Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:19



Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
993 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
PSNH schreef:
Super, wat een belangstelling.

Dit weekend is de motor eruit gehaald en heb ik wat foto's genomen.
Ik zal deze plaatsen en jullie van het verdere verloop op de hoogte houden.

Het vermogen dat we na streven is plm. 525pk. Meer kan, maar het moet geen race motor worden. Driveability vind ik heel belangrijk.

Tot later,
Ronald.



heel goed, goede keus ! mensen die alleen rechtdoor hard kunnen zijn er al genoeg...
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


23 feb 2009 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
voor iets meer dan 1000 piek, heb je al 480PK en hoeft er (bijna) niks los of opengehaald te worden .......... scheelt je heel wat 'dure' uurtjes werk.

http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=883


23 feb 2009 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Q&A schreef:
voor iets meer dan 1000 piek, heb je al 480PK en hoeft er (bijna) niks los of opengehaald te worden .......... scheelt je heel wat 'dure' uurtjes werk.

http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=883


Ja......, maar dat is voor een modelauto! :wink:


23 feb 2009 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Geloof er niks van.

Porsche biedt zelf een WLS I aan met dezelfde turbo's tot 430pk. De 450pk wordt gehaald uit de grotere KKK-24 turbo's. (ook meer lag).

Beide opties bevatten sowieso al een extra oliekoeler. Ook de standaard intercooler schijnt bij hogere vermogens een probleem te zijn. (in termen van efficiëntie). Tuurlijk kan je de ECU herprogrammeren en een turbo druk van 1.1 bar of meer toelaten. Uiteindelijk gaat dit (m.i.) ten koste van de betrouwbaarheid. Meer dan 100pk erbij is dus serieuze tuning! En het lijkt erop dat de starter van dit draadje dat ook van plan is.

Ja met chiptuning kan je veel, maar voor serieuze vermogens moet de rest wel mee..

Kijk alleen maar eens naar de lijst met verschillen tussen een Ruf Turbo R en een standaard 993 Turbo.

Misschien dat Jurgen daar nog wat over kan vertellen?


23 feb 2009 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sanhi schreef:
Geloof er niks van.


Ik wel. Bij turbomotoren is de vuistregel dat je met chiptuning ongeveer 20% kan winnen.

Dat gaat dan wel ten koste van de betrouwbaarheid, logischerwijs (want meer stress voor de motor), maar niet zodanig dat het een probleem hoeft te zijn.


23 feb 2009 21:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
En dus wil zijn klant misschien betrouwbare wagen :wink:


23 feb 2009 22:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Stijn van Kooten schreef:
En dus wil zijn klant misschien betrouwbare wagen :wink:


Voor de goede orde: met 20% is het niet meteen een onbetrouwbare auto. De normen van Porsche zijn gewoon enorm hoog. En ook de beste tuning gaat ten koste van betrouwbaarheid van onderdelen die je niet vervangt.


23 feb 2009 23:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Sanhi schreef:
Ja met chiptuning kan je veel, maar voor serieuze vermogens moet de rest wel mee..

Kijk alleen maar eens naar de lijst met verschillen tussen een Ruf Turbo R en een standaard 993 Turbo.

Misschien dat Jurgen daar nog wat over kan vertellen?



Als je voor 1000 euro naar een betrouwbaar 993 blok kunt gaan, zou RUF zeker gek zijn met hun "overbodige" aanpassingen.
Lijkt me niet nodig deze stelling te onderbouwen...iets met gezond verstand en zo... :wink:
Chiptuning is natuurlijk een essentieel onderdeel , maar juist om het zaakje betrouwbaar te krijgen zijn er wel wat meer dingen nodig.


24 feb 2009 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb toch wel moeite met de suggestie dat na chiptuning de motor niet meer betrouwbaar zou zijn. Dan doe je Porsche te kort. De motoren zijn zo sterk en Porsche heeft zoveel reserves ingebouwd, dat ook na chiptuning de motor betrouwbaar is. Natuurlijk komt er meer stress op de onderdelen en dus heb je meer kans op reparaties. Maar daarmee is de motor nog niet onbetrouwbaar.

Er zijn genoeg mensen die met chiptuning rondrijden (niet alleen met Porsches). Indien het goed is gedaan (overigens, ook de bekende tuners bieden vaak een stage 1 aan die feitelijk puur om chiptuning gaat) hou je daarmee een prima auto.

Ruf gaat veel verder natuurlijk. Past ook niet alleen het motorvermogen aan... Maar gaat met de vermogens ook vaak verder dan de vuistregel van 20%. Zo ook bij de TurboR.


24 feb 2009 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Ik ben met je eens dat met chiptuning op turbo motoren veel winst te behalen valt. De meeste 'stage 1' chips geven komen tot 430 of 440 pk. Hierbij wordt dan nog wel een extra oliekoeler geplaatst.

WLSI bij Porsche is ook turbo druk naar 0.9 bar en een additionele oliekoeler (430pk) Een nette winst, maar verre van de vuistregel van 20%.

480pk uit een standaard chip, nee. Dat vermogen kunnen de standaard turbo's gewoon niet leveren. Daarnaast is het standaard koel vermogen gewoon onvoldoende en dat komt de betrouwbaarheid ook niet ten goede.


24 feb 2009 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Morge mannen,

Bij chiptuning is het natuurlijk belangrijk dat het goed gebeurd, en dat de motor niet detoneert of dat het mensel niet ok is waardoor de motor stuk kan gaan. Een goede chip gaat mijnsinziens niet ten koste van de motor.
Als je kijkt naar de vermogens kromme van bijv. Rica dan zie je dat bij 6000 toeren het vermogen instort. Er is geen vulling meer, de turbo's hebben lucht te kort en de hydraulische stoters staan ook alleen maar lucht te pompen.
Mijn klant wil wat meer, vandaar al deze aanpassingen.

Aan het eind van de tuning volgt een volledig verslag.

Groet,
Ronald.


24 feb 2009 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
20 % is misschien wat veel inderdaad.. 10 max 15 % zie je vaker.. rij als dd zelf met een gechipte 535 d met 315 pk..circa 30 pk extra, maar veel belangrijker dan de pure pk winst een beter oppakkend blok, hangt beter aan het gas, nog meer duw in de rug gevoel met 600 nm, dus klein verschil in pk, veel verschil qua rijbeleving.
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


24 feb 2009 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Dat de standaard turbo's geen 480 pk kunnen leveren vind ik een boude stelling.

Maar even voor de goede orde. Ik ben zelf serieus aan het kijken naar de 996 turbo, dus weet inmiddels redelijk wat van dit model, ik zal op basis van dit model even de situatie schetsen.

Standaard levert de 996 turbo 420pk. Van deze motor is ook een sterkere versie, die als X50 is geleverd en in de GT2. Vwb onderdelen is de X50/GT2 hetzelfde. In de sterkste versie levert de motor 483 pk.

De verschillen met de 420 pk versie: K24 ipv K16 turbo's, efficiëntere intercoolers en een andere uitlaat (hoewel die voor het vermogen geen verschil maakt). En natuurlijk de chip...

Wat gebeurt er nu als ik de K16 variant naar 483pk kietel (hetgeen exact 15% meer is)? De turbo's krijgen meer stress. Ze zullen zonder meer minder lang meegaan.

De intercoolers krijgen de lucht minder gekoeld. Dat verhoogt de kans op detonatie. Bij slechte benzine, of benzine met een te laag octaangetal zullen de pingelsensoren dus wel in moeten grijpen. Dat houdt dan weer vermogensverlies in... Maar tank ik gewoon 98 of Vpower/Aral/enz. 100, dan zal daar geen probleem zijn.

Zwakke punt is dus de turbo's. Geen idee hoe lang die normaal meegaan, maar je kan stellen dat deze met tuning naar 483 pk gewoon eerder aan revisie toe zullen zijn. Dat is een keuze.

15% is geen 20%. 20% is ook een vuistregel. Ik kan mij best voorstellen dat bij Porsche die 20% lastiger te halen valt, daar Porsche zelf meer dan gemiddeld aandacht aan het vermogen zal besteden.

Maar ik denk dat een marge van 15% met alleen chiptuning geen probleem hoeft te geven.

Bij de 993 turbo kom je dan op 470 pk. Ok, geen 480 pk, maar weet ook dat Porsche terughoudend is met vermogenscijfers, dus ik acht 480 pk in de praktijk geen onmogelijkheid. Wel met de kanttekening dat je sneller toe bent aan een revisie van de turbo's en dat je gewoon 98ron of indien verkrijgbaar 100ron, moet tanken.


24 feb 2009 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
DS, geen lekkere gt3?
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


24 feb 2009 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
$TEEF schreef:
DS, geen lekkere gt3?


Heel verleidelijk, maar...

1. Ik gebruik de auto dagelijks. Sterker nog, ik ga er meer op wintersport. Ten aanzien van dat gebruik heeft de turbo (met wat aanpassingen, met name remmen en onderstel) de voorkeur. Die paar keer dat ik tijd heb om naar het circuit te gaan (2008 0 keer, 2007 2 keer) is gewoon onvoldoende om te gaan voor de GT3

2. GT3 mag in beginsel niemand achterin vervoeren. Af en toe doe ik dat wel. Nou kun je best stoelen monteren, maar ALS het mis gaat en de achterpassagier is levenslang invalide... Minpunt dus.

3. Mijn vrouw heeft een zeer sterke voorkeur voor de turbo. Niet doodslaggevend, maar wel iets om rekening mee te houden.

4. Meer keuze in turbo's, zeker aangezien een CS uitvoering voor mij niet interessant is.


24 feb 2009 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
duidelijk ! zou zelf ook de keuze zo gemaakt hebben.. gaaf hoor.. laat tzt even weten wat je met onderstel etc gaat doen...


veel plezier met de zoektocht!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


24 feb 2009 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
$TEEF schreef:
duidelijk ! zou zelf ook de keuze zo gemaakt hebben.. gaaf hoor.. laat tzt even weten wat je met onderstel etc gaat doen...


Waarschijnlijk het Porsche sportonderstel, X73.


24 feb 2009 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Devils son schreef:
Dat de standaard turbo's geen 480 pk kunnen leveren vind ik een boude stelling.

Maar even voor de goede orde. Ik ben zelf serieus aan het kijken naar de 996 turbo, dus weet inmiddels redelijk wat van dit model, ik zal op basis van dit model even de situatie schetsen.

Standaard levert de 996 turbo 420pk. Van deze motor is ook een sterkere versie, die als X50 is geleverd en in de GT2. Vwb onderdelen is de X50/GT2 hetzelfde. In de sterkste versie levert de motor 483 pk.

De verschillen met de 420 pk versie: K24 ipv K16 turbo's, efficiëntere intercoolers en een andere uitlaat (hoewel die voor het vermogen geen verschil maakt). En natuurlijk de chip...

Wat gebeurt er nu als ik de K16 variant naar 483pk kietel (hetgeen exact 15% meer is)? De turbo's krijgen meer stress. Ze zullen zonder meer minder lang meegaan.

...

Bij de 993 turbo kom je dan op 470 pk. Ok, geen 480 pk, maar weet ook dat Porsche terughoudend is met vermogenscijfers, dus ik acht 480 pk in de praktijk geen onmogelijkheid. Wel met de kanttekening dat je sneller toe bent aan een revisie van de turbo's en dat je gewoon 98ron of indien verkrijgbaar 100ron, moet tanken.


Een 993 turbo is geen 996 turbo. Laatstgenoemde heeft hier het voordeel een efficiëntere koelings methode te gebruiken.

Voor de 993 turbo geldt, een quote uit Adrian Streather: "The general consensus from the Porsche tuning world is that the K-16 turbochargers can only provide sufficient charged air for increased engine power outputs of 316kW(430hp) to 331kW(450hp), when using normal pump petrol (gasoline)."

Zelf geef je ook al aan dat het verschil van de 996 420pk versie tov. 483pk versie de KKK-24 turbo's en een efficiëntere intercooler zijn. Hetgeen ik een eerdere post ook al beweerde. Het heeft niks te maken met verder kietelen, maar de KKK-16 turbo's zijn gewoon te klein om een dergelijke hoeveelheid lucht de motor in te blazen. Daar helpt ook de 100 RON benzine niet. Uit ervaring kan ik je vertellen dat de buitentemperatuur meer invloed heeft op het vermogen dan de getankte benzine.

Zelf heb ik ook overwogen om te tunen, en zou blij zijn als ik met de stock turbo's de 440pk haal. Dit lijkt realistisch. Maar 480pk of 470pk met alleen een chippie zeg ik "Geloof er niks van".


24 feb 2009 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sanhi schreef:

Een 993 turbo is geen 996 turbo.


Dat is een feit. De 996 turbo is aan alle kanten de betere auto... :twisted:

Citaat:
Voor de 993 turbo geldt, een quote uit Adrian Streather: "The general consensus from the Porsche tuning world is that the K-16 turbochargers can only provide sufficient charged air for increased engine power outputs of 316kW(430hp) to 331kW(450hp), when using normal pump petrol (gasoline)."


Nou ben ik altijd heel voorzichtig met uitspraken van Streather, maar heb even gekeken naar wat andere chiptuners aanbieden. Gemiddeld zit dat zo tussen de 440 en 450 pk. Wat mij verbaast, maar dat houdt tevens in dat Streather gelijk lijkt te hebben met deze uitspraak.

Citaat:
Zelf geef je ook al aan dat het verschil van de 996 420pk versie tov. 483pk versie de KKK-24 turbo's en een efficiëntere intercooler zijn. Hetgeen ik een eerdere post ook al beweerde. Het heeft niks te maken met verder kietelen, maar de KKK-16 turbo's zijn gewoon te klein om een dergelijke hoeveelheid lucht de motor in te blazen.


Met alle respect, maar ook de tuners die bij de 993 turbo niet hoger komen dan 440-450 pk, claimen bij de 996 turbo rond de 500 pk te komen en nota bene op het forum is iemand met K16's en rond de 500 pk (tuning mbv rollenbank).

De 996 turbo is dus wel in staat om rond de 500 pk te geraken met chiptuning.

Citaat:
Daar helpt ook de 100 RON benzine niet.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de buitentemperatuur meer invloed heeft op het vermogen dan de getankte benzine.


Dat is mij bekend, maar je moet ook lezen wat ik schreef: indien de intercoolers hun werk niet goed genoeg doen neemt de kans op detonatie toe. Met een hoger octaangetal kun je detoneren tegen gaan. Zo lang er geen detonatie plaats vindt win je niets met hoger octaangetal. Als er wel sprake is van detonatie, dan win je WEL.

Citaat:
Zelf heb ik ook overwogen om te tunen, en zou blij zijn als ik met de stock turbo's de 440pk haal. Dit lijkt realistisch. Maar 480pk of 470pk met alleen een chippie zeg ik "Geloof er niks van".


Gelet op wat ik bij andere aanbieders zie ga ik er in mee.


24 feb 2009 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
Devils son schreef:
$TEEF schreef:
DS, geen lekkere gt3?


Heel verleidelijk, maar...


3. Mijn vrouw heeft een zeer sterke voorkeur voor de turbo. Niet doodslaggevend, maar wel iets om rekening mee te houden.

.


grappige verspreking :shock:
_________________________________________
Make the most of now!


25 feb 2009 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
wellicht off topic: heb me er altijd in verbaasd wat je met druk verhogen met een cosworth motor kunt doen en wat je er met nog meer aanpssingen kunt uithalen, lees en huiver!

The key to getting more power from a Cosworth engine is running a higher boost pressure. The more boost you can run with, the more power the engine will produce. The trade off is in heat production. There is also the matter of what the engine does off-boost, namely turbo lag. On a racing track lag is not a problem, but its not an option on a road car. Basically it's a question of compromise.You don't have to make any changes to the Cossie's suspension, but the standard set up is a little on the soft side and if you want to get as much from the chassis as you are looking to from the engine, a set of Koni Sport shocks and some Eibach springs, lowering the car just a touch,and a set of POWERFLEX polyurethene bushings will improve thing's no end. And also it might be wise to invest in some wider alloys and some descent rubber.



Stage One

1.Reprogrammed Management Chip.

2.Uprated waste gate.

3.Higher Temp. Spec spark plug's.

4.Air induction Kit.

This raise's the boost from the standard cars 9psi to between 13&15psi, and the reprogrammed chip remaps the fuel injection rate and ignition timing. Power should increase to about 280bhp and 260lb/ft of torque.Depending on where you purchase this would require about IRP400 of your hard earned dosh!



Stage Two

1.Reprogrammed Management Chip.

2.Uprated waste gate.

3.Higher Temp. Spec spark plug's.

4.Air induction Kit.

5.3 Bar Map sensor

6.Green Injectors(increased flow rate)

7.Group A competition head gasket.

Runs at around 18psi and makes 320bhp 295lb /ft torque.This will set your spending to over a IRP1000!



Stage Three

1.Reprogrammed Management Chip.

2.Uprated waste gate.

3.Higher Temp. Spec spark plug's.

4.Air induction Kit.

5.3 Bar Map sensor

6.Green Injectors(increased flow rate)

7.Group A competition head gasket.

8.Wire ringed block.

9.Hybrid Turbo (Garrett T35).

10. 3 Inch Mongoose exhaust system with RS500 exhaust manifold.

Runs 20-22 psi and makes 345bhp and 310lb/ft torque. This is about as far as you can go before open heart (and not to mention wallet!) surgery is required.To get to this level just gather up about IRP2000! Sound's like alot but the power and torque are serious!



Stage 4

RS500 intercooler, hi pressure cooling system, swirl water pots and crankcase breather system.

1.low compression pistons.(mahle)

2.Reprofiled camshafts.

3.Modified gas flowed head.

4.Grey Injectors(high flow rate).

5.Blueprinted engine.

6.Upgraded ECU(2wd)

7. 4-branch exhaust manifold

8.You can go to 440bhp and 400lb ft of torque with a stage four conversion. With higher boost pressure from the T35 turbo(around 28psi) and a carefully gas flowed head and engine internals being balanced, this makes for a very refined and smooth running engine!
_________________________________________
Make the most of now!


25 feb 2009 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
Die zak chips waren van mij, dus zal ik nog een keertje inhaken.

Ik heb dus mijn volvo V70R bij Rica laten 'chippen' en was helemaal flabbergasted over de prijs / vermogenswinst verhouding.
Van 250 PK naar 310pk = +20% en van 350Nm > 420Nm = 20%.
Ik was na een kopje thee en ongeveer 500 euro minder, heel, maar dan ook echt HEEL veel sneller weer thuis. de trekkracht is ENORM en als ik bijvoorbeeld 120 rij en em dan helemaal doortrek komt er gewoon geen einde aan. Bizar.

Verbruik gemiddeld ................. 1:5 (das iets minder en zuinig rijden lukt me met zoveel koppel gewoon niet.)

Ze geven ook een jaar garantie op de motor by the way en dat kan je uitbreiden tot 3 jaar.
Heb geen aandelen daar maar als iets goed is, is het goed. Ze ontwikkelen daar alles zelf op de rollerbank en toen ik er was stonden en een paar gloednieuwe Supercar Challenge bakken, waar ze de hele electronica en motormanagment van aan het 'optimaliseren' waren. "Very Impressive"


26 feb 2009 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Dan zou je toch zeggen dat een 993TT van 408PK naar 450PK chiptunen met de standaard turbo's ook prima mogelijk zou moeten zijn. :?: Dan blijf je aan de voorzichtige kant met zo'n 10%.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


26 feb 2009 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
Vermogens winst is natuurlijk ontzettend leuk maar niet heilig (of wel ?)
Kijk: Mijn Volvo is zowiezo alleen gemaakt om rechtuit te rijden. in bochten was, en is het echt rampzalig.

Bij Porsche zijn ze natuurlijk ook niet gek. Ze ontwikkelen alle motoren op het best mogenlijke compromis tussen handling en absolute snelheid. Mischien is zo'n 993TT na tuning niet eens echt veel sneller op een circuit en is de prijs daarvoor gewoon te hoog. Los van emisie eisen voor div. landen. Meer Turbo Lag kan ook heel irritant zijn.

Als we het er toch over hebben: Hoeveel uren stoppen jullie er in (ongeveer) en wat gaat het aan onderdelen kosten ?

Goed voorbeeld van Te Veel vermogen is dit: http://www.youtube.com/watch?v=_dfff-s2OMc


26 feb 2009 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
450pk lijkt mij te optimistisch. Tenzij de 993 Turbo standaard meer levert dan de opgegeven 408pk. Ergens meende ik ooit opgevangen te hebben dat Porsche het doel op 300kW had gezet. (En dat komt overeen met ongeveer 408pk)

Ik heb zelf mijn eigen turbo wel eens aan de G-Tech gehangen en daarmee haalde ik met gemak (lees: zonder de koppeling te slopen) de fabrieks opgegeven acceleratie cijfers van 0-100 en 0-200. Dit in tegenstelling tot mijn AMG, die het vermogen omzette in wielspin en rook en daarmee de fabrieksopgave van 0-100 niet haalde.

Met 20% vermogenstoename door alleen een chippie zou de 993 turbo qua vermogen in 1 keer op 997 turbo niveau zitten. (meer dan 10 jaar in ontwikkeling tussen deze 2 modellen!)

Terugkomend op de chips van Rica. Ik geloof heus wel dat deze mensen weten waar ze mee bezig zijn. En ik twijfel ook niet dat het voor de V70R zo'n enorm effect had. (toch is 20% wel heel veel hoor..)

Waarom zou een fabrikant zo'n hoge veiligheidsmarge inbouwen? Kostenbesparingen zijn ook niet iets van de laatste tijd.

pk's zijn best verslavend, maar een 993 turbo komt ook in het dagelijks verkeer nog prima mee.


26 feb 2009 22:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.