Heb bij mijn porsche 993 turbo een hinderlijk geluid uit het luchtblaaskanaal onder de vooruit. Zou zweren dat het het geluid van een wapperend boomblaadje is, maar kan van bovenaf niets zien. Kan er iets in dit kanaal gezogen worden? Wat zijn de toegangswegen tot dit kanaal.
Het geluid treedt allen op bij rijden boven een bepaalde snelheid. Bij stilstand de blower aanzetten lokt het niet uit. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Dank,
Wombat
16 nov 2008 20:57
Renntech
Diverse Porsche's
Steenwijk
Weet je zeker dat het geluid uit de defrosteropnening komt?
Het is eigenlijk onmogelijk dat daar blad in komt. Lucht voor de verwarming / airco moet via het fijne rooster boven de kofferdeksel binnenkomen. Door dat rooster komt geen blad oid.
Wordt het geluid misschioen veroorzaakt door de wisserbladen of het ruitrubber?
Komt namelijk ook wel eens voor.
Ruitrubber had voorheen een krakend geluid, maar dit was verholpen na een nieuw rubber met injectie van een teflon-achtig smeermiddel. Het geluid komt echt uit de diepte van het dashboard. Heb dit met een stethscoop gelocaloseerd. Heb zowel de radio als het handschoenvakje gedemonteerd om te zien of het niet een draadje of kabeltje was dat van buiteaf tegen een kanaal tikte. Ben nu aardig wat ueren verder en het geluid is er nog steeds.
Groet,
Wombat
16 nov 2008 21:18
douwevanhoute
964 C4 1990
Leiden
Ik ben erg benieuwd wat de uiteindelijke oplossing was...
Ik heb ook een aantal dagen dit geluid gehoord en vanmorgen hield de interieurfan er helemaal mee op.
Wat was er bij jou aan de hand?
24 feb 2009 20:48
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Is de fan ben ik bang.
Maakt bij mij zo'n zelfde geluid als de fan langere tijd aan staat.
Zal wel een keer ermee ophouden denk ik.
_________________________________________ Last Rat standing
27 feb 2009 16:29
Wimpie77
Ik heb net de fan laten vervangen... Bij Renntech!
_________________________________________ * * *
27 feb 2009 17:16
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Nu heb jij wel 'n hele andere ventilator in je 2.7 zittten, Wimpie
... die van jou uitbouwen is 'n fluitje van 'n cent bij 'n 993 is het naast 'n wat gecompliceerder klusje ook nog 'n zo dat er 2 ventilatoren in het vooronder zitten
27 feb 2009 17:18
Wimpie77
Maar het kan wel hetzelfde geluid veroorzaken als ze bijna einde oefening zijn toch?
27 feb 2009 17:20
Olaf
911 Carrera S
... geen idee ... die van m'n SC liep zonder kennis geving in 1 klap vast .. en die van de 964 leek net 'n vogeltje -Tjirpen- ... bij de 993 heb ik het (gelukkig) nog niet meegemaakt
27 feb 2009 17:25
Wimpie77
Dat tjirpen had ik ook... Maar toen ik hem wat voer gaf was hij dood...
27 feb 2009 17:37
douwevanhoute
964 C4 1990
Leiden
De Rear Blower doet nog gewoon zijn werk dus ben ik bang dat het de motertjes voorin zijn maar daar vind ik weinig over terug in de PET en in de garagehandboeken. Heeft iemand ervaring met het vervangen ervan?
27 feb 2009 18:29
Olaf
911 Carrera S
'n tijdrovende en best wel lastige klus - maar voor iemand met twee rechter handen best wel te doen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum