Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Volgens mij ook het beste , staat nergens geschreven tot hoeveel toeren warm te rijden
_________________________________________ Timeless objects
|
06 jan 2009 23:00 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies. Maar je merkt wel aan de motor dat als ie nog niet op temperatuur is hij ook boven de 4000 toeren gewoon niet lekker soepel loopt. Het is voor een groot deel een gevoelskwestie.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2009 23:11 |
|
|
amandus
Timeless
|
Wat zijn we goed he Maurice
_________________________________________ Timeless objects
|
06 jan 2009 23:18 |
|
|
John
Cayenne
|
Kijk, ik heb het al is geschreven......hierdoor ben ik gaan denken inzake de geplofte 996 motoren...die net ff het fatale duwtje daardoor kregen.
wrom maar een klein deel en niet allemaal.....denk dat als je terug kan kijken wie de eerste eigenaren toen waren van die 3,4 996en het allemaal van die ff huppetee in een 911 rijden van der bonussen, die toen nog normaal waren..
Die gasten hadden geen liefde voor de mooie techniek, ken hun het schelen, "ik betaal dus ik bepaal"....de ellende is voor de volgende eigenaren en dat waren in hun arrogante ogen toch maar tobbers, want die konden geen nieuwe betalen.
Oja het advies wat ik kreeg van de Wittebrug.....
goed behandelen je auto, eerst goed warm maken en dan lekker spelen.
|
07 jan 2009 11:52 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Wacht, nu raak ik in de war.....het gaat toch nog altijd over auto's he
_________________________________________ http://www.customcarcleaning.nl
|
07 jan 2009 11:56 |
|
|
John
Cayenne
|
|
07 jan 2009 11:58 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
eerst rollen en dan dollen gaat toch ook op
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 13:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
John
Is ook helemaal mijn idee. (heb ik overigens ook al meerdere malen geventileerd). Een flat six is een hele complexe motor qua olie circulatie. Heel simpel gezegd pomp je in een gewone lijn motor de olie naar boven en de zwaartekracht doet zijn werk wel. Bij een flat-six moet je de olie niet alleen naar de koppen toe pompen maar ook terug.
Om die reden is een flat-six ook veel kwetsbaarder als hij koud is. En dat de eerste generatie waterkokers wat zwakker waren geconstrueerd betekend dus wel dat niet goed ingereden of afgetrapte bakken allemaal de geest zullen geven.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jan 2009 2:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Sorry hoor, maar deze wijsheid blijft rond zingen zonder dat er feiten zijn die dit ondersteunen. Wie kent er ATM's waarbij de gebruiker schuld had, volgens de dealer/specialist?
Een dergelijke mishandelde motor heeft zuigers die 'vastlopen' in de cilinder, maar geen gescheurde cilinders of een afbrekende hulpas, dat komt door verkeerd, te zwak, ontwerp.
Die olie komt heel 'makkelijk' (horizontaal traject) in de koppen en wordt daarna d.m.v. 2 oliepompen terug gepompt (in de laatste motoren).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2009 12:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik vind het ook een zwak verhaal, net alsof Porsches vroeger alleen door echte liefhebbers gekocht werden...
... aan de andere kant, een dealer moet ook een verhaal hebben; dat realiseer ik me
_________________________________________ Got coffee?
|
08 jan 2009 12:33 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het merendeel waren toen toch echte liefhebbers, denk dat de verhouding sinds de 996 wel eventjes anders liggen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 jan 2009 12:36 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
het zou kunnen, het zal waarschijnlijk een combinatie van factoren zijn
het is in ieder geval voer genoeg voor discussie
_________________________________________ Got coffee?
|
08 jan 2009 12:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik beweer hier ook zeker niet dat er niks mis is met het ontwerp maar dat het inderdaad een combinatie is van een zwak punt in het ontwerp en hoe je met de motor om gaat.
Ook bij de 997 komt het nog voor. Wellis waar niet meer in die grote mate maar ik heb ze persoonlijk gezien met dezelfde schade. Je maakt mij niet wijs dat Porsche in 10 jaar tijd en 3 generaties motoren verder niks aan het ontwerp gedaan zou hebben. Dan moet de manier waarop er met een auto wordt omgegaan dus wel degelijk iets aan de hand zijn. En of dat dan in het inrijden zit of in het dagelijks gebruik en dus goed warm rijden durf ik niet te zeggen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jan 2009 23:47 |
|
|
sixpack1963
boxster 986 1997 2.5 tiptronic
|
Bij mijn vorige bedrijf reviseerden we automobiel motoren. Op een gegeven moment heeft een technicus bedacht dat door de moderne technieken inrijden niet meer nodig was. De mechanische bewerkingen zijn tegenwoordig zo goed dat het op elkaar inslijten zoals dat vroeger nodig was, tegenwoordig eigenlijk overbodig is. De verkopers (o.a. ik dus) hebben dit toen tegengehouden.
Waarom?
Wel als je een pens geld uitgeeft voor iets wat nieuw is wil je het ook als nieuw behandelen; het als nieuw zijn "voelen". Er is niets mis met inrijden, het is misschien niet nodig, maar het geeft de klant wel een "goed gevoel".
In de marketing noemt men dat " Cognitieve dissonantiereductie". Of te wel, het zoeken naar de bevestiging dat men een goede koop gedaan heeft.
Dusseh.....laten we een nieuw product maar met zorg behandelen ook al weten we dat we onszelf voor de gek houden, kwaad kan het toch niet en het geeft toevallig wel een lekker gevoel....
En inderdaad, om een revisie motor te testen ging'ie,na goed warmdraaien, tot het gaatje op de testopstelling, diesels zelfs tot max vermogen aan een waterrem om te testen of ze het max vermogen konden halen,...echt waar! (en daar is er nooit één die niet al een probleem had van defect geraakt of olie gaan verbruiken)
|
23 feb 2009 23:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zo zie je maar weer dat iedereen anders is.
Vind aan inrijden geen zak aan, maar doe het wel als mijn oldtimers een revisie hebben gehad. Nieuw spul word gewoon lekker warm gereden en dan het gas erop, liefts voordat ik de eerste maal thuis kom, weet je gelijk wat vlees je in de kuip hebt.
Ik heb geen verkoper nodig om mij te betuttelen en aan "Cognitieve dissonantiereductie" heb ik ook geen boodschap buiten tijdens het spelen van Scrable
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 feb 2009 0:05 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
heb sinds 2 maanden een Volvo xc60 T6; deze heeft niet eens een temperatuurmeter meer! Wel lastig, aangezien ik het dee heb dat meteen op z'n staart trappen niet echt goed kan zijn. Ik wacht daarom hiermee een minuut op 5, daarna moet ie gewoon bij de les zijn .
|
24 feb 2009 21:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
't is altijd hanky-panky met die John!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
24 feb 2009 22:03 |
|
|