Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:35



Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
993 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Q&A schreef:

Ze geven ook een jaar garantie op de motor by the way en dat kan je uitbreiden tot 3 jaar.


Alleen bij een nieuwe(re) auto als ik mij niet vergis.


26 feb 2009 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Leuk draadje. Wat gaat dit allemaal kosten?

Kennen jullie iemand die zijn 993 TT heeft gechipt? Ik zit er ook wel eens aan te denken......

Porschecentrum Twente heeft het chippen me afgeraden.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


27 feb 2009 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Waarom?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 feb 2009 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Omdat Porsche bewust een reserve zou houden en verder de levensduur van de motor zou beinvloeden. Dit is ongeveer de strekking van het verhaal. Ook zouden de beloofde pk's (er wordt soms bijna 100 pk extra beloofd) nooit op deze wijze kunnen worden behaald. Zie bijvoorbeeld onderstaande link.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Porsche-911-993-BI-TURBO-408pk.html#header

Nu ben ik zelf niet zo technisch dus het verhaal kan iets afwijken.

Ik heb er hier al veel over gelezen maar ik kom bijna niemand tegen die het bij zijn eigen Porsche heeft gedaan. Dan heb ik het voornamelijk even over turbo rijders.

Ik geloof overigens wel dat het werkt bij TDI'tjes. Die worden zelfs door dealers gechipt.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


27 feb 2009 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Teun schreef:

Ik heb er hier al veel over gelezen maar ik kom bijna niemand tegen die het bij zijn eigen Porsche heeft gedaan. Dan heb ik het voornamelijk even over turbo rijders.


www.rennlist.com

www.6speedonline.com

Lees en denk ineens dat het heel vreemd is als je niet de turbo's laat chiptunen... :wink:


27 feb 2009 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Bij Ziptuning zelfs 92pk winst! Terwijl de 996 turbo er 'maar' 45pk bij krijgt. De 993 turbo toch de betere auto ;)

Of kostenbesparing speelden bij de 993 turbo nog niet zo'n grote rol als bij de 996 turbo, en heeft daardoor meer reserves
:twisted:

Teun, ik geloof dat er op het forum wel een 993 Turbo met een WLS ( II en/of I ) pakket zit. En dat is ook 'tuning', weliswaar uitgevoerd door Porsche zelf.

Als ik de keuze bij aankoop zou hebben tussen een model 'standaard 408pk' of een gechipte (laten we zeggen met 450pk) zou ik waarschijnlijk voor origineel gaan...


02 maart 2009 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
WLS I en (zeker) WLS II is meer dan alleen chippen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 maart 2009 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sanhi schreef:
Bij Ziptuning zelfs 92pk winst! Terwijl de 996 turbo er 'maar' 45pk bij krijgt.


De 996 turbo X50 gaat bij ziptuning vwb de topsnelheid van 289km/uur naar 303 km/uur...

Alleen zo jammer dan de 996 turbo X50 al 307 km/u loopt in standaard vorm.

Dus ik neem de cijfers van ziptuning met een schepje zout.

Citaat:
De 993 turbo toch de betere auto ;)


Nee hoor. Op alle fronten minder. Ok, luchtkoeling is een plus, maar dat vind ik binnenkort ook niet meer... :wink:


02 maart 2009 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Devils son schreef:
[ Ok, luchtkoeling is een plus, maar dat vind ik binnenkort ook niet meer... :wink:



zit je in de "koop" fase :wink:
cool ben benieuwd welke het word


robert
_________________________________________
remmen is angst


02 maart 2009 21:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rob964.c4 schreef:

zit je in de "koop" fase :wink:


Yep... Verwacht begin volgende maand toe te slaan.

Citaat:
cool ben benieuwd welke het word


Ik ook. :wink: Kijk nl. naar meerdere turbo's.


02 maart 2009 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
MarkS schreef:
WLS I en (zeker) WLS II is meer dan alleen chippen.


Ik doelde ook niet zozeer alleen op het chippen, meer op de tuning. Omdat Teun eerder aangaaf dat dit door Porsche centrum Twente werd afgeraden.

WLS-I heeft alleen een extra oliekoeler en andere ECU 'map'. Dit laatste is precies wat de chippers ook aanpassen. Waarmee ik wil aangeven Porsche zelf ook die reserves in het 993 turbo blok gebruikt. En bij WLS-I af fabriek ook de gewone garantie.

WLS-II gebruikt de grotere turbo's maar intern aan de motor wordt niks gewijzigd.

Volgens mij is het redelijk safe om met een 440pk chip te rijden. (Mits de additionele (of grotere) oliekoeler ingebouwd wordt.


Citaat:
Op alle fronten minder.


Ja, oa. minder afschrijving :lol:


02 maart 2009 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Devils son schreef:

Yep... Verwacht begin volgende maand toe te slaan.


Ruil je de 964 in of komt die te koop?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 maart 2009 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sanhi schreef:

Ja, oa. minder afschrijving :lol:


Dat wil ik nog wel eens zien en voorts is het alleen van belang als je van de auto af wil... Ok, dan is het natuurlijk wel van belang bij een 993... :twisted:


02 maart 2009 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Maarten schreef:

Ruil je de 964 in of komt die te koop?


Die komt te koop.


02 maart 2009 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Sanhi schreef:
Volgens mij is het redelijk safe om met een 440pk chip te rijden. (Mits de additionele (of grotere) oliekoeler ingebouwd wordt.


Dat denk ik ook. Ik sta er alleen van te kijken wat zo'n Porsche factory retrofit kit 430HP kost (ruim 5k). Dan is chippen en additionele koeler afzonderlijk inbouwen een stuk voordeliger.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 maart 2009 22:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht 
Deze is mooi, uit 2004 met 24.000km 8)

Afbeelding

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=44164267

8)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


02 maart 2009 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Staat vast op de shortlist van Devils son.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


02 maart 2009 23:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht 
Het is de mooiste 996 Turbo die momenteel te koop staat. En ook een van de duurste. Maar wie weet zonder inruil....
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


02 maart 2009 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
MarkS schreef:
Dat denk ik ook. Ik sta er alleen van te kijken wat zo'n Porsche factory retrofit kit 430HP kost (ruim 5k).


Bij Carnewal kost gek genoeg de 430hp kit 5.495 euro. (430pk ECU , olie koeler) de 450hp kit (450pk ECU, olie koeler en verse KKK-24 turbo's) 5.995 euro. :roll:

Bij FVD verkopen ze alleen de gemodificeerde ECU (440pk) voor rond de 2.000 euro. Dit is dus een complete DME, vermoedelijk omdat de MY96 ECU niet te flashen valt. MY97+ ECU zijn wel flashable. Maar dan ontbreekt nog steeds de extra oliekoeler, die ook nog ingebouwd moet worden...


02 maart 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Specialist In Porsche 911 3.0 RSR 993 GT2
Apeldoorn
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


03 maart 2009 12:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
@Sanhi, ik had ze ook bij Carnewal zien staan. Inderdaad een vreemd prijsverschil tussen de WLS430 en WLS450.

Als je toch aan nieuwe turbo's toe bent dan is de WLS450 een goede deal lijkt me. Maar dan wordt het turbo gat een stuk groter dan met de standaard turbo's. En dat vindt weer niet iedereen prettig rijden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 maart 2009 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Klopt, schijnen 350-400 tpm later in te komen. Zou ik zelf niet prettig vinden (alhoewel niet uit eigen ervaring). Tegenwoordig schijnen er ook hybride varianten te zijn. Als ik in de markt zou zijn voor nieuwe turbo's dan zou ik mij laten informeren op de hybrides.

Wat dan weer voor de WLS-II pleit, is dat het origineel Porsche is.

Uit het lijstje van Van den Berg kan je zien dat er motorisch (internals) geen wijzigingen hebben plaatsgevonden.


03 maart 2009 14:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
mooi wim !

zou alleen een mooi onderstel en open uitlaat systeem erop laten zetten... gaat al hard zat zo'n ding...na een week weet je niet beter..
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


03 maart 2009 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 993 Turbo
wanneer komen de foto's nou? of ben je ermee gestopt? :lol: :shock:


02 mei 2009 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 993 Turbo
Foto's en resultaten komen nog.
Heb een tijd op de turbo's moeten wachten. Alles is er nu en ik ben het spul aan het afbouwen.
Heb het ook ppptt druk, zakelijk en ook privé. Een kleine van nu ruim acht maanden vergt ook veel tijd.
Maar dat is dan wel quality time. Als alles klaar is dan komt de reportage.

Fijn weekend,
Ronald.


02 mei 2009 15:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.