Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:39



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
ombouw 3,0 naar 3.2 911sc 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht ombouw 3,0 naar 3.2 911sc
hallo
ik ben begonnen met de ombouw van mijn 911 1982 3.0 naar 3.2,vanwege versleten 3.0.
nu kom ik het volgende tegen!
mijn eigen versnellingbak is een 915
maar deze past niet in de drukgroep van de 3.2!
zou ik de hele koppeling en vliegwiel van de 3,0 ook moeten overzetten?
(deze plaat is kleiner met kans op doorslippen]
en zo ja hoe moet het dan met de sensoren die niet op het oude vliegwiel zitten?
wie o wie heeft hier ervaring mee????
gr pope


01 maart 2009 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
De 3.0 laten reviseren?
Uiteindelijk financieel misschien de meest verstandige keuze.
Die 3.2-motor raak je vast wel weer kwijt.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


01 maart 2009 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ik ben niet technisch genoeg om de vragen te bantwoorden, maar ben bang dat je van het één in het ander terecht komt. Dus ik sluit mij aan bij de reactie van Nicolo.

Mogelijk dat de echte techneuten nog goede tips hebben??

Succes in ieder geval
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


01 maart 2009 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hoi

Ombouw van 3.0 naar 3.2 kan zonder veel problemen.

Je moet ervoor zorgen dat:

1.Je de complete kabelboom + "computer" hebt.
->De "computer" komt onder de bestuurderszetel te zitten.
->Voor het leggen van deze kabel dien je wel een gat te boren in de kas en dit aan de opstaande plaat (bestuurderszijde pasagierzetel) enkele cm boven de bodem, kwestie later geen problemen te krijgen met vocht.

2.Die 915 boite -> kan perfect tegen deze 3.2 motor. Je zal wel het vliegwiel van een '86 moeten plaatsen tegen de 3.2 kwestie alles afgestemd te krijgen met de 915 boite.

Wat de sensors betreft deze zitten op de 3.2 motor en moeten gewoon afgesteld worden opdat men nog nat 0.8mm heeft tussen de tandkrans en de sensor.
Je hebt dus als het ware 2 tandkransen 1voor de sensors en 1 voor de startmotor.

hopelijk ben je iets met deze info.

En anders even bij Erwin polsen :wink:

Grts
Porscheke


02 maart 2009 11:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
hoi
bedankt voor de reaktie
als ik het vliegwiel van de 3.2 1986 laat zitten,en gebruik de drukgroep van de 3.0 1982 komt de starterkrans ongeveer 2cm naar buiten .
hoe los ik dat op?
gr pope


02 maart 2009 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hoi

Ik begrijp je probleem niet zo goed. :?:

Als je het vliegwiel van '86 (zit met 9 bouten vast) op je 3.2 hebt zitten heb je reeds een tandkrans -> deze dient dus enkel voor de sensoren.

Vervolgens dien je de complete drukgroep te monteren op dit vliegwiel (Sachs is hier een goede keuze)
De tandkrans voor de startmotor zit samen met deze drukgroep gemonteerd.

Weet het niet meer van buiten maar het kan perfect dat deze laatste tandkrans groter is in diameter dan deze van het vliegwiel.....maar deze hebben niets met mekaar te maken...

Hoop je hier verder mee te helpen

Grts
Porscheke


02 maart 2009 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
ivm de kabelboom en computer.

Zou het niet mogelijk zijn om de k-jet over te plaatsen op de 3.2 ?


02 maart 2009 15:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
porscheke schreef:
Hoi

Ombouw van 3.0 naar 3.2 kan zonder veel problemen...

:lol: :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


02 maart 2009 19:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
hoi bedankt
ik heb de motor gekocht met kabelboom en computer dus dat is geen probleem,
verder klopt het dat ik op het vliegwiel van de 3.2 een krans heb vooer de sensoren.
monteer ik nu de drukgroep van de 3.0 zit daar inderdaad ook een starterkrans,
als ik op het oude blok(de 3.0) meet zit de starterkrans tussen de 3 en 4 cm vanaf de rand van het blok
monteer ik deze op de 3.2 zit de starterkrans tussen de 5en 6cm dus denk ik dat dat een probleem wordt.
het mooste zou zijn als de starterkrans direct naast de krans voor de sensoren komt,
ik ga nog wel even door met zoeken


02 maart 2009 20:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.