Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:53

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Aangehouden met P 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
voor lichte snelheidsovertredingen(tot 35 te hard geloof ik) klopt dat idd. maar zoals je uit het verhaal kan opmaken is er geen tabel aan te pas gekomen. waarschijnlijk krijgt hij of een transactievoorstel of wordt hij binnenkort bij de rechtbank verwacht om te zien wat hem boven het hoofd hangt. rijontzegging zie ik niet zo snel gebeuren, maar je weet maar nooit

19 feb 2009 1:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Een bon is ook een transactievoorstel :idea:.

Ik heb een paar jaar gelden exact hetzelfde gehad, even in zijn 4 doorgehaald naar 6000 toeren en weer laten zakken om weer mee te kachelen met verkeer. Tuurlijk Astraatje ingehaald die me aanhield.

Zelfde verhaal: hij zei 170 maar ook daar had ik mijn twijfels of hij dat heeft kunnen meten (acceleratie houdt hij niet bij, en toen hij op snelheid was, was ik al aan het uitrijden (dus de-accelereren)). Na beetje gemompel over ijken van de teller e.d. en maakte hij het af op 40 km te hard. Gaat naar officier die een voorstel moet doen (boven bepaalde overschrijding is dat SOP). Nooit meer iets van gehoord :ba:.

Ik vermoed dat het te maken heeft met ijken van km teller politiewagen. Vanwege de standaard afwijking in elke auto moet dit plaatsvinden anders kan hij geen betrouwbare metingen doen. Als is vastgesteld wat die afwijking is kan daar bij uitkomst meting rekening mee worden gehouden.

19 feb 2009 9:50
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Je hebt best kans als ik dit zo lees: de meting moet immers over een bepaalde afstand worden uitgevoerd als het om een volgmeting gaat. Immers, het is niet zo makkelijk om exact dezelfde afstand te houden...

Ik zou dus de stukken opvragen en melden dat de meting niet correct is uitgevoerd. Afhankelijk van de eerlijkheid van de agent (dubieus, de meeste liegen in dit soort zaken is mijn beleving) kan de meting daarmee ongeldig worden verklaard.

Rijbewijs zal nog niet ter discussie staan, maar bij de derde keer in ik meen 12 maanden WEL.

19 feb 2009 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
sanendave schreef:
...Tuurlijk Astraatje ingehaald die me aanhield...

Nee, je zal voor je werk de hele dag in een Astra in de file staan,
afgewisseld met af en toe een ochtendje twee-vinger-typen om de
administratieve machines te voeden. Daar word je niet blij van.

Dan ga je af en toe toch graag even de frisse lucht in om even met
een levensgenieter in een leuke sportwagen te kwebbelen?

Is me al een paar keer overkomen. Een keer was het zelfs een rose
Astra (wel metallic). Doet zo'n jochie echt zijn best om stoer te zijn in
zijn leren jackje en macho-man snorretje.

Mijn advies: gun 'm dat. Stap uit je auto, loop naar 'm toe, praat een
beetje met hem mee, vijns respect, informeer naar zijn rang,
(onderknuppel eerste klas...).

- Zijn dag fleurt weer wat op
- Geen bekeuring, maar een 'strenge' vermaning
- Zelf lach je je toch ook een kriek (moeilijkste onderdeel: niet te vroeg!)

19 feb 2009 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
Lang geleden (eind jaren 80)had ik een 205 GTI/1.9. Stond ik vooraan voor een verkeerslicht, twee banen voor rechtdoor. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik 2 of 3 auto's naar achter een poliltiewagen. Verkeerslicht op groen en vervolgens trek ik snel (GTI-tje he) op tot 50/55 km/uur. Daarna snelheid contstant 50/55 km/uur. De politiewagen moest eerst een aantal auto's passeren voordat hij bij mij in de buurt kwam. Daarna werd ik staande gehouden. Ik reed te hard volgens hen. Ik zei dat dat niet zo was. Ze schreven een bon voor 20 km te hard. Heb ik voor laten komen. De rechter uitgelegd dat ik veel sneller dan de politiewagen op 50/55 km/uur zat en dat de politiewagen doordat hij achter langzaam optrekkend verkeer zat, een hogere snelheid moest rijden om bij mij te komen. Bekeuring ging de prullenbak in. Ik heb geen probleem om een terechte bekeuring te betalen, maar dit keer zaten ze echt fout. Ze dachten omdat wij hard moesten rijden om bij je te komen ik ook hard zou hebben gereden. Jammer, foute redenering.

19 feb 2009 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht vreemd
Heren (en dame), bedankt voor jullie info en reacties.

Hoe langer ik erover nadenk hoe belachelijker ik de hele situatie begin te vinden. Heb vanmorgen even crime scene investigation nagedaan:

de afstand van begin invoegstrook (kun je max 60 halen) tot aan moment dat ik de politie in mijn spiegel zag (en alweer netjes 100 reed) is zo'n 2km.

acelereren van 60 naar 100, kijken om in te voegen, invoegen op rechterrijstrook, kijken om nogmaals in te voegen op linkerrijstrook en vervolgens het invoegen op linkerrijstrook duurt minimaal 15 seconden. Het was midden in de spits dus hele operatie kon met max 100 kmpu = 28 ms. In die 15 seconden heb ik dus minimaal 400 meter afgelegd.

Vervolgens opgetrokken naar 170 (zegt agent) en auto laten uitrollen tot 100. Duurt in totaal ook zeker 40 seconden. gemiddeld zou ik dan over dat stuk een snelheid van ongeveer 140 kmpu moeten hebben gehad (accelereren gaat sneller dan uitrollen). 140 kmpu = 39 ms maal 40 seconden is 1,5 kilometer. Bij elkaar dus 1900 meter afgelegd. zeg maar gehele traject.

Agent zegt nog: je voegde keurig in en we waren verbaast dat je ineens zo snel wegreed. Het feit dat ik niet in mijn spiegel kon zien dat het een politieauto betrof betekent dat hij nogal een eindje achter me moet hebben gezeten. Hij moet dus achter me aan zijn gegaan maar kan dus nooit op enig punt dezelfde snelheid als mij hebben gereden; toen hij piekte was ik al aan het uitrollen. Dat hijzelf op enig moment 170 heeft gereden om mijn acceleratie goed te maken kan ik me wel voorstellen; dat ikzelf zo hard heb gereden niet. Ik denk max 135kmph. Ik ben ervan overtuigs dat het uiterlijk van de auto icm raceuitlaten extra hoge snelheid suggereert; wat nog niet wil zeggen dat dit ook zo is!!

Nogmaals, van een fatsoenlijke meting kan geen sprake zijn. Van een vermoeden wel, zeker in combinatie met sportieve uiterlijk en geluid van de p. Ik geloof niet dat dit genoeg reden is voor een veroordeling.

Laatste punt. De agent heeft zich niet gelegitimeerd, nog heb ik enige documentatie ontvangen over de overtreding. Geen bon of foldertje of bewijsje; niks dus. Is dat ook niet vreemd?

19 feb 2009 14:20
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik denk zelf dat je er nooit meer wat van gaat horen :idea:

19 feb 2009 14:21
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
PaulusdB schreef:
sanendave schreef:
...Tuurlijk Astraatje ingehaald die me aanhield...

Nee, je zal voor je werk de hele dag in een Astra in de file staan,
afgewisseld met af en toe een ochtendje twee-vinger-typen om de
administratieve machines te voeden. Daar word je niet blij van.

idd, ik was gister avond getuige bij een verkeers ongeval.

de veroorzaker was helemaal van het padje af, als ik hem verteld hed dat hij een roze olifant was, geloofde hij dat vast.

Hij kreeg zijn gordel niet eens los! wat ik niet zo erg vond want hij was wel een stuk groter(ja ik weet dat is niet moeilijk bij mij :evil: :wink: )

toen de politie was aangekomen bleven ze maar rustig en geduldig met die man.
Ik was er al klaar mee geweest, al die moeite moeten doen, snelweg afzetten enz door/voor zo'n sukkel die waarschijnlijk te veel gedronken had(heb de blaastest niet afgewacht)

ik keur het niet goed maar kan me best voor stellen dat er wel eens een fout gemaakt word bij de boordeling van iets en dan ze dan vol houden dat het wel zo was.

robert
robert

19 feb 2009 14:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht advocaat
Net even met een bevriende advocaat gesproken. Hij zegt dat ik me niet druk hoef te maken en dat er van de gevolgde procedure van de agent niet veel klopt. Belangrijkste items:

- De wijze van meting en de afstand waarop dit is gebeurd maakt het niet aannemelijk dat het hier een betrouwbare meting betreft. Is jurisprudentie over

- Ik heb geen proces verbaal oid ontvangen. Helemaal geen papieren bevestiging, uitleg oid.

- Ik heb geen verklaring af mogen/kunnen leggen.

- agent heeft zich niet gelegitimeerd.

Voel me al een stukkie beter weer......

19 feb 2009 15:33
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Legitimeren, dat is hij niet verplicht. Normaal gesproken zegt hij ik ben brigadier Ton en jij krijgt een vette bon en dan zo'n bek erbij, hoe heb jij dat toch in hemelsnaam kunnen doen.

Ik zou die mooie theorie van jou wel gaan opvoeren, maar overdrijf niet. Straks ga je nog vertellen dat het onmogelijk is dat je harder dan de max. snelheid van 100 km/uur heb kunnen rijden.:mrgreen:

19 feb 2009 15:36
Profiel WWW
Bericht 
Je kan wel naar zijn legitimatie vragen en dan moet hij dat tonen :wink:

19 feb 2009 16:56
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
klopt, een opsporingsambtenaar moet ogv de algemene wet bestuursrecht(awb) verplicht zijn legitimatie dragen en deze op eigen initiatief of op verzoek tonen

19 feb 2009 17:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Devils son schreef:
Je hebt best kans als ik dit zo lees: de meting moet immers over een bepaalde afstand worden uitgevoerd als het om een volgmeting gaat. Immers, het is niet zo makkelijk om exact dezelfde afstand te houden...

Ik zou dus de stukken opvragen en melden dat de meting niet correct is uitgevoerd. Afhankelijk van de eerlijkheid van de agent (dubieus, de meeste liegen in dit soort zaken is mijn beleving) kan de meting daarmee ongeldig worden verklaard.

Rijbewijs zal nog niet ter discussie staan, maar bij de derde keer in ik meen 12 maanden WEL.

Mee eens, wat is hun manier van meten geweest en was de teller van het opvallende voertuig geijkt, zo ja wanneer??

Wat is de afstand tussen jou en het achterliggende opvallende voertuig geweest. Zij hebben het wel "geklokt" maar dat wil niet zeggen dat hun weten welke snelheid jij gemeten heb.
Nog maals meting opvragen :cry:

19 feb 2009 21:25
Profiel
Bericht 
ze mogen je een bon geven als zij iets constateren. bv geen gordel [ gezien op afstand zonder staandehouding] ik denk dat ze je gewoon even hebben laten weten dat je te hard reed [en er misschien zelf om gelachen] en dat er verder niets gebeurt, wacht het een kleine 14 dagen af....

19 feb 2009 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Nergens in de wet staat dat je niet snel mag accelereren. Niet druk maken dus.

19 feb 2009 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Ik reserveer gewoon €5000,= per jaar voor bekeuringen. Alles wat ik overhoud is mooi meegenomen. :lol: 8)

grt
w

20 feb 2009 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik ben ooit met 200+ een politie wagen in burger uitvoering voorbij gereden :shock:
vervolgens moest ik remmen (einde snelweg met een stoplicht)
onze hoop in bange dagen stopten langs mij bij het stoplicht, en ik kreeg een waarschuwend handgebaar dat ik rustig aan moest doen. ze hebben nog niet eens de moeite genomen om mijn papieren te controleren.
ik ging er toen ook van uit dat er nooit een goede meting plaats had kunnen vinden. dus wisten ze zelf ook wel dat ze geen poot hadden om op te staan. ik zou het dus gewoon voor laten komen, als je denkt je verhaal hard te kunnen maken.

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

20 feb 2009 1:24
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
mr.burns993 schreef:
... als je denkt je verhaal hard te kunnen maken.

:mrgreen: :mrgreen: sorry,ik dacht even aan je website :wink:

20 feb 2009 1:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
arenarood schreef:
mr.burns993 schreef:
... als je denkt je verhaal hard te kunnen maken.

:mrgreen: :mrgreen: sorry,ik dacht even aan je website :wink:

Touche

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

20 feb 2009 1:46
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
mr.burns993 schreef:
ik ben ooit met 200+ een politie wagen in burger uitvoering voorbij gereden :shock:

Jij ook al... :wink:

Bij mij was het alleen geen politieauto in burger, maar een normale... Dat was maar goed ook, want in mijn ooghoek zag ik de reflectie. Maar snel terug naar normale snelheid en aan de kant laten zetten.

Met een sisser afgelopen. Agent vroeg waarom we zo doorreden, ik meldde dat we in een vrolijke bui waren omdat PSV net van MVV had gewonnen, agent (ajacied...) zegt vervolgens dat als we alleen te hard rijden als PSV een keer wint het wel meevalt en dat was het dan.

Uiteraard ook geen fatsoenlijke meting in dit geval.

20 feb 2009 11:40
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: advocaat
joep schreef:
Net even met een bevriende advocaat gesproken. Hij zegt dat ik me niet druk hoef te maken en dat er van de gevolgde procedure van de agent niet veel klopt. Belangrijkste items:

- De wijze van meting en de afstand waarop dit is gebeurd maakt het niet aannemelijk dat het hier een betrouwbare meting betreft. Is jurisprudentie over

- Ik heb geen proces verbaal oid ontvangen. Helemaal geen papieren bevestiging, uitleg oid.

- Ik heb geen verklaring af mogen/kunnen leggen.

- agent heeft zich niet gelegitimeerd.

Voel me al een stukkie beter weer......

veel van het bovenstaande zal altijd jouw woord tegen dat vabn die agent blijven en dat wetenw e allemaal wel wie er voor de rechtbank aan het kortste eindje gaat trekken.

Je wiskundige berekeningen zijn interessant maar zullen alleen maar in overweging worden genomen door "de rijdende rechter", die dan misschien met zijn Daktari hoed in jouw Porsche zal plaats nemen, om daarna vanuit de politie volgauto te concluderen "dat ie voldoende weet, zich zal gaan beraden, en binnenkort allen zal weerzien in de zitting".

Legitimatie van agent zal misschien wel verplicht zijn, volgens mij done ze het zleden tot nooit en valt ook al niet te bewijzen.

Echter dat je geen bonnetje hebt gekregen en ook geen verklaring opgenomen lijkt me nog je beste kans en misschien zeker gezien al het voorafgaande betreffende de ondeugdelijke meting heeft ie je even flink in je broek willen laten poepen, en dat is zo te lezen behoorlijk goed gelukt...

20 feb 2009 11:52
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Lijkt er inderdaad op dat je heel veel geluk hebt.

Dat je binnen 2 km best de 170 kunt aan tippen en weer terug naar 120 kunt afzakken is geen probleem. Ik doe dat regelmatig als ik de snelweg opdraai en dan schakel ik ook nooit verder dan de 4 op. Verbaas me altijd over de enorme soeplesse waarmee je dat soort hoge snelheden comfortable en rap bereikt. Dus berekeningen en theorieën ten spijt, ik denk dat het weinig indruk maakt. 2 km is best een aardig eind.

Het feit dat je geen pv hebt ontvangen lijkt er nog het meest op dat je vrijuit zult gaan. Alhoewel ze dat ook later kunnen opmaken.
Binnen 6 weken (hetgeen er meestal 2 zijn) moet er dan wat op de mat liggen.
Overigens is het zo dat boven de 40 km/u te snel op de snelweg en 30 km/u op andere wegen altijd via de officier loopt die dan mooi een aantekening in je juridisch dossier kan pennen. Als je dus al een 40+ aantekening hebt staan van minder dan 12 maanden oud kan dat het boetebedrag aardig beïnvloeden en eventueel een reisje naar de rechtbank betekenen.

Maar zoals gezegd, ik denk dat omdat je geen pv hebt gekregen het best mee zou kunnen vallen.

22 feb 2009 0:03
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
maurice schreef:
Maar zoals gezegd, ik denk dat omdat je geen pv hebt gekregen het best mee zou kunnen vallen.

Die blijft maar terugkomen, maar volgens mij maakt dat niets uit!
Twee jaar geleden kreeg een vriend van mij een bon thuis voor rechtdoor voorgesorteerd staan om vervolgens iets sneller dan de rest op te trekken en linksaf te gaan.
Geen politie gezien, niet aangehouden, maar wel een bon thuis.
Bleek te zijn gezien door een politieagent onderweg naar zijn werk.
Die heeft het kenteken genoteerd en op het bureau gelijk het bonnetje uitgeschreven!
Schijnt allemaal te mogen :? :roll:
Alles om de begroting maar weer sluitend te krijgen :sick: :puker:

22 feb 2009 0:21
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Bericht 
Ik heb een keer gehad, ik reed een straat in waar ik niet inmocht, verboden in te rijden.
Aan de andere kant staat net toevallig een agent, ik moest stoppen. Hij heeft alles op geschreven in zijn bloknootje (want hij had op dit moment geen bonnen boek in zijn zak) dus zou hij hem op het bureau uitschrijven.

Nooit meer wat van gehoord :P :P :P :twisted: Is inmiddels al 2 jaar gelden 8) 8) FIJNE vent al zeg ik zelf!!!!! hahahaha

22 feb 2009 9:42
Profiel
Bericht 
Rob Herfst schreef:
maurice schreef:

Die blijft maar terugkomen, maar volgens mij maakt dat niets uit!
Twee jaar geleden kreeg een vriend van mij een bon thuis voor rechtdoor voorgesorteerd staan om vervolgens iets sneller dan de rest op te trekken en linksaf te gaan.
Geen politie gezien, niet aangehouden, maar wel een bon thuis.
Bleek te zijn gezien door een politieagent onderweg naar zijn werk.
Die heeft het kenteken genoteerd en op het bureau gelijk het bonnetje uitgeschreven!
Schijnt allemaal te mogen :? :roll:
Alles om de begroting maar weer sluitend te krijgen :sick: :puker:
rob , jouw vriend is niet staande gehouden kreeg de bon thuis, nu wel staande gehouden en geen bon uitgeschreven, dus ik denk dat ie er niets meer van hoord.. en anders binnen 2 weken bon thuis...dus ff afwachten

22 feb 2009 13:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende