Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:19



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche waardevast... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik ook niet. Het liefst had ik er van allebei één, een luchtgekoelde en een watergekoelde. 8)


03 maart 2009 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Moet kunnen met de huidige prijzen van de watergekoelde. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


03 maart 2009 16:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
heb het liefste mn huidige liefde , een Porsche design waterkoker


Afbeelding
_________________________________________
Timeless objects


03 maart 2009 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
amandus schreef:
heb het liefste mn huidige liefde , een Porsche design waterkoker




Daar krijg je het water zeker wel ver over de 100° mee 8) :mrgreen:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


03 maart 2009 19:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Altijd makkelijk gezien de klimaat verandering , kan overal een EI koken :lol: :lol: Afbeelding
_________________________________________
Timeless objects


03 maart 2009 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
WdePundert schreef:
2000 gtv schreef:
zal bijv ondergetekende kiezen voor een 997 en niet voor een 993(of 996).etc etc :wink:

Ik wil hier weer geen discussie over water- of luchtkoeling, maar als je fan bent van luchtkoeling en het bijbehorende geluid kan die keuze toch anders uitvallen.


Er zullen best uitzonderingen zijn en een aantal zullen zelfs de schijn blijven ophouden (niet aangesproken voelen), maar het zal voor vele toch een financiële afweging zijn. :shock: :arrow: :wink: Bij mij in ieder geval een klein beetje wel. :scratch:


03 maart 2009 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
+1
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


03 maart 2009 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
WdePundert schreef:
2000 gtv schreef:
zal bijv ondergetekende kiezen voor een 997 en niet voor een 993(of 996).etc etc :wink:

Ik wil hier weer geen discussie over water- of luchtkoeling, maar als je fan bent van luchtkoeling en het bijbehorende geluid kan die keuze toch anders uitvallen.
Dat zit meer tussen de oren denk ik(letterlijk ha ha )Ik vind een 996/7 beter klinken dan een 993.Zo'n nieuw blok loopt gewoon mooier en klinkt beter imho.
Porsche doet daar natuurlijk ook de nodige moeite voor.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


04 maart 2009 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Iedere keer komt de discussie lucht/waterkoelers naar voren, ook de discussie omtrent de Pl*f motor van de 996 3.4 maar feit is wel dat de 996 3.4 sterk in prijs is gedaald, veel sterker dan zijn opvolger de 996 3.6.

Ik heb vanaf juli 2008 tot nu de prijzen bijgehouden van verschillende porsche's via autotrader gezocht, mijn enige criteria was dat de auto maximaal 120.000 Km op de teller mag hebben. Vervolgens heb ik via autotrader op prijs gesorteerd en iedere maand van de 2 laagst geprijsde porsche's het gemiddelde bedrag genoteerd.

Ik weet het is geen super goede vergelijking maar geeft wel een indicatie van de verschillen in afschrijving tussen de verschillende porsche's. Ook wordt dus geen rekening gehouden met verschillende uitvoeringen qua opties.

Wat opvalt is dat vooral de "standaard" uitvoeringen redelijk dalen maar de rest toch redelijk constant blijft. Hieronder het overzicht van wat ik heb bijgehouden:

Type: Juli 2008: Maart 2009:

993 35K 30K
993 4S 55K 55K
993 Turbo 60K 60K
996 3.4 39K 31K
996 3.6 55K 55K
996 turbo 60K 58K
996 GT3 67K 65K
Boxster 2.7 25K 22K
997 3.6 83K 75K

Wat opvalt is dat de 996 3.4 gelijk is gedaalt (8K) aan de nieuwe 997, wat erg veel is, ervan uitgaande dat nieuwe auto's meer afschrijven dan oudere auto's.

Met deze stelling wil ik niet weer een discussie openen omtrent de 3.4 motor maar het brengt bij mij toch weer twijfels naar boven nu te kiezen voor een Boxster of een 911 (3.4).

Hierover heb ik nog wel een vraag, revisie van de 3.4 motor kost al gauw zo'n 10.000 euro maar zijn er ook 3.4 of 3.6 ruilmotoren verkrijgbaar voor minder dan 10.000 euro excl. montage?

Of toch kiezen voor een 993? of toch een boxster 3.2S? Het blijft een moeilijke keus, feit is wel dat alledrie bovengenoemde types verkrijgbaar zijn tussen de 25K en 35K en ik blijf nog wel even twijfelen. PS, miss ook belangrijk voor de keus, er zal maximaal 5K per jaar worden gereden met de P.

Groetjes,

Martin


04 maart 2009 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
In een draadje op Pelican over 996 motoren in pre-996 carosserien (heb er hier nog wat over gepost) werd toch weer gezegd dat een 996 blok USD 12k kost. Dacht eerlijk gezegd dat Porsche die prijzen fors heeft opgetrokken (in ieder geval in Europa dan) naar iets van 20 mille. Iemand die dat kan bevestigen?

Edit: stukje gevonden op 911uk.com. Ruilmotor voor 996 zou GBP 6.200 excl BTW kosten. Iets van E 8.500 incl BTW dus. Incl. plaatsen zou je dus in de buurt van de 10k uitkomen.
For as long as I can remember I've always been told/read that the Metzger GT1 based engines in the 996 (turbo/GT3/GT3RS/GT2) cost £30-35k+ and the M96 Carrera engine was around £12k fitted.

As can be seen from the print-out below and from the other figures,this big price differential is in fact not the case,the GT1 based engine can be had for a lot less, meaning owners should not be as frightened of an engine failure as they might otherwise be (notwithstanding the low probablity of that occurance in one of those engines).

A friend of mine who has access to the online Porsche PET system got prices for both our car's engines (his a 996 turbo tip and mine 996 GT3 MKII) on an outright purchase basis, and on an exchange basis (hand in your old/damaged engine, and get a reconditioned/new one instead)

The outright GT3 engine costs £29,997.30+VAT vs £17-18k+VAT for a 996 carrera engine. But who actually buys a GT3 engine outright?

A more relevant comparison is their respective prices on an exchange basis:-
The GT3 engine costs £18,465.60+VAT a facelift Carrera engine is £6,200+VAT. (Clearly the Carrera exchange engines are being highly subsidised by Porsche to make up for all those IMS failures)

This argument holds even stronger with the turbo tip engine, where the spreads between outright and exchange are even more pronounced (ie Outright turbo tip vs Carrera is even more mislaeading when compared to exchange vs exchange)

In other words people are not comparing like for like. They have been comparing the outright purchase price of a GT1 based engine with the exchange price for the Carrera engine.

I've been told that one of the reasons why the exchange price for the GT3 is so 'reasonable' wrt the Carrera engine is because when they give you a replacement Carrera engine it tends to actually be new (people that have seen them say they look completely new) whearas if a GT1 based engine goes pop they are usually just reconditioned as it's not usually terminal.

Prices for the GT1 based block parts are pretty cheap:-

Cylinder head complete ad ready to install £1,800
Crank £3000
casings £3k per side
Crankshaft bearings £400
Big end bearings £150
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 maart 2009 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Grappig staartje BMC! Even een tijdje volhouden zou ik zeggen.


04 maart 2009 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
MS964 schreef:
Grappig staartje BMC! Even een tijdje volhouden zou ik zeggen.


Ik ga er zekers mee door, in april wordt hij weer geupdate :D

Citaat:
Cylinder head complete ad ready to install £1,800
Crank £3000
casings £3k per side
Crankshaft bearings £400
Big end bearings £150


Wat ben je hier van nodig wanneer het bekende probleem bij de 996 3.4 optreed?


04 maart 2009 14:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
gast schreef:
Hoe minder van gemaakt :arrow: des te minder afschrijving op heel lange termijn.


Zo zit de markt echt niet in elkaar. Bijvoorbeeld, van de 356 zijn er echt behoorlijke aantallen gemaakt. Er zijn genoeg voorbeelden van merken en types die in veel minder grote aantallen gemaakt zijn en toch niet zo veel waard zijn als een 356. Ik vind de klassieke automarkt daarom altijd heel ongrijpbaar.


04 maart 2009 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
bmc schreef:

Cylinder head complete ad ready to install £1,800
Crank £3000
casings £3k per side
Crankshaft bearings £400
Big end bearings £150
Wat ben je hier van nodig wanneer het bekende probleem bij de 996 3.4 optreed?


Niets volgens mij. Geciteerde draadjes gaat over 2 verschillende dingen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


04 maart 2009 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
bmc schreef:
Wat opvalt is dat vooral de "standaard" uitvoeringen redelijk dalen maar de rest toch redelijk constant blijft. Hieronder het overzicht van wat ik heb bijgehouden:

Type: Juli 2008: Maart 2009:

993 35K 30K
993 4S 55K 55K
Martin


Standaard 993 30k lijkt me wat te laag ingeschat wanneer ik de huidige prijzen mag geloven (TJ, Wolbert, Krey, PCT).

Verder informatief lijstje :D


04 maart 2009 19:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht 
bmc schreef:
Type: Juli 2008: Maart 2009:

993 35K 30K
993 4S 55K 55K
993 Turbo 60K 60K
996 3.4 39K 31K
996 3.6 55K 55K
996 turbo 60K 58K
996 GT3 67K 65K
Boxster 2.7 25K 22K
997 3.6 83K 75K


Interessant lijstje. Ik bied op het forum mijn 996 3,6L aan voor 43,5k maar bemerk tot nu weinig animo. Auto heeft wel 125k gelopen maar is in een onberispelijke staat. Misschien doet de crisis toch meer dan autotrader laat zien. Ik ben me er wel bewust van dat de kleurencombinatie van mijn P (die ik erg mooi vind natuurlijk :wink: ) niet een ieders smaak is. Tja...
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


04 maart 2009 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht 
ASW schreef:
bmc schreef:
Type: Juli 2008: Maart 2009:

993 35K 30K
993 4S 55K 55K
993 Turbo 60K 60K
996 3.4 39K 31K
996 3.6 55K 55K
996 turbo 60K 58K
996 GT3 67K 65K
Boxster 2.7 25K 22K
997 3.6 83K 75K


Interessant lijstje. Ik bied op het forum mijn 996 3,6L aan voor 43,5k maar bemerk tot nu weinig animo. Auto heeft wel 125k gelopen maar is in een onberispelijke staat. Misschien doet de crisis toch meer dan autotrader laat zien. Ik ben me er wel bewust van dat de kleurencombinatie van mijn P (die ik erg mooi vind natuurlijk :wink: ) niet een ieders smaak is. Tja...


996 3.6 is inmiddels geen 55K meer, maar in beginsel overal onder de 50K gevallen (exemplaren met weinig kilometers zijn een uîtzondering). Kijk maar bij Theo Jansen die wederom een aantal 996's in prijs heeft verlaagd. De 996 GT3 is inmiddels ongeveer 55K (check website van Jos de Bock). De 996 Turbo is op sommige plaatsen 50K (vraagprijs = geen verkoopprijs!). Anderzijds zijn goede 996's 3.4 nog steed duurder dan 31K (check Witmer & Odijk die een aantal mooie aaanbiedt)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


04 maart 2009 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Vind het lijstje ook een beetje generaliserend. Zoals Piet al schrijft zit is er meer op de markt dan simpel een 996 3.6, 3.4 of 993. De 996 weet ik dan toevallig zelf wel het een en ander van en er zit zowieso al een behoorlijk verschil tussen de 1998 en 2001 modellen. Hetzelfde zie je bij de nieuwere 997 nu ontstaan. Ook de 993 is nog wel onder te verdelen in een aantal modeljaren met daarbij behorende prijzen.
Daarnaast is het de schaarste van een auto wat voor een deel de prijs bepaald. Een flink gereden 993 of 996 met de nodige gebruikssporen zal heel wat minder waard zijn dan een exemplaar dat er tip-top uit ziet en waarvan de hele historie compleet is. Zo zie je inderdaad best 993'en van rond de 30k maar ook best enkele in top conditie voor ruim 40k. Zelfde met een 996 3.4. Een hele vroege 98'er is voor onder de 30k te vinden maar een model 2001 dat in uitstekende conditie is zit ruim over de 40k heen.

Kortom, een leuk lijstje maar de markt is wel wat genuanceerder.

Daarnaast kan het me verder weinig wakker houden. Een auto als een Porsche koop je niet als investering. Het is en blijft een auto en hoe exclusief ook, de waarde van auto's fluctueerd met de economie mee. Als ik de 911 had gekocht om te hopen zo weinig mogelijk af te schrijven had ik mijn geld beter in andere dingen kunnen stoppen, dan hed het zelfs nu geld opgeleverd. Dus het devies, gewoon rijden en genieten :idea:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 maart 2009 0:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
je koopt nergens een fatsoenlijke 993 voor 30k!

anton964


05 maart 2009 0:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Natuurlijk valt er (heel) veel op zo'n lijstje af te dingen, en is de markt en elke specifieke situatie veel genuanceerder. Echter, als leidraad om de trends mee af te lezen is het een aardig hulpmiddel. :idea:


05 maart 2009 1:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
anton964 schreef:
je koopt nergens een fatsoenlijke 993 voor 30k!

anton964


Dat zegt bmc dus ook niet. Criterium is:
Max 120 kms op de teller [..] en vervolgens heb ik via autotrader op prijs gesorteerd en iedere maand van de 2 laagst geprijsde porsche's het gemiddelde bedrag genoteerd.


05 maart 2009 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zoals ik in de originele post ook al vermelde, en wat hierboven ook herhaald wordt, ik kijk naar het aanbod en niet naar de waarde. En bij het aanbod kijk ik iedere maand alleen naar de 2 laagst geprijsde onder de 120K op de teller.

Ik ben me er zelf dus ook van bewust dat dit niet echt een goede genuanceerde meting is. Maar het geeft wel redelijk de trend aan.

Wat ik me toch iedere keer afvraag is als er nu al eens harde cijfers bekend zijn over het falen van de 3.4 motoren in vergelijking met andere porsche motoren, de 3.4's worden namelijk steeds aantrekkelijker. Maar door de verhalen neig ik steeds meer naar een boxster 3.2 of een 993 of 964. Ik weet dat dit een erg breed spectrum is aan keuze maar na 30 a 35K uit te geven heb ik niet zoveel zin om nogmaals 10K uit te geven. Het blijft lastig :shock:

Groetjes,

Martin


05 maart 2009 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
vraag vs aanbod
_________________________________________
Got coffee?


05 maart 2009 13:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
bmc schreef:
maar na 30 a 35K uit te geven heb ik niet zoveel zin om nogmaals 10K uit te geven. Het blijft lastig :shock:

Groetjes,

Martin

Ook bij een ander model bestaat de kans om op dit soort extra uitgaven uit te komen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


05 maart 2009 17:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht 
maurice schreef:
Dus het devies, gewoon rijden en genieten :idea:


Ik wou graag wat 'anders' maar gezien het niet storm loopt en mijn P verder wel geweldig is, was ik zelf ook reeds op bovenstaand idee gekomen :wink: :D
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


05 maart 2009 23:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: misteralz


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.