoop van mijn 328i heb ik 2 weken geleden een zwarte 2002 525d aangeschaft bij een garage, ZONDER garantie (uitdrukkelijk uitgesloten in contract en de prijs was er ook op gebaseerd natuurlijk).
Na 2 dagen doet de aanjager het niet meer ! Shit, en nu ? Blijkt de eindversterker van de aanjagermotor te zijn (ook wel "egel" genoemd) en heeft mij 79 Euro gekost. Ik heb dit zelf vervangen en GEEN contact opgenomen met de verkopende garage en zal dit ook niet doen. Dit soort dingen horen er gewoon bij als je een tweedehands auto koopt.

Gezien jouw verhaal zou ik wel gewoon contact blijven houden met de koper (maar laat het initiatief bij hem). Bespreek de zaken ook gewoon rationeel en kijk gewoon hoe er wordt gereageerd. Heeft de man al concreet aan jou aangegeven dat hij geld van jou wil zien ? Zo niet, slaap maar gerust, want anders had je al lang een jurist in je nek gehad. De Duitsers werken inderdaad graag met contracten maar daarin staan de zaken dan ook zeer duidelijk vermeld (heb zelf al verschillende wagens in Duitsland met zo'n contract gekocht en van garantie of verhalen kan in dit geval juridisch geen sprake zijn). Het ligt aan jou hoe je hier in morele zin mee omgaat. Ik bedoel daarmee te zeggen : mocht bijvoorbeeld blijken dat er echt wat kapot is en nog jij, nog de koper "konden daar wat aan doen" dan zou ik UIT MORELE OVERWEGINGEN een schikking treffen (al is het een paar honderd Euro).
Voor jezelf hou je dan achteraf tenminste een goed gevoel over aan deze transactie (waarmee je volgens mij best een goede zaak hebt gedaan ?) en dat zou het MIJ wel waard zijn. Ik weet dat hier menigeen zal zeggen : "flauwekul", "garantie tot op de hoek van de straat" of "eigen schuld dikke bult", "koper is een vuile oplichter", maar zo zit ik niet in elkaar.
Wat zou je gedaan hebben als je de auto hier aan een forumlid had verkocht en hetzelfde was gebeurd :shock:

We zijn tenslotte allemaal maar mensen...................en niet iedereen is jurist van beroep.

Succes,

Joannes

19 feb 2009 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Duidelijk verhaal, en kan me daar volledig in vinden.

Het is nogal zuur voor de koper en de verkoper (hier zit niemand op te wachten) maar als ik het zo lees kan de koper juridisch niet veel (garantie uitdrukkelijk uitgesloten, koop tussen consumenten, niet voldaan aan onderzoeksplicht, verborgen "gebrek" waarmee ik zeggen wil dat jij hiervan ook niet op de hoogte was of had kunnen zijn dus van een schending van een mededelingsplicht kan geen sprake zijn, etc.).

Dat staat evenwel los van de vraag hoe je hier zelf mee om wilt gaan en wat je zelf redelijk vindt in deze (ervan uitgaande dat koper bona fide is). Ik kan me voorstellen dat je in zo een situatie een gebaar wilt maken.

19 feb 2009 12:46
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Joannes, ik heb zelf de advertentie geplaatst, dus hoef jij je daarover niet schuldig te voelen. Verder een duidelijk verhaal van jou, waarin ik me volledig terug kan vinden.
Inmiddels heb ik al twee dagen niets van de koper gehoord, na mijn verzoek om foto's. Ik wacht nog maar even af.

19 feb 2009 17:39
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Conclusie van 'oplichter' wordt nu wel heel snel getrokken. :roll:

Laatst bijgewerkt door MS964 op 19 feb 2009 18:03, in totaal 1 keer bewerkt.

19 feb 2009 17:50
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Wim, toch wel erg benieuwd of er nu inmiddels terugkoppeling (foto's) van de koper is gekomen, of dat het nu ineens stil blijft.. (als je het leed althans nog met ons wilt delen hoor)

21 feb 2009 23:21
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Inderdaad vreemd dat je geen foto's krijgt. Van de andere kant misschien ook beter. En loopt het met een sisser af.

22 feb 2009 0:53
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Dit geeft m.i. wel aan waarom het link is om in je advertentie te zetten dat je auto gerestaureerd of de motor gereviseerd zou zijn.

22 feb 2009 2:04
Profiel
Omg. Amsterdam
Bericht 
Zijn het de Ludolffs? :mrgreen: hahaha

Balen voor die man maar helaas. IK heb wel soort gelijke problemen gehad met mijn Passat W8, de automaat binnen 2 weken naar de knoppe! Alleen heeft de verkopende partij (autobedrijf, geen garantie) alle kosten betaald aan mij; 3000 euro. Ik heb zelf de auto bij een naar mijn gekozen transmissie bedrijf gebracht! Ganzeboom Transmissies in Amsterdam.

22 feb 2009 9:38
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Op dit moment heb ik nog geen foto's ontvangen.

22 feb 2009 11:15
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik vrees dan toch dat iemand heeft geprobeerd je te naaien.....

22 feb 2009 11:16
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Proberen mag altijd. :wink:

22 feb 2009 11:18
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Moet eerlijk zeggen dat ik dit echt niet had verzonnen. En dat ik, totdat er een paar vergelijkbare verhalen werden gepost, echt dacht dat iemand ongelooflijke pech had...

22 feb 2009 11:26
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik ook eigenlijk, ook op aangeven van Wim die een betrouwbare indruk van de koper had. Tja, ik denk vooralsnog even afwachten wat er gebeurt, maar elke dag langer zonder reactie maakt de koper wat verdachter, is mijn idee. Dan blijft het mogelijk een verkoop met een rare bijsmaak, maar wel zonder (onterechte) schuldgevoelens, hopelijk!

22 feb 2009 11:43
Profiel
Papendrecht
Bericht Re: Pech nieuwe eigenaar.
Ik heb lang getwijfeld om het onderstaande op het forum te plaatsen, maar de omstandigheden dwingen mij er nu toe.
Zoals bij sommigen op het forum wel bekend is had mijn 3.2 twee chassisnummers. Eén daarvan was (nog leesbaar) doorgehaald en daaronder was een ander nummer ingeslagen. De verkoper destijds en de taxateur vertelden mij dat dat geen problemen op zou leveren omdat de P. al lang onder het tweede nummer bekend was. Dit nummer stond ook met een (officiële) sticker in het onderhoudsboekje. Misschien naïef van mij, maar ik had nooit verwacht dat er hierdoor problemen zouden ontstaan. Het plaatje (bij de stuurkolom' ontbreekt.
De nieuwe eigenaar meldt nu echter dat de TÜV het tweede nummer niet kent en dat toelating in Duitsland niet mogelijk is. In Leusden is alleen het eerste, doorgehaalde nummer bekend. Inmiddels geeft hij aan dat hij een Nederlandse advocaat ingeschakeld heeft en de koop terug wil draaien en alle gevolgschade op mij wil verhalen. Kan iemand mij raad geven.
Bvd., Wim.

20 apr 2009 17:37
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Ai, ai, ai Wim,
Ik zou heel graag willen dat ik je kon helpen, maar kan helaas niet meer dan plaatsvervangend schrikken en je heel veel sterkte en succes wensen. Ik hoop voor je dat alles met een sisser afloopt!

Heel veel succes!
Martijn

p.s. Gelukkig zijn er op het forum veel wijze mensen welke je vast kunnen steunen!

20 apr 2009 17:46
Profiel
Papendrecht
Daar hoop ik dan maar op, Martijn.

20 apr 2009 17:48
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
ik kan helaas ook niet veel meer dan roepen "wat een gezeik" :?
hoop voor je dat er hier iemand meeleest die wel wat verstandigs kan zeggen :|

20 apr 2009 17:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Jeetje Wim, ik was van mening dat alles nu zo onderhand wel 'pais en vree' zou zijn, nu dit weer...

20 apr 2009 18:08
Profiel
Hé Wim, ik wist dat ze het niet leuk vond dat je haar verkocht. :twisted: :wink:
Maar dat ze je dit nu aandoet. :(
In ieder geval k@te dat je dit ook weer mee moet maken, hoop dat het een beetje gunstig voor je afloopt.
Succes.

20 apr 2009 18:20
Antwoord op onderwerp   [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende