Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:54

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
vraagje 993 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht vraagje 993 Turbo
Ben bezig met een 993 Turbo met 90.000 km.
Er zullen nog meer vragen komen en als ik naar fase 2 ga vast ook wel een AKK. Maar toch alvast de volgende vraag:

De koppeling ging heel zwaar toen de auto stil stond, en vrij soepel (lichter dan bij mijn C2) toen de auto gestart was. Is dit normaal?? Dat heb ik niet.
Verder schokt de koppeling een beetje bij het op laten komen (ook met licht laten slippen met parkeren) en zat hij vrij hoog voor mijn gevoel.
Is dit normaal bij een turbo??
Ik denk van niet vandaar: Wat kost een nieuwe koppeling (materiaal en montage?)

Ook trilde de auto licht in het stuur met remmen. Volgens een kenner (tevens kennis van de verkoper :wink: ) die erbij was kwam dit door het lange stilstaan. Zelf nooit last van gehad maar na de (korte) proefrit zag ik nog wel wat plaatselijke corrosie op de schijf. Wat is jullie mening??

Wat zijn de kosten van een paar nieuwe voorschijven???

Bedankt voor jullie antwoorden vast!

07 maart 2009 1:14
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Trillen kan inderdaad door de platte kanten die ontstaan op de banden door het langere staan. Met een beetje geluk verdwijnt dit wanneer de banden een keer goed warm worden tijdens het rijden. (met een beetje pech herstelt het zich niet meer :( )
Het trillen van de koppeling in combinatie met het zwaarder gaan met een niet draaiende motor doet mij denken aan een niet optimaal fuctionerende drukgroep.

Laatst bijgewerkt door Henk op 07 maart 2009 1:24, in totaal 1 keer bewerkt.

07 maart 2009 1:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Koppeling van een turbo gaat idd aanmerkelijk lichter dan bij een gewone 993, is normaal ; niet als de auto uit staat.

07 maart 2009 1:24
Profiel
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Beste Dynamic, altijd een AKK doen! Het koppel gevoel is totaal anders dan van 993 C2. Koppeling is bekrachtigd, is bij mijn 993 Turbo ook stuk lichter dan bij de 993 C2 die ik hiervoor had. Koppeling hoort niet schokkend op te pakken.

Als hij lang stil gestaan heeft kunnen de banden op het standvlak plat worden. Kan een van de oorzaken van trillen zijn.
Trillen bij remmen kan meerdere oorzaken hebben... kan ook na lang stilstaan.

Maak een proefrit van minstens 1.5 uur, zodat de motor weer goed doorbloed is, je remmen stevig gebruiken en beoordeel dan nog eens. Van prijzen heb ik geen verstand....

Maar wat vind je van het vermogen??

07 maart 2009 1:33
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
zou even kijken of de aanslag op de schijven weg te krijgen is met een nat doekje of iets, beetje aanslag is namelijk heel normaal als de auto een tijdje stil staat. als er oneffenheden in de schijf zitten dan moet je ze iig wel vervangen maar dan moet ie toch wel al een aantal maanden stil staan. als je een paar keer goed hard remt is de aanslag normaliter wel weg. ik weet over welke turbo t gaat en kan je een ding zeggen, erg vette bak die er op het eerste gezicht netjes uit ziet. Kan me voorstellen dat het spannende dagen zijn, maar handel met verstand(niet dat emotie helemaal weg te blokken is met zo'n vette P :) )

07 maart 2009 1:39
Profiel Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la ForĂȘt Fr.
Bericht 
Van de koppeling is het lichter gaan normaal! Dat schokken vind ik niet normaal,bij het laten opkomen!

07 maart 2009 1:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Die AKK zal ik zeker doen, je kunt nou eenmaal niet veel zien bij iemand op de oprit. jammer dat de auto in Wassenaar staat en Renntech in Steenwijk maar ga wel even bellen. Maar wel eerst zeker weten of ik de verleiding niet ga weerstaan. Er zit zowieso al minstens 3k kosten aan de auto om hem 100% te krijgen en geen garantie....

Maar even over het vermogen, kon helaas nog niet uitvoerig testen (druk/avondspits). Maar natuurlijk, die paar keer dat ik door kon trekken in twee waren sensationeel, niet qua geluid maar wel qua Power (opbouw). Mijn 993 heeft een mooi huilend geluid (varioram+open filterhuis), wij noemen dat altijd de duivel die wakker wordt hahahaha.

07 maart 2009 1:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 TT
Groningen
Bericht 
Ik ken deze auto niet maar wees op je hoede! Het gaat nog steeds om grote bedragen ook als er reparaties aan zijn.

De rij ervaring van een 993 zeker met "Sound Pakket" is heerlijk!! Maar het vermogen van de 993 turbo was voor mij de doorslaggevende factor. Dit nadat ik een aantal keren met eentje op het circuit heb mogen blazen.

Succes :) :)

07 maart 2009 2:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]