Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
als ik zou kunnen kiezen tussen mijn 914 en een R8
dan zou ik voor de audi gaan ....
(maar het moet ook een beetje betaalbaar blijven, 'k ben maar een gewone arbeider he ....)
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
23 feb 2009 12:45 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ik heb zelfs liever een RS4 of een RS6 dan een R8
|
23 feb 2009 16:18 |
|
|
Lydia
|
Enigste Jullie leren ook helemaal niets meer op school. hè?
Nou, een R8 vind ik een mooie auto, hoor! Maar dan niet in deze Batmobiel uitvoering.
|
23 feb 2009 16:22 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Dank je Lydia; mijn tenen trokken ook al even krom. Bijna net zo krom als van die R8 met dat geel brrrrrr
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
23 feb 2009 16:53 |
|
|
Jort
Groningen
|
Lambo wannabe.
_________________________________________ Tjolk.
|
23 feb 2009 16:54 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
de R8 en de lambo gallardo zijn toch de zelfde auto`s
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
23 feb 2009 16:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
In een aantal opzichten bijna, maar er is er maar ééntje mooi IMHO.
_________________________________________ Tjolk.
|
23 feb 2009 17:05 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
IMHO zijn ze beide lelijk
De Gallardo is een kleine Mucriélago, alleen staat het design niet op zo'n kleine wagen. De snuit bijvoorbeeld is véél te kort, de A-stijl begint al boven de voorste wielen
Bij de R8 vind ik het design dan weer helemaal niet in evenwicht, het voorste en achterste lijken van verschillende wagens te komen. Het achterste lijkt me ook te laag ten opzichte van de snuit
Tegenover de oude Gallardo zou ik toch de praktischere R8 gekozen hebben, nu zou ik voor de LP 560-4 gaan. Simpelweg omwille van zijn prestaties (die op GT2 niveau zijn, voor een zelfs lagere prijs!)
|
23 feb 2009 17:14 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
als je dat gespoten tussenstuk er tussen uit haalt klopt hij wel..
heb al een mailtje gestuurd naar WalterdaSilva@audi.com, hij komt er op terug...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
23 feb 2009 18:23 |
|
|
Jort
Groningen
|
Duidelijk geen Lambo fan. Kenmerkend voor alle Countaches, Diablo's en Murciélago's van de laatste 3(+) decennia.
De R8 is imho een samenraapsel van lijnen en roosters/gaten. Over 5 jaar ziet hij er sterk gedateerd uit. Het scherpe, gesneden uiterlijk van de Gallardo is veel tijdlozer.
Zeker in vergelijking met de R8, is dat neusje van de Gallardo niet eens zo kort. Hier een 1:1 vergelijking:
_________________________________________ Tjolk.
|
23 feb 2009 19:53 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Ja, die Lambo is wel prachtig
|
23 feb 2009 22:02 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
23 feb 2009 23:06 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Holy sh.. wat een verkR8te auto!
Wel mooi weer om te zien hoe smaken toch verschillen. Vooral die van woonwagenbewoners...
Kleur van de wielen is op zich mooi...op een '70s 911
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
24 feb 2009 10:06 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Blijft een lelijke auto die R8, staat er hier eentje grijze vlak bij. Volgens mij ter vervanging van zo'n mega geblazen Cherokee V8 (SRT8 oid??)
Die kunststof platen zijn echt spuug op de R8, idd in 1 kleur is een R8 vast mooier.
(O ja, die Cherokee vond ik overigens ook niet wat)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
24 feb 2009 12:20 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
24 feb 2009 17:10 |
|
|
Wimpie77
|
Die staat nu bij de dealer in zuid-oost Amsterdam! Erg gaaf!!!
_________________________________________ * * *
|
24 feb 2009 17:15 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Niet mooi, maar die hier in de buurt stond klonk wel erruug stoer, maakt een boel goed
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
24 feb 2009 17:19 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
|
24 feb 2009 17:41 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
24 feb 2009 18:53 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Verkeerde topic.....
|
24 feb 2009 18:57 |
|
|
Jort
Groningen
|
En daar zit de crux, dat vertelde je er niet bij. Klein verschil vergeleken met (met name) de Diablo, Countach en Murciélago. Wat ze allemaal ook gemeen hebben is de doorlopende zeer vlakke lijn van voorklep in voorruit. Dat maakt het en profil tot één geheel. Niks nieuws dus.
Heeft de Countach ook. Bij de Gallardo echter meer een gevolg van de staande spiegels/ weglaten van dat stukje plaatwerk.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 24 feb 2009 19:52, in totaal 2 keer bewerkt.
|
24 feb 2009 19:06 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
24 feb 2009 19:10 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik zei "boven de voorste wielen" waarmee ik inderdaad het midden (as) bedoelde (begrijpend lezen heet dat). Het verschil bedraagt een kleine 10cm, klein verschil op een camion misschien maar op een compacte sportwagen vind ik het een wereld van verschil. Hierdoor wordt de wagen naar mijn mening een karikatuur van de Murciélago. Het hele design heeft zijn evenwicht verloren, de wagen oogt "neuszwaar"
Bij de Countach is het net als bij een luchtgekoelde 911 een stuk van de zijruit (is bevestigd aan de deur). Bij de Gallardo is dit zo omdat de A-stijl zo ver loopt dat hij niet meer met een deur te verbinden is (zelfs met vleugeldeuren zou dit moeilijk geweest zijn).
In conclusie dus; ik vind het design niet helemaal geslaagd maar jij wel. Dat is mijn en jouw goed recht
|
24 feb 2009 21:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nee, dat heet gedachten lezen, dat kan ik inderdaad niet. Bij de Diablo, Murciélago en Countach begint de stijl immers ook boven het voorwiel, valt niets op af te dingen... Boven is niet automatisch midden boven en een wiel ook niet hetzelfde als een as.
Zwarte stijl is van de Gallardo, zoek de centimeters.
Je valt over een centimer of 7, maar dat raampje doet je denken aan een Opel Meriva? Dat we één en ander even in perspectief zien hè.
Geen enkele moeite met je mening (zijn hier immers velen het met je eens), alleen de initiële onderbouwing was imho niet sterk.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 feb 2009 0:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 feb 2009 22:09 |
|
|
Jort
Groningen
|
Schijnt wel redelijk vlot te zijn geweest, zeker op het circuit:
http://www.lotusespritworld.com/ERoadte ... Dec97.html
Eindigde vóór de 993 Carrera 4 op een vochtige baan.
_________________________________________ Tjolk.
|
25 feb 2009 1:01 |
|
|