Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:52

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
997 S Cabrio nieuwe prijs 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 997 S Cabrio nieuwe prijs
type: Porsche 997 S Cabrio Tiptronic
bouwjaar: 07/2005 (NL kenteken 28/07/2006)
km stand: 60.000
kleur: Zilver
interieur: Zwart

prijs: 89000 (in prijs verlaagd ivm credit crunch)

kenteken: 61 TD ZL

Opties:
PCM (navi/telefoon), chrome uitlaten, PASM, mooie bekerhouders, extra 19 inch S velgen met winterbanden, windrek, stoelverwarming, electrisch verstelbare stoelen, parkeer sensors, uitgebreid alarm.
Volledig dealer onderhouden, totale historie inzichtelijk, izgst, geen inruil en geen testpiloten. Alle keuringen toegestaan.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

EDIT: Advertentie is door adverteerder opnieuw geplaatst i.v.m. met het plaatsen van eigen foto's - andere verkoop topics m.b.t. deze Porsche zijn opgeruimd :idea: O.

Laatst bijgewerkt door 996boy op 27 feb 2009 18:14, in totaal 1 keer bewerkt.

26 feb 2009 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Ik denk dat je de kredietcrisis iets te rooskleurig ziet.

Op mobile.de staan soortgelijke auto's met minder kilometers tussen de 55 en 65.000 euro. Komt nog zo'n 15 tot 17.000 aan BPM bij zit je op een prijs tussen de 70 en 82.000 op NL kenteken.

Je bied ook geen Porsche occassion garantie aan wat ook wel zou helpen.

27 feb 2009 15:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Yoda schreef:
Je bied ook geen Porsche occassion garantie aan wat ook wel zou helpen.

Kan dat als particulier :?: :scratch:

27 feb 2009 15:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
ja, moet je bij de dealer een 110 punten check laten doen, alles laten maken wat niet ok is, een dikke 1000 euro betalen en je hebt een jaar extra garantie. Voorwaarde is wel dat de auto altijd in onderhoud is geweest bij een dealer.

Ik heb dat voor de verkoop van mijn GT3 ook laten doen. Het maakt e.e.a. naar mijn idee makkelijker.

27 feb 2009 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht 
Yoda schreef:
een dikke 1000 euro betalen en je hebt een jaar extra garantie. .

was het maar waar.....( 1540,- inkl btw )
Yoda schreef:
Voorwaarde is wel dat de auto altijd in onderhoud is geweest bij een dealer.
Misverstand. aantoonbaar goed onderhoud !

Als deze auto reeds in de Mobilit.-garantie zit, is deze automatisch overdragen op de nieuwe eigenaar.

27 feb 2009 16:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Yoda schreef:
Op mobile.de staan soortgelijke auto's met minder kilometers tussen de 55 en 65.000 euro. Komt nog zo'n 15 tot 17.000 aan BPM bij zit je op een prijs tussen de 70 en 82.000 op NL kenteken.

Ze staan er ook voor ver over de 80.000 euro. Altijd een beetje flauw om te refereren naar de onderkant van de markt in Duitsland. Pon vraagt voor zo'n wagen tussen de 100.000 en 110.000 euro. Ja, ik weet het , vragen is nog geen krijgen...............

27 feb 2009 17:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heb de prijs een beetje aangepast! :wink: Altijd nog goedkoper dan bij Pon..

27 feb 2009 18:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 993 schreef:
Pon vraagt voor zo'n wagen tussen de 100.000 en 110.000 euro .......

Tja - die hebben dan ook 'n aardige overhead - plus; dat je daar iets in kunt ruilen :idea:

27 feb 2009 18:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Peter 993 schreef:
Ze staan er ook voor ver over de 80.000 euro. Altijd een beetje flauw om te refereren naar de onderkant van de markt in Duitsland. Pon vraagt voor zo'n wagen tussen de 100.000 en 110.000 euro. Ja, ik weet het , vragen is nog geen krijgen...............

Even een nuancering. Er staan 80 cabrio's uit 2005 met minder dan 60.000km te koop voor minder dan 70.000 euro op mobile.de

Dat zijn vergelijkbare auto's, die je in een dag hier kan hebben en binnen een week op kenteken. Op de meeste auto's zit ook nog garantie.

Hier staan ook al 4S-en tussen en veelal heb je het over km standen rond de 20 tot 40k.

De vraagprijzen van Pon en de NL dealers gaan naar mijn idee nergens meer over. Lijken me ook in deze tijd geen maatstaf meer.

27 feb 2009 19:38
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik blijf nog maar een tijdje in die van mij doorrijden, totdat de crisis voorbij is.... :wink:

27 feb 2009 22:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
jammer die ie niet inruild. :?

27 feb 2009 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Ik ben op zoek naar een 997S Cabrio Tiptronic uit 2005. Heb in NL inmiddels naar een aantal auto's gekeken maar die zijn allemaal veel te duur als je dat vergelijkt met Duitsland (hoewel je voor 89K er ook hier wel een of meer kan vinden). Thans in Duitsland bij wat officiele P dealers aan het kijken. Prijzen inclusief originele P garantie vanaf ca. EUR 67.500 netto. Inclusief BPM zit je dan op ca. 85K en dan heb je een auto met 30.000 km en veel meer opties (o.m. volledig leer, bose, etc). Ik weet dus wel wat ik doe...

27 feb 2009 22:40
Profiel
M140i
Bericht 
Is dit een verkooptopic? Of een topic om de verkoper af te zeiken en een prijsdiscussie te starten? Wat mij betreft kan er best een prijsdiscussie worden gestart, maar dan niet in het topic maar via priveberichten of zo.

Als ik een reactie lees dat je een soortgelijke 997 uit Duitsland haalt voor in totaal 85K (met slechts 30.000km minder, zóveel is dat ook niet), dan is de (vraag)prijs voor deze auto helemaal niet zó hoog :roll:

Het gaat uiteindelijk ook om de auto. Staat de auto je aan, doe dan een bod van 85K of zo, of 79K. Wie weet wat er van komt, 89K is ook maar een prijs die op papier staat, het is vooralsnog geen verkoopprijs. Maar de vraagprijs lijkt me zeker niet volkomen uit de lucht gegrepen. Als je de auto te duur vindt, heeft het niet veel zin dat in het topic te benadrukken. Een vraagprijs voor een auto zal nooit voor iedereen acceptabel zijn, anders waren alle auto's binnen een dag verkocht bij wijze van spreken. Uiteindelijk zal de koper van deze 997 de auto op de juiste waarde schatten. En met die waarde hoeft niet iedereen in te stemmen.

28 feb 2009 0:44
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Goed verwoord Piet.
Succes met de verkoop van deze mooie 997.
Gaat vast lukken.

28 feb 2009 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik ben het eigenlijk ook wel eens met Piet, maar vind eea. ook niet echt een probleem.
Voordeel van een forum is dat het de verkoper niet helemaal anoniem lijkt te zijn; en daardoor misschien wat meer krediet bij potentiële kopers heeft.
Nadeel is dat je wat meer commentaar krijgt.
Anders is er altijd nog Marktplaats oid.

28 feb 2009 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ben het helemaal eens met Piet. Heel veel verkoop topics worden hier 'opgefleurd' door commentaar van mensen die niet in de markt zijn voor de auto maar wel de prijs te hoog vinden. Hou je mond of doe een bod.

28 feb 2009 14:19
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik ben het helemaal oneens met Piet. Het is een Forum en geen Markplaats. :wink:

28 feb 2009 14:32
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
+1.

28 feb 2009 14:39
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
barolo schreef:
Ik ben het helemaal oneens met Piet. Het is een Forum en geen Markplaats. :wink:

http://www.porscheforum.nl/viewforum.php?f=10

Maakt idd. deel uit van het forum....

28 feb 2009 15:30
Profiel
M140i
Bericht 
barolo schreef:

Dat het een forum is, betekent dat je wat meer vragen kunt stellen over de aangeboden auto, snel extra foto's kunt krijgen, de verkoper kunt vragen naar zijn ervaringen met de auto of uitgevoerde onderhoudsbeurten en alle andere zinvolle vragen kunt stellen. Dat het een forum is, is geen vrijbrief om (in het verkooptopic) tamelijk zinloze opmerkingen te maken die er op neerkomen dat de vraagprijs veel te hoog is en dat de auto wel nooit verkocht zal gaan worden voor die prijs. Zeker als je die opmerkingen maakt als je toch niet in de auto geinteresseerd bent. Dat heet wat mij betreft niet discussieren, maar gewoon afzeiken zonder redelijk doel. Discussieren over prijzen kan best, maar dan in een algemeen topic over occassions, of via persoonlijke berichten als je daadwerkelijk in de auto geinteresseerd bent. In het verkooptopic zelf de hoogte van de vraagprijs betwijfelen, getuigt van weinig respect.

28 feb 2009 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Ben het wel met Piet eens, denk dat je mag afzeiken als iemand zijn auto op een belachelijke manier te koop zet zoals die Huib 1 laatst. Maar dit is een serieuze advertentie voor een in Nederland reele prijsstelling. Tuurlijk zal er via parallelimport misschien een beter deal te doen zijn. Volgens mij doen de Porsche dealers dit ook met wat jonge gebruikte Porsche om de BPM te omzeilen.

28 feb 2009 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Beste Piet en Peter - als jullie idd vinden dat er in de verkooptopics te veel wordt gereageerd door mensen die niet serieus in de markt zijn begrijp ik niet dat jullie zelf in dit onderwerp dan wel bijdragen aan deze 'vervuiling'. :shock:

Overigens voor de duidelijkheid en ter voorkoming van misverstanden: ik ben serieus in de markt voor een 997 cabrio tiptronic en heb vorige maand met verkoper ge'pbt over zijn auto (die toen op deze site stond met foto's van een hele andere 997, maar dat terzijde) en hem toen ook mijn mening gegeven. Hij heeft wel geluisterd want de prijs is omlaag gegaan inmiddels (maar - naar mijn mening - nog steeds te hoog voor een auto met deze km-stand, opties en historie en geen fabrieksgarantie). Bovendien heb ik de stellige indruk dat 996boy hier een 'voorbijganger' is die uitsluitend en alleen op het forum komt om zijn handelswaar aan te prijzen. Wellicht vergis ik me, wellicht niet. :?:

Anyway: dit is een forum. Als je niet wilt dat er hier op je handelswaar wordt gereageerd moet je hier je spullen niet plaatsen. En als je je aan de berichten van een ergert kun je er ook voor kiezen die niet te lezen. Ik vergelijk jullie opmerkingen wat dat betreft met die van mensen die zeggen dat er niet op tv is: je hoeft toch niet te kijken. :wink:

28 feb 2009 18:57
Profiel
3.2S
010
Bericht 
@Piet & Thomas: Gaan jullie je eens een keertje inlezen op het forum voordat je kommentaar op anderen geeft EN vul je profiel eens fatsoenlijk in.

28 feb 2009 20:32
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Waarom zou je je profiel in moeten vullen?

28 feb 2009 20:39
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Wat zou jij ervan vinden als iedereen hier zonder avatar en een audi commentaar op andere zit te geven.? :wink:

28 feb 2009 20:58
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende