Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
de begrenser is toch meestal (altijd ) ingesteld voorbij het maximale vermogen/koppel dus waarom zo ver door trekken?
corect me if i'm wrong
dus shift light instaleren en schakel op dat moment of gewoon onthouden natuurlijk.
_________________________________________ remmen is angst
|
22 feb 2009 13:55 |
|
|
Jort
Groningen
|
Omdat een kortere versnelling ook voorbij optimum toerentallen kan betekenen: meer trekkracht aan de wielen (dan in een hoger verzet). Verschilt van auto tot auto.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 feb 2009 15:06 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Niet meer trekkracht aan de wielen, maar meer trekkracht aan de wielen dan wanneer je opschakelt en je een andere overbrenging hebt.
Laten we niet verzanden in een vermogen - koppel verhaal
Het snelst optrekken doe je wanneer je niet achteruit gaat in koppel aan de wielen wanneer je schakelt, en vaak komt dat neer op maximaal door raggen.
|
22 feb 2009 16:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
22 feb 2009 16:07 |
|
|
Clemento
|
Die ervaring heb ik ook met mijn BMW 525 i. Wel lekker soepel en ook wel aparte ervaring dat niet remmen op de motor. Bij een afrit van de snelweg van 5 naar 3 regelmatig en dan wat tussengas geven. Met mijn Kawa rem ik nog veel meer op de motor. Mijn wagen is een P944 K6 met 150 pk Onderhoud lijkt me wel in orde. Olie en filter pas 5000 km geleden vervangen en over 5000 een grote beurt uitvoeren. Moet het karakter van de P944 nog een beetje leren kennen. Heb de afgelopen jaren in automaat gereden en moet nog wat wennen aan versnellingen/schakelen. Ook mijn voeten zijn redelijk groot en zit soms tegen de zijkant gedrukt. Tegenwoordig altijd pas bij warme motor boven de 3000-4000 toeren. En warmdraaien alleen als ik moet krabben anders rij ik gewoon gelijk weg. Zoals al gezecht moet ik mijn P dus nog leren kennen en ben ik de mogelijkheden met optrekken en sturen aan het ontdekken. Kan hard de bocht in de 944 maar er zijn natuurlijk grenzen en daar wil ik liever niet overheen. Met de BMW heb ik al een keer achterstevooren gestaan
Alle vragen wel zo'n betje beantwoord dacht ik
|
22 feb 2009 19:19 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ah Clemento, een ex USA dus, jouw 944? (weet overigens niet wat dit voor gevolgen heeft voor vermogens- en koppelkromme t.o.v. standaard 163pk versie).
|
22 feb 2009 21:49 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Compressie is wat lager (zitten uitsparingen in de zuigers). Bij een 928S US/ROW weet ik dat ook de koppen en nokkenassen verschillend zijn, maar dat lijkt hier volgens PET niet het geval.
Als je je 944 op wil fokken moet je dus ROW zuigers erin fleppen en deze knaap installeren: http://www.sdsefi.com/ Voor 2000 euro heb je dan 200pk (meer aan een ongeblazen 944 aanpassen is zonde )
|
23 feb 2009 0:11 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
volgens de uitslag van de poll is 27% van de stemmers heaumeau en kan eigenlijk beter weer in een Opel Vectra gaan rijden
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 feb 2009 0:28 |
|
|
Clemento
|
Dus 25% is aardig brave rijder en zal weinig extra onderhoud nodig hebben ivm overmatige stijtage zoals uitgeblazen koppakkingen en verbrande kleppen.
De boven de 6000 toeren liefhebbers hebben mi weinig respect voor de techniek of zie ik dat verkeerd. Kan een P944 of P911 motor die hoge toeren verdragen? Altijd wel over verwonderd dat je met motorfiets motoren veel hogere toeren mag maken dan met automotoren dus wellicht zit er wel veiligheidsmarge in
Overigens lijkt me boven de 6000 toeren wel fun voor even.
Komt niet uit USA maar rest van de wereld. Heb geen ervaring hoe andere P dus kan niet vergelijken.
@Guy heb jij die modificatie met je 944 uitgevoerd. Lijkt me dat het wel meer zal kosten omdat het blok uit elkaar moet en weer geplaatst. Zelf ben ik daar niet handig genoeg voor dus moet monteur inhuren. Zou het eventueel wel overwegen tzt maar geld denk ik liever stoppen in een oltimer 911 want dat type spreekt mij meer aan gevoelsmatig. Ben wel blij met de P944K6 maar als ik geld over heb toch eerder een P911kopen denk ik.
|
23 feb 2009 10:09 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Heeft niks met onderhoud te maken... 25% is een stumper die z'n auto alleen heeft voor de looks en/of status... ja, dat zie je verkeerd
het heet niet voor niks een SPORT auto
Juist als je respect hebt voor de techniek hou je 'm gewoon lekker in z'n toeren
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 feb 2009 15:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
23 feb 2009 15:24 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
vind boven de 6000 rpm ook best wel stevig in mijn '87 er, maar heb 'm desondanks al paar maal tot de 6800 doorgetrokken, en 1x (ongepland) in de toerbegrenzer. Als ik iets meer oplet schakel ik, als ik dus in sportieve bui ben, zo om en nabij (en over ) de 6.000 rpm. Bij semisportief, dus niet tot de limit, steeds tussen de 3.000 en 5.500 rpm.
|
23 feb 2009 20:57 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Toen ik de S2 net had, kwam ik erachter dat ie zo veel koppel heeft dat je hem als een diesel kan rijden. (50-60 in de 4 zonder een krimp of kreun) Ben door de week ook een dielelrijder, maar die rijd ik weer als een benzine auto .
Met de Porsche is het normaal met warmrijden tot 3000 -3200 toeren en rustig naartoe werken. Warm trek ik wel eens door, boven de 3000-3500 toeren is het een hele andere en zeer snelle auto, zeker wanneer je doorgaat richting rood in het toerengebied. (in rood kom ik niet, blijf er iets onder)
NU alleen nog ff iets warmer en droog en we kunnen dit eindelijk met open dak doen
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
24 feb 2009 12:56 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vanmorgen was het droog hoor. Ik heb al lekker met het dakje open gereden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 feb 2009 15:27 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Te druk om weg te gaan hoop deze week wel even open te rijden. Tis de komende dagen vast wel warm genoeg om geen raam (plastic ) schade op te lopen, dus ik ga zeker nog even.
On topic: Dan ga ik eerst rustig warmrijden en dan pas een beetje gas erop zoals altijd! (ben benieuwd naar het geluid met open rijden )
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
24 feb 2009 17:29 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Gewoon ook tot aan de toerenbegrenser Daar heb ik dat ding toch ook voor... Onder de 4000 komt 'ie sowieso niet erg voorruit Dat Jeckyll and Hyde karakter maakt hem wel lekker bruikbaar in het dagelijkse verkeer
|
24 feb 2009 17:40 |
|
|
Clemento
|
Zal ongemerkt wel eens wat boven de 6500 kunnen komen in 1 of 2 maar niet structureel. Heb trouwens niet altijd scheur kriebbels en dan schakel ik zelfs in de 5 bij 60. Ook als ik niet harder kan of mag ga ik gewoon naar hoogte versnelling.
|
27 feb 2009 14:47 |
|
|