Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Alleen bij een nieuwe(re) auto als ik mij niet vergis.
|
26 feb 2009 22:38 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Leuk draadje. Wat gaat dit allemaal kosten?
Kennen jullie iemand die zijn 993 TT heeft gechipt? Ik zit er ook wel eens aan te denken......
Porschecentrum Twente heeft het chippen me afgeraden.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
27 feb 2009 16:10 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Waarom?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
27 feb 2009 16:50 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Omdat Porsche bewust een reserve zou houden en verder de levensduur van de motor zou beinvloeden. Dit is ongeveer de strekking van het verhaal. Ook zouden de beloofde pk's (er wordt soms bijna 100 pk extra beloofd) nooit op deze wijze kunnen worden behaald. Zie bijvoorbeeld onderstaande link.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Porsche-911-993-BI-TURBO-408pk.html#header
Nu ben ik zelf niet zo technisch dus het verhaal kan iets afwijken.
Ik heb er hier al veel over gelezen maar ik kom bijna niemand tegen die het bij zijn eigen Porsche heeft gedaan. Dan heb ik het voornamelijk even over turbo rijders.
Ik geloof overigens wel dat het werkt bij TDI'tjes. Die worden zelfs door dealers gechipt.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
27 feb 2009 18:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
www.rennlist.com
www.6speedonline.com
Lees en denk ineens dat het heel vreemd is als je niet de turbo's laat chiptunen...
|
27 feb 2009 18:58 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Bij Ziptuning zelfs 92pk winst! Terwijl de 996 turbo er 'maar' 45pk bij krijgt. De 993 turbo toch de betere auto
Of kostenbesparing speelden bij de 993 turbo nog niet zo'n grote rol als bij de 996 turbo, en heeft daardoor meer reserves
Teun, ik geloof dat er op het forum wel een 993 Turbo met een WLS ( II en/of I ) pakket zit. En dat is ook 'tuning', weliswaar uitgevoerd door Porsche zelf.
Als ik de keuze bij aankoop zou hebben tussen een model 'standaard 408pk' of een gechipte (laten we zeggen met 450pk) zou ik waarschijnlijk voor origineel gaan...
|
02 maart 2009 20:34 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
WLS I en (zeker) WLS II is meer dan alleen chippen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 maart 2009 21:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De 996 turbo X50 gaat bij ziptuning vwb de topsnelheid van 289km/uur naar 303 km/uur... Alleen zo jammer dan de 996 turbo X50 al 307 km/u loopt in standaard vorm. Dus ik neem de cijfers van ziptuning met een schepje zout.
Nee hoor. Op alle fronten minder. Ok, luchtkoeling is een plus, maar dat vind ik binnenkort ook niet meer...
|
02 maart 2009 21:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zit je in de "koop" fase
cool ben benieuwd welke het word
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 maart 2009 21:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Yep... Verwacht begin volgende maand toe te slaan.
Ik ook. Kijk nl. naar meerdere turbo's.
|
02 maart 2009 22:00 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Ik doelde ook niet zozeer alleen op het chippen, meer op de tuning. Omdat Teun eerder aangaaf dat dit door Porsche centrum Twente werd afgeraden. WLS-I heeft alleen een extra oliekoeler en andere ECU 'map'. Dit laatste is precies wat de chippers ook aanpassen. Waarmee ik wil aangeven Porsche zelf ook die reserves in het 993 turbo blok gebruikt. En bij WLS-I af fabriek ook de gewone garantie. WLS-II gebruikt de grotere turbo's maar intern aan de motor wordt niks gewijzigd. Volgens mij is het redelijk safe om met een 440pk chip te rijden. (Mits de additionele (of grotere) oliekoeler ingebouwd wordt.
Ja, oa. minder afschrijving
|
02 maart 2009 22:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ruil je de 964 in of komt die te koop?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 maart 2009 22:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat wil ik nog wel eens zien en voorts is het alleen van belang als je van de auto af wil... Ok, dan is het natuurlijk wel van belang bij een 993...
|
02 maart 2009 22:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
02 maart 2009 22:12 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat denk ik ook. Ik sta er alleen van te kijken wat zo'n Porsche factory retrofit kit 430HP kost (ruim 5k). Dan is chippen en additionele koeler afzonderlijk inbouwen een stuk voordeliger.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 maart 2009 22:29 |
|
|
erwin996
M140i
|
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
02 maart 2009 22:30 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Staat vast op de shortlist van Devils son.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 maart 2009 23:09 |
|
|
erwin996
M140i
|
Het is de mooiste 996 Turbo die momenteel te koop staat. En ook een van de duurste. Maar wie weet zonder inruil....
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
02 maart 2009 23:12 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Bij Carnewal kost gek genoeg de 430hp kit 5.495 euro. (430pk ECU , olie koeler) de 450hp kit (450pk ECU, olie koeler en verse KKK-24 turbo's) 5.995 euro.
Bij FVD verkopen ze alleen de gemodificeerde ECU (440pk) voor rond de 2.000 euro. Dit is dus een complete DME, vermoedelijk omdat de MY96 ECU niet te flashen valt. MY97+ ECU zijn wel flashable. Maar dan ontbreekt nog steeds de extra oliekoeler, die ook nog ingebouwd moet worden...
|
02 maart 2009 23:21 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
|
03 maart 2009 12:54 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
@Sanhi, ik had ze ook bij Carnewal zien staan. Inderdaad een vreemd prijsverschil tussen de WLS430 en WLS450.
Als je toch aan nieuwe turbo's toe bent dan is de WLS450 een goede deal lijkt me. Maar dan wordt het turbo gat een stuk groter dan met de standaard turbo's. En dat vindt weer niet iedereen prettig rijden.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 maart 2009 14:20 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Klopt, schijnen 350-400 tpm later in te komen. Zou ik zelf niet prettig vinden (alhoewel niet uit eigen ervaring). Tegenwoordig schijnen er ook hybride varianten te zijn. Als ik in de markt zou zijn voor nieuwe turbo's dan zou ik mij laten informeren op de hybrides.
Wat dan weer voor de WLS-II pleit, is dat het origineel Porsche is.
Uit het lijstje van Van den Berg kan je zien dat er motorisch (internals) geen wijzigingen hebben plaatsgevonden.
|
03 maart 2009 14:41 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
mooi wim !
zou alleen een mooi onderstel en open uitlaat systeem erop laten zetten... gaat al hard zat zo'n ding...na een week weet je niet beter..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 maart 2009 18:15 |
|
|
bully
|
Re: 993 Turbo
wanneer komen de foto's nou? of ben je ermee gestopt?
|
02 mei 2009 15:09 |
|
|
PSNH
|
Re: 993 Turbo
Foto's en resultaten komen nog. Heb een tijd op de turbo's moeten wachten. Alles is er nu en ik ben het spul aan het afbouwen. Heb het ook ppptt druk, zakelijk en ook privé. Een kleine van nu ruim acht maanden vergt ook veel tijd. Maar dat is dan wel quality time. Als alles klaar is dan komt de reportage.
Fijn weekend, Ronald.
|
02 mei 2009 15:49 |
|
|