Auteur |
Bericht |
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Bult op band... mag dat (nu al?)
Achterop de C2 heb ik Conti's Sportcontact 2 tubeless N2 liggen, maat
255/40 ZR 17 (P3HK) speciaal voor op de P. gefabriceerd.
Dit setje ligt er nog geen 10.000 km. op. Er wordt niet idioot met de P. gereden, c.q. volgas opgetrokken ofzo. Profiel is ook nog zeer diep!
Nu tref ik net bij het wassen van de auto een bult aan op de wang van de band.
Dat riekt ernaar dat het richting klapband gaat. Dus heb ik de bandenboer gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen.
Wat vinden jullie?
- gaat het hier om een fabricagefout?
- is het normaal dat dit type band maar zo kort meegaat?
Alvast bedankt voor jullie tips!
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
02 maart 2009 19:08 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
het oprijden van een stoeprand kan al voldoende zijn om de gordels in de wang van een band te beschadigen. ben je niet een keer door een kuil in het asfalt gereden met hogere snelheid. (dit schijnt de laatste tijd vaker voor te komen)
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 maart 2009 19:11 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Staal in de band is geknapt als gevolg van een put bij redelijke snelheid of zoals reeds vermeld door het oprijden van de stoeprand.
Jammer genoeg ben je niet de eerste die dit tegenkomt.
(komt redelijk vaak voor bij laag profiel banden)
mvg
Jack-in-the-box
|
02 maart 2009 19:17 |
|
|
Turbi
|
Woon in buitengebied, kuil o.i.d. zou dus wel kunnen ja...
Nog tips misschien voor een ander type band?
(Voorop liggen Michelins 205)
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
02 maart 2009 19:38 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
zie je nou ???
Hoe'st met die andere dikke wang ?
|
02 maart 2009 20:12 |
|
|
Turbi
|
Hééé... daar hebben we LeoH weer! Waar zat je nou man?
Ja, ik woon midden in het bos en werk met paarden, vandaar de kuilih!
Compleet off-topic, maar wat wil je met LeoH:
Bij AH zijn ze het P-terrein aan het verkleinen (niemand winkelt daar meer hè?) en daarom liggen er daar nu rijplaten... Vandaar misschien de bult op de band...? En als ik door zo'n hobbel met mn smoeltje op het stuur sla, ja... dan hebben ik jouw branche weer nodig! Antibiotica zou hebben moeten helpen, zei die kwast, maaarrreehh... Ik kieper er nu maar waterstofperoxide in, een "paardenmiddel", maar who know's!
Voor de frozen-shoulder krijg ik steroïden injecties, kan ik weer sturen
Maar zinnige tips hebbie dus niet voor me... Hmmm
|
02 maart 2009 20:32 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 maart 2009 20:36 |
|
|
Turbi
|
@ dannyl: inkoppertje... maarrrehhh... dievinnikzolelijk...
|
02 maart 2009 20:49 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Wij steken een scalpel in z'n bult ....geeft "lucht"
Nah, ok. Niet mee doorrijden dus, nwe bandje, 1 is genoeg vanwege diepe profiel, Conti is TOP. Rekening naar rijplatenboer Molen934 en gassen.
|
02 maart 2009 20:50 |
|
|
Turbi
|
@ LeoH: al gedaan, porz nu verlaagd model.
Heb ook scalpel (Swann inlay) in eigen bekkie gejenst! Dank voor tip!
(Ik opereer nl. wel eens huisdieren en heb zulke dingen dus op tafel liggen naast de metacam, dus pas maar op, met die gezellige meeting hier in P.)
|
02 maart 2009 21:22 |
|
|
Turbi
|
@ LeoH: Bandenboer gebeld. Zit bij Conti om de hoek. Da's mooi. Had-ie bandje liggen. Zegt-ie: "Da's 255". Ik zeg: "Klopt, da's de maat, nu de prijs roepen". Zegt-ie: "Da's 255. Eerst komen, dan jippie, dan poetsen". Ik d'r heen, hennegies an, want bang dat bandje ploft. Porker op brug, bandje d'r af. Ai, ai, ai... camber niet goed. Ik kijken. "Klopt, dwaas aan lopen schroeven met een circuitdag zeker!". Nieuw bandje d'r op. Porker op andere brug, overal infuusjes aan. Moest uitlijnen. Ik onder P. bodemplaat d'r af schroeven. Man op computer tikken. Mooie cijfers uitgezocht. Zegt-ie: "Nu band geen 255 meer". Zeg ik: "Welles, staat erop, hierzo". Zegt-ie: "Pak dan nog maar koffie". Nu Porker weer recht zo die stuurt. Kost duur. Nu rekening opsturen naar Molen934, want dat moest van jou...
N.B.: bandenboer sponsort Nicky Catsburg en ja: ik schrijf ook kinderboeken
|
03 maart 2009 19:07 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
....................
U heeft het einde van dit topic bereikt. Druk Pg-Up :arrowu:
Help
|
03 maart 2009 19:39 |
|
|
Turbi
|
Helpt niet... Blijf jippie, hoewel poosje nie mocht praten nie!
Vond het gewoon gezellig hier opt forum... Of moet ik naar de Maukers...
|
03 maart 2009 20:01 |
|
|
Stijn van Kooten
|
je kon nie hard rijen nie en nie sture nie
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
03 maart 2009 20:42 |
|
|