Auteur |
Bericht |
Mimi
|
Vleugel komt niet uit bij 80 km/uur.
Wij hebben een probleem met de vleugel, deze komt niet meer uit.
Betreft een 911/964, carrera 4 uit 1992.
Bij 80 km/uur wordt er wel een seintje door de computer gegeven, je hoort een klik achterin, maar de vleugel komt niet uit.
Krijgen op dasboard direct waarschuwingslampje.
Waar zit de fout? In de km-teller, bekabeling rondom vleugel of....?
Alle kabels zijn al los geweest. Hierna ging de vleugel weer een aantal keer omhoog, daarna niet meer.
Zekeringen zijn niet defect.
Wie heeft de oplossing?
Alvast bedankt voor de reacties.
|
17 feb 2009 18:47 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
reageer de spoiler wel op de schakelaar,
zo niet dan misschien de "computerbox" onder het dashboard of de stekker verbinding daarvan.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 feb 2009 19:06 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Meestal de een van de sensors die niet meer goed is
_________________________________________ Het is er een van 911
|
17 feb 2009 19:51 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Gearbox geeft ook vaak problemen.
How to fix http://p-car.com/diy/spoilerdrive/
|
17 feb 2009 20:30 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
de 'vleugel' komt niet uit??
Een wat verwarde 3.2 rijder ( )
|
17 feb 2009 22:25 |
|
|
horn
PF #57
|
dombo.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2009 22:31 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
pfoehh, die moderne techniek. Dit mechanisme ziet er wel een beetje uit als een mannelijkheids-compensatie-tool.... .
|
17 feb 2009 22:40 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Als de schakelaar niet werkt, zekering nagekeken? Is hij door iets externs geblokkeerd. Kan er iets tussen gekomen zijn met rijden en toen dicht gegaan. Tja ver gezocht maar toch?
_________________________________________ Last Rat standing
|
17 feb 2009 22:55 |
|
|
Mimi
|
Vleugel/spoiler, wat maakt het uit? Het ding werkt niet en ik dacht dat mijn mede porsche rijders misschien een idee hadden. Je hoeft natuurlijk niet te reageren....
Gelukkig wel een paar tips ontvangen, maar ik zal het voortaan wel over een spoiler hebben als je daar blij van wordt.
Mocht je toch nog een idee hebben dan hoor ik het graag. Wil het graag werkend hebben omdat 'ie de verkoop ingaat.
|
19 feb 2009 10:17 |
|
|
Mimi
|
Robert, bedankt voor je reactie
De spoiler werkt ook niet altijd op de handschakelaar.
Zodra alle stekkers los gehaald worden en opnieuw aangesloten kan ik de spoiler met de handschakelaar openzetten. Dit is echter eenmalig, daarna doet 'ie dat niet meer.
Zodra ik een wat langere rit ga maken doen we het op deze manier en trekken we de stekker los zodat de spoiler open blijft staan omdat de wegligging boven een bepaalde snelheid niet echt ideaal is als 'ie dicht blijft (zit er natuurlijk niet voor niets op). Maar dit is natuurlijk geen oplossing.
Kun je hier wat mee?
Alvast bedankt voor je reactie!
|
19 feb 2009 10:27 |
|
|
Mimi
|
Hahaaha, ja zo hoort die van mij het ook te doen!
Nog tips i.p.v. leedvermaak?
|
19 feb 2009 10:30 |
|
|
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Is waarschijnlijk simpel te verhelpen, rijd even langs de specialist. Misschien een werkje van 10min.
_________________________________________ Het is er een van 911
|
19 feb 2009 13:07 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
19 feb 2009 13:09 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Robert, bedankt voor je reactie
Lijkt mij op een defecte regelunit, even switchen met een andere 964.
Deze unit zit onder het handschoenenvakje met 1 schroef vast.
Stekker los en wisselen maar.
|
19 feb 2009 19:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Was geen leedvermaak. Heb hoogstzelden leedvermaak als er met iemands Porsche wat aan de hand is. Kan zelf nl bijna niks dus is derhalve alles duur Heb ook geen tip voor je, maar hoop wel heel erg dat het snel gerepareerd is. Mijn enige tip is even bij een goede specialist langsrijden, maar dat zeg ik alleen maar omdat ik dat altijd doe als er wat mis is.
Succes!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 feb 2009 21:56 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Je hoort een klik achterin, maar de vleugel, oeps, spoiler komt niet omhoog, dat lijkt mij een mechanisch probleem achterin...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
19 feb 2009 23:57 |
|
|
Mimi
|
Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken en alle reacties!
We gaan ermee aan de slag. Mocht het niet gaan lukken dan kom ik wederom om advies vragen.
Wellicht tot ziens op het forum of op de weg!
Groeten,
Miluska
|
20 feb 2009 11:46 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Anders het kastje wat onder de bijrijderstoel zit. Heb het ook eens gehad!
Wou wel met de hand open, maar never niet dicht!
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
20 feb 2009 20:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kastje zit alleen bij de eerste 964tjes onder de bijrijdersstoel
... de later types hebben 'm onder het dashboard zitten - ter hoogte van de tenen van de bijrijder zo ook bij de 993
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
21 feb 2009 11:42 |
|
|
paul weiffenbach
964 C2 1991ouddorp
|
Ik had dus gisteren precies hetzelfde, het kunststof deksel verwijderd onder de achterklep en de kabel vanaf de motor tot aan de tandwielen ingespoten met W 40!!
Alles goed reinigen en weer dichtmaken, probleem was bij mij opgelost!!
Groeten,
Paul
_________________________________________ 4711 is voor de geur
911 is voor de passie
|
22 feb 2009 16:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
W 40
Ik neem aan dat je WD 40 bedoelde
... maar ook dat zou ik er niet voor gebruikt hebben
.. mocht het echt 'n "smeer" probleem zijn, dan is WD 40 maar 'n tijdelijke oplossing
|
22 feb 2009 17:09 |
|
|
paul weiffenbach
964 C2 1991ouddorp
|
Ok WD 40, je hebt gelijk, maar het heeft goed geholpen en WD 40 heeft multi-functionele eigenschappen!!
Behalve een smeren maakt het ook delen weer gangbaar en dat was bij mij het probleem want de P had een half jaar stil gestaan!
Misschien dat nabehandelen met droge Teflon spray een oplossing biedt op langere termijn!
Groet,
Paul
_________________________________________ 4711 is voor de geur
911 is voor de passie
|
22 feb 2009 18:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat maakt het nou juist funest (tijdelijk)
|
22 feb 2009 18:38 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
WD40 maakt los en vervliegt daarna voor het grootste gedeelte. Maar het laat ook wel een laag achter, deze is echter zéér dun en niet bestand tegen zware belastingen. Dan werkt een wat dikkere (teflon)olie langduriger en ook beter onder belasting.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
22 feb 2009 18:49 |
|
|
paul weiffenbach
964 C2 1991ouddorp
|
Olaf,
Ik denk dat je wat technische achtergrond mist, funest? als er dingen worden opgelost? De spoiler heeft zowel bewegende delen alswel contacten die kunnen corroderen! MD 40 biedt een oplossing voor beide!
Het gaat erom dat de boel weer naar behoren werkt, als tijdelijke oplossing misschien, daarna kan er voor een langdurige oplossing worden gekozen!
Groet,
Paul
_________________________________________ 4711 is voor de geur
911 is voor de passie
|
22 feb 2009 18:54 |
|
|