Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Porsche Cayenne Diesel
Heb er vandaag mee mogen rijden.
Je merkt niet eens dat het een diesel is.
Wat een super auto.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
24 feb 2009 21:20 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Ja dat gaat als de brandweer die diesels..
_________________________________________ "There is no substitude"
|
24 feb 2009 21:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Porsche Cayenne Diesel
wacht maar tot je gaat tanken, moet je daarna eens aan je handen ruiken
_________________________________________ Got coffee?
|
24 feb 2009 21:27 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Leuk om deze praktijkervaring te horen; klinkt goed!
Ik rijd sinds kort een xc60 T6. Staat na ruim 2.000 km op gemiddeld 14,2L/100km . Ik mis mijn vorige diesel D5 dus wel. En een Cayenne diesel met 240pk lijkt mij als daily driver een heerlijke keuze: snel en toch nog een redelijke actieradius (ja, want los van de kosten is ook dat een vervelend gevolg van een hoog verbruik ).
|
24 feb 2009 21:31 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Tanken was gelukkig niet aan de orde.
Stond pas 98 kilometer op.
Heb maar een klein blokje om gereden, maar was erg leuk.
240 PK is ruim voldoende.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
24 feb 2009 21:44 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Kan allemaal zijn, maar het blijft een Porsche met diesel. eenheidsworst
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 feb 2009 21:44 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Wordt toch verwacht dat 80% van de Cayenne's een diesel gaat worden...
(Aldus W.W.)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
24 feb 2009 21:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En dan, dan blijft het nog altijd een Porsche met een Diesel, en nog meer eenheidsworst
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 feb 2009 22:01 |
|
|
John
Cayenne
|
autovisie was ook behoorlijk positief...
tja Diesel...............zou wel passen voor de NL. ondernemers......lekker tanken op de zaak met ut pasje, valt niet op voor de fiscus met de vrachtauto's en de busjes die allemaal ook op diesel rijden...
huub huub barbatruuk
|
24 feb 2009 22:53 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Is nog maar de eerste diesel............ las ergens dat ze ook plannen hebben om de V10 en/of V12 van VW/Audi in de Cayenne te lepelen. Lijkt me dan toch echt wel een machtige wagen te worden, ondanks de stinkende handen na het tanken.........
Mss wel een eenheidsworst vaktaal... maar laat maar komen.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
24 feb 2009 23:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Verbazend hoe snel meningen kunnen veranderen.
Een goede 13jaar geleden was een Porsche met waterkoeling geen echte Porsche, en nu is zelfs een Diesel al een echte Porsche
Blijven goede en vaak mooie wagens, maar met de stap naar hun Diesel zijn ze nu echt toegetreden tot de merken als BMW, Mercedes, Audi enz.
Goede wagens, maar karakter, passie en exclusiviteit bye bye
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 feb 2009 0:08 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ze zijn dan misschien bij Audi de weg kwijt, door twee cilinders uit de nieuwe S4 te slopen; Lamborghini spant de kroon. De nieuwe Lamborghini Estoque - een vierdeurs saloon, dat was nog tot daar aan toe - krijgt een dieselmotor. DIESEL!
Het is heus waar en geen grap. De Estoque wordt - naast de bekende V10 - uitgerust met een V8 dieselmotor. Daarmee is het exotische automerk in één klap weer de tractorproductent die de markt in 1948 leerde kennen. Volgens de laatste geruchten wordt de Estoque bovendien standaard geleverd met trekhaak, schuifdeuren, verende bestuurdersstoel, dubbele claxon (met trekmechanisme) en vier verstralers op het dak.
Vond ik onder google: Lamborghini diesel...
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 feb 2009 0:14 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee.
Ze hebben ze immers al eerder gehad.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 feb 2009 0:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En zoals Porsche bijna enkel maar een wagen is.
Misschien wat kort door de bocht, maar daar gaat het wel naartoe.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 feb 2009 0:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
Correctie:
Lamborghini overweegt zelfs de mogelijkheid van een dieselmotor.
Nuance verschil..
_________________________________________ Tjolk.
|
25 feb 2009 0:23 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
snap het concept diesel-sportwagen niet helemaal. diesel is voor mensen die zuinig willen rijden of die specifiek van het dieselen houden(met name fijn qua vanuit stilstand optrekken vind ik zelf) of je nou 1 op 5 rijdt met benzine of 1 op 7 met diesel. als je een cayenne koopt lijkt het me niet dat je erg bezig bent met verbruikcijfers. overigens denk ik wel dat diesel de toekomst is voor alle cruisers. het rijdt gewoon lekkerder(vind ik dan) en er is meer mogelijk wua doorontwikkeling. ik zie die cayenne v12 tdi wel zitte. net als die Q7 500pk en 1000nm?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
25 feb 2009 0:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Lamborghini overweegt diesel en hybride voor de Estoque vanwege de CO² wetgeving. Expliciet niet/nooit voor haar sportieve 2-zitters overigens.
_________________________________________ Tjolk.
|
25 feb 2009 1:09 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
ik dacht dat merken die minder dan 350.000? auto's maakte op jaarbasis niet aan de strenge norm hoefden te voldoen?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
25 feb 2009 1:11 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
So what?
|
25 feb 2009 10:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Weet je wat ik nu niet begrijp? Koop je een Porsche, ga je je daarna druk maken over de brandstofkosten. WTF? Koop dan gewoon een Touareg als je zonodig kostenbewust moet doen. Of een Kia... Of weet ik wat...
Een merk als Porsche wordt zo langzamerhand de mystiek afgenomen die rondom een sportwagenmerk hoort te zitten. Leuk voor de aandeelhouders momenteel, maar het erfgoed gaat door het putje.
|
25 feb 2009 11:06 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
eens
eveneens
snap de hele move ook niet, zet dan een speciale Touareg Diesel op de markt onder de noemer "Tuned by Porsche" of zoiets; daar trapt de goegemeente ook wel in
_________________________________________ Got coffee?
|
25 feb 2009 11:21 |
|
|
ronbeo
|
Kan ie ook op grijs kenteken? Lijkt me interessant worden. 3500kg erachter en gaan!
_________________________________________ Het leven is te kort om slechte sigaren te roken
|
25 feb 2009 11:41 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Porsche/Volkswagen/Seat/Bentley/Lamborghini/Skoda/Audi/Bugatti moet als 1 concern aan de CO2 normen voldoen. Ze kunnen de hoge uitstoot van de sportwagens dus compenseren met de kleine en zuinige auto's.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
25 feb 2009 12:37 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
ja dat snap ik, maar er is toch een grens qua productieaantal waaronder je niet aan die norm hoeft te voldoen. anders kunnen pagani, ferrari , maserati etc hun dueren sluiten
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
25 feb 2009 13:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Maar los van bovenstaande, is het als fabrikant (dus ook voor Lamborghini en VW consorten) interessant om die "schone" auto's in de markt te zetten, ivm individuele wetgeving van landen (denk aan de slurptax), maar ook onzekerheden mbt bovenstaande en evt. toekomstige wetgeving. Daarbij komt dat merken als VW al de handen vol hebben om zelf te voldoen aan de gestelde wetgeving, dus er zal ongetwijfeld druk worden uitgeoefend op haar dochters om ook een steentje, al is het maar een kleine, bij te dragen.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 feb 2009 13:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 feb 2009 13:38 |
|
|