Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:50

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Ruding was gisteren bij Paul Witteman , die zei dat ie de puinhoop van den Uyl heeft opgeruimd , eigenlijk sugereerde hij dat de geschiedenis zich gaat herhalen als het pluche het tijdens deze crisis niet goed doet ......ik denk dat ie daar gelijk in heeft .

Wat nieuwe medewerkers betreft , ik noem het de patatgeneratie , niet gewend een uurtje over te werken of een daggie ekstra te werken.

En wat de bank/verzekerings mannen , deze noem ik de roofridders van de maatschappij :evil:

03 maart 2009 22:43
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Je moet die Porsche ergens van rijden :mrgreen: :roll: :drive: :salut:
Op tijd de pleiterik gemaakt....

04 maart 2009 0:10
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
amandus schreef:
ik noem het de patatgeneratie

:thumleft: Sterk, ik dus ook! En dezelfde ervaringsdeskundige helaas ook nog.
Heb er één gehad, die de TomTom letterlijk opvolgde: uw bestemming bereikt....belde die op....ik zie alleen maar koeien :twisted:
Had ik nog geluk dat ie geen sloot ingereden is omdat de TT hier rechts zei....

04 maart 2009 0:35
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Net boven de 200 gesloten. Ben echt benieuwd hoe lang dit doorgaat. De goeroes hebben het nu al over 150. Wacht dus nog maar even met kopen.

05 maart 2009 19:06
Profiel
Timeless
Bericht 
Denk niet dat ie zakt tot 150 , wel tot 190 , daarna gaan ze weer kopen , zit in de mens , willen belazerd worden en geen koopjes missen ......zelf heb ik ook zoiets van , bij 190 eens kijken wat er te koop is en onterecht te laag is gewaardeerd......

Echter ben geen GURU en doe mn ding op fingerspitsgevoel.....met alles eigenlijk :?

05 maart 2009 19:13
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Denk zelf aan 185 als koopnivo. Ook nergens op gebaseerd overigens... Jij komt inderdaad wel gevoelig over Marc :mrgreen:

05 maart 2009 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
@ Maarten, Rendo, Amandus: ja, die patatgeneratie... misschien hebben we ze zelf wel zo opgevoed :?: De tijden dat het niet op kon liggen toch nog vers in ons geheugen (voor de plof van de internetbubble). Helaas merken we er allemaal nu de na-weeën van. Wij hadden laatst een "blaag" die voor ons wel als redacteur aan de slag wilde. Bleek dat-ie wél eerst een auto wilde, alle apparatuur en verbindingen betaald wilde hebben en een startsalaris van € 2,5K p.m. :shock: Ja, want zijn opleiding (waarschijnlijk gefinancierd met een dexiapolis) moest-ie toch wel wat voor terugzien (hoewel enige werkervaring ook compleet ontbrak).
Beleggen met aandelen moet je alleen maar doen imo als je het geld over hebt. Ik had ooit eens wat over, heb het in een pensioenachtig iets laten zetten en zie daar nu ook de verliezen van op papier. En gainriden kan je alleen maar doen, in welke (crisis-) tijd dan ook, als je echt heeel veeel euri over hebt... Met de percentages van vandaag is ook dat niet realistisch als je als simpele particulier iets wilt doen. Heeft geen zin. Dan moet je voor je beroep iets op/met de beurs doen, en dan is het vaak weer met andermans geld, dus verdien je per saldo ook weer wêhnag...
En je zeker niet te goed voelen om nu eens met wat minder genoegen te moeten nemen. Dat betreft meestal toch slechts de 3e vakantie, het wekelijks 3 x uit eten, etc. Vraag maar aan LeoH: ik doe gewoon nu de boodschappen bij aldi en lidl. Met AH gaat het toch wel prima... zie NOS!

05 maart 2009 19:20
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Laat de Lidl dan ook maar links liggen. :wink:

05 maart 2009 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
@ Jort: degelijk duits bedrijf, net als ons merk... Maarrrehh: ik schaam me er dus niet voor (hoevelen doen dat wél, als zij niet "gezien" worden bij de juiste winkels) en ik eet vanavond gewoon weer zalm, crisis of niet!

05 maart 2009 19:52
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Heel boeiend. Ik eet Thais van de AH. Iemand nog zinnige input?

05 maart 2009 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
@ Maarten: Ja! Niet mekkeren jij! Nu ook een kerel wezen (die men voor de crisis zo prachtig kon uitbeelden), je verlies nemen, niet klagen maar dragen en er wat aan DOEN...

05 maart 2009 20:03
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Welk verlies heb je over?

05 maart 2009 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Dat je blijkbaar zelf niet kan koken b.v. :lol:
En dat je geen personeel kan krijgen momenteel... Moet je 't toch weer ff zelf doen, iets wat de patatgeneratie niet kan... Wat voor baan heb je te vergeven trouwens :?:

05 maart 2009 20:05
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Thais met kip. Een kip zonder kop. Zoals sommige mensen hier l.llen!

05 maart 2009 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
koop dan maar weer aan vanaf die 185...

05 maart 2009 20:19
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Turbi schreef:
@ Maarten, Rendo, Amandus: ja, die patatgeneratie... misschien hebben we ze zelf wel zo opgevoed :?: De tijden dat het niet op kon liggen toch nog vers in ons geheugen (voor de plof van de internetbubble). Helaas merken we er allemaal nu de na-weeën van. Wij hadden laatst een "blaag" die voor ons wel als redacteur aan de slag wilde. Bleek dat-ie wél eerst een auto wilde, alle apparatuur en verbindingen betaald wilde hebben en een startsalaris van € 2,5K p.m. :shock: Ja, want zijn opleiding (waarschijnlijk gefinancierd met een dexiapolis) moest-ie toch wel wat voor terugzien (hoewel enige werkervaring ook compleet ontbrak).
Beleggen met aandelen moet je alleen maar doen imo als je het geld over hebt. Ik had ooit eens wat over, heb het in een pensioenachtig iets laten zetten en zie daar nu ook de verliezen van op papier. En gainriden kan je alleen maar doen, in welke (crisis-) tijd dan ook, als je echt heeel veeel euri over hebt... Met de percentages van vandaag is ook dat niet realistisch als je als simpele particulier iets wilt doen. Heeft geen zin. Dan moet je voor je beroep iets op/met de beurs doen, en dan is het vaak weer met andermans geld, dus verdien je per saldo ook weer wêhnag...
En je zeker niet te goed voelen om nu eens met wat minder genoegen te moeten nemen. Dat betreft meestal toch slechts de 3e vakantie, het wekelijks 3 x uit eten, etc. Vraag maar aan LeoH: ik doe gewoon nu de boodschappen bij aldi en lidl. Met AH gaat het toch wel prima... zie NOS!

Lieve Turbi ,

Ik heb me nog nooit eens ergens te goed voor gevoelt , als ik dit in mn posts uitbeeld of sugereer dan spijt mij dat oprecht . Dat ik mij te goed voel voor minder op vacantie komt alleen doordat ik normaliter 100 uur per/week op het Porsche Forum zit en dus echt die 4x per jaar nodig heb .....wederom sorry...Wat betreft de Aldi en de Lidl die laat ik links liggen en dat is alleen te wijten doordat ik de broccolli en de kipfiletjes en de peultjes niet lekker vind aldaar dus weer een sorry......Je begrijpt dus nu waarom de AH het prima doet.

Overigens wil ik niet op beursplein werken omdat er geen AH in de beurt is , meerdere keren aangeroerd maar helaas . Ik heb dus gedwongen een andere keus moeten maken .....

Dank je ,

Marc

05 maart 2009 20:20
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Turbi schreef:
koop dan maar weer aan vanaf die 185...

Wie weet. Maar 1 ding: als ik verlies kom ik hier niet uithuilen. Daar doe ik nl. niet aan: als ik een weloverwogen beslissing neem en het gaat mis dan zij dat zo. Gewoon een grote jongen zijn en volgende keer beter nadenken. En jij hebt neem ik aan al in je kristallen bol gezien dat we naar de 66 gaan of zo?

05 maart 2009 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Nee meneer! :D Ik kom waarschijnlijk over als een heks (en ik had ook eigenlijk een jochie moeten wezen, zeker met de porsche-hobby) maar een bol heb ik niet hoor! :roll:
Ik doe ook maar wat op mn gevoel (misschien bij een meissie wat sterker dan bij een jochie?) en klagen is uiteraard ook heel menselijk. Vind het ook prettig als ik gelijkgestemden tref die lekker even mee mekkeren! :twisted: Maar wil met de allerbeste bedoelingen ook mensen een beetje opbeuren te melden dat het nog zo heel erg niet is en dat er overal een oplossing voor is, toch :?: of dat nou de koper van een taaie... thaise kip is of een wild zalmpje: we halen het toch allebei in die P. op. Kunnen we het gelijk garen op z'n spoilertje! Ik bedoel het niet rottig ofzo!
Nu ff Amandus schrijven... Niet in PB want ik durf nog wel.

Laatst bijgewerkt door Turbi op 08 maart 2009 16:22, in totaal 1 keer bewerkt.

05 maart 2009 21:01
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Center Parcs

05 maart 2009 21:04
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Nogal ja. En ga altijd met de fiets of lopend naar de AH trouwens.

05 maart 2009 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Lieve Marc (ff uitkijken nu... mijn totmbo heet MarK) : ja joh, het forum is hard werken! En idd: over smaak valt (niet) te twisten. Ik fok graag de boel af en toe wat op, maar wil ook graag een hart onder de riem steken. Iedereen doet momenteel z'n best het hoofd boven water te houden en op welke manier dat voor diegene het beste werkt, so be it. Heb ik ook geen oordeel over, maar wil ook niet op mijn mening, die even persoonlijk is als die van jullie, veroordeeld worden. De één heeft het nou eenmaal minder dan de ander en zal daarop zijn eigen keuzes willen of moeten aanpassen. Beurs idem.
Zoals reeds eerder gezegd doe ik nogal eens stalwerk (zeg maar poepscheppen) en ik voel me daar ook niet te goed voor (kijk maar eens naar Arenarood) De patatgeneratie soms wel, :roll: want het is vies werk... (Jankkk).
Enne... in de buurt van de beurs zit toch een Febo? Of was het Kras? Maar of dat nou een fringe benefit is... AH to go misschien?

05 maart 2009 21:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Maarten schreef:
Nogal ja. Je lijkt me een echte heks ja!
(Valt wel mee Maarten, kijk maar eens in mn album, ben heel lief voor dieren bijv., maar laat me wel eens meeslepen door onze mannen hier!)

En ga altijd met de fiets of lopend naar de AH trouwens.

Top! Ik wilde dat ik er ook zo dichtbij woonde, maar ja: woon middenin het bos... band P. aan barrels gereden in de kuilen hier...

Wisten we het maar met die beurs... dan waren we allemaal goed bij kas!

05 maart 2009 21:17
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Turbi schreef:
Maarten schreef:
Nogal ja. Je lijkt me een echte heks ja!
(Valt wel mee Maarten, kijk maar eens in mn album, ben heel lief voor dieren bijv., maar laat me wel eens meeslepen door onze mannen hier!)

Citaatjes zo aanpassen dat het lijkt alsof ik iets heb gezegd wat ik niet heb gezegd is NIET zo netjes......

05 maart 2009 21:20
Profiel
Timeless
Bericht 
Lieve Poepschepper ,

Dank voor je feedback en uitleg , wordt hier ter harte genomen .

Overigens wil ook de NOS bedanken voor precies datgene wat jij schrijft " dat iedereen zn best doet om het hoofd boven water te houden , en dat nog wel van onze belastingcenten . Als de NOS en andere linkse instanties het maar lang genoeg roepen gaan we, netzoals jij ,erin geloven , noemen ze ook " self-fulfilling Prophecy :wink:

Afbeelding

05 maart 2009 21:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
dit bevalt me niks http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 851028.ece

05 maart 2009 21:27
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 99  Volgende