Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 8:59



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
dsg versnellingsbakken voor de 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht 
. Met als USP (Unique Selling Proposition) een DSG (Direkt Schalt Getriebe) bovenop. Een versnellingsbak die van de BJAP, de Beroepsjournalisten van de Automobielpers de prijs FuturAuto kreeg, vanwege de belangrijkste innovatie van het voorbije jaar.

Het DSG is een rechtstreekse afstammeling van de PDK (Porsche Doppel Kupplung), zeg maar de dubbele koppeling van Porsche. Een gelijkaardige versnellingsbak werd ooit voor de Audi quattro S1 rallywagen ontwikkeld. Het systeem is even eenvoudig als ingewikkeld: de tandwielen van de even en van de oneven versnellingen staan elk op een aparte as en hebben allebei een aparte koppeling. Wanneer de auto bijvoorbeeld in tweede aan het accelereren is, wordt de derde versnelling bij wijze van spreken klaargezet en naar keuze automatisch of met een vingerbeweging aan de schakelpeddels ingezet aan het stuur. Zelfs de beste sequentiële bak voor straatgebruik kan wat snelheid en precisie betreft niet tippen aan deze Audi-bak. De combinatie V6 en DSG is dan ook één van de lekkerste van het moment. Als je hem laat doen, schakelt hij naadloos door tot in zesde. Je kan zelf ook schakelen. Dan sta je versteld van de snelheid van deze versnellingsbak. Niet alleen de snelheid telt, ook het comfort en het verbruik spelen een rol. Niet dat het verbruik in een sportieve auto als deze TT geen doorslaggevende rol speelt


11 jan 2005 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Ik zou het als "AUDI-man" niet béter kunnen uitleggen . . .
Neemt niet weg dat IK in een dergelijke sportieve auto een handbak prefereer, is overigens puur persoonlijk ! !
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


11 jan 2005 14:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
plh schreef:
Neemt niet weg dat IK in een dergelijke sportieve auto een handbak prefereer, is overigens puur persoonlijk ! !

blijft natuurlijk allemaal emotie, beetje lekker roeren in die bak
echter als handgeschakeld sneller/beter zou zijn, waarom zijn alle professionele race-auto's van megane-cup, wrc, dtm tot f1 dan uitgevoerd met semi-automtische bakken :?:
dingen zijn tegenwoordig zo snel en trefzeker, daar kan geen handbak tegenop

zou mijn niet verbazen als de nieuwe 997 turbo, gt3 of s4-variant (als deze komt) met een dsg-achtig mechanisme (standaard) leverbaar is
_________________________________________
Got coffee?


11 jan 2005 14:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
je hebt natuurlijk ook iets als vooruitgang. De snelheden waarmee de nieuwste bakken schakelen...dat redt waarschijnlijk niemand op dit forum. Het is ook beetje zelfde als stuurbekrachtiging, abs/rembekrachtiger, electronische gaspedalen, koppelingen met feel van een sponsje. Nu en dan is kan de techniek ons sneller/makkelijker/safer later rijden. En een goeie bak laat je sneller gaan, dus ben der niet heel erg tegen (wel semiautomaat uiteraard).


11 jan 2005 15:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
http://www.skoda-auto.nl/Dir005/Skoda/CMT/nieuws.nsf/0/0274620FF3596233C1256F180055F6B8?OpenDocument


11 jan 2005 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
na skoda, lada en volga
denkt porsche luidop, ik wil ook dsg
ik vind porsche heel tof maar op gebied van
bepaalde technologische ontwikkelingen , een beetje te braaf afwachten.
zo is mijn auto 2 j en de navigatie is cd-rom terwijl dvd al lang in was,
dat zijn dingen die er bij mij niet in kunnen, of is het alleen geldgewin ?


11 jan 2005 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
F@RGO schreef:
na skoda, lada en volga
denkt porsche luidop, ik wil ook dsg
ik vind porsche heel tof maar op gebied van
bepaalde technologische ontwikkelingen , een beetje te braaf afwachten.
zo is mijn auto 2 j en de navigatie is cd-rom terwijl dvd al lang in was,
dat zijn dingen die er bij mij niet in kunnen, of is het alleen geldgewin ?


Heel veel technologische ontwikkelingen worden door Porsche gedaan in opdracht van andere constructeurs.

Hoe kleiner de oplage hoe moeilijker het is om alle trends op de voet te volgen (lees aan te brengen).

Als men dit moest doen was een P helemaal niet meer betaalbaar. :(

En ja geldgewin komt op de eerste plaats :cheesy:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 jan 2005 21:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Lijkt LOTUS wel.


11 jan 2005 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
F@RGO schreef:
na skoda, lada en volga
denkt porsche luidop, ik wil ook dsg
ik vind porsche heel tof maar op gebied van
bepaalde technologische ontwikkelingen , een beetje te braaf afwachten.


Liever iets later ,maar wel goed..
De eerste automatisch gestuurde bakken in serie geven niet echt voldoening , denk maar aan de selespeed van alfa.
De SMG van BMW is bij normaal(rustig) rijden zeer irritant (schokken);
De eerste echt goeie is idd de DSG;
K heb ergens gelezen dat de PDK van porsche enkel geschikt was voor racegebruik en veel te bruut en niet betrouwbaar genoeg voor de weg.
Als p ermee voor de pinnen komt zal t wel OK worde denk ik
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


11 jan 2005 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4s
gent
Bericht 
Als technieker bij porsche kom je dan ook veel in contact met klanten ,ik hoor hier met vol lof over de smg bakken maar volgens mijn bescheiden mening is de klant daar geen vragende partij voor, mits enkele fanaten na.
Het porsche bestand is zodanig gegroeid dat nieuwe klanten zowel bmw,jaguar, mercedes klanten waren die vroeger geen porsche zouden kopen.Dat klienteel zit niet te wachten op smg bak.
Als je het zuiver sportief ziet dan zal dat ook zo wel zijn dat de smg bak prachtig materiaal is maar commercieel gezien doet de tiptronic het uitstekend(verkoop) en zijn er ook nauwelijks klachten.Dont chance a winning team.
Een als laatste zou ik zeggen leg je eens de gegevens naast elkaar van gewone versnellingsbak en een tiptronic versnellingsbak dat verschil is toch niet zo groot,en wat voor een gemak heb je niet
als je tegenwoordig alle dagen in de file staat.
Bij porsche zelf heb ik in ieder geval nog geen geruchten gehoord waarbij verandering op til zijn.


Vriendelijke groeten


11 jan 2005 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
speedy schreef:
Als technieker bij porsche kom je dan ook veel in contact met klanten ,ik hoor hier met vol lof over de smg bakken maar volgens mijn bescheiden mening is de klant daar geen vragende partij voor, mits enkele fanaten na.
Het porsche bestand is zodanig gegroeid dat nieuwe klanten zowel bmw,jaguar, mercedes klanten waren die vroeger geen porsche zouden kopen.Dat klienteel zit niet te wachten op smg bak.
Als je het zuiver sportief ziet dan zal dat ook zo wel zijn dat de smg bak prachtig materiaal is maar commercieel gezien doet de tiptronic het uitstekend(verkoop) en zijn er ook nauwelijks klachten.Dont chance a winning team.
Een als laatste zou ik zeggen leg je eens de gegevens naast elkaar van gewone versnellingsbak en een tiptronic versnellingsbak dat verschil is toch niet zo groot,en wat voor een gemak heb je niet
als je tegenwoordig alle dagen in de file staat.
Bij porsche zelf heb ik in ieder geval nog geen geruchten gehoord waarbij verandering op til zijn.


Vriendelijke groeten

ben ik akkoord mee,
maar als je het segment bekijkt van porsche
dan zie je overal dat er speciale schakelbakken verkrijgbaar zijn
ferrari, bmw m series, snelle audi's, lamborghini, aston martin,enz enz,
en ook lager segmenten, zoals ik reeds zei, skoda, vw, seat enz

dus dacht ik luidop, waar blijft porsche,
uiteraard is de tiptronic een heel betrouwbare versnellingsbak, maar blijft een klassieke automaat (sorry jonges).

en de techniek is er.
Ik ben benieuwd wat 2005/2006 brengt.


12 jan 2005 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
een tip doet het zeker prima in een normale 911, maar een gt3 met snelle bak zou interessant zijn.


12 jan 2005 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
F@RGO schreef:
na skoda, lada en volga
denkt porsche luidop, ik wil ook dsg
ik vind porsche heel tof maar op gebied van
bepaalde technologische ontwikkelingen , een beetje te braaf afwachten.
zo is mijn auto 2 j en de navigatie is cd-rom terwijl dvd al lang in was,
dat zijn dingen die er bij mij niet in kunnen, of is het alleen geldgewin ?


ik denk geld gewin

bij porsche denken ze vast het verkoopt toch wel als er porsche op staat


12 jan 2005 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Even een klein verslagje... Vandaag in een DSG-bak gereden...

Ding schakelt inderdaad SUPER snel, en bijna onmerkbaar... Je ziet de toerenteller bewegen, verder heel weinig...

Er zitten (in een TT) wel wat eigenaardigheidjes in... Als je hem in sportstand zet, dan geeft hij tussengas bij terug schakelen... Op zich prachtig, daar niet van, maar als je 50 rijdt in een dorpje, en je remt af voor een drempel, komt dat tussengas wat raar over ;)

Daarnaast (maar plh, de verkoper, verzekerde ons dat dat ALLEEN bij een TT was!) is het wel irritant, dat als je 130 rijdt, en je geeft een klein beetje gas bij (je wilt net ietsje harder), dan schakelt ie gelijk 1-2 versnellingen terug... Beetje nerveus weggedrag is het resultaat...

Conclusie: DSG is prachtig, perfect voor in de dagelijkse bak, maar volgens zowel plh als Renntech (die ook mee was) niet echt super, een P hoort een handbak te hebben ;)

(ps. thanks plh en Renntech!)


Laatst bijgewerkt door Pascal op 16 jan 2005 11:40, in totaal 1 keer bewerkt.



15 jan 2005 21:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Geen dank, graag gedaan . . . :D
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


16 jan 2005 0:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
maar een handmatige dsg bak (semiautomaat) dat lijkt mij echt gaaf. Geen rare kickdowns (dat bepaal je dan zelf) en snelle schakeltijden :D


16 jan 2005 0:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
jeff_911 schreef:
Geen rare kickdowns (dat bepaal je dan zelf) en snelle schakeltijden :D


Dat had je gedacht, geen rare kickdowns. :cry:

Het was erg leuk om vandaag met een TT te rijden, maar wat valt dat tegen als je Porsche gewend bent.
Ik vindt het model en het merk super maar vandaag is toch weer eens (voor mij in ieder geval) bevestigd dat wij het goede merk rijden.

Deze Audi doet alles perfect, te perfect denk ik. ( het is in ieder geval geen sportwagen, wel een sportieve wagen)
Pascal en mij vielen het op dat de auto in verhouding met een Porsche erg gewoontjes is. Het rijden dan.
Natuurlijk heeft de auto 250 pk, maar het voelt veel minder aan dan een 231 pk Carrera. Koppel valt tegen.
De bak schakelt gewoon perfect, veel beter dan een Tiptronic, alleen is de software erg zenuwachtig geprogrameerd. Mag wel iets minder sportief.
Net als de afstelling van de veren en schokdempers, erg springerig op een snelgenomen b-weggetje.
Het schakelen viel mij net als bij een Porsche tegen met die flippers. Wel reageert het direct in tegenstelling met Porsche.

Kortom DSG is een leuk speeltje maar voor een sportieve auto minder geschikt, misschien als je er veel mee rijdt dat het went, maar voor mij hoeft het niet.

plh, bedankt voor jouw enthiosiaste onvangst :salut:


16 jan 2005 1:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
"ErwiPaSC" automagazine ... :study: :mrgreen:

Leuk om lezen heren :wink: :!:

Mazzelaars ... zijn ze wezen knalle in zo'n DSG ding ... :lol: :lol: :wink:


Dirk
:wink:


16 jan 2005 5:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
RS 5
Bericht 
Ik heb er 3 uur met een TT 3.2 DSG gereden.
Zenuwachtig vond ik de TT alleen in de sportstand.
In de normale stand rijden of zelf schakelen met de flippers, super!

Enkele weken geleden bij Ekris in Arnhem geweest voor een 996.
Stond ook een TT.
Kon ik die dus mooi vergelijken met een Porsche voor wat betreft uiterlijk.
Voor mij een bevestiging dat ik de juiste keuze gemaakt heb om niet met de TT verder te gaan!

Een Porsche met een DGS-bak lijkt mij wel wat.
Laatst op een Amerikaanse site gelezen dat de Boxstercoupe ook met een DSG-bak geleverd gaat worden.


16 jan 2005 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hoi Ger,

Had jij niet het "probleem", dat de bak, ook in D-stand, wel erg snel terug schakelde? Zoals boven genoemd is het "ik wil van 130 naar 145" een erg irritant ritueel, omdat hij dus terug gaat schakelen dan...

Overigens besef ik me nu, volgens mij hebben we dat NIET geprobeerd als hij in hand-stand stond (toch Erwin?)....

We hebben nog veel te leren als autojournalist :cheesy:


16 jan 2005 11:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Jullie hadden wel iets langer mogen wegblijven hoor....................... :drive: :wink:
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


16 jan 2005 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
plh schreef:
Jullie hadden wel iets langer mogen wegblijven hoor....................... :drive: :wink:

Ik moest ook nog terug! ;)


16 jan 2005 12:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
RS 5
Bericht 
In D-stand al dan niet terugschakelen is volgens mij ook afhankelijk van hoe ver je het gaspedaal intrapt.
Ook het opschakelen kun je beinvloeden met de stand van het gaspedaal.


16 jan 2005 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Je hebt helemaal gelijk Ger, maar dat terug schakelen deed hij dus iets te vlot naar onze zin... Ach, zoals we al dachten, zeker een goede bak, wellicht als ie iets meer "Porsche" afgesteld is, zeker een goede vervanger voor de Tiptronic (dat vooropgesteld hoor!)


16 jan 2005 12:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
RS 5
Bericht 
Ervaring heb ik niet.
Mogelijk exemplarisch.

Een nadeel van deze bak lijkt mij het hoge gewicht.
De TT-DSG weegt tenslotte 1495 Kg!


16 jan 2005 12:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.