Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:48



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
fuchs <--> thuiskomer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West-Vlaanderen (België)
Bericht fuchs <--> thuiskomer
Hallo,

Is het mogelijk het rubber van een thuiskomer 5 1/2J x 16" op een fuchs 6J x 16" te trekken?

Zoja ergens zo'n fuchsje te koop (eventueel replica)?

mvg
Jack-in-the-box


27 feb 2009 11:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ja, maar helaas geen fuchs te koop
_________________________________________
_____________________
racen? > http://www.raceforfun.nl
RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...


28 feb 2009 1:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Ik zou zo'n spuitbus met schuim in mijn auto leggen ipv een thuiskomer. Dat is alweer 5 jaar standaard bij de nieuwe P's.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


28 feb 2009 14:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West-Vlaanderen (België)
Bericht 
Tja, ik ben persoonlijk niet voor schuim.
Niemand een fuchsje te koop (staat doet er niet toe :D , prijs wel :lol: :twisted:)
of eventueel een andere porsche velg met et 36, 52 of 55 :wink:

mvg
Jack-in-the-box


28 feb 2009 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
barolo schreef:
Ik zou zo'n spuitbus met schuim in mijn auto leggen ipv een thuiskomer. Dat is alweer 5 jaar standaard bij de nieuwe P's.

Vergeet echter niet dat de thuiskomer onderdeel uitmaakt van de kreukelzone (i.i.g. t/m de 993) en je die dus zomaar niet verwijderen mag.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 feb 2009 16:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Ik heb jaren geleden wel eens een klapband gehad. Als ik toen een spuitbusje met schuim in mijn auto had gehad i.p.v. een reservewiel had ik daar nu nog aan de kant van de weg gestaan...


01 maart 2009 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
@Ewout...wegenwacht.......
_________________________________________
"There is no substitude"


01 maart 2009 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Die had die band ook niet meer aan elkaar kunnen lijmen, en mij hooguit naar een garage kunnen slepen etc. dat duurt mij allemaal te lang.
Met een reservewiel ben je allang weer op weg. :wink:


01 maart 2009 20:00
Profiel
Bericht 
WdePundert schreef:
Vergeet echter niet dat de thuiskomer onderdeel uitmaakt van de kreukelzone (i.i.g. t/m de 993) en je die dus zomaar niet verwijderen mag.


De tank is van veel te fijn staal om als kreukel zone veel energie te absorberen, en de spare ligt gewoon op de tank...Die kan alle kanten uit bij een aanrijding, en dat wordt dus de weg van de minste weerstand (ipv zelf de weerstand te zijn en energie te absorberen)

Mechanisch gezien kun je dit geen kreukelzone noemen... Maak dat de kat wijs


24 maart 2009 10:35
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West-Vlaanderen (België)
Bericht 
Deze kat geloofd het wel en heeft genoeg van die wieltjes in 964 - 993 wrakken zien liggen (waar ik dan ook het rubber vandaan heb. Die kromme staat hier om de hoek.)

We praten niet over een 911 waar zo'n wieltje op de tank ligt (deze hebben ori NOOIT een 16" wieltje).

mvg
Jack-in-the-box


Laatst bijgewerkt door jack-in-the-box op 24 maart 2009 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.



24 maart 2009 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Ben het helemaal eens met W. de Pundert en Jack- in- the-box!
Maakt wel degelijk uit. De specialisten uit Weissach hebben dit niet voor niets zo bedacht! :idea: :wink:


24 maart 2009 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Nog even ter aanvulling dan, heb laatst die thuiskomer nodig gehad ivm met een kapot ventiel.
Zowel de Anwb man als de banden specialist zeiden toen alle twee in koor;
Zorg wel dat die thuiskomer weer terugkomt in de kofferruimte, want hij maakt deel uit van de kreukelzone!.......Zegt dat niet genoeg? :wink:


24 maart 2009 19:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
check ook even je compressor. je zal de eerste niet zijn die 10 jaar zo'n compressor meezeult die vervolgens bij een lekke band niet blijkt te werken... :shock:

horn - compressor én spuitbusje in het vooronder...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 maart 2009 19:24
Profiel
Bericht 
specialisten in Weissach moesten het reserve wiel ergens kwijt.. dat is niet debatable...

Maar het verhaal van de kreukel zone... show me proof & documentation.. whitepapers, crashtesten met/zonder, een notice van Porsche dat het zo is.. of een user manual van een 964/993 waarin dit staat beschreven...

Niet "van horen zeggen dus"...


24 maart 2009 20:22
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
horn schreef:
check ook even je compressor. je zal de eerste niet zijn die 10 jaar zo'n compressor meezeult die vervolgens bij een lekke band niet blijkt te werken... :shock:

horn - compressor én spuitbusje in het vooronder...


Horn!, zelfs na zo n tijd deed ie het nog steeds, alhoewel de ANWB man had natuurlijk zelf veel betere apparatuur bij zich...... :wink:


24 maart 2009 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
West-Vlaanderen (België)
Bericht 
mayonaise schreef:
specialisten in Weissach moesten het reserve wiel ergens kwijt.. dat is niet debatable...

Maar het verhaal van de kreukel zone... show me proof & documentation.. whitepapers, crashtesten met/zonder, een notice van Porsche dat het zo is.. of een user manual van een 964/993 waarin dit staat beschreven...

Niet "van horen zeggen dus"...


Als ik iets tegenkom laat ik dit weten.
Kan iemand MTZ en ATZ doorzoeken? Jaren 1991-1994. (ik doe zelf ook even de moeite)
"Crash + 993" heeft op google voorlopig alleen foto's en filmpjes (niet echt wat we zoeken).
Ik wordt er zelf ook nieuwsgierig naar, maar ik blijf voorlopig bij mijn standpunt.

Bij een frontale botsing lijkt mij dat het volgende scenario zich voordoet:

1. bumper: Alu (niet de kunststoffen nep-bumper) verwerkt als eerste de impact

2. bumpersteunen (deze zitten 1/2 buiten het chassis en 1/2 in de zijbalken --> bij genoeg kracht plooien zijbalken hier al mee)

3. voorplaat (verticaal) met als rechtstreeks gevolg het plooien van de zijbalken bij genoeg kracht (lichte voorbuiging van deze balken is zichtbaar bij verwijderen bekleding)

4'. Onderplaat plooit mee (ook hier is een patroon voorzien)
4". thuiskomer wordt eivormig (bevindt zich tussen inpakt en een dwarsbalk voor de tank)

5. daar komt de kunststoffen tank aan gelukkig is er nog een dwarsbalk voorzien als laatste redding

6. Kracht genoeg --> tank --> kaboem!!

Nu opzoek naar meer wetenschappelijke informatie :shock: :D :?

mvg
Jack-in-the-box


25 maart 2009 12:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.